VHF GMDSS radijska postaja, pridobitev MMSI, kaj je DSC...
Moderatorji: moderator2, cibro, moderator
- Nikola T.
- Admiral
- Prispevkov: 5108
- Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
- Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
- Kontakt:
VHF GMDSS radijska postaja, pridobitev MMSI, kaj je DSC...
Za boljše informiranje in odstranjevanje mistike s tega področja odpiram novo temo, ki nam bo pomagala pri postopku nabave, pridobitve dovoljenj in navsezadnje uporabe GMDSS radijskih postaj na plovilu.
1. KAKO DO DOVOLJENJA IN MMSI?
VLOGA ZA DOVOLJENJE ZA RADIJSKO LADIJSKO POSTAJO
Navodila so napisana na vlogi.
2. KOLIKO STANE LETNA PRISTOJBINA?
2.1. Število točk določa: Pravilnik najdeš tukaj pod točko 26.
P R A V I L N I K o načinu izračuna plačil na podlagi obvestila, za uporabo radijskih frekvenc in za uporabo številk
....
9. člen (fiksno število točk)
(1) Plačilo v višini 60 točk se določi za radijske frekvence:
– za pomorsko mobilno storitev, če so te radijske frekvence navedene v dodatku 18 pravilnika o radiokomunikacijah ITU;
– za zrakoplovno mobilno (R) storitev, če so te radijske frekvence navedene v dodatku 26 pravilnika o radiokomunikacijah ITU;
– za zrakoplovno mobilno (OR) storitev, če so te radijske frekvence navedene v dodatku 27 pravilnika o radiokomunikacijah ITU;
– za satelitsko novinarstvo (SNG/OB);
– zrakoplovne radionavigacijske postaje;
– pomorske radionavigacijske postaje;
– baznih postaj v lokalnem sistemu enosmernega pozivanja.
(2) Plačilo v višini 700 točk se določi za radijske frekvence srednje valovnega radijskega oddajnika.
(3) Za radijske frekvence za sprejemnik se ne plačuje plačil.
...
2.2. Vrednost točke določa:
Za vsako leto najdeš vrednost točk tukaj na koncu (za letos je to pod točko 38.)
T A R I F A o vrednosti točke za leto 2010 za plačilo na podlagi obvestila, za plačilo za uporabo radijskih frekvenc in za plačilo za uporabo elementov oštevilčenja
...
3. člen (plačilo za uporabo radijskih frekvenc)
Vrednost točke za izračun plačila za uporabo radijskih frekvenc je 1,09 EUR.
...
POVZETEK:
Letni strošek uporabe VHF GMDSS postaje na plovilu je za leto 2010 tako 65,4€. Prejšnja leta je bila vrednost točke tudi višja (za plačilo 73,2€). Nisem pregledal vseh podatkov za nazaj. Baje pa ni bilo glede odmerjene višine prispevka podanega niti enega ugovora!? Za leto 2010 ima APEK predvidene stroške samo za oštevilčenje, torej MMSI v višini 690.000,00€ (glej obrazložitev na koncu "Tarifa o ...") !!!
Lep pozdrav
Nikola Tesla
1. KAKO DO DOVOLJENJA IN MMSI?
VLOGA ZA DOVOLJENJE ZA RADIJSKO LADIJSKO POSTAJO
Navodila so napisana na vlogi.
2. KOLIKO STANE LETNA PRISTOJBINA?
2.1. Število točk določa: Pravilnik najdeš tukaj pod točko 26.
P R A V I L N I K o načinu izračuna plačil na podlagi obvestila, za uporabo radijskih frekvenc in za uporabo številk
....
9. člen (fiksno število točk)
(1) Plačilo v višini 60 točk se določi za radijske frekvence:
– za pomorsko mobilno storitev, če so te radijske frekvence navedene v dodatku 18 pravilnika o radiokomunikacijah ITU;
– za zrakoplovno mobilno (R) storitev, če so te radijske frekvence navedene v dodatku 26 pravilnika o radiokomunikacijah ITU;
– za zrakoplovno mobilno (OR) storitev, če so te radijske frekvence navedene v dodatku 27 pravilnika o radiokomunikacijah ITU;
– za satelitsko novinarstvo (SNG/OB);
– zrakoplovne radionavigacijske postaje;
– pomorske radionavigacijske postaje;
– baznih postaj v lokalnem sistemu enosmernega pozivanja.
(2) Plačilo v višini 700 točk se določi za radijske frekvence srednje valovnega radijskega oddajnika.
(3) Za radijske frekvence za sprejemnik se ne plačuje plačil.
...
2.2. Vrednost točke določa:
Za vsako leto najdeš vrednost točk tukaj na koncu (za letos je to pod točko 38.)
T A R I F A o vrednosti točke za leto 2010 za plačilo na podlagi obvestila, za plačilo za uporabo radijskih frekvenc in za plačilo za uporabo elementov oštevilčenja
...
3. člen (plačilo za uporabo radijskih frekvenc)
Vrednost točke za izračun plačila za uporabo radijskih frekvenc je 1,09 EUR.
...
POVZETEK:
Letni strošek uporabe VHF GMDSS postaje na plovilu je za leto 2010 tako 65,4€. Prejšnja leta je bila vrednost točke tudi višja (za plačilo 73,2€). Nisem pregledal vseh podatkov za nazaj. Baje pa ni bilo glede odmerjene višine prispevka podanega niti enega ugovora!? Za leto 2010 ima APEK predvidene stroške samo za oštevilčenje, torej MMSI v višini 690.000,00€ (glej obrazložitev na koncu "Tarifa o ...") !!!
Lep pozdrav
Nikola Tesla
- Nikola T.
- Admiral
- Prispevkov: 5108
- Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
- Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
- Kontakt:
Fizično vzdrževanje, da je GMDSS operativen je zanemarljiv strošek. verjemi, da je to manj kot 14.000,00€/leto. Pomorci in piloti v glavnem financiramo administracijo in samo za uporabo oštevilčenja plačujemo astronomskih 690.000,00€ !? Po drugi plati pa dajejo milijonske koncesije brezplačno nekaterim mobilnim operaterjem. Saj se še spomnite afere o brezpačni podelitvi koncesije.
Lep pozdrav
Nikola Tesla
Lep pozdrav
Nikola Tesla
Hvala za tole Nikola, je res vse na kupu, kot si človek le želi.
A morda kdo ve kako je možno priti do dovoljenja za radijsko postajo če je barka registrirana pod drugo zastavo. Je postopek podoben kot pri nas, le da prek te ustanove kot je določena v tej državi? Če je sploh možno za tuje državljane.
Najlepša hvala za vse odgovore.
A morda kdo ve kako je možno priti do dovoljenja za radijsko postajo če je barka registrirana pod drugo zastavo. Je postopek podoben kot pri nas, le da prek te ustanove kot je določena v tej državi? Če je sploh možno za tuje državljane.
Najlepša hvala za vse odgovore.
VHF ne bo nikoli aktualen za prenos podatkov, ker ima premajhno frekvenco, zato je s tehničnega vidika nemogoče veliko podatkov spraviti po takšni frekvenci v obedve smeri, ima pa dokaj dober domet. Pa tudi ni smiselno, da bodo še po tej frekvenci, ki služi varnosti, ljudje zavzemali prostor z raznimi XXX stvarmi ali klikali za €€
To kar želiš ravno omogoča 3G UMTS mreža, ki pa deluje na bistveno višji frekvenci. Razvoj pa gre bolj v smeri razvijanja modulacije, ostale analogne tehnikalije so tako že par desetletja znane. Ne bo pa nikoli brezčičen prenos podatkov aktualen za množično uporabo širokopasovnega interneta, zopet zaradi tehničnih omejitev, edina prava zadeva za širokopasovno uporabo je optični vodnik, vse ostalo je brezveze in za neke pomožne rešitve.,
Ahh, šele zdaj vidim da ogovarjam na stare poste, je bil marec, ampak 2010 pa me je zavedlo
To kar želiš ravno omogoča 3G UMTS mreža, ki pa deluje na bistveno višji frekvenci. Razvoj pa gre bolj v smeri razvijanja modulacije, ostale analogne tehnikalije so tako že par desetletja znane. Ne bo pa nikoli brezčičen prenos podatkov aktualen za množično uporabo širokopasovnega interneta, zopet zaradi tehničnih omejitev, edina prava zadeva za širokopasovno uporabo je optični vodnik, vse ostalo je brezveze in za neke pomožne rešitve.,
Ahh, šele zdaj vidim da ogovarjam na stare poste, je bil marec, ampak 2010 pa me je zavedlo
Kako pa si ugotovil, da je antena OK? Če bi bila OK, potem bi bil tudi domet...
Zelo verjetno je, da ti antenski kabel nekje tolče na maso... Tako je "nova antena" praktično celoten kabel in antena skupaj. Deluje nekaj 100m, kaj več pa zagotovo ne...
Običajno se to dogodi pri konektorju na postajo, da se ena od žičk mase dotakne notranjega signalnega dela... Odcvikaj konektor in ga na novo montiraj 5 cm bolj noter. PAZI, kako "abšnajdaš" izolacijo!!! RTFM!!!
Zelo verjetno je, da ti antenski kabel nekje tolče na maso... Tako je "nova antena" praktično celoten kabel in antena skupaj. Deluje nekaj 100m, kaj več pa zagotovo ne...
Običajno se to dogodi pri konektorju na postajo, da se ena od žičk mase dotakne notranjega signalnega dela... Odcvikaj konektor in ga na novo montiraj 5 cm bolj noter. PAZI, kako "abšnajdaš" izolacijo!!! RTFM!!!
Nazadnje spremenil admin, dne To Maj 03, 2011 22:32, skupaj popravljeno 1 krat.
Se opravičujem, morda za zelo trapasto vprašanje, ampak vendarle.
Kako je z uporabo VHF postaje vkolikor čoln nima MMSI številke. Ali lahko postajo še vedno uporabljamo, z omejitvami kot npr.(distress call, nihče nas ne more poklicat), lahko pa recimor normalno poslušamo vremenska poročila, katera se oddajajo.
Oz. je sploh dovoljeno uporabljat postajo brez številke. Kar sem našel, je povsod pogoj za uporabo postaje samo pridobljen papir o opravljenem izpitu.
Hvala za odgovore.
LP
Kako je z uporabo VHF postaje vkolikor čoln nima MMSI številke. Ali lahko postajo še vedno uporabljamo, z omejitvami kot npr.(distress call, nihče nas ne more poklicat), lahko pa recimor normalno poslušamo vremenska poročila, katera se oddajajo.
Oz. je sploh dovoljeno uporabljat postajo brez številke. Kar sem našel, je povsod pogoj za uporabo postaje samo pridobljen papir o opravljenem izpitu.
Hvala za odgovore.
LP
Tako je, lahko jo normalno uporabljaš za govorne klice, ne moreš pa uporabljat DSC modula. Se pravi ne moreš poslat klic v stiski digitalno ampak samo ročno preko 16 kanala. Za uporabo VHF postaje potrebuješ samo potrdilo o opravljenosti izpita za uporabo postaje...
Vreme lahko normalno poslušaš na določenem kanalu...
Vreme lahko normalno poslušaš na določenem kanalu...
- Nikola T.
- Admiral
- Prispevkov: 5108
- Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
- Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
- Kontakt:
V temi VHF postaja se je razvila debata o DSC radijskih postajah. Več si preberite v temi.
Najprej razčistimo kdaj VHF DSC kompatibilna radijska postaja postane pravno DSC radijska postaja z delujočim selektivnim klicem?
- Postane šele takrat ko je v DSC kompatibilno radijsko postajo vnešena MMSI identifikacijska številka. Ob tem je močno priporočljivo, da je postaja priključena na GPS.
Ali rabiš izpit za VHF radijsko postajo?
- V kolikor imaš star izpit (pred uvedbo DSC) ne potrebuješ posebnega dovoljenja! Tukaj je pravna vrzel za tiste z novejšimi izpiti za voditelja čolna saj niso predvideli uporabe ročnih radijskih postaj za mala plovila. Ročne VHF radijske postaje ne izpolnjujejo osnovnih meril za DSC saj mora biti izdaja IN UPORABA MMSI vezana samo na dotično plovilo.
Osebno sem kot morjeplovec, radioamater in razvojnik mnenja, da bi morala taka storitev biti brezplačna brez letne pristojbine zato se borim za brezplačno uporabo MMSI številke ter iz protesta ne grem delat izpita za GMDSS KER:
1. Ker večina plovil pluje v tujini in ne uporablja MMSI infrastrukture v Sloveniji je plačilo pristojbine nelogično
2. DELUJOČA - aktivirana DSC postaja ni obvezna ob registraciji novega plovila niti nad 10m dolžine!
3. ker je ABSURNA in če že, potem tudi NEUPRAVIČENO predraga letna pristojbina za uporabo MMSI številke.
4. ker bi ta storitev morala biti brezplačna že zaradi javnega interesa
5. ker bi se moralo vodenje in izdajanje MMSI števil financirati le s takso ob izdaji številke, saj to države POPOLNOMA NIČ NE STANE, razen vodenja evidence številk, ki bi bila lahko celo avtomatska in vključena v postopek registracije plovil.
6. ker DSC sistem ni namenjen bogatenju države ampak naši varnosti in ohranjanju življenj na morju.
7. ker sovražim birokracijo, ki je sama sebi namen in ne poskrbi s pravilnimi pristopi za uvajanje DSCja v praksi.
LP NT
Najprej razčistimo kdaj VHF DSC kompatibilna radijska postaja postane pravno DSC radijska postaja z delujočim selektivnim klicem?
- Postane šele takrat ko je v DSC kompatibilno radijsko postajo vnešena MMSI identifikacijska številka. Ob tem je močno priporočljivo, da je postaja priključena na GPS.
Ali rabiš izpit za VHF radijsko postajo?
- V kolikor imaš star izpit (pred uvedbo DSC) ne potrebuješ posebnega dovoljenja! Tukaj je pravna vrzel za tiste z novejšimi izpiti za voditelja čolna saj niso predvideli uporabe ročnih radijskih postaj za mala plovila. Ročne VHF radijske postaje ne izpolnjujejo osnovnih meril za DSC saj mora biti izdaja IN UPORABA MMSI vezana samo na dotično plovilo.
Osebno sem kot morjeplovec, radioamater in razvojnik mnenja, da bi morala taka storitev biti brezplačna brez letne pristojbine zato se borim za brezplačno uporabo MMSI številke ter iz protesta ne grem delat izpita za GMDSS KER:
1. Ker večina plovil pluje v tujini in ne uporablja MMSI infrastrukture v Sloveniji je plačilo pristojbine nelogično
2. DELUJOČA - aktivirana DSC postaja ni obvezna ob registraciji novega plovila niti nad 10m dolžine!
3. ker je ABSURNA in če že, potem tudi NEUPRAVIČENO predraga letna pristojbina za uporabo MMSI številke.
4. ker bi ta storitev morala biti brezplačna že zaradi javnega interesa
5. ker bi se moralo vodenje in izdajanje MMSI števil financirati le s takso ob izdaji številke, saj to države POPOLNOMA NIČ NE STANE, razen vodenja evidence številk, ki bi bila lahko celo avtomatska in vključena v postopek registracije plovil.
6. ker DSC sistem ni namenjen bogatenju države ampak naši varnosti in ohranjanju življenj na morju.
7. ker sovražim birokracijo, ki je sama sebi namen in ne poskrbi s pravilnimi pristopi za uvajanje DSCja v praksi.
LP NT
Nazadnje spremenil Nikola T., dne Pe Okt 11, 2013 06:06, skupaj popravljeno 2 krat.
Kdo je na strani
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 15 gostov