kateri aku?

Vse o opremi motornih plovil in jadrnic, tehnični nasveti v zvezi z opremljanjem plovil, prikolice za prevoz plovil, stojala za zimovanje plovil...

Moderatorji: moderator2, cibro, moderator

Uporabniški avatar
admin
Site Admin
Prispevkov: 8817
Pridružen: Sr Nov 22, 2006 21:34
Kraj: Ljubljana-Punat
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a admin » Sr Feb 22, 2017 21:40

Maintenance free je laž, mogoče je res, če imaš akuje v kleti na konstantnih +15 C in pa vedno dovolj počasi polnjene in praznjene.
Na barki (predvsem motorni) temu niti slučajno ni tako in bo voda kar hitro pošla... Jadrnice so malo boljše, saj akuji ponavadi le niso takoj zraven motorja, vendar so vseeno precej na toplem.

V tvojem primeru se na sliki vidi neka dva pokrovčka pod nalepko... To se zagotovo da dvignit in spodaj so čepi, ali pa je kar eden od teh pokrovov že skupaj s čepi... Ne se bat nalepko prerezat po robu. :lol:
Uporabniški avatar
motorni
Admiral
Prispevkov: 2527
Pridružen: Po Maj 14, 2007 00:04
Kraj: Zagorje

OdgovorNapisal/-a motorni » Če Feb 23, 2017 00:59

Na linku, ki ga je dal NT, ima marchi TAB motion tubular v klopi v bivalnem prostoru. Je treba napeljati ven kakšen oddušek, oziroma a so okrog akujev kakšni hlapi kisline? So omenjeni akumulatorji primerni za jadrnico, zaradi nagibanja?
__________________
lp
motorni
Uporabniški avatar
Marchi
Admiral
Prispevkov: 6953
Pridružen: Če Apr 17, 2008 11:08

OdgovorNapisal/-a Marchi » Če Feb 23, 2017 01:38

motorni napisal/-a:Na linku, ki ga je dal NT, ima marchi TAB motion tubular v klopi v bivalnem prostoru. Je treba napeljati ven kakšen oddušek, oziroma a so okrog akujev kakšni hlapi kisline? So omenjeni akumulatorji primerni za jadrnico, zaradi nagibanja?

Originalno so bili akumulatorji tu, pod klopjo v salonu. Posebnega oddušnika ni, je pa zraka dovolj naokoli, saj klop ne dihta ampak diha, ker so stranice tako odrezane. :lol:
Po dveh sezonah vse ok. Redno spremljam nivo vode. Enkrat sem jo v eno celico malo dolil, to je vse. Imam pa 200W solarne panele in alternator 70A ter v sezoni sem pa tja, ko smo v marini, na 220V. Računam, da bodo zdržali vsaj 7 let.
Slika
Uporabniški avatar
Nikola T.
Admiral
Prispevkov: 5106
Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a Nikola T. » Če Feb 23, 2017 08:59

Koliko kapacitete potrebujemo za uravnoteženo – zdravo polnenje akumulatorjev z 50A alternatorjem?

1. Klasični (max polnilni tok do 25% nazivne kapacitete) > Servisni akumulatorji morajo biti kapacitete min 200Ah ali več. Sem spadajo TAB motion Floded ali Tubular in se odlično obnesejo na plovilih.

2. AGM (max polnilni tok do 20% nazivne kapacitete) > Servisni akumulatorji morajo biti kapacitete min 250Ah ali več.

3. GEL (max polnilni tok do 10% nazivne kapacitete) > Servisni akumulatorji morajo biti kapacitete min 500Ah ali več
DA BI BIL SISTEM PRILAGOJEN NA ALTERNATORSKO HITRO POLNENJE.

Opomba: Po podatkih je možno kratkotrajno te vrednosti preseči, vendar govorimo o DOLGOLETNI UPORABI.

V kolikor je sistem uravnotežen je efekt plinjenja (izhajanja vodika) zanemarljiv. Zračenje ni kritično saj na plovilih le redko najdemo tesno in neprodušno zaprt prostor. Vodik je tudi v ozračju, ki ga dihamo kocentracija pa mora biti zelo velika in nekaj hudo narobe z akumulatorji, seveda če je sistem pravilno dimenzioniram, da bi bilo to lahko nevarno ali da bi prišlo do eksplozije. Ko je kaj narobe z akumulatorji najprej začne močno smrdeti po gnilih jajcih zaradi žveplene kisline.
Akumulatorji so predvideni za uporabo na plovilu in so izvedeni tako, da se kislina pri nagibih plovila ne poliva.
Opažam, da je zadnji članek v reviji Val navtika napisal nekdo, ki nima popolnoma nobenih izkušenj (da ne rečem kaj hujšega)... zanimivo kako take novinarske race-neumnosti ljudje takoj prisvojijo.
LP Iztok
Uporabniški avatar
Marchi
Admiral
Prispevkov: 6953
Pridružen: Če Apr 17, 2008 11:08

OdgovorNapisal/-a Marchi » Če Feb 23, 2017 10:54

Kaj je en cikel oz. kdaj?

Recimo imam 2x140Ah(C20) in dnevno porabo 100Ah.
2h alternator 70A, 8ur 2x100W celica (cca 2x5A).
Uporabniški avatar
Nikola T.
Admiral
Prispevkov: 5106
Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a Nikola T. » Če Feb 23, 2017 11:51

Cikel je vsako praznenje-polnenje. Število ciklov je odvisno od globine praznenja DOD.
Uporabniški avatar
motorni
Admiral
Prispevkov: 2527
Pridružen: Po Maj 14, 2007 00:04
Kraj: Zagorje

OdgovorNapisal/-a motorni » Če Feb 23, 2017 16:02

Hvala vsem za odgovore. Članka v valu pa nisem bral. Na prejšnjem čolnu sem imel TAB motion pasted, motor je polnil z 6A, sončna celica pa z 2A, regulator sem bil pa sam, tako da sem priklopil gor eno lampo 55W, če je napetost ušla (med plovbo) ali pa sončno celico 80W, ko smo bili na sidru. Doma pa je bil stalno priklopljen na tisti mali pametni polnilec iz hofra. Po nekaj mesecih takega polnjenja je bil aku poln, tako električno, če meriš gostoto elektrolita, pa tudi kisline ni zmanjkovalo. Napajali smo pa s tem sistemom kompresorsko hladilno torbo in ostali drobiž na 6m čolnu. Po enotedenskem potepanju je domači polnilec poslal 30Ah v akumulator.
Sedaj sem se pa odločil za TAB motion tubular, a moram najprej popraviti polnjenje, pa seveda izmeriti prostor. Verjetno bosta 2 6-voltna, 250Ah, vezana zaporedno, če bo šlo zaradi višine. Torej skupna kapaciteta 250Ah.
__________________

lp

motorni
Uporabniški avatar
Marchi
Admiral
Prispevkov: 6953
Pridružen: Če Apr 17, 2008 11:08

OdgovorNapisal/-a Marchi » Če Feb 23, 2017 16:10

Nikola T. napisal/-a:Cikel je vsako praznenje-polnenje. Število ciklov je odvisno od globine praznenja DOD.

No, ampak ko piše v specifikacijah 300 ali pa 1200 ciklov. Kaj to pomeni? Koliko procentov izpraznjenosti in ponovne napolnjenosti akumulatorja je en tak "referenčni" cikel? Vem, da je to teorija, ampak vseeno je dobro in zanimivo vedet.
Uporabniški avatar
Nikola T.
Admiral
Prispevkov: 5106
Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a Nikola T. » Če Feb 23, 2017 19:18

Marchi: Za TAB Tubular velja min 1200 ciklov pri praznenju do 75% DOD pri toku praznenja, ki ne presega C20!
Kaj pomeni C20? Če akumulator 140Ah(C20) izpraznimo v času 20ur je njegova kapaciteta 140Ah.

Graf števila ciklov v odvisnosti od globine praznenja za TAB-ove akumulatorje.
Slika

Odvisno kako kdo deklarira število ciklov, kajti to niti ni možno egzaktno določiti. Življenska doba je izjemno odvisna tudi od praznilnega toka. Z nižjim tokom kot ga praznimo več ciklov bo zdržal.

LP Iztok
Nazadnje spremenil Nikola T., dne Če Feb 23, 2017 21:08, skupaj popravljeno 1 krat.
Uporabniški avatar
Marchi
Admiral
Prispevkov: 6953
Pridružen: Če Apr 17, 2008 11:08

OdgovorNapisal/-a Marchi » Če Feb 23, 2017 19:59

Hvala NT. Vsaj približno mi je jasno.
Skratka, čimpočasneje in čimmanj ga praznimo ter čimpočasneje ga polnimo, tem dlje bo zdržal.
Visoke obremenitve in hitro polnjenje pa skrajša življenjsko dobo akumulatorja.
In boljši akumulator bolje prenese visoke obremenitve in globja praznjenja in hitrejša polnjenja kot slab.
In podatek o številu ciklov pove, za kako kvaliteten izdelek gre (če seveda ni zavajanja).
Tale zgornji graf veliko pove.
Uporabniški avatar
Nikola T.
Admiral
Prispevkov: 5106
Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a Nikola T. » Če Feb 23, 2017 21:05

"Hitrost polnenja" skoraj ne vpliva na življensko dobo v kolikor je polnilni tok v mejah, ki sem jih opisal na prejšnji strani. Za regeneracijo je celo bolje, da so polnilni tokovi višji kot pa prenizki.
LP Iztok
bostjanpar
Kapitan fregate
Prispevkov: 118
Pridružen: Če Nov 04, 2010 11:49
Kraj: Lj-Črvar

OdgovorNapisal/-a bostjanpar » Po Feb 27, 2017 07:56

Nikola T. napisal/-a:Akumulatorji so predvideni za uporabo na plovilu in so izvedeni tako, da se kislina pri nagibih plovila ne poliva.

LP Iztok


Pri kakšnem nagibu pa se kislina začne polivati? Ali je nujno/ smiselno imeti posebno škalo za akumulatorje , ali pa je dovolj , če jih le dobro učvrstimo?
SR 290
Admiral
Prispevkov: 4382
Pridružen: Če Avg 02, 2012 17:40

OdgovorNapisal/-a SR 290 » Po Feb 27, 2017 08:23

Nikola T. napisal/-a:Kaj pomeni C20? Če akumulator 140Ah(C20) izpraznimo v času 20ur je njegova kapaciteta 140Ah.


Pri akujih na Li osnovi nam ponudniki razlagajo, da C20 pomeni dvajsetkrat večjo obremenitev od nazivnega toka. Npr. moj najnovejši aku ima napisano polnjenje 10C in praznjenje 65C trajno, 100 C kratkotrajno, kar ob 3,8Ah pomeni:
Polnjenje 10C = 3,8x10= 38 A
Praznjenje 65C = 3,8 x 65 = 247 A trajno, ali 380A za nekaj sekund.

Mar ni pri vseh akumulatorjih tako?
MARKO1977
Viceadmiral
Prispevkov: 366
Pridružen: Pe Dec 18, 2009 12:46

OdgovorNapisal/-a MARKO1977 » To Feb 28, 2017 07:59

Že ko govorite o toku poljnenja..me zanima sledeče
imamo vezavo 2 ali več akumulatorjev v zaporedju.
Stvar deluje normalno dokler en akumulator gre falit.
Kako se opazi, da sistem ne deluje normalno.? oziroma če imamo 1 akumulator v stiku in 2 akumatorja uredu in opazimo po 1 mesecu da se nekaj dogaja...kaj se zgodi z zdravim jedrom ?
SR 290
Admiral
Prispevkov: 4382
Pridružen: Če Avg 02, 2012 17:40

OdgovorNapisal/-a SR 290 » To Feb 28, 2017 08:20

Če jih polniš paralelno bo kratkoročno vse vredu, če jih polniš zaporedno bodo pa kmalu vsi zapacani-fuč. Na dolgi rok ti bodo vsi zaspali.

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 10 gostov