VHF GMDSS radijska postaja, pridobitev MMSI, kaj je DSC...
Moderatorji: moderator2, cibro, moderator
Iztok, s tvojimi argumenti se strinjam, ne pa čisto povsem. Ugotoviti bi bilo namreč treba, koliko AKOS dejansko stane registracija oz. sprememba MMSI št. in koliko morda stane članstvo oz. dostop do registra. Verjetno vse skupaj ni ravno zastonj. Poslansko vprašanje bi se moralo po mojem mnenju predhodno nanašati na poročilo o vseh stroških in učinkovitosti poslovanja AKOS ter šele nato ob analizi začeti težiti najprej o potrebni vitkosti poslovanja in nato o pocenitvi oz. brezplačnosti določenih storitev. Težko je namreč odobriti odpis nekih (sicer fantomskih) tarif, če se nihče sploh ne poglobi v poslovanje neke državne agencije.
Po moje je treba na tej poti vztrajati in ti iskreno želim, da v svojem vztrajanju uspeš. Konec koncev s tvojim uspehom pridobimo vsi, pa pri tem ne mislim samo na uporabnike sistema DSC pač pa na vse davkoplačevalce.
Morda pa bomo počasi le spoznali, da se da tudi v JU kaj premakniti in bomo tudi ostali postali bistveno bolj ambiciozni pri svojih bojih z mlini na veter.
Po moje je treba na tej poti vztrajati in ti iskreno želim, da v svojem vztrajanju uspeš. Konec koncev s tvojim uspehom pridobimo vsi, pa pri tem ne mislim samo na uporabnike sistema DSC pač pa na vse davkoplačevalce.
Morda pa bomo počasi le spoznali, da se da tudi v JU kaj premakniti in bomo tudi ostali postali bistveno bolj ambiciozni pri svojih bojih z mlini na veter.
MMSI
Žal birokrati ne želijo reševat težav, iščejo le načine kako čim bolj obremeniti državljane in upravičiti svoj obstoj. Navtiki smo še posebej izpostavljeni, kar kaže tako ta primer kot nepravičen davek na plovila.
Glede dodelitve MMSI je ena od možnih rešitev, da bi se dodeljevanje identifikatorja ločilo od izdaje radijskega dovoljenja. Pri tem je potrebno vedeti, da se MMSI veže na plovilo, večina plovil iz SLO registra je verjetno v tujini ali pa pretežno na suhem, radijske frekvence se tako zelo malo uporabljajo v Sloveniji.
AKOS ima z nadzorom radijskega spektra fiksne stroške, ne glede na število uporabnikov. Večina jih je tako ali tako izven meja Slovenije. Je pa nadzor spektra bistveno lažji, če uporabnik posreduje svoj identifikator, zato bi moralo bit dodeljevanje identifikatorjev tudi v interesu AKOSa.
Lure, kakor vem, se pristojbina plačuje enkrat na leto, ko pošljejo vsem uporabnikom RF spektra izračune.
Hvala Nikoli T. za odpiranje teme in poslancu Mateju Toninu, da je zadevo odprl v parlamentu.
Glede dodelitve MMSI je ena od možnih rešitev, da bi se dodeljevanje identifikatorja ločilo od izdaje radijskega dovoljenja. Pri tem je potrebno vedeti, da se MMSI veže na plovilo, večina plovil iz SLO registra je verjetno v tujini ali pa pretežno na suhem, radijske frekvence se tako zelo malo uporabljajo v Sloveniji.
AKOS ima z nadzorom radijskega spektra fiksne stroške, ne glede na število uporabnikov. Večina jih je tako ali tako izven meja Slovenije. Je pa nadzor spektra bistveno lažji, če uporabnik posreduje svoj identifikator, zato bi moralo bit dodeljevanje identifikatorjev tudi v interesu AKOSa.
Lure, kakor vem, se pristojbina plačuje enkrat na leto, ko pošljejo vsem uporabnikom RF spektra izračune.
Hvala Nikoli T. za odpiranje teme in poslancu Mateju Toninu, da je zadevo odprl v parlamentu.
MMSI prenosna postaja
Pozdravljeni,
Da malo obudim temo. Sem nov na forumu.
Zanima me, če je možno kje enostavno registrirati prenosno VHF napravo (npr. Icom Ic-M93D), ki ima DSC.
Berem, da v UK imajo posebej MMSI številke (posebna predpona) za prenosne naprave, da ne pride do zmede pri identifikaciji plovil. Pri tem se očitno VHF ne registrira na plovilo. Če bi to uspelo preko angležev, ali bi takšen MMSI bil veljaven internacionalno? Torej Slovenija, Hrvaška...
Kupil sem omenjeno napravo, uporabljal pa bi jo predvsem v najetih čolnih, jadrnicah, ki mogoče VHF-a nimajo...
Hvala in lep pozdrav!
PS:Izpit sem ravnokar opravil
Da malo obudim temo. Sem nov na forumu.
Zanima me, če je možno kje enostavno registrirati prenosno VHF napravo (npr. Icom Ic-M93D), ki ima DSC.
Berem, da v UK imajo posebej MMSI številke (posebna predpona) za prenosne naprave, da ne pride do zmede pri identifikaciji plovil. Pri tem se očitno VHF ne registrira na plovilo. Če bi to uspelo preko angležev, ali bi takšen MMSI bil veljaven internacionalno? Torej Slovenija, Hrvaška...
Kupil sem omenjeno napravo, uporabljal pa bi jo predvsem v najetih čolnih, jadrnicah, ki mogoče VHF-a nimajo...
Hvala in lep pozdrav!
PS:Izpit sem ravnokar opravil
- Nikola T.
- Admiral
- Prispevkov: 5108
- Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
- Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
- Kontakt:
MMSI za VHF je z razlogom vezan na plovilo kajti podatki morajo vsebovati kapaciteto plovila glede števila ljudi, da reševalci vedo kakšno reševalno akcijo morajo sprožiti in kolikšno ekipo organizirat in poslat na pomoč.
MMSI za enostavne naprave nima enake teže, saj se uporablja predvsem kot individualna osebna varovalna oprema in ni vezana na plovilo. Namenjena je predvsem kot MOB device. Recimo Easy rescue.
Kot vem nameravajo MOB devicom dodeliti IDENTIČEN MMSI, kajti sama zgradba MMSI identifikacijske kode NE MORE zadostiti številnim napravam na trgu. Pravzaprav imajo že sedaj težave s številom registriranih plovil, ker se meša tudi z Inmarsat MMSI oznakami.
Za ročne VHF radijske postaje se predvideva ISTA uporaba MMSI številke kot je izdana za plovilo na katerem se uporablja, zato predvidevam, da je možno MMSI preprosto tudi spremeniti. Ali jo je možno dejansko kasneje NA ROČNI VHF radijski postaji spremeniti ali ne, mi ni znano.
MMSI za enostavne naprave nima enake teže, saj se uporablja predvsem kot individualna osebna varovalna oprema in ni vezana na plovilo. Namenjena je predvsem kot MOB device. Recimo Easy rescue.
Kot vem nameravajo MOB devicom dodeliti IDENTIČEN MMSI, kajti sama zgradba MMSI identifikacijske kode NE MORE zadostiti številnim napravam na trgu. Pravzaprav imajo že sedaj težave s številom registriranih plovil, ker se meša tudi z Inmarsat MMSI oznakami.
Za ročne VHF radijske postaje se predvideva ISTA uporaba MMSI številke kot je izdana za plovilo na katerem se uporablja, zato predvidevam, da je možno MMSI preprosto tudi spremeniti. Ali jo je možno dejansko kasneje NA ROČNI VHF radijski postaji spremeniti ali ne, mi ni znano.
Da objavim se moja zadnja dognanja.
Rocni VHF z DSC je neurejeno podrocje.
V UK izdajo za prenosni VHF posebno, svojo stevilko, z MID od UK.
V predpisih priporocajo (mednarodno se ni priznano), da se za prenosne naprave uporabi pred MID stevilka 9. Torej 9MIDxxxxx.
Ta bi se naj tudi zavedla mednarodno in resevalci bi vedeli, da je klic s prenosne naprave, kar kaze na manjse plovilo, malo st. oseb itd. Predlagajo tudi zavedbo dodatnih informacij, ki bi se posredovale ob distress-u...
LP!
Rocni VHF z DSC je neurejeno podrocje.
V UK izdajo za prenosni VHF posebno, svojo stevilko, z MID od UK.
V predpisih priporocajo (mednarodno se ni priznano), da se za prenosne naprave uporabi pred MID stevilka 9. Torej 9MIDxxxxx.
Ta bi se naj tudi zavedla mednarodno in resevalci bi vedeli, da je klic s prenosne naprave, kar kaze na manjse plovilo, malo st. oseb itd. Predlagajo tudi zavedbo dodatnih informacij, ki bi se posredovale ob distress-u...
LP!
Re: VHF GMDSS radijska postaja, pridobitev MMSI, kaj je DSC...
AKOS je neki prov posebnega. Prestavljam se na HR zastavo, čoln sem v Piranu odjavil v 10 minutah, vse jasno in vse krasno. Za prijavo pa rabim odjaviti in prijaviti tudi VHF.
AKOS pošljem mail, en teden ne bu ne mu. Pošljem mail še enkrat in še en teden ni odgovora; fizično odnesem vlogo za razveljavitev in mi teta na sprejemu požigosa da so prejeli in bojda je 40 dni za rešitev tega. Nahajajo se v stegnah, parkinga ni oz. lahko se zažreš h kmetu na travnik pa če nisi s terencem še podn pustiš na kaki vzpetinici...
AKOS pošljem mail, en teden ne bu ne mu. Pošljem mail še enkrat in še en teden ni odgovora; fizično odnesem vlogo za razveljavitev in mi teta na sprejemu požigosa da so prejeli in bojda je 40 dni za rešitev tega. Nahajajo se v stegnah, parkinga ni oz. lahko se zažreš h kmetu na travnik pa če nisi s terencem še podn pustiš na kaki vzpetinici...
Wellcraft 2600 Martinique
Re: VHF GMDSS radijska postaja, pridobitev MMSI, kaj je DSC...
Še odgovor kako dolgo to traja, da ne bo kdo preoptimističen kot sem bil očitno sam:
Spoštovani,
uradni rok za rešitev zadev po Zekom-1 je 42 dni. Običajno smo reševali vloge v bistveno krajšem času (cca 14 dni), a se je žal ta čas zaradi obsega dela ter službenih odsotnosti podaljšal na približno 30-35 dni. Vloge rešujemo po vrstnem redu, vaša naj bi po pričakovanjih bila rešena konec tega tedna ali v pričetku drugega tedna.
Spoštovani,
uradni rok za rešitev zadev po Zekom-1 je 42 dni. Običajno smo reševali vloge v bistveno krajšem času (cca 14 dni), a se je žal ta čas zaradi obsega dela ter službenih odsotnosti podaljšal na približno 30-35 dni. Vloge rešujemo po vrstnem redu, vaša naj bi po pričakovanjih bila rešena konec tega tedna ali v pričetku drugega tedna.
Wellcraft 2600 Martinique
Re: VHF GMDSS radijska postaja, pridobitev MMSI, kaj je DSC...
Pa saj na HR jo lahko prijaviš, brez da čakaš da ti jo v SLO odjavijo, a ne? Pač izpolniš njihov spletni obrazec, napišeš šifro naprave ali nekaj takega, plačaš in to je to. Preveri, če jo sploh moraš prijavljati za svojo kategorijo. Jaz sem ugotovil, da sem jo brezveze prijavljal, ker ni obvezna oprema. Fino se mi je zdelo, da imam MMSI številko pa DSC pa DISTRESS call, pa te fore, ampak, to je totalno brez veze. Plačujem vsako leto za VHFDSC, hkrati ti pa dajo vedet, da raje pokliči na mobi številko, če potrebuješ pomoč. Itak lahko javiš tudi na 16 kanal, tudi če nima MMSI številke. Jaz jo imam pa nimam vnešene, ker nimam povezave z GPSom in je potem brez veze, ker nepošlje podatkov o plovilu itd.
Malo se naložil, vsak naj naredi kakor mu je prav.
Malo se naložil, vsak naj naredi kakor mu je prav.
Re: VHF GMDSS radijska postaja, pridobitev MMSI, kaj je DSC...
Jah jst čem ravno MMSI pa GPS mam v postaji in žal sem toliko "kritičen", da bom slejkotprej rabu kazga dohtarja pa se mi zdi, da bo to mogoče najbolj pametno in zato je prijavljena, zato je MMSI...
Še barke ne morm prijaviti dokler naši ne odjavijo radijske postaje, zdej probam da bi barko prijavil pa naknadno radijsko postajo ampak se mi zdi da bo tudi to no-go.
Sicer najbolj tu seka prijaznost, hitrost, uslužnost... kapetanije v Piranu, nič ni problem ne pridit mimo, ne poslat in poslat nazaj, vse takoj odgovorijo... AKOS pa praktično nedostopen fizično, na mail večinoma neodzivni, rabijo 42 dni ipd... vem birokracija pač, ampak to nas stane in to je nepotrebno tako komplicirano.
Še barke ne morm prijaviti dokler naši ne odjavijo radijske postaje, zdej probam da bi barko prijavil pa naknadno radijsko postajo ampak se mi zdi da bo tudi to no-go.
Sicer najbolj tu seka prijaznost, hitrost, uslužnost... kapetanije v Piranu, nič ni problem ne pridit mimo, ne poslat in poslat nazaj, vse takoj odgovorijo... AKOS pa praktično nedostopen fizično, na mail večinoma neodzivni, rabijo 42 dni ipd... vem birokracija pač, ampak to nas stane in to je nepotrebno tako komplicirano.
Wellcraft 2600 Martinique
Re: VHF GMDSS radijska postaja, pridobitev MMSI, kaj je DSC...
Zanima me, če je VHF ročna postaja na spodnjem linku ustrezna za registracijo in uporabo na 510 cm gumenjaku. Dobil sem jo od kolega in mi je veliko bolj priročna, kot pa da grem kupovat rakete in bakle... Zadeva je kitajska. A "gre skozi" pri pregledih na kapitaniji ali mora biti EU in s kakšnimi posebnimi certifikati?
http://qrznow.com/baofeng-gt-3-mark-ii- ... nd-uhfvhf/
http://qrznow.com/baofeng-gt-3-mark-ii- ... nd-uhfvhf/
Re: VHF GMDSS radijska postaja, pridobitev MMSI, kaj je DSC...
Kako komentirate to http://www.yachtregistration.company/mmsi-license/ pravijo ,da lahko uredijo mmsi za vse zastave v eu.Ker imam sedaj de registracijo, iščem enostavno pot do mmsi,ais ,sart številk.
Hvala.
Hvala.
Re: VHF GMDSS radijska postaja, pridobitev MMSI, kaj je DSC...
Stopi napisal/-a:Zanima me, če je VHF ročna postaja na spodnjem linku ustrezna za registracijo in uporabo na 510 cm gumenjaku. Dobil sem jo od kolega in mi je veliko bolj priročna, kot pa da grem kupovat rakete in bakle... Zadeva je kitajska. A "gre skozi" pri pregledih na kapitaniji ali mora biti EU in s kakšnimi posebnimi certifikati?
http://qrznow.com/baofeng-gt-3-mark-ii- ... nd-uhfvhf/
Ne, to je kvečjem dobro za komunikacijo s čolna na čoln.
Navtična postaja mora imeti (in to je bistveno) GMDSS -Global Maritime Distress and Safety System.
Z drugimi besedami, če nima gumba Distress pol ni dobra. Pa še to je zelo fino če kupiš tako, ki ima GPS že onboard. Because 2019.
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
- 1stofficer
- Admiral
- Prispevkov: 2752
- Pridružen: Sr Maj 30, 2018 13:14
Re: VHF GMDSS radijska postaja, pridobitev MMSI, kaj je DSC...
Kot gledam GMDSS postaje so zelo razlicnih cenovnih razredov.
Tale npr za 130 eur so pa tudi precej vec. Ali je za malo barko, samo da je v kabini za vsak primer, za vreme... takale OK?
https://www.kokwatersport.nl/standard-h ... oon/p39946
Kaksne so sploh bistvene razlike med drazjimi in temi za do 200 eur ?
Tale npr za 130 eur so pa tudi precej vec. Ali je za malo barko, samo da je v kabini za vsak primer, za vreme... takale OK?
https://www.kokwatersport.nl/standard-h ... oon/p39946
Kaksne so sploh bistvene razlike med drazjimi in temi za do 200 eur ?
Re: VHF GMDSS radijska postaja, pridobitev MMSI, kaj je DSC...
Stopi napisal/-a:Zanima me, če je VHF ročna postaja na spodnjem linku ustrezna za registracijo in uporabo na 510 cm gumenjaku. Dobil sem jo od kolega in mi je veliko bolj priročna, kot pa da grem kupovat rakete in bakle... Zadeva je kitajska. A "gre skozi" pri pregledih na kapitaniji ali mora biti EU in s kakšnimi posebnimi certifikati?
http://qrznow.com/baofeng-gt-3-mark-ii- ... nd-uhfvhf/
A se lahko ima to na barki tudi, če nimaš izpita za VHF ?
lp.
Kdo je na strani
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 13 gostov