SOLARNI PANEL
Moderatorji: moderator2, cibro, moderator
SOLARNI PANEL
Pa še ena ponavljajoča tema. Sicer se pojavlja v mešanih postih, največkrat pa v malih oglasih, tako, da že počasi dvomim v praktično uporabnost
kakšen solarni panel bi bil najprimernejši za vzdrževanje porabniške baterije???? Jasno mi je, da hladilnika verjetno ne bo prenesel, ampak recimo, da bi vzdrževal potrebo po dnevni energiji (radio, luči, črpalke,pa še kakšna malenkost, ki potrebujemo na barki).
Panel priključimo direktno na akumulator, je vmesni inverter nujno potreben,......tehnika mi ravno ni tuja, ampak, tu sem popolni zelenc.
Šele lani poleti sem začel razmišljat, opazoval sem nekatere morjeplovce, zjutraj je na palubo nastavil solarni panel, cel dan ga nosil za soncem in zvečer pospravil.
kakšen solarni panel bi bil najprimernejši za vzdrževanje porabniške baterije???? Jasno mi je, da hladilnika verjetno ne bo prenesel, ampak recimo, da bi vzdrževal potrebo po dnevni energiji (radio, luči, črpalke,pa še kakšna malenkost, ki potrebujemo na barki).
Panel priključimo direktno na akumulator, je vmesni inverter nujno potreben,......tehnika mi ravno ni tuja, ampak, tu sem popolni zelenc.
Šele lani poleti sem začel razmišljat, opazoval sem nekatere morjeplovce, zjutraj je na palubo nastavil solarni panel, cel dan ga nosil za soncem in zvečer pospravil.
Regulator je nujen, moč panela pa je relativna...
Naredi si energijsko bilanco koliko boš vsak dan potreboval. Čisto možno je, da ti solarni panel pokrije tudi porabo hladilnika!!! Za povprečno pokrivanje minimalne energije na barki bi rekel, da bo dovolj nekje 80 W panel, ki bo zmogel cca. 4,5 do mogoče celo 5A toka. Če upoštevaš povprečje 6 ur, boš dobil nekje 25 do 30 Ah energije vsak dan...
Seveda vmes še nekaj motoriraš in elektrike bo na pretek!
Če pa govorimo za manjši čoln, pa ne kompliciraj. Tam nimaš takega panela kaj rabit, saj bo delal samo napoto. Če pa vzameš kakšnega 10W, pa je to kaplja v morje in pomoje nima drugega smisla, kot to, da bo vzdrževal akumulator na polnem stanju, ko te ne bo na barki!
Naredi si energijsko bilanco koliko boš vsak dan potreboval. Čisto možno je, da ti solarni panel pokrije tudi porabo hladilnika!!! Za povprečno pokrivanje minimalne energije na barki bi rekel, da bo dovolj nekje 80 W panel, ki bo zmogel cca. 4,5 do mogoče celo 5A toka. Če upoštevaš povprečje 6 ur, boš dobil nekje 25 do 30 Ah energije vsak dan...
Seveda vmes še nekaj motoriraš in elektrike bo na pretek!
Če pa govorimo za manjši čoln, pa ne kompliciraj. Tam nimaš takega panela kaj rabit, saj bo delal samo napoto. Če pa vzameš kakšnega 10W, pa je to kaplja v morje in pomoje nima drugega smisla, kot to, da bo vzdrževal akumulator na polnem stanju, ko te ne bo na barki!
Pozdravljen.
Jaz sem imel 90 W in mi je lepo vlekel 80l hladilnik čez dan, jasno s pomočjo akumulatorjev, in dopolnjeval akuje, da je hladilnik normalno delal tudi ponoči.
Če imaš prostor si nabavi čimvečjega, ker od viška ne boli glava, če pa ga nimaš pa kot je rekel Admin , ti bo služil samo za vzdrževanje akuja.
Lp Mitja
Jaz sem imel 90 W in mi je lepo vlekel 80l hladilnik čez dan, jasno s pomočjo akumulatorjev, in dopolnjeval akuje, da je hladilnik normalno delal tudi ponoči.
Če imaš prostor si nabavi čimvečjega, ker od viška ne boli glava, če pa ga nimaš pa kot je rekel Admin , ti bo služil samo za vzdrževanje akuja.
Lp Mitja
Solarni moduli so lahko fiksni ali pohodni. Fiksni pomeni, da imajo debelejši rob (2,5 - 3 cm), pohodni 0,5 cm. Pohodni imajo manjši izkoristek, če so montirani direktno na palubo, jim je težko zagotovit hlajenje, ki je bistvenega pomena za dober izkoristek. Tu velja omeniti še lokacijo na barki, kjer bo montiran, saj ne sme biti senčenja. Le to ti lahko zmanjša polnilni tok tudi za 70%. Smotrno je narediti sistem pritrditve modula z obračanjem proti soncu.
Kot je bilo že omenjeno, moraš pri sebi razčistiti, kaj želiš: ali energijsko neodvisnost ali zgolj samo vzdrževanje.
LP
Kot je bilo že omenjeno, moraš pri sebi razčistiti, kaj želiš: ali energijsko neodvisnost ali zgolj samo vzdrževanje.
LP
"Dobrega štromarja zruka samo slab šnops":)
Joško napisal/-a:Smotrno je narediti sistem pritrditve modula z obračanjem proti soncu.
Vsak čas se nameravam lotiti montaže panela, pa imam vprašanje. Sodeč po ogledu drugih jadrnic obstajata dva glavna načina pritrditve teh modulov na krmi; eden je na roll-bar drugi pa na pokončno letev.
Je varianta s pokončno letvijo kaj bistveno boljša?
Do sedaj sem razmišljal o rollbar izvedbi, kot na prvi sliki spodaj, se mi zdi da je tako bolj močno & stabilno vse skupaj, je pa manj možnosti ročnega obračanja proti soncu kot pri letvi (pri rollbaru možnost premikanja zgolj naprej-nazaj, pri letvi pa 360 stopinj + naklon). Hvala, lp
rollbar (slika sposojena od tukaj)
pokončna letev
Jaz sem s tem prvim načinom pritrditve zelo zadovoljen in mi dobro funkcionira. Modul je stabilen, niti veter ga ne obrne. Za preventivo imam tanko zajlo na zadnji štraj. Modul se primerno hladi, tudi ni problemov zaradi senčenja.
Tudi drugi način se mi ne zdi slab, čeprav bi morda modul obesil na močnejši drog. Modul naj bi bil montiran najmanj v višini biminija. Drog je lahko moteč, vendar se človek navadi.
Prednost prvega načina je zelo poceni sistem za pritrditev, slabost pa da se ne more obračati povsem proti soncu.
Instaliranje pri nobenem ni problematično.
LP
Tudi drugi način se mi ne zdi slab, čeprav bi morda modul obesil na močnejši drog. Modul naj bi bil montiran najmanj v višini biminija. Drog je lahko moteč, vendar se človek navadi.
Prednost prvega načina je zelo poceni sistem za pritrditev, slabost pa da se ne more obračati povsem proti soncu.
Instaliranje pri nobenem ni problematično.
LP
"Dobrega štromarja zruka samo slab šnops":)
Pa je že malce več jasno Nisem ravno stacioniran 3 mesece na morju, bolj razmišljam panel kot občasno rešitev, recimo, ko ostaneš 3, 4 dni na morju, pol pa itak moraš v kakšno vas v nabavo, tam pa je običajno tudi elektrika. Tudi nimam še, ne ideje, ne rešitve, kam montirat, na teh mojih slabih 9m pač ni prostora in možnosti, kot na kakšni večji barki. Za začetek sem razmišljal o varianti, ki sem jo opisal zgoraj, pač malo improvizacije, panel nekam pospravit, po potrebi pa ga prestavljat za soncem Ja, tudi na čolnu bo potrebno poiskat prostor za hrambo
Moram dobro vse prespat
Mi pa je že jasno, pod 50W nima smisla razmišljat.
Moram dobro vse prespat
Mi pa je že jasno, pod 50W nima smisla razmišljat.
Seveda je rešitev tudi način, ki si ga opisal, prenosni modul. V tem primeru nabaviš 30W pohodni modul, debeline 5mm in mu zaščitiš rob, v kolikor še ni. Za pritrditev modula uporabiš kar gumice. Nekje na palubi, kjer te najmanj moti in je kolikor toliko zaščitena, si na daljšem kablu zmontiraš vtičnico, ki je povezana z regulatorjem. Pazi na polariteto!
Cenovno je to najbolj ugodna rešitev, edino malo več pozornosti potrebuje zaradi premikanja.
Cenovno je to najbolj ugodna rešitev, edino malo več pozornosti potrebuje zaradi premikanja.
"Dobrega štromarja zruka samo slab šnops":)
Pozdravljen Zlatko, malo sem pogledal tvoje poste in sklepam da imaš gliser nekje okrog 9 metrov, imam prav? Če je tako, pozabi na velike, močne in obavtne solarne panele, ki si jih jadralci natikajo na jadrnice eni z vsaj nekaj, drugi z totalno nič estetike. To na motornjaku brez vsaj HT ne gre, oziroma je katastrofa za pogledat. Lansko leto sem si namreč zastavljal podobna vprašanja kot ti sedaj. In kako sem rešil.
Nabavil sem 30w solarni panel (zato ker je njegova debelina le 18mm), naredil iz inoxa nosilec tako da sem ga pritrdil na radarski lok, panel pa tako pride nad cerado, oziroma biminijem in ga sploh ni opaziti. Kupil regulator polnjenja za dva akuja in priklopil na oba porabniška. Ni ravno elektrike za izvoz ampak za vzdrževanje akujev in podaljšanje njihove življenske dobe pa dovolj. Ravno ta vikend sem bil po dveh mesecih na barki in je bila napetost na akujih 13,4 volta. Poleti sicer ne pričakuj ne vem kakšne avtonomije ampak je pa bolje kot nič, oziroma jaz zdržim z dvema hladilnikoma in ostalimi porabniki tri dni brez priklopa na obalo. Našel sem tudi eno bolj umetniško slikco na kateri je viden panel nad cerado (pod zastavicami inox "črta"), skoraj neopazno in estetsko sprejemljivo, vsaj zame.
lpg
Nabavil sem 30w solarni panel (zato ker je njegova debelina le 18mm), naredil iz inoxa nosilec tako da sem ga pritrdil na radarski lok, panel pa tako pride nad cerado, oziroma biminijem in ga sploh ni opaziti. Kupil regulator polnjenja za dva akuja in priklopil na oba porabniška. Ni ravno elektrike za izvoz ampak za vzdrževanje akujev in podaljšanje njihove življenske dobe pa dovolj. Ravno ta vikend sem bil po dveh mesecih na barki in je bila napetost na akujih 13,4 volta. Poleti sicer ne pričakuj ne vem kakšne avtonomije ampak je pa bolje kot nič, oziroma jaz zdržim z dvema hladilnikoma in ostalimi porabniki tri dni brez priklopa na obalo. Našel sem tudi eno bolj umetniško slikco na kateri je viden panel nad cerado (pod zastavicami inox "črta"), skoraj neopazno in estetsko sprejemljivo, vsaj zame.
lpg
- Nikola T.
- Admiral
- Prispevkov: 5106
- Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
- Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
- Kontakt:
Sončne celice na plovilu kot eden glavnih virov pridobivanja energije morajo biti zelo velike. Na plovilih do 12m to izjemno kazi izgled plovila, še vedno pa so površine veliko premajhne za kakšno resno shranjevanje energije. Seveda je vse odvisno od načina uporabe plovila in porabnikov, vendar če vzamemo za primer že samo en sam hladilnik kot porabnik in nič drugega moramo dnevno shraniti vsaj 30Ah energije, za to pa je potreben največji sončni panel, ki jih izdelujejo.
Ne pozabite, da je primarni namen sončnih celic na plovilu (še posebej manjših) vzdrževanje akumulatorjev v času daljše odsotnosti. Ko se vrneš na plovilo so akumulatorji na tak način vedno polni. Zadostuje pa že izredno majna (pohodna) sončna celica kakršna tudi najmanj kazi obliko plovila še posebej motornega.
Motorna plovila imajo večinoma dovolj močne motorje da bi lahko alternatorji hitro napolnili akumulatorje in največji problem je tukaj, ker VSI uporabljate navadne napetostne regulatorje za avtomobilsko industrijo in to enostavno ni rešitev. Z tehničnega vidika je zame kriminal, da dovolijo prodajati plovila in avtodome brez tovrstnih sistemov, saj mora na tak način samo za potrebe polnenja, motor teči vsaj 5x dlje (HALO !!! TO JE FAKTOR - KRAT PET) To pomeni namesto, da bi bili akumulatorji polni v eni uri moraš motorirat celo 5 ur. V NAJBOLJŠEM PRIMERU !!! Zato imate probleme polnenja in nikoli pozitivne energetske bilance.
Utopija je nadomestiti celotno potrebno energijo že samo za en hladilnik z sredne velikim sončnim panelom.
POVZETEK DEJSTEV:
1. Sončni paneli na plovilu so namenjeni vzdrževanju akumulatorjev in ne zagotavljanju celotne potrebe po energiji
2. Sončni paneli sorazmernih velikosti glede na velikost plovila praviloma zagotavljajo največ do 30% potrebne energije.
3. Sončni paneli so NUJNI za vzdrževanje akumulatorjev, še posebej če smo odsotni že več kot 10 dni, saj to v nasprotnem primeru PREVEČ vpliva na njihovo življensko dobo.
Lep pozdrav
Nikola Tesla
Primerna velikost sončne celice, ki ne kazi in ovira uporabnosti plovila
Pohodni sončni panel je zmontiran na pokrovu drsnih vrat.
Ne pozabite, da je primarni namen sončnih celic na plovilu (še posebej manjših) vzdrževanje akumulatorjev v času daljše odsotnosti. Ko se vrneš na plovilo so akumulatorji na tak način vedno polni. Zadostuje pa že izredno majna (pohodna) sončna celica kakršna tudi najmanj kazi obliko plovila še posebej motornega.
Motorna plovila imajo večinoma dovolj močne motorje da bi lahko alternatorji hitro napolnili akumulatorje in največji problem je tukaj, ker VSI uporabljate navadne napetostne regulatorje za avtomobilsko industrijo in to enostavno ni rešitev. Z tehničnega vidika je zame kriminal, da dovolijo prodajati plovila in avtodome brez tovrstnih sistemov, saj mora na tak način samo za potrebe polnenja, motor teči vsaj 5x dlje (HALO !!! TO JE FAKTOR - KRAT PET) To pomeni namesto, da bi bili akumulatorji polni v eni uri moraš motorirat celo 5 ur. V NAJBOLJŠEM PRIMERU !!! Zato imate probleme polnenja in nikoli pozitivne energetske bilance.
Utopija je nadomestiti celotno potrebno energijo že samo za en hladilnik z sredne velikim sončnim panelom.
POVZETEK DEJSTEV:
1. Sončni paneli na plovilu so namenjeni vzdrževanju akumulatorjev in ne zagotavljanju celotne potrebe po energiji
2. Sončni paneli sorazmernih velikosti glede na velikost plovila praviloma zagotavljajo največ do 30% potrebne energije.
3. Sončni paneli so NUJNI za vzdrževanje akumulatorjev, še posebej če smo odsotni že več kot 10 dni, saj to v nasprotnem primeru PREVEČ vpliva na njihovo življensko dobo.
Lep pozdrav
Nikola Tesla
Primerna velikost sončne celice, ki ne kazi in ovira uporabnosti plovila
Pohodni sončni panel je zmontiran na pokrovu drsnih vrat.
Nazadnje spremenil Nikola T., dne Sr Jan 12, 2011 09:39, skupaj popravljeno 1 krat.
Nikola Tesla napisal/-a:Motorna plovila imajo večinoma dovolj močne motorje da bi lahko alternatorji hitro napolnili akumulatorje in največji problem je tukaj, ker VSI uporabljate navadne napetostne regulatorje za avtomobilsko industrijo in to enostavno ni rešitev. Z tehničnega vidika je zame kriminal, da dovolijo prodajati plovila in avtodome brez tovrstnih sistemov, saj mora na tak način samo za potrebe polnenja, motor teči vsaj 5x dlje (HALO !!! TO JE FAKTOR - KRAT PET) To pomeni namesto, da bi bili akumulatorji polni v eni uri moraš motorirat celo 5 ur. V NAJBOLJŠEM PRIMERU !!! Zato imate probleme polnenja in nikoli pozitivne energetske bilance.
Se podpišem pod to!!!
Evo najdu:
V bistvu sta nosilca sestavljena iz posameznih inox elementov za ograje in potem zavarjena in pritrjena na lok.
Panel pa je tale:
http://www.visol.info/trg/detajl.php?ime=Solarni modul STP030S-12/Lb&id=250&hid=3
Treba je označit cel link
lpg[/url]
V bistvu sta nosilca sestavljena iz posameznih inox elementov za ograje in potem zavarjena in pritrjena na lok.
Panel pa je tale:
http://www.visol.info/trg/detajl.php?ime=Solarni modul STP030S-12/Lb&id=250&hid=3
Treba je označit cel link
lpg[/url]
Za kaj je še možno uporabiti inox rollbar na jadrnici? Kot vidim na sliki NT je višina primerna za montažo SAT TV antene (predvidevam, da je to v tisti beli kupoli), kaj pa radar? Se ta vedno montira višje - na jambor?
Napisali ste kar nekaj argumentov v prid pohodih sončnih celic, da ponovno premišljujem ali naj grem v izvedbo 'sončne celice v alu panelu + rollbar' ali zgolj manjše pohodne. Hvala.
Napisali ste kar nekaj argumentov v prid pohodih sončnih celic, da ponovno premišljujem ali naj grem v izvedbo 'sončne celice v alu panelu + rollbar' ali zgolj manjše pohodne. Hvala.
Kdo je na strani
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 8 gostov