VHF GMDSS radijska postaja, pridobitev MMSI, kaj je DSC...

Vse o opremi motornih plovil in jadrnic, tehnični nasveti v zvezi z opremljanjem plovil, prikolice za prevoz plovil, stojala za zimovanje plovil...

Moderatorji: moderator2, cibro, moderator

Uporabniški avatar
Nikola T.
Admiral
Prispevkov: 5111
Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a Nikola T. » Ne Jan 27, 2013 22:58

Ni ravno leva, kajti ta je ena redkih postaj, ki ima vgrajen barometer graf. Meni je bilo to zelo všeč, ker pripomore k večji varnosti in lažjemu napovedovanju neviht.
Navodila so tukaj. Za MMSI poglej stran 26 spodaj.
LP NT
Uporabniški avatar
a-lex
Admiral
Prispevkov: 1067
Pridružen: Ne Feb 08, 2009 22:47
Kraj: Piran-Ljubljana

OdgovorNapisal/-a a-lex » Po Jan 28, 2013 07:54

Carsko, hvala!! Kje dam za pir?
Jadranje je zakon....
andrejv
Admiral
Prispevkov: 737
Pridružen: Pe Okt 30, 2009 21:38
Kraj: Ljubljana, Koper

OdgovorNapisal/-a andrejv » Po Jan 28, 2013 10:41

Nikola Tesla napisal/-a:Na APEK sem naslovil vprašanje v imenu foruma Morjeplovec in prejel naslednji odgovor.


Po domače - "pređi brigu na drugog".

Kar me ne čudi, ker z Apekom delam na dnevni bazi in vem kako je z njimi.

Pa ker se je v eni od tem razvnela razprava o tem, kako bi morala biti MMSI številka zastonj, s čimer se sicer strinjam, bi pa povedal tole: POZABITE, DOKLER IMA TO VEZE Z APEKOM!.

Primer: letos so nam hoteli dvigniti vrednost točke za frekvenčnino (radiodifuznih postaj), za približno 2%. Zakon pravi, da morajo zaračunati samo toliko kolikor imajo stroškov in ta dvig je spravil v bes radijske in Tv postaje. Ker po logiki stvari, so se jim plače zaradi Zujfa znižale, oni pa imajo večje stroške?

Apek je seveda vse pritiske ignoriral, dokler niso postaje pritisnile na ministra Turka, ki je posredoval in bodo sedaj res znižali frekvenčnine za 12%.

Apek je od vedno bil poln birokratov najhujše vrste (se sicer najdejo tudi svetle izjeme).
Uporabniški avatar
bladzo
Admiral
Prispevkov: 951
Pridružen: Ne Okt 26, 2008 21:45
Kraj: Lj-Portorož
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a bladzo » Po Jan 28, 2013 11:29

Če se jaz prav spomnim, MMSI številka ni vezana na lastnika ampak na plovilo. Torej, te številke ni mogoče dodeliti nobenemu drugemu plovilu!
Mat2000

OdgovorNapisal/-a Mat2000 » Po Jan 28, 2013 12:45

..
Nazadnje spremenil Mat2000, dne To Mar 19, 2013 12:06, skupaj popravljeno 1 krat.
Uporabniški avatar
DR.E
Admiral
Prispevkov: 1693
Pridružen: Ne Jun 08, 2008 11:39
Kraj: Maribor, Bunarina - Pula
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a DR.E » Po Jan 28, 2013 12:50

Je bila vrednost lani, letos bo novo obračunsko obdobje za 2013 komaj marca, ko bo znana višina nadomestila.
MMSI: 238 460 540---- Call.s.: 9AA5011
POZOR: Kdo je trenutno na oblasti pri nas?
Uporabniški avatar
a-lex
Admiral
Prispevkov: 1067
Pridružen: Ne Feb 08, 2009 22:47
Kraj: Piran-Ljubljana

OdgovorNapisal/-a a-lex » Po Jan 28, 2013 17:38

Sem pa našel dovoljenje za ladijsko radijsko postajo bivšega lastnika in odločbo o dodelitvi števila točk iz leta 2005.
Nikjer ne piše, da je MMSI vezan na plovilo, ker je dodeljen klicni znak katerega lahko zamenjaš z imenom ladje pod pogojem, da ni mogoča zamenjava za nevarnost, alarm, nujnost ali varnost.
No, ta klicni znak in moj bivši MMSI ima zdaj neka barka ALMA...

Ko bom na barki, bom probal pobrisati MMSI, če bo šlo...
Jadranje je zakon....
MicTic
Viceadmiral
Prispevkov: 490
Pridružen: Ne Jul 25, 2010 12:48
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a MicTic » To Jan 29, 2013 11:23

Nikolo Teslo zastopim. Princip je princip.
Nekje nas morajo nategniti :x
Radisko postajo sem lansko leto registriral in izpit za telefonijo pa imam od pamtiveka.
Ps. sem tudi radiomater in se mi je neumno zdelo delat še enkrat izpit, ki ga že imam 40 let, toda kaj čem. (glej moj drugi stavek).
Zanimiva je opcija klica med barkami, ki pa jo še nisem izprobal.
Zanimivo bi bilo tudi to, da se enkrat dobimo, tisti ki imamo mms številke in poiskusimo te selektivne klice.
Saj tečaj ti nič ne da nič praktičnih izkušenj. Destres gumb pa zna pritisniti tudi 4 letni otrok :roll:
Flying is beautiful.
Sailling is better!
Uporabniški avatar
Grega295
Admiral
Prispevkov: 3222
Pridružen: Ne Apr 04, 2010 21:50

OdgovorNapisal/-a Grega295 » To Jan 29, 2013 11:33

Eno vprašanje:

Enkrat sem bil na barki, ki ji je odpadel propeler, bila je bonaca in tender je imel samo vesla. Proti nam je peljala tovorna ladja in kar nekaj časa nismo bili prepričani, če nas vidijo. Na koncu se je seveda vse razpletlo OK, ampak nekaj stresa je pa bilo.

Če bi želel narediti selektivni klic do tiste barke, bi rabil AIS sprejemnik, da vidim njihov MMSI; imam prav?
MicTic
Viceadmiral
Prispevkov: 490
Pridružen: Ne Jul 25, 2010 12:48
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a MicTic » To Jan 29, 2013 11:52

NE!
Greš na 16 kanal in pokličes po imenu barko, ki se ti približuje in ime svoje barke in še poveš, da imaš zmanjšano možnost manevra. Ponavljaš dokler se ne zaleti vate :D Dokler ti ne odgovori.
V vsakem primeru, bi pa moral takoj obesiti na krov stožec ali pa vsaj kroglo, ki pri belem dnevu opozarja na nezmožnost krmarjenja ali pa da si zasidran!
Flying is beautiful.

Sailling is better!
Uporabniški avatar
Grega295
Admiral
Prispevkov: 3222
Pridružen: Ne Apr 04, 2010 21:50

OdgovorNapisal/-a Grega295 » To Jan 29, 2013 11:55

V osnovi me zanima selektivni klic - direktno do približajoče barke. Kaj rabim za to? Bila je tema in videli smo samo luči, pa še s premcem so se približevali - njihovega imena nismo vedeli.
MicTic
Viceadmiral
Prispevkov: 490
Pridružen: Ne Jul 25, 2010 12:48
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a MicTic » To Jan 29, 2013 12:03

Govoril sem o podnevi. Ponoči je situacija bolj težavna.

Poveš pozicijo, oceniš velikost barke in rečeš v ang jeziku; Tovorna ladja na poziciji bla bla, jadrnica na tvoji desni in bla bla.....In ponavljaš!

Prižgeš sidrno luč!

Jaz bi poslal nekoga z reflektorjem na pramec da bi še mahal... Tu sem tudi jaz mrzel. Ima kdo pameten nasvet kako bi vizualno naredil kontakt ponoči!
Načeloma imajo velike barke radiooperaterja non stop na vezi.
Mogoče bi kak očenaš ali pa angel varuh tudi koristil :D

Vidiš to tudi mene zanima če ti AIS pokaže MMS številko?
Flying is beautiful.

Sailling is better!
Mat2000

OdgovorNapisal/-a Mat2000 » To Jan 29, 2013 14:33

..
Nazadnje spremenil Mat2000, dne To Mar 19, 2013 12:07, skupaj popravljeno 1 krat.
Uporabniški avatar
DR.E
Admiral
Prispevkov: 1693
Pridružen: Ne Jun 08, 2008 11:39
Kraj: Maribor, Bunarina - Pula
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a DR.E » To Jan 29, 2013 14:42

Po mojem skromnem mnenju te tako velika ladja vidi že 20 milj prej, ker spremlja dogajanje na radarski sliki, tako, da tukaj ne vidim problema. Sicer pa lahko preko DSC-ja oddaš distress klic v sili z oznako "Disabled and adrift" navedeš svojo koordinato in potem po vzpostavitvi povezave obalni radijski postaji poveš, da se ti približuje plovilo iz smeri recimo 215° v oddaljenosti 1,5milje, potem bodo oni opozorili plovilo, ki ga gotovo vidijo...

ali pač nekaj takega...
MMSI: 238 460 540---- Call.s.: 9AA5011

POZOR: Kdo je trenutno na oblasti pri nas?
Mat2000

OdgovorNapisal/-a Mat2000 » To Jan 29, 2013 15:01

..
Nazadnje spremenil Mat2000, dne To Mar 19, 2013 12:07, skupaj popravljeno 1 krat.

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 22 gostov