Raymarine ST-1000 - težave

Vse o opremi motornih plovil in jadrnic, tehnični nasveti v zvezi z opremljanjem plovil, prikolice za prevoz plovil, stojala za zimovanje plovil...

Moderatorji: moderator, moderator2, cibro

Uporabniški avatar
Gaso
Admiral
Prispevkov: 1478
Pridružen: To Dec 09, 2008 10:38
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a Gaso » To Avg 24, 2010 22:48

Biti moraš za krmilom, to je pravilo, ni druge, ne moreš primerjat z TV-jem, vsa elektronika tudi kdaj odpove. Ko boš imel dalinca, boš videl da ni potrben, moje mnenje. Dalinec dopušča lenobo, ko bo pa kaj narobe, ali pa kakšna interferenca ko ne bo dalinec prijel, pa v kakšni situaciji zna bit problem.
Uporabniški avatar
Nikola T.
Admiral
Prispevkov: 3644
Pridružen: Ne Nov 29, 2009 22:12
Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin

OdgovorNapisal/-a Nikola T. » Ne Avg 29, 2010 11:26

Grega295 napisal/-a:.1. ... Na včerajšnjem jadranju sem prvič zares aktivno uporabljal avtopilot. Približno polovico časa je deloval še kar OK, nato pa je pričel skakati iz Auto na Standby že po kaki minuti ali še prej. ...

2. ... v kolikor bi želel, da bi AP vozil glede ne veter, kaj vse bi potreboval? Predvidevam, da vsaj naslednje:
- Raymarine Autopilot (npr. ST-1000 ali ST-2000)
- Raymarine ST60 Wind merilec
- povezavo autopilota in ST60 preko SeaTalk-a.
Je to dvoje že dovolj ali je potrebno še kaj?

1.1. Avtopilot izklaplja zaradi prevelikega padca napetosti med akumulatorjem, varovalko, žicami in konektorjem do avtopilota.
1.2. Če je AP starejši je možno tudi, da so zanič kondenzatorji na reset vezju. Zamenjava reši problem.

2. To je dovolj kar rabiš, da bi AP vozil tudi glede na navidezni kot vetra.

Lep pozdrav
Nikola Tesla
Uporabniški avatar
Grega295
Admiral
Prispevkov: 2144
Pridružen: Ne Apr 04, 2010 21:50
Kraj: Ljubljana - Izola

OdgovorNapisal/-a Grega295 » Sr Sep 29, 2010 21:57

Z avtopilotom nisem preveč zadovoljen, probleme z elektriko sem rešil, sicer pa zaenkrat izkušnje kažejo, da je ST-1000 (dopuščam, da je morda tudi kaj narobe z njim) uporaben predvsem za vožnjo na motor po mirnem morju.

Ko pride do malce nemirnejšega morja, se začne cik-cak vožnja (autoplitot naredi preveliko korekcijo krmila, ki barko zanese v nasprotno smer, nato sledi ponoven prevelik popravek in tako iz zavoja v zavoj) in slabo držanje smeri (konstantno odpadanje od vetra).

Prebral sem, da je predpogoj, da se to odpravi - povezava avtopilota z instrumenotm hitrosti plovila skozi vodo, saj autopilot brez tega ne zna upoštevati upoštevati dinamičnega momenta krmila.

Tu pa imam vprašanje - je možno na ST-1000 ali ST-2000 povezati tudi z instrumentom za hitrost čez vodo, da bi torej upošteval dinamični moment krmila, ali pa so že potrebni autopiloti, ki imajo tudi računalnik (kot ločen modul)?

Še eno vprašanje: pri sistemu z rudom, kot pri moji barki - je mogoče namestiti vgradni autopilot ali so primerni zgolj taki, ki iz kokpita upravljajo s krmilom? Je za vgradnjo ponavadi potrebna večja predelava?

Hvala.
Uporabniški avatar
Gaso
Admiral
Prispevkov: 1478
Pridružen: To Dec 09, 2008 10:38
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a Gaso » Sr Sep 29, 2010 23:34

Po mojem če hočeš da bo na argolo delalo kot je treba moraš imeti nekaj takšnega:
http://www.raymarine.com/ProductDetail. ... ODUCT=4173
Povezano na GPS preko SeaTalk,Nmea,itd...
Pa še kakšen senzor vetra zraven, če gre za jadrnico in vse dobro umerjeno. ST-1000 je pač najbolj poceni model in ne moreš pričakovati čuda.

Zaenkrat pa poskusi malo zmanjšati gain na tvojem AP.
Uporabniški avatar
Nikola T.
Admiral
Prispevkov: 3644
Pridružen: Ne Nov 29, 2009 22:12
Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin

OdgovorNapisal/-a Nikola T. » Če Sep 30, 2010 07:05

Grega 259
ST1000 ne potrebuje nič posebnih povezav, ker je zelo primitiven AP in niti ne more izkoristiti vseh performans, ki jih tovrstne povezave prinesejo (ali pa ne).
Pri tebi je napaka; ker imaš nastavljen previsok rudder gain verjetno pa še kaj. Dobro preberi navodila, izvedi najprej linearizacijo kompasa (Ali si jo že sploh kdaj?? odgovori) in nato vse ostale nastavitve. Če nimaš navodil angleške potegni z neta za slovenska pa mi pošlji tvoj Email in jih dobiš. Sem jih prevedel v sloveščino že leta nazaj.

Fantje ne ga srat z nekimi povezavami AP pa nek čuri muri ploter. Zadeve delujejo kot treba šele v pravi kombinaciji drugače pa to sploh nima haska. Kar naj napišejo tukaj svoje ugotovitve tisti, ki so to sprobali na lastni koži. Recimo garmin in podobni ploterji vodijo avtopilot, da sled za plovilom izgleda cik cak kot, da je krmar pijan.

Plovila z argolo nimajo možnosti vgradnje fiksnega pogona za AP, ker imajo vsi pogoni (hidravlični, električni, rotacijski in linearni) preveč upora, ko plovilo voziš na roke.
Lep pozdrav
Nikola Tesla :D
Uporabniški avatar
Grega295
Admiral
Prispevkov: 2144
Pridružen: Ne Apr 04, 2010 21:50
Kraj: Ljubljana - Izola

OdgovorNapisal/-a Grega295 » Če Sep 30, 2010 14:16

Nikola Tesla napisal/-a:Pri tebi je napaka; ker imaš nastavljen previsok rudder gain verjetno pa še kaj. Dobro preberi navodila, izvedi najprej linearizacijo kompasa (Ali si jo že sploh kdaj?? odgovori) in nato vse ostale nastavitve.

Zgleda, da sem premalo upošteval navodilo "Read the fucking manual", saj kalibracije nisem izvedel :) Bo pa ena izmed prvih stvari v prihajajočem vikendu. Hvala za namig.

Nikola Tesla napisal/-a:Fantje ne ga srat z nekimi povezavami AP pa nek čuri muri ploter. Zadeve delujejo kot treba šele v pravi kombinaciji drugače pa to sploh nima haska. Kar naj napišejo tukaj svoje ugotovitve tisti, ki so to sprobali na lastni koži. Recimo garmin in podobni ploterji vodijo avtopilot, da sled za plovilom izgleda cik cak kot, da je krmar pijan.

Sem bil tik pred nakupom Garmin 620, pa me je pred tem ustavilo to priporočilo napisnao na harpoon.si.

Nikola Tesla napisal/-a:Plovila z argolo nimajo možnosti vgradnje fiksnega pogona za AP, ker imajo vsi pogoni (hidravlični, električni, rotacijski in linearni) preveč upora, ko plovilo voziš na roke.

OK, potem gledam v smeri Smartpilot X-5, kar se Raymarina tiče. Pri tem modelu, če prav razumem, tudi ročico namestiš v kokpitu in jo po jadranju pospraviš?

Sicer pa so zanimive rešitve NKE sistema, ki je precej uporabljan na Mini Transatu. Tu kot kaže hidravlične pumpe montirajo v notranjost, sem pa bral, da to precej oteži krmilo.
Slika
Rok-11
Admiral
Prispevkov: 1077
Pridružen: Ne Avg 17, 2008 09:58
Kraj: Ljubljana, Ribiška vasica - It.

OdgovorNapisal/-a Rok-11 » Po Nov 01, 2010 09:40

Zdravo fantje!

A mogoče kdo ve, če se da dobit novo ohišje za ST 1000? In če ja - kje?

Namreč naš izpušča svojo dušico, glavni problem je pa v ohišju. Nekje (pa ne vemo kje & kdaj) je moral dobit en pošten udarec, ki je zdrobil ležišča vijakov...
Verjetno ga je naskočil kdo od otrok... ki pa sedaj seveda nič ne ve...
Uporabniški avatar
Nikola T.
Admiral
Prispevkov: 3644
Pridružen: Ne Nov 29, 2009 22:12
Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin

OdgovorNapisal/-a Nikola T. » Po Nov 01, 2010 10:13

Rok-11
Admiral
Prispevkov: 1077
Pridružen: Ne Avg 17, 2008 09:58
Kraj: Ljubljana, Ribiška vasica - It.

OdgovorNapisal/-a Rok-11 » Sr Nov 03, 2010 10:55

Hvala! Zgleda, da ga res lahko naročijo. Sem bil od začetka tako skeptičen, da nanje niti pomislil nisem...
Uporabniški avatar
visol
Poročnik bojne ladje
Prispevkov: 84
Pridružen: Ne Sep 07, 2014 23:57

Re: Raymarine ST-1000 - težave

OdgovorNapisal/-a visol » Ne Jun 09, 2019 21:49

Zdravo
Ne zmanjka mi vprašanj
namreč za priključit imam obstoječo navigacijo Raymarine

ST60 WIND
ST60 MULTI
ST60 TRIDATA
ST8001 AVTOPILOT

Na tem področju priznam da sem popolnoma bos (preveč raznobarvnih žic) Ali kdo pozna kakega mojstra oziroma se bo v kratkem nahajal v okolici Raba
Lp; Iztok
Kar more more niko drugi ne more
Uporabniški avatar
Nikola T.
Admiral
Prispevkov: 3644
Pridružen: Ne Nov 29, 2009 22:12
Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin

Re: Raymarine ST-1000 - težave

OdgovorNapisal/-a Nikola T. » Ne Jun 09, 2019 23:50

Ko smo točno to opremo montirali v celoti na novo na recimo jadrnici smo za to potreboavli 2-3 dni, če sta dva izkušena delala vsaj 14ur na dan. Nato pa še dan priprave v delavnici. Izdelava po meri nosilca ruder senzorja, nosilec pogona, roka na osi krmila ter dan za montažo pripravljenega na plovilu.
Montaža na otoku kot je Rab pa se kaj hitro lahko zavleče na dva do tri obiske, kajti tam ne dobiš ničesar, če ti sfali kakšna malenkost.
Sedaj že kar nekaj časa ne montiram več. Če rabiš strokovni nasvet ter skico vezave me lahko kontaktiraš.
LP Iztok
Uporabniški avatar
visol
Poročnik bojne ladje
Prispevkov: 84
Pridružen: Ne Sep 07, 2014 23:57

Re: Raymarine ST-1000 - težave

OdgovorNapisal/-a visol » Po Jun 10, 2019 06:36

Zdravo
Oprema je že vsa vgrajena na barki rabil bi jo samo za priključit na nosilcu, sem poskušal pa sem se med žicami izgubil. Skica vezave bi mi seveda prav prišla sem pregledoval manuals-e v pdf pa skic nisem zasledil
Kar more more niko drugi ne more
polanc
Admiral
Prispevkov: 7126
Pridružen: Če Dec 04, 2008 22:00
Kraj: sevnica

Re: Raymarine ST-1000 - težave

OdgovorNapisal/-a polanc » Po Jun 10, 2019 16:31

Ti se lepo prpeli iz Raba in glej karte, da ne boš nasedel v Izolo in tu je večja možnost tudi ,da te Iztok obišče.Veš kak pravijo ne grejo jasli h kravi,mora krava do jasli hehe..
Uporabniški avatar
visol
Poročnik bojne ladje
Prispevkov: 84
Pridružen: Ne Sep 07, 2014 23:57

Re: Raymarine ST-1000 - težave

OdgovorNapisal/-a visol » To Jun 11, 2019 05:51

Za prvo testno turo bo kar dolga, ni kaj če ne bo šlo drugače en lep izlet
Lp; Iztok
Kar more more niko drugi ne more

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 1 gost