SOLARNI PANEL

Vse o opremi motornih plovil in jadrnic, tehnični nasveti v zvezi z opremljanjem plovil, prikolice za prevoz plovil, stojala za zimovanje plovil...

Moderatorji: moderator2, cibro, moderator

bouton
Admiral
Prispevkov: 873
Pridružen: So Dec 22, 2007 13:41

Re: SOLARNI PANEL

OdgovorNapisal/-a bouton » To Dec 05, 2017 19:00

@Grega295 Jaz v zadnjih dneh opažam podoben efekt na mojem sistemu (sicer za druge namene). Sem pa to opazil že lani in je vsaj pri meni vezano na letni čas. Konstrukcijsko imam sistem poddimenzioniran za čas trajanja osvetlitve, višino sonca in oblake, ki so okoli najkrajšega dne popoldne (sveta Lucija, 13.12.). Druga zadeva pa je, da so ta čas tudi temperature ponoči nizke, kar se pozna pri mojih svinčevih akumulatorjih in njihovi kapaciteti. Vsaj pri meni se stvar izboljša po novem letu in dela bp nekje do srede novembra. Pač odvisno tudi od vremena. Jaz sem pri sebi zadevo za ta čas prilagodil tako, da mi telemetrija ne dela 24/7 ampak le 3 ure v 24 urah, kar je za moj namen uporaben kompromis.

Skratka, morda je tudi pri tebi vzrok nizko sonce, kratek dan, oblaki in nizke temperature.
Uporabniški avatar
Grega295
Admiral
Prispevkov: 3222
Pridružen: Ne Apr 04, 2010 21:50

Re: SOLARNI PANEL

OdgovorNapisal/-a Grega295 » To Dec 05, 2017 19:25

Nikola T. napisal/-a:Pozdravljen Grega
Batery Combiner (Cyrix) ne vpliva na vzdrževanje akumulatorskih baterij, ko se le ti polnijo preko MPPT regulatorja. Batery Combiner se vklopi preko releja le ob vzpostavljenem kontaktu motorja s ključem.

1. MPPT regulator mora biti priključen na servisno banko baterij.
2. Startni akumulator se s pomočjo solarnih celic vzdržuje le preko vezja z diodo. Glej shemo.

Klik na sliko za več info.

Ko sem naročil vgradnjo Cyrix-a, sem zahteval tudi vezavo po tej shemi. Če tega ne bi storil, bi električar vgradil Cyrix tako, da bi le-ta bil aktiven cel čas. To omenjam zato, da ne bi še kdo, ki se sicer ne spozna na elektrotehniko se zanašal, da je vse OK, če zgolj nabaviš in naročiš vgradnjo Cyrix-a. Pa seveda hvala NT za objavo.

Imam regulator, ki lahko polni dve banki. Na servisnega gre 90%, štartnega mi vzdržuje 10% (razmerje lahko nastavljam in 10% je dovolj za startnega, mi ne pade pod 13V).

Predvidevam, da ker imam tak regulaor, ni smiselno, da bi predelal na način, da se startna banka vzdržuje le preko vezja z diodo?

Slabše polnjenje prek solarnih panelov pa sem res opazil šele v avgustu (po vgdradnji el. sidrnega vinča in Cyrixa). Ne vem pa kje je vzrok ... na dolgi rok bo potrebno dodati še kak panel ali najti skritega porabnika.
Uporabniški avatar
Nikola T.
Admiral
Prispevkov: 5110
Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
Kontakt:

Re: SOLARNI PANEL

OdgovorNapisal/-a Nikola T. » To Dec 05, 2017 21:20

Bonaparte napisal/-a:Nikola čemu je namenjena tista 20W žarnica med štartnim in servisnim akumulatorjem?

Žarnica je samo tokovna omejitev, da ne skuri schotky diode v kolikor je razlika napetosti akumulatorjev prevelika.

Gregor
S tokovnimi kleščami obvezno preveri porabo. Čisto možno je da je Bat. Comb. napačno vezan.
No. 1
Admiral
Prispevkov: 1231
Pridružen: Ne Maj 23, 2010 22:26
Kraj: Vodice & Novigrad

Re: SOLARNI PANEL

OdgovorNapisal/-a No. 1 » Če Feb 01, 2018 10:43

admin napisal/-a:...Galebji drek je na srečo malo prosojen, zmanjša fullll, vendar pa če je galeb jedel borovnice, je polnjenje nič. :evil: :evil:


:lol: :lol: :lol:

Tele borovničke so ornk popestrile temo :D
Wellcraft 2600 Martinique
djjager
Višji praporščak
Prispevkov: 36
Pridružen: Ne Nov 07, 2010 10:16

Re: SOLARNI PANEL

OdgovorNapisal/-a djjager » To Feb 06, 2018 09:30

koliko pa so uporabni te zložljive variante? na sidru, vezu jo vržeš na tendo...

https://www.akumulator.si/izdelek/S5%20 ... modul-130w
Uporabniški avatar
motorni
Admiral
Prispevkov: 2530
Pridružen: Po Maj 14, 2007 00:04
Kraj: Zagorje

Re: SOLARNI PANEL

OdgovorNapisal/-a motorni » To Feb 06, 2018 20:16

Izračunaj tok krat napetost v točki največje moči in dobiš 100W. :D :D :D
Če tile tako hudo lažejo glede moči, saj navajajo 130W, potem jim ne verjemi nič. Kupi dobro staro trdo sončno celico z ALU okvirom in steklom na vrhu. Prav tako jo lahko "vržeš na tendo", ali pa z elastikami pripneš kamorkoli že. Pa tudi, ko ti bo kdo stopil nanjo, jo ne bo hudič vzel. Pa vsaj tri take dobiš za ceno ene iz tvojega linka.
Slika
__________________
lp
motorni
djjager
Višji praporščak
Prispevkov: 36
Pridružen: Ne Nov 07, 2010 10:16

Re: SOLARNI PANEL

OdgovorNapisal/-a djjager » Po Mar 12, 2018 08:28

glede na to, da imam že zmontirani dve majhni celici na loku (2x18v sunware), ki verjetno zgolj ohranjata akumulatorje, in regulator, ki omogoča priklop treh celic - ali bi bilo možno, da bi iz regulatorja pripeljal kabel in naredil vtičnico nekam na barko, potem na vezu na tendo postavil večjo "trdo" sončno celico, in jo z vtičem priklopil v to vtičnico, ki bi konkretno prispevala k polnenju akumulatorja med večjo porabo (hladilnik, radio,...)? upam da je razumljivo zapisano:)
Mindek
Poročnik fregate
Prispevkov: 61
Pridružen: Ne Jan 05, 2014 10:55

Re: SOLARNI PANEL

OdgovorNapisal/-a Mindek » Po Jul 16, 2018 23:47

Pozdravljen Iztok (NT),

glede na to, da si največji strokovnjak za elektriko in elektroniko na barkah te prosim za mnenje.
Na jadrnici imam solarni panel (140 W), polni dve servisni bateriji z 90% in startno z 10%. Viktron batery monitor mi kaže porabo oziroma polnjenje. Vezano je vse pravilno (kot si mi pri nakupu svetoval in narisal).
Sedaj sem opazil, da alternator (ne vem sicer, kateri je, motor je Volvo penta D2 40 KM, alternator po moje daje okoli 80A), malo polni baterije, malo pa ne. Oziroma jih polni okoli 2 min, max, potem neha. To je vsaj pokazal Victron.
Ko sem prevezal žice (+) iz Quick DCS 1123 diodnega razdelilca direktno na plus iz alternatorja, je vse delalo normalno, torej tok polnjenja je bil stabilen (okoli 40 A), in tudi delalo kar nekaj časa. To me je prepričalo, da so šle diode v razdelilniku.
VENDAR!
Žice sem prevezal nazaj, torej razdelil servisni plus in starter plus. Zanimivo pa je alternator spet polnil! Ampak le do takrat, ko je bilo sonce dovolj močno, da je solar dal cca 2 A, potem je alternator nehal delati. Ni nobene logike v tem, ampak opisujem, kako se je zgodilo.
Moje vprašanje je, ali je to sploh teoretično mogoče, da solarni panel vpliva na "prepustnost" toka alternatorja preko diodnega razdelilca oziroma ali je možno, da so mi pri montaži solarnega panela in regulatorja kaj narobe zvezali.
hvala za nasvet
Mitja
seveda pa so lahko šle tudi krtačke alternatorja, vendar po moje potem ne bi pa čisto nič toka dal od sebe.
Uporabniški avatar
Nikola T.
Admiral
Prispevkov: 5110
Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
Kontakt:

Re: SOLARNI PANEL

OdgovorNapisal/-a Nikola T. » To Jul 17, 2018 11:34

Naj te najprej pomirim. Vse deluje kot mora. Res pa je, da izvedba ločevanja akumulatorjev z ločilnimi diodami preprečuje, da bi se tokovi ob polnenju z alternatorjem prilagodili sami po ohmovem zakonu.
Alternator čuti za 0,7V višjo napetost kot je dejansko na akumulatorjih in regulator pravilno zmanjša tok polnenja ko začuti 14,3V-14,5V (pred diodami).
Američani so zelo praktični in ne komplicirajo, zato že od nekdaj startne in servisne akumulatorje ločujejo s posebnimi stikali 0 - 1 - BOTH - 2. Ob zagonu motorja je vključen startni akumulator recimo 1 in ko vžgejo motor, prestavijo na BOTH. Ko motor ugasnejo, prestavijo na servisnega 2. To je za male čolne in lastniško varianto čisto OK ampak s porastom čarterja in večjih plovil pa je bilo potrebno najti boljšo in ugodno rešitev z ločilnimi kontaktorji kjer lastnik ali uporabnik ne rabi nič razmišljat, saj vse deluje avtomatsko in zelo zanesljivo.
Več o vezavi si lahko ogledate tukaj...
LP Iztok
Mindek
Poročnik fregate
Prispevkov: 61
Pridružen: Ne Jan 05, 2014 10:55

Re: SOLARNI PANEL

OdgovorNapisal/-a Mindek » To Jul 17, 2018 13:46

Iztok hvala za vso pomoč in nasvete.
Diodni razdelilnik deluje, sem ga snel in preveril.
Sedaj bom še malce stisnil jermen alternatorja, mogoče on spodrsava. Če to ne bo pomagalo, bo pa treba sneti alternator in ga prinesti v Lj na pregled in popravilo.
lp, Mitja
Uporabniški avatar
Nikola T.
Admiral
Prispevkov: 5110
Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
Kontakt:

Re: SOLARNI PANEL

OdgovorNapisal/-a Nikola T. » To Jul 17, 2018 16:13

Nisi razumel odgovora! NIČ NI NAROBE !! Vse dela tako kot mora.
To so težave zaradi diodnega delilnika samega, zato pa se te vezave ne uporablja več.

Ne razdiraj alternatorja ker deluje pravilno!
DELUJE (SLABO) KOT JE ZA PRIČAKOVAT OD TE VEZAVE IN TO JE NORMALNO.
Največ boš naredil po sezoni, ko se boš znebil diodnega ločilnika akumulatorjev.
LP Iztok
Uporabniški avatar
Marchi
Admiral
Prispevkov: 6954
Pridružen: Če Apr 17, 2008 11:08

Re: SOLARNI PANEL

OdgovorNapisal/-a Marchi » To Jul 17, 2018 17:34

Nikola T. napisal/-a:Največ boš naredil po sezoni, ko se boš znebil diodnega ločilnika akumulatorjev.
LP Iztok

No, tole bom naredil tudi jaz, ker imam isti problem.
Uporabniški avatar
motorni
Admiral
Prispevkov: 2530
Pridružen: Po Maj 14, 2007 00:04
Kraj: Zagorje

Re: SOLARNI PANEL

OdgovorNapisal/-a motorni » To Jul 17, 2018 19:38

Tudi jaz sem se znebil diodnega delilnika in treh na pol crknjenih ne ravno starih akumulatorjev. Na akumulatorju piše 12V 95Ah, doma sem ga potem nekaj dni polnil z enim malo bolj pametnim polnilcem priklopil gor merilnik Ah, za breme pa avtomobilsko žarnico. Ko je napetost padla na 10,5V, je steklo skozi merilnik 9Ah.
Sedaj imam dva TAB motion akumulatorja 6V 270Ah/C20, vezana zaporedno za servisno banko (Iztok jih je dobavil iz iste serije, še povsem sveže) in enega navadnega zagonskega 95Ah za motor. Motor je Lombardini LDW1003 SD, alternator 40A.
Alternator je na motorni aku vezan direktno, servisna banka se pa priklopi zraven preko 200A releja in varovalke 63A, pod pogojem, da teče motor in da je napetost njegovega akumulatorja vsaj 13V. Napetost tipam s kontrolnikom napetosti od ETI-ja, ki sem ga moral malo predelati, da dela na 12V in ne na 24, rešitev pač, ki je bila pri roki.
Sončne celice mi polnijo mimo akumulatorskih stikal preko regulatorja servisni akumulator, motorni pa je povezan preko schottky diode in 20W žarnice na servisni akumulator.
V sistem bom dodal še tole, v tem vrstnem redu, ko bo kaj časa za to:
-MPPT regulator za sončne celice
-pametni regulator za alternator
-ta del elektrike na primernejše mesto
-alternator 80A in močnejši rele
Slika
__________________

lp

motorni
Uporabniški avatar
Nikola T.
Admiral
Prispevkov: 5110
Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
Kontakt:

Re: SOLARNI PANEL

OdgovorNapisal/-a Nikola T. » To Jul 17, 2018 20:29

Pozdravljen motorni
Tisti relejček ni 200A. Kontaktor za dobrih 230A je nekajkrat bolj masiven. Verjetno pa je cca 80A.

Zadeva bo vsekakor delovala do momenta, ko bodo servisni akumulatorji globoko izpraznjeni. Takrat bo varovalka preprečila, da skuriš kontakte releja tako, da je to kar pohvalna rešitev. No v takem momentu pa še vedno lahko ročno preklopiš stikalo za vžig v sili (emergency) in premagaš zagonsko špico in ga po cca 5 minutah izklopiš, nato pa bo preko releja tekel polnilni tok dokler ne izklopiš motorja.

Nekdo ki ni od stroke bo za batery kombiner odštel skoraj enako vsoto, kot če bi vse to kupil in potem še vezal, kar je zate kot elektronika to čisti keks za začetnika pa prevelik zalogaj. Drugače pa pohvalno da si se lotil in da deluje.
LP Iztok
Mindek
Poročnik fregate
Prispevkov: 61
Pridružen: Ne Jan 05, 2014 10:55

Re: SOLARNI PANEL

OdgovorNapisal/-a Mindek » To Jul 17, 2018 20:58

pridem po sezoni in naredimo shemo in se znebim diodnega razdelilnika.
hvala za vse nasvete in predvsem za pomiritev, da ni nič narobe.
za laika je to veliko vredno!
lp, Mitja

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 9 gostov