VHF GMDSS radijska postaja, pridobitev MMSI, kaj je DSC...

Vse o opremi motornih plovil in jadrnic, tehnični nasveti v zvezi z opremljanjem plovil, prikolice za prevoz plovil, stojala za zimovanje plovil...

Moderatorji: moderator2, cibro, moderator

Uporabniški avatar
Nikola T.
Admiral
Prispevkov: 5108
Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
Kontakt:

VHF GMDSS radijska postaja, pridobitev MMSI, kaj je DSC...

OdgovorNapisal/-a Nikola T. » To Mar 09, 2010 12:22

Za boljše informiranje in odstranjevanje mistike s tega področja odpiram novo temo, ki nam bo pomagala pri postopku nabave, pridobitve dovoljenj in navsezadnje uporabe GMDSS radijskih postaj na plovilu.

1. KAKO DO DOVOLJENJA IN MMSI?
VLOGA ZA DOVOLJENJE ZA RADIJSKO LADIJSKO POSTAJO
Navodila so napisana na vlogi.

2. KOLIKO STANE LETNA PRISTOJBINA?

2.1. Število točk določa: Pravilnik najdeš tukaj pod točko 26.
P R A V I L N I K o načinu izračuna plačil na podlagi obvestila, za uporabo radijskih frekvenc in za uporabo številk
....
9. člen (fiksno število točk)
(1) Plačilo v višini 60 točk se določi za radijske frekvence:

– za pomorsko mobilno storitev, če so te radijske frekvence navedene v dodatku 18 pravilnika o radiokomunikacijah ITU;
– za zrakoplovno mobilno (R) storitev, če so te radijske frekvence navedene v dodatku 26 pravilnika o radiokomunikacijah ITU;
– za zrakoplovno mobilno (OR) storitev, če so te radijske frekvence navedene v dodatku 27 pravilnika o radiokomunikacijah ITU;
– za satelitsko novinarstvo (SNG/OB);
– zrakoplovne radionavigacijske postaje;
– pomorske radionavigacijske postaje;
– baznih postaj v lokalnem sistemu enosmernega pozivanja.
(2) Plačilo v višini 700 točk se določi za radijske frekvence srednje valovnega radijskega oddajnika.
(3) Za radijske frekvence za sprejemnik se ne plačuje plačil.
...

2.2. Vrednost točke določa:
Za vsako leto najdeš vrednost točk tukaj na koncu (za letos je to pod točko 38.)
T A R I F A o vrednosti točke za leto 2010 za plačilo na podlagi obvestila, za plačilo za uporabo radijskih frekvenc in za plačilo za uporabo elementov oštevilčenja
...
3. člen (plačilo za uporabo radijskih frekvenc)
Vrednost točke za izračun plačila za uporabo radijskih frekvenc je 1,09 EUR.
...

POVZETEK:
Letni strošek uporabe VHF GMDSS postaje na plovilu je za leto 2010 tako 65,4€. Prejšnja leta je bila vrednost točke tudi višja (za plačilo 73,2€). Nisem pregledal vseh podatkov za nazaj. Baje pa ni bilo glede odmerjene višine prispevka podanega niti enega ugovora!? Za leto 2010 ima APEK predvidene stroške samo za oštevilčenje, torej MMSI v višini 690.000,00€ (glej obrazložitev na koncu "Tarifa o ...") !!!

Lep pozdrav
Nikola Tesla :?
Mat2000

OdgovorNapisal/-a Mat2000 » To Mar 09, 2010 15:19

..
Nazadnje spremenil Mat2000, dne To Mar 19, 2013 12:05, skupaj popravljeno 1 krat.
Uporabniški avatar
Nikola T.
Admiral
Prispevkov: 5108
Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a Nikola T. » To Mar 09, 2010 16:22

Fizično vzdrževanje, da je GMDSS operativen je zanemarljiv strošek. verjemi, da je to manj kot 14.000,00€/leto. Pomorci in piloti v glavnem financiramo administracijo in samo za uporabo oštevilčenja plačujemo astronomskih 690.000,00€ !? Po drugi plati pa dajejo milijonske koncesije brezplačno nekaterim mobilnim operaterjem. Saj se še spomnite afere o brezpačni podelitvi koncesije.
Lep pozdrav
Nikola Tesla :?
fischerr
Kapitan
Prispevkov: 150
Pridružen: Pe Okt 02, 2009 09:43
Kraj: Koper - Bunarina

OdgovorNapisal/-a fischerr » Po Mar 07, 2011 15:41

Hvala za tole Nikola, je res vse na kupu, kot si človek le želi.

A morda kdo ve kako je možno priti do dovoljenja za radijsko postajo če je barka registrirana pod drugo zastavo. Je postopek podoben kot pri nas, le da prek te ustanove kot je določena v tej državi? Če je sploh možno za tuje državljane.

Najlepša hvala za vse odgovore.
Uporabniški avatar
Nikola T.
Admiral
Prispevkov: 5108
Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a Nikola T. » To Mar 08, 2011 07:33

MMSI ti dodelijo LE v državi, kjer je plovilo registrirano. Vprašaj na njihovi kapitaniji.
LP NT
fischerr
Kapitan
Prispevkov: 150
Pridružen: Pe Okt 02, 2009 09:43
Kraj: Koper - Bunarina

OdgovorNapisal/-a fischerr » To Mar 08, 2011 08:41

to sem že storil in čakam na odgovor.

Najlepša hvala
Uporabniški avatar
Gaso
Admiral
Prispevkov: 1480
Pridružen: To Dec 09, 2008 09:38
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a Gaso » To Mar 08, 2011 11:08

VHF ne bo nikoli aktualen za prenos podatkov, ker ima premajhno frekvenco, zato je s tehničnega vidika nemogoče veliko podatkov spraviti po takšni frekvenci v obedve smeri, ima pa dokaj dober domet. Pa tudi ni smiselno, da bodo še po tej frekvenci, ki služi varnosti, ljudje zavzemali prostor z raznimi XXX stvarmi ali klikali za €€ :D

To kar želiš ravno omogoča 3G UMTS mreža, ki pa deluje na bistveno višji frekvenci. Razvoj pa gre bolj v smeri razvijanja modulacije, ostale analogne tehnikalije so tako že par desetletja znane. Ne bo pa nikoli brezčičen prenos podatkov aktualen za množično uporabo širokopasovnega interneta, zopet zaradi tehničnih omejitev, edina prava zadeva za širokopasovno uporabo je optični vodnik, vse ostalo je brezveze in za neke pomožne rešitve.,


:lol: :lol: :lol: Ahh, šele zdaj vidim da ogovarjam na stare poste, je bil marec, ampak 2010 pa me je zavedlo :o :o :o
Uporabniški avatar
a-lex
Admiral
Prispevkov: 1065
Pridružen: Ne Feb 08, 2009 22:47
Kraj: Piran-Ljubljana

OdgovorNapisal/-a a-lex » To Maj 03, 2011 22:06

Ko sem kupil barko, nisem podaljšal dovoljenja za radijsko postajo. Zadnjič enkrat sem jo sploh sprobal - dela samo na dobrih sto metrov. Še iz Pirana do marine Portorož ne gre. Antena ok, postaja ok.
A kdo ve, kaj bi bil lahko vzrok?
lp
Aleš
Jadranje je zakon....
Uporabniški avatar
admin
Site Admin
Prispevkov: 8817
Pridružen: Sr Nov 22, 2006 21:34
Kraj: Ljubljana-Punat
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a admin » To Maj 03, 2011 22:21

Kako pa si ugotovil, da je antena OK? Če bi bila OK, potem bi bil tudi domet... :lol:
Zelo verjetno je, da ti antenski kabel nekje tolče na maso... Tako je "nova antena" praktično celoten kabel in antena skupaj. Deluje nekaj 100m, kaj več pa zagotovo ne...
Običajno se to dogodi pri konektorju na postajo, da se ena od žičk mase dotakne notranjega signalnega dela... Odcvikaj konektor in ga na novo montiraj 5 cm bolj noter. PAZI, kako "abšnajdaš" izolacijo!!! RTFM!!!
Nazadnje spremenil admin, dne To Maj 03, 2011 22:32, skupaj popravljeno 1 krat.
Uporabniški avatar
a-lex
Admiral
Prispevkov: 1065
Pridružen: Ne Feb 08, 2009 22:47
Kraj: Piran-Ljubljana

OdgovorNapisal/-a a-lex » To Maj 03, 2011 22:30

Bom probal še to, ko bom spet v Piranu.
Ma potem, da nese v "Benetke"... in nazaj...
Jadranje je zakon....
fischerr
Kapitan
Prispevkov: 150
Pridružen: Pe Okt 02, 2009 09:43
Kraj: Koper - Bunarina

OdgovorNapisal/-a fischerr » To Maj 31, 2011 13:28

Se opravičujem, morda za zelo trapasto vprašanje, ampak vendarle.

Kako je z uporabo VHF postaje vkolikor čoln nima MMSI številke. Ali lahko postajo še vedno uporabljamo, z omejitvami kot npr.(distress call, nihče nas ne more poklicat), lahko pa recimor normalno poslušamo vremenska poročila, katera se oddajajo.

Oz. je sploh dovoljeno uporabljat postajo brez številke. Kar sem našel, je povsod pogoj za uporabo postaje samo pridobljen papir o opravljenem izpitu.

Hvala za odgovore.

LP
blze
Admiral
Prispevkov: 941
Pridružen: Ne Maj 02, 2010 17:41
Kraj: Il. Bistrica-Selce
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a blze » To Maj 31, 2011 14:23

Tako je, lahko jo normalno uporabljaš za govorne klice, ne moreš pa uporabljat DSC modula. Se pravi ne moreš poslat klic v stiski digitalno ampak samo ročno preko 16 kanala. Za uporabo VHF postaje potrebuješ samo potrdilo o opravljenosti izpita za uporabo postaje...

Vreme lahko normalno poslušaš na določenem kanalu...
Uporabniški avatar
a-lex
Admiral
Prispevkov: 1065
Pridružen: Ne Feb 08, 2009 22:47
Kraj: Piran-Ljubljana

OdgovorNapisal/-a a-lex » To Maj 31, 2011 14:51

Ker je po zakonu obvezno imeti VHF centralo (in je že bila v barki), jo pač imam. Ker pa nimam GPS (na pamet vem kje približno sem po celem Jadranu) nimam možnosti za priklop na GMDSS in ne mislim plačati APEK-u 65 evrov. Verjetno nas je več takih. :lol:
Jadranje je zakon....
fischerr
Kapitan
Prispevkov: 150
Pridružen: Pe Okt 02, 2009 09:43
Kraj: Koper - Bunarina

OdgovorNapisal/-a fischerr » To Maj 31, 2011 15:14

ja, hvala za odgovore, se mi je zdelo da bo nekako tako, pa sem raje preveril še tukajle.
Pa najverjetneje so vsi podobni, kateri imajo tujo zastavo.

Najlepša hvala š enekrat

LP
Uporabniški avatar
Nikola T.
Admiral
Prispevkov: 5108
Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a Nikola T. » Ne Jan 27, 2013 11:59

V temi VHF postaja se je razvila debata o DSC radijskih postajah. Več si preberite v temi.

Najprej razčistimo kdaj VHF DSC kompatibilna radijska postaja postane pravno DSC radijska postaja z delujočim selektivnim klicem?
- Postane šele takrat ko je v DSC kompatibilno radijsko postajo vnešena MMSI identifikacijska številka. Ob tem je močno priporočljivo, da je postaja priključena na GPS.

Ali rabiš izpit za VHF radijsko postajo?
- V kolikor imaš star izpit (pred uvedbo DSC) ne potrebuješ posebnega dovoljenja! Tukaj je pravna vrzel za tiste z novejšimi izpiti za voditelja čolna saj niso predvideli uporabe ročnih radijskih postaj za mala plovila. Ročne VHF radijske postaje ne izpolnjujejo osnovnih meril za DSC saj mora biti izdaja IN UPORABA MMSI vezana samo na dotično plovilo.

Osebno sem kot morjeplovec, radioamater in razvojnik mnenja, da bi morala taka storitev biti brezplačna brez letne pristojbine zato se borim za brezplačno uporabo MMSI številke ter iz protesta ne grem delat izpita za GMDSS KER:
1. Ker večina plovil pluje v tujini in ne uporablja MMSI infrastrukture v Sloveniji je plačilo pristojbine nelogično
2. DELUJOČA - aktivirana DSC postaja ni obvezna ob registraciji novega plovila niti nad 10m dolžine!
3. ker je ABSURNA in če že, potem tudi NEUPRAVIČENO predraga letna pristojbina za uporabo MMSI številke.
4. ker bi ta storitev morala biti brezplačna že zaradi javnega interesa
5. ker bi se moralo vodenje in izdajanje MMSI števil financirati le s takso ob izdaji številke, saj to države POPOLNOMA NIČ NE STANE, razen vodenja evidence številk, ki bi bila lahko celo avtomatska in vključena v postopek registracije plovil.
6. ker DSC sistem ni namenjen bogatenju države ampak naši varnosti in ohranjanju življenj na morju.
7. ker sovražim birokracijo, ki je sama sebi namen in ne poskrbi s pravilnimi pristopi za uvajanje DSCja v praksi.
LP NT
Nazadnje spremenil Nikola T., dne Pe Okt 11, 2013 06:06, skupaj popravljeno 2 krat.

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 15 gostov