Prikolica
Moderatorji: moderator2, cibro, moderator
Prikolica
Imel bi vprašanje...
Kako naj vem kako velika prikolica je primerna za čoln.
Kje moram izmeriti, da dobim pravo dolžino. Gre za Gliser dolg 5,7m, z 170kg težkim motorjem.
Prikolica, ki jo imam doma je od priklopa do akse dolga 3,8m. Na njej je menda bil prej gumenjak 5,6m. Ampak menda...
Kje ima tak čoln težišče?
Hvala!
Kako naj vem kako velika prikolica je primerna za čoln.
Kje moram izmeriti, da dobim pravo dolžino. Gre za Gliser dolg 5,7m, z 170kg težkim motorjem.
Prikolica, ki jo imam doma je od priklopa do akse dolga 3,8m. Na njej je menda bil prej gumenjak 5,6m. Ampak menda...
Kje ima tak čoln težišče?
Hvala!
To niti ne predstavlja največje težave... Akso bi že premaknil. Problem je, ker tega ne morem storiti v marini, ko bi sel po coln.
Približno me zanima kje naj bi imel tak čoln težišče.
Gledal sem nekaj slik in ima vsak po svoje, nekateri poponoma na sredini, eni pa imajo akso skoraj že pod motorjem...
Približno me zanima kje naj bi imel tak čoln težišče.
Gledal sem nekaj slik in ima vsak po svoje, nekateri poponoma na sredini, eni pa imajo akso skoraj že pod motorjem...
Težko bo to določiti ker se čolni med seboj razlikujejo. Zanima me ali lahko premikaš stebriček na katerem imaš vitel in štopar za čoln. Tega pa lahko premikaš tudi v marini. To pomeni da več ko je čolna na prikolici povečuješ težo na kljuki. V tem primeru je lahko aksa bolj pomaknjena proti sredini. NIKAKOR PA NE NA SREDINI. Po mojem mora biti aksa na polovici med motorjem in sredino prikolice.
LP Klemen
LP Klemen
Zdravo
Določit težišče čolna se po moji oceni na oko ne da,saj imajo različni čolni različno razporejeno opremo,tanke itd.
Moje mnenje je tako najprej preveri če je prikolica homologirana za to težo in dolžino čolna. Če je, boš težišče določil šele ko boš nanjo postavil čoln ,prilagodil nosilce koleščkov obliki tvojega čolna potem pa spredaj kjer se zapne prikolica za kljuko podstaviš tehtnico da vidiš z koliko kilami pritiska na kljuko(mora biti od 50do80kg),potem z dvema dvigalkama dvigneš prikolico in premakneš osovino naprej ali nazaj da dosežeš pravo težišče,os moraš premakniti tako da je vedno pravokotna v smeri vleke,pri nekaterih prikolicah boš moral tudi na novo nastaviti zavore.
No tako sem jaz nastavil svojo prikolico da jo sedaj vozim bp.,(prikolica+plovilocc1600kg) namreč proizvajalec beri prodajalec jo je nastavil kot ti praviš na oko in sem jo skoraj prevrnil (pri samocc60km)!
Pa veliko sreče!
Moje mnenje je tako najprej preveri če je prikolica homologirana za to težo in dolžino čolna. Če je, boš težišče določil šele ko boš nanjo postavil čoln ,prilagodil nosilce koleščkov obliki tvojega čolna potem pa spredaj kjer se zapne prikolica za kljuko podstaviš tehtnico da vidiš z koliko kilami pritiska na kljuko(mora biti od 50do80kg),potem z dvema dvigalkama dvigneš prikolico in premakneš osovino naprej ali nazaj da dosežeš pravo težišče,os moraš premakniti tako da je vedno pravokotna v smeri vleke,pri nekaterih prikolicah boš moral tudi na novo nastaviti zavore.
No tako sem jaz nastavil svojo prikolico da jo sedaj vozim bp.,(prikolica+plovilocc1600kg) namreč proizvajalec beri prodajalec jo je nastavil kot ti praviš na oko in sem jo skoraj prevrnil (pri samocc60km)!
Pa veliko sreče!
Kapitanova beseda je zakon!
Pri gumenjaku je težišče bolj nazaj, saj je čoln lažji pri isti dolžini. Če se je gor vozil gumenjak 5,6 m potem gre tudi tvoj čoln gor. Najbolj enostavno pa je, da premikaš samo tisto roko z vitlo ali pa samo tisti del, na katerega se nasloni premec čolna, če se da posebaj nastavljat. Z premikom čolna 20cm naprej-nazaj boš sigurno našel vsaj približno težišče, da čoln varno spraviš do doma. Raje imej na kljuko več pritiska kot premalo.
Guma je guma, zaenkrat.
Hvala vsem za mnenja.
Iz njih sem razbral to, kar sem si najmanj želel. Da drugače, kot v marini ne bom naštimal prikolice.
Sem optimist in sem pomislil, da obstaja kaksna "formula", da si vnaprej nastavim prikolico.
Pomike na prikolici imam. Tudi spodnje lahko pomikam gor in dol, tako, da lahko tudi tako spreminjam težišče. Problem je le, ker naprej nazaj lahko porinem čoln, gor pa dol mora pa dvigalo čakat...
Jaz sem tak baksus, da bom 100% naletel na enega tečnega, ki se mu bo mudilo na malico
A je praksa, da se v marini nastavlja prikolica? Ker to lahko traja tudi 1 uro?? Medtem pa čoln visi na dvigalu...
Iz njih sem razbral to, kar sem si najmanj želel. Da drugače, kot v marini ne bom naštimal prikolice.
Sem optimist in sem pomislil, da obstaja kaksna "formula", da si vnaprej nastavim prikolico.
Pomike na prikolici imam. Tudi spodnje lahko pomikam gor in dol, tako, da lahko tudi tako spreminjam težišče. Problem je le, ker naprej nazaj lahko porinem čoln, gor pa dol mora pa dvigalo čakat...
Jaz sem tak baksus, da bom 100% naletel na enega tečnega, ki se mu bo mudilo na malico
A je praksa, da se v marini nastavlja prikolica? Ker to lahko traja tudi 1 uro?? Medtem pa čoln visi na dvigalu...
Samo to, čoln mora sedeti na spodnjih valjčkih, ker je tam najmočnejši in tako je narejen da tam sedi. Bočni valjčki so samo za bočno podporo pri transportu in niso namenjeni za nošenje obremenitve, ker se lahko poškoduje dno. Te stranice na čolnih niso nevemkaj odporne na točkovne obremenitve (no, razen Bavarij) Čoln se položi na sredinske valjčke in potem se stranski porivajo do primerne višine z obeh strani, da je čoln na "vaservago"
Guma je guma, zaenkrat.
E to sem ravno iskal besede kako vprašati...
Tako sem tudi premišljeval. Da imam valčke proste, potem mi postavi čoln na prikolico in zadrži par minut, da dva, vsak iz svoje strani nastaviva stranske valjčke, pa nisem vedel ali morajo kaj nositi ali nudijo samo stransko oporo, da se coln ne zvrne. Za fino nastavitev pa brez problema en sam prevaga coln za kaksen centimeter levo ali desno. Naprej nazaj bi pa tudi moral iti po valjčkih.
Zdaj imam pa en drug problem, ker se mi zdi prikolica malo bolj zj... kot sem mislil in se bojim, da se kaj med voznjo ne polomi
Tako sem tudi premišljeval. Da imam valčke proste, potem mi postavi čoln na prikolico in zadrži par minut, da dva, vsak iz svoje strani nastaviva stranske valjčke, pa nisem vedel ali morajo kaj nositi ali nudijo samo stransko oporo, da se coln ne zvrne. Za fino nastavitev pa brez problema en sam prevaga coln za kaksen centimeter levo ali desno. Naprej nazaj bi pa tudi moral iti po valjčkih.
Zdaj imam pa en drug problem, ker se mi zdi prikolica malo bolj zj... kot sem mislil in se bojim, da se kaj med voznjo ne polomi
Kdo je na strani
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 6 gostov