VHF GMDSS radijska postaja, pridobitev MMSI, kaj je DSC...

Vse o opremi motornih plovil in jadrnic, tehnični nasveti v zvezi z opremljanjem plovil, prikolice za prevoz plovil, stojala za zimovanje plovil...

Moderatorji: moderator2, cibro, moderator

Uporabniški avatar
Grega295
Admiral
Prispevkov: 3219
Pridružen: Ne Apr 04, 2010 21:50

OdgovorNapisal/-a Grega295 » Če Jan 31, 2013 11:00

Nikola Tesla napisal/-a:1. Ali AIS izpiše tudi MMSI številko barke?
odg: Da, če se s kurzorjem na ploterju postaviš na AIS točko.

Še malo brainstormanja. Predpostavljajmo, da si solo ali da žena spi kot top. Torej, če je plotter v kokpitu, bi si moral napisati na listek MMSI cifro (npr. 235 762 000), potem pa iti v notranjost barke do kokpit mizice, kjer je VHF postaja.

A omogoča kaka VHF postaja integracijo s plotterjem ali AIS modulom, da je na nek način možen direkten klic in to "prepisovanje cifre na listek" ne bi bilo potrebno?
andrejv
Admiral
Prispevkov: 737
Pridružen: Pe Okt 30, 2009 21:38
Kraj: Ljubljana, Koper

OdgovorNapisal/-a andrejv » Če Jan 31, 2013 13:51

Nikola Tesla napisal/-a:Da, to počne tudi že samo AIS sprejemnik. Aktivni AIS pa pošilja še tvoje podatke ostalim.
EasyAIS je blagovna znamka.


Morda sem malo nejasno napisal. Ko sem brskal po netu sem videl da nove serije Raymarinovih ploterjev na zaslonu izpisejo podatke o plovilih ki oddajajo AIS v bližini (seveda če imaš AIS modul).

Torej, če na raymarine ploter povežem AIS sprejemnik proizvajalca EasyAIS (predvidevam da se ga poveže preko NMEA vodila?) se mi bo na teh ploterjih na pravi poziciji izprisalo plovilo z njegovimi podatki?
Če povem drugače, proizvodi proizvajalca EasyAIS so popolnoma kompatibilni z Raymarinovimi ploterji in jih priporočaš bolj, kot Raymarinove AIS sprejemnike? Najbrž so tudi cenejši?

Hvala za odgovore, NT.
Uporabniški avatar
Nikola T.
Admiral
Prispevkov: 5108
Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a Nikola T. » Če Jan 31, 2013 18:36

Grega, za klic ne rabiš vedeti MMSI postaje. Bodo slišali poziv tudi na dotični ladji če daš splošen poziv (all ships) in pokličeš postajo po imenu ali klicnem znaku.

AndrejV, vse kar si napisal drži. Osebno poznam tudi konstruktorja Easy Aisa (Alfreda K. in njegovega sodelavca ime sem pozabil), ki sta naredila že kar nekaj dobrih naprav na področju AISa, zato njune produkte nekaj tudi držim na zalogi ostalo pa po naročilu.
Njihov aktivni AIS je št.1 na svetu in sploh nima prave konkurence še posebej pa ne za tako ugodno ceno.

DR.E, glede tvojega vprašanja, ki si ga zastavil v drugi temi ti povem, da si kupil modul, ki ni v proizvodnji že blizu deset let in ga je čas povozil. Kot vem sta bili za tisti sistem dejansko potrebni dve anteni, čeprav konkretno o tem midva nisva nikoli govorila.
LP NT
Uporabniški avatar
DR.E
Admiral
Prispevkov: 1693
Pridružen: Ne Jun 08, 2008 11:39
Kraj: Maribor, Bunarina - Pula
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a DR.E » Če Jan 31, 2013 18:50

@ NT,

ja vem, da je out of time, ampak luknja v komandni plošči je pa prisotna še v realnem času, v glavnem, tvojo anteno za gps pripravljam, sem pa govorila s tvojim sodelavcem in mi je vse razložil... je pa res, da mi je omenil opcijo kretnice, ki bi ločevala obe napravi.

Ps... pa jaz sem vedno malo za časom, tako, da sem kar v svojem svetu..
MMSI: 238 460 540---- Call.s.: 9AA5011
POZOR: Kdo je trenutno na oblasti pri nas?
Uporabniški avatar
admin
Site Admin
Prispevkov: 8817
Pridružen: Sr Nov 22, 2006 21:34
Kraj: Ljubljana-Punat
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a admin » Če Jan 31, 2013 23:05

Grega295 napisal/-a:A omogoča kaka VHF postaja integracijo s plotterjem ali AIS modulom, da je na nek način možen direkten klic in to "prepisovanje cifre na listek" ne bi bilo potrebno?


No pa smo tam!!! Se kar ne upam napisat ampak to je tudi edino logično in kdor tega ne omogoča je en navaden skret iz prejšnjega stoletja! A ima kdo od vas v avtu šipe na ročko namesto na elektriko? Res je, tudi ročno se je na Golf 2 odprla, samo danes je pa to malce bolj elegantno...
Torej, to ima Garmin. Na ploterju se samo s prstom dotakneš skice barke in VHF jo že pokliče... :evil:
Uporabniški avatar
Grega295
Admiral
Prispevkov: 3219
Pridružen: Ne Apr 04, 2010 21:50

OdgovorNapisal/-a Grega295 » Če Jan 31, 2013 23:32

admin napisal/-a:Torej, to ima Garmin. Na ploterju se samo s prstom dotakneš skice barke in VHF jo že pokliče... :evil:

A morata biti oba - ploter in VHF oba od Garmin al je lahko VHF kate druge znamke, da to funkcionira?
Uporabniški avatar
admin
Site Admin
Prispevkov: 8817
Pridružen: Sr Nov 22, 2006 21:34
Kraj: Ljubljana-Punat
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a admin » Če Jan 31, 2013 23:36

Pomoje dela samo v kombinaciji, če je vse od Garmina... VHF je na mreži povezan s ploterjem, enako tudi AIS... Vse je NMEA2000. Nisem strokovnjak za tole, (še) nimam :lol: :lol: :lol: , sem pa videl na HR demo boat-u, stestiral in deluje BP! Sicer nisem bil kaj posebej navdušen, ker se mi to zdi v današnjem času samoumevno...

Zanimivo je, kako so mi pred 5 leti na sejmi vsi razlagali, da touch screen pa res ni za navtični ploter. Da to ne dela, da imaš mokre prste, da ne vem kaj... No ja, danes jih ima že večina touch, čez 5 let pa verjetno popolnoma vsi...
Uporabniški avatar
Grega295
Admiral
Prispevkov: 3219
Pridružen: Ne Apr 04, 2010 21:50

OdgovorNapisal/-a Grega295 » Pe Feb 01, 2013 01:27

Našel nekaj več opisa te funkcije:
http://garmin.blogs.com/my_weblog/2010/ ... rget-.html

When a Garmin AIS is integrated with a Garmin chartplotter and VHF radio via NMEA 2000, users can actually initiate a call to any MMSI target directly from the chartplotter by selecting the "call with radio" function. This function is unique to Garmin, and is a great safety feature, and a huge time saver. As indicated by Dave's question, with an AIS receiver, users will see an AIS target on the chartplotter screen. From there, you can highlight that AIS target on your screen, see the information about that target, and immediately call the target with a ship-to-ship call from your VHF. You don't have to type in any MMSI numbers, you don't have to do a "General Call" on channel 16 - simply highlight the target, review their information and call with VHF - all at the press of a button!

---
Ker se sam nagibam k Raymarine-u (želim imeti večino naprav ene firme) upam, da imajo tudi oni kaj takega.
Nazadnje spremenil Grega295, dne Pe Feb 01, 2013 03:24, skupaj popravljeno 1 krat.
Uporabniški avatar
Grega295
Admiral
Prispevkov: 3219
Pridružen: Ne Apr 04, 2010 21:50

OdgovorNapisal/-a Grega295 » Pe Feb 01, 2013 02:20

Neka vmesna rešitev je pa morda lahko VHF postaja Standard Horizon GX2150, ki ima vgrajen AIS sprejemnik in display, ki prikaže ladje z AIS oddajnikom.

Slika

Možen je direkten klic brez prepisovanja cifre:
http://www.youtube.com/watch?v=ZAXOlOFYd_Y

Prikaz alarma:
http://www.youtube.com/watch?v=14aQyUZrL54

Price: Med €322 in €355 (Inc. VAT) brez poštnine ...

---
PS. Da ne bo kdo hud, nimam nič s prodajo tega.
MicTic
Viceadmiral
Prispevkov: 490
Pridružen: Ne Jul 25, 2010 12:48
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a MicTic » So Feb 02, 2013 15:09

Priplaval iz Pirana igral sem se malo z radijsko postajo
http://bedanec.agotech.com/ais/ais.php
Evo Ais strani, ki ti prikazuje ladice.
Ce pogledas, vidis kaj vse ti ponuja slikica.
Dobis mmsi stevilko ime ladje smer ladje hitrost in se in se.
Pogovarjal sem se tudi z kapetanom iz luske kapitanije.
Rekel je, da je najhitreje ce poklices ladjo po imenu, ki jo vidis na Ais monitorju.
Vtipkavanje mmsi st je kar malo zamudno, ce jo nimas v memoriji, kar pa seveda tujih ladij nimas.
Imam postajo Ray45 in sem kar nekaj casa rabil da sem vpisal stevilko in sprozil selektivni klic.
No ko sem vnesel v imenik mmsi st prijatelskih ladij je ta klic zelo kratek.
Danes pa sem kupil Val in je na 92 str tudi clanek VHF komunikacija v praksi.
Upam da bo tudi kaj o tem. VALOVCI upam da berete forum!
Flying is beautiful.
Sailling is better!
MicTic
Viceadmiral
Prispevkov: 490
Pridružen: Ne Jul 25, 2010 12:48
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a MicTic » So Feb 02, 2013 16:19

Me pa matra, da bi si kupill Ais in Navtex.
Imam Raimarinovo ropotijo, s ploterjem, radarjem in ukv postajo.
NT ti si najbolj poklican za kak nasvet. Kaj svetujes, da bo dobro, pa da mi ne bo treba barke prodat, da kupim ropotijo!
Flying is beautiful.

Sailling is better!
kovacy
Višji vodnik
Prispevkov: 17
Pridružen: So Okt 05, 2013 17:30

OdgovorNapisal/-a kovacy » Pe Jul 04, 2014 11:17

Mene pa zanima, zakaj je na oddaji vloge Inmarsat ID? Je to samo za A3 območje? Ti potem agencija podeli to stevilko, tako kot MMSI? Hvala.
Uporabniški avatar
Lure
Admiral
Prispevkov: 711
Pridružen: Če Nov 06, 2008 18:58
Kraj: Ljubljana - Izola

OdgovorNapisal/-a Lure » To Maj 31, 2016 18:46

Da osvežim to staro temo: danes sem kontaktiral AKOS in je vse še vedno podobno. Plačuje se letna pristojbina za MMSI številko v višini 60 točk.
Je pa na srečo v zadnjih letih padla vrednost točke na 0,49€ (postavi se jo decembra za naslednje leto), tako da je trenutno strošek MMSI številke 29,40€.

Se sicer popolnoma strinjam z Nikolo T., da bi to moralo biti brez letne pristojbine (ker AKOS nima letnih stroškov z vzdrževanjem moje MMSI številke), kvečjemu pri registraciji za pokritje administrativnih stroškov. Žal pa imajo podobne prakse tudi drugod. Sem preveril za ZDA in je tam cena 215 USD za prijavo MMSI, velja pa 10 let (torej še vedno skoraj pol manj kot pri nas).

Vseeno bom šel v registracijo, ker mi je povezava VHF/DSC - AIS - chart plotter kar fajn in bi jo rad preizkusil v praksi.
Uporabniški avatar
Nikola T.
Admiral
Prispevkov: 5108
Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a Nikola T. » Ne Nov 20, 2016 11:22

Pobuda naslovljena in poslana na:
Datum: 29. 9. 2016
Dr. Milan Brglez
Predsednik Državnega zbora RS

Zadeva: Poslanska pobuda
V skladu z 240. in 248. členom Poslovnika Državnega zbora vam pošiljam poslansko pobudo v zvezi z ukinitvijo letne pristojbine za radijsko ladijsko postajo na plovilu (MMSI), ki ga naslavljam na Vlado RS.
...
ODGOVOR na poslansko vprašanje v zvezi z ukinitvijo letne pristojbine za ladijsko radijsko postajo (MMSI).


Zaradi razlogov navedenih na 1. strani te teme se bom boril še naprej proti absurdni birokraciji, kateri je človeško življenje manj pomembno od neupravičenega vira financiranja prerazbohotene in požrešne birokracije naše države.

Suhoparni odgovor, katerega so sedaj poslali dokazuje, da nihče od odgovornih niti ni dobro prebral, kaj pravzaprav zahtevamo. Navajajo stroške katere naj bi država z registrom MMSI imela, kar pa nikakor ne drži, saj je register mednaroden in z njim ne upravlja naša administracija. Vsekakor ob registraciji ali spremembi MMSI registracijske številke ti stroški nastanejo in jim ne oporekamo. Odločno pa nasprotujemo neupravičenemu zaračunavanju neobstoječih stroškov saj od momenta dodelitve do momenta spremembe registrske številke država s tem dejansko nima absolutno nobenega stroška, zato je to zaračunavanje neupravičeno, nepošteno in kar nas najbolj moti na račun varnosti in neposredno ogroža človeška življenja na morju, saj se prav zaradi tega stroška DSC tehnologija ne prime. To pa je pravzaprav tudi v nasprotju z EU zakonodajo, javnim interesom in navsezadnje z moralnimi načeli posameznikov, ki temu nasprotujejo zgolj zaradi neupravičeno pobranega denarja s strani države. Prav zaradi tega javno pišem v to temo, da se odgovorni (tudi po izteku funkcije) ne bodo mogli izogniti neposredni odgovornosti za človeška življenja še posebej v primeru izgube le tega!!
Iztok Š.
Uporabniški avatar
a-lex
Admiral
Prispevkov: 1065
Pridružen: Ne Feb 08, 2009 22:47
Kraj: Piran-Ljubljana

OdgovorNapisal/-a a-lex » Ne Nov 20, 2016 14:10

Iztok vse prizanje, vsaj nekdo, ki oporeka državni birokraciji, mogoče bi bilo modro, da vsi nehamo plačevat letno zaračunavanje MMSI številke, pa naj si jih nekam vtaknejo.
Si mogoče preverjal kako imajo to urejeno pri sosedih v Italiji? Hrvaških sosedov raje ne omenjam, ker imajo ravno tako (ali pa še bolj) požrešno državo kot mi.
Jadranje je zakon....

Kdo je na strani

Po forumu brska: AndrejC in 15 gostov