EPIRB
Moderatorji: moderator2, cibro, moderator
Navadne VHF postaje brez DSC ne obstajajo več, torej MMSI je že nujen. Je pa res, da po naši zakonodaji na barkah za prosti čas ne rabiš imeti nujno VHF postaje... Kdaj bo to nujno za vsa plovila nad recimo 7 metri, pa je vprašanje. Če gre za gospodarski namen, je zgodba drugačna.
Me pa bolj kot MMSI skrbi splošno dejstvo, da ima nekdo ponarejene dokumente.
Me pa bolj kot MMSI skrbi splošno dejstvo, da ima nekdo ponarejene dokumente.
Admin, Tex ima itak polnoletno postajo, tako, da ne rabi ne MMSI in DSC, njemu je dovolj, da mu vleče samo 77 pa je srečen.
Tex, papirjev od postaje pa tudi nimaš, upam pa da nisi katerih drugih ponaredil.
Admin, jaz imam še vedno tisto Cobro pa nisem nikoli zaprosil za MMSI in tudi nimam potrebe, ne vem, ne zdi se mi nujna za ta moj hobi.
Kakšno je tvoje mnenje, se splača ali ne?? Ko ima enkrat postaja svojo št. potem jo tudi ne moraš prestavit na drugo barko, je tako??
Tex, papirjev od postaje pa tudi nimaš, upam pa da nisi katerih drugih ponaredil.
Admin, jaz imam še vedno tisto Cobro pa nisem nikoli zaprosil za MMSI in tudi nimam potrebe, ne vem, ne zdi se mi nujna za ta moj hobi.
Kakšno je tvoje mnenje, se splača ali ne?? Ko ima enkrat postaja svojo št. potem jo tudi ne moraš prestavit na drugo barko, je tako??
Res je ja, MMSI se zapeče v eprom ali karkoli že v postaji... Tega ne moreš več spremeniti oziroma naj bi lahko na servisu, kar pa pomoje stane blizu tega kolikor je nova postaja...
Če se splača, ne vem. Načelno bi vestni kapitani to morali imeti, vendar priznam, tudi jaz je nimam. Sicer VHF kar dosti uporabljam, vendar po starem... Lepo na 16-ki halo halo, potem pa prehod na enega od kanalov za komunikacijo. Mislim, da tudi vsi ostali uporabljajo podobno.
Če pa bi se recimo odpravljal v Grčijo ali kaj podobnega, potem zagotovo nebi razmišljal o MMSI. Mislim, da v takem primeru pa je nujna, saj lahko močno pripomore v primeru kakršnekoli neugodne situacije. DSC je le kar nekaj korakov naprej od klasičnega javljanja recimo MAY DAY...
Če se splača, ne vem. Načelno bi vestni kapitani to morali imeti, vendar priznam, tudi jaz je nimam. Sicer VHF kar dosti uporabljam, vendar po starem... Lepo na 16-ki halo halo, potem pa prehod na enega od kanalov za komunikacijo. Mislim, da tudi vsi ostali uporabljajo podobno.
Če pa bi se recimo odpravljal v Grčijo ali kaj podobnega, potem zagotovo nebi razmišljal o MMSI. Mislim, da v takem primeru pa je nujna, saj lahko močno pripomore v primeru kakršnekoli neugodne situacije. DSC je le kar nekaj korakov naprej od klasičnega javljanja recimo MAY DAY...
Re: EPIRB
Pozdravljeni.
Nabavljam EPIRB .Ponudbe je kar nekaj.Ne bi pa rad kupil kar nekaj ,ker je lepše barve ali pa dražje, ker je kao boljše.GPS že mora imeti ,o ostalem pa nimam pojma.Menda so tudi neke fore pri menjavi baterije.Nekje lahko menjaš sam,nekatere pa samo proizvajalec?
Kaj pa izbira EPIRB ali PLB ?
Hvala.
Nabavljam EPIRB .Ponudbe je kar nekaj.Ne bi pa rad kupil kar nekaj ,ker je lepše barve ali pa dražje, ker je kao boljše.GPS že mora imeti ,o ostalem pa nimam pojma.Menda so tudi neke fore pri menjavi baterije.Nekje lahko menjaš sam,nekatere pa samo proizvajalec?
Kaj pa izbira EPIRB ali PLB ?
Hvala.
Re: EPIRB
MMSI trenutno še ni nujen je pa priporočljiv (za blagajno AKOS sploh). Pomaga, če kličeš direktno drugo plovilo/postajo katerega poznaš MMSI brez predhodnje najave, da oba sogovornika ne dežurata pred postajo in čakata klic. Za DSC klice, predvsem navadne te številke še ne potrebuješ.
Najbolj odtehta v primeru kakršnegakoli klica v sili (pa ne kličmo hudiča) preko Distress. Če je to pripravljen klic ali ne, obalna postaja ob vsakem takem klicu takoj dobi vse podatke od plovila saj imajo povezavo z registrom št. MMSI in registrom plovil zato ti v sili ni potrebno še odatno razlagati za kakšno plovilo gre.
Ne vem pa kako je z EPIRB saj je ta zadeva prenosljiva. V europi so MMSI na ročnih VHF postajah prepovedani in jih niti ni možno vpisat ravno zaradi morebitne zlorabe - posojanja. Razen Anglija to omogoča. So pa pri nas s tako postajo v prekršku.
Npr. kolega ma mega jahto jaz pa 4m čolniček in ker sem škrt mi on posodi ročno postajo. Po mojem klicu v sili pošljejo celo floto v reševanje na koncu se pa izkaže da bi zadostoval večji gumenjak.
Najbolj odtehta v primeru kakršnegakoli klica v sili (pa ne kličmo hudiča) preko Distress. Če je to pripravljen klic ali ne, obalna postaja ob vsakem takem klicu takoj dobi vse podatke od plovila saj imajo povezavo z registrom št. MMSI in registrom plovil zato ti v sili ni potrebno še odatno razlagati za kakšno plovilo gre.
Ne vem pa kako je z EPIRB saj je ta zadeva prenosljiva. V europi so MMSI na ročnih VHF postajah prepovedani in jih niti ni možno vpisat ravno zaradi morebitne zlorabe - posojanja. Razen Anglija to omogoča. So pa pri nas s tako postajo v prekršku.
Npr. kolega ma mega jahto jaz pa 4m čolniček in ker sem škrt mi on posodi ročno postajo. Po mojem klicu v sili pošljejo celo floto v reševanje na koncu se pa izkaže da bi zadostoval večji gumenjak.
Pozejdon,
Grem spet na morje, da se spomnim kako diši morski zrak, da vsaj malo znebim se vsakdanjih debat ...
Grem spet na morje, da se spomnim kako diši morski zrak, da vsaj malo znebim se vsakdanjih debat ...
Re: EPIRB
diligence napisal/-a:Pozdravljeni.
Nabavljam EPIRB .Ponudbe je kar nekaj.Ne bi pa rad kupil kar nekaj ,ker je lepše barve ali pa dražje, ker je kao boljše.GPS že mora imeti ,o ostalem pa nimam pojma.Menda so tudi neke fore pri menjavi baterije.Nekje lahko menjaš sam,nekatere pa samo proizvajalec?
Kaj pa izbira EPIRB ali PLB ?
Hvala.
Kar se tiče EPIRB sem našel tole ...
Sestavni deli boje EPIRB
•Antena; med oddajanjem mora biti postavljena čimbolj vertikalno,
•Vodno stikalo; le to ob stiku z vodo avtomatsko vklopi EPIRB;
•Stikalo za vklop; omogoča ročni vklop boje EPIRB,
•Testni gumb; omogoča zagon testnega postopka, s katerim lahko preverimo delovanje boje,
•Vrv; z vrvjo EPIRB povežemo z rešilnim splavom,
•Stroboskopska luč; ob vklopu boje EPIRB le ta začne utripati in s tem vizualno pomaga SAR službam,
•LED indikatorji in brenčač; služijo za prikaz stanja, v katerem se nahaja EPIRB in za prikaz rezultatov testnega postopka,
•Vgrajena baterija, ki omogoča vsaj 48 ur oddajanja,
•GPS sistem za pozicioniranje, ki je vgrajen v večino modelov (toda ne v vse); omogoča takojšnji začetek SAR operacije.
Za razliko od prenosnih boj EPIRB, ki jih je mogoče vklopiti ročno, se morajo vgrajene boje EPIRB biti zmožne vklopiti avtomatsko brez kakršnegakoli posredovanja.
Kaj se zgodi, ko se aktivira EPIRB
Ko se v stiski aktivira EPIRB, le ta začne oddajati radijski signal. Radijski signali z vključeno identifikacijsko številko in pozicijo se preko satelitov prenesejo najbližjemu centru MRCC (Maritime Rescue Coordination Centre - koordinacijski center za reševanje). MRCC na podlagi prejete identifikacijske številke najprej dekodira kodo države in nato iz registracijske baze te države pridobi informacije o plovilu, ki mu pripada ta EPIRB, ter informacije o njegovi radijski opremi in kontaktni osebi. Nato se začne SAR operacija. SAR plovilo/helikopter/letalo, ki sodeluje v akciji iskanja in reševanja, iskanje začne iz pozicije, ki je bila poslana preko satelitov, nato pa poskuša najti EPIRB na osnovi njegovega radijskega signala s pomočjo ustrezne opreme za iskanje.
Tukaj, če prav razumem je vpisana le ID številka, ki je poleg MMSI tudi del identifikacije VHF postaje, ki se nanaša na dotično plovilo.
Lahko pa imajo EPIRB boje svojo številko, ki so vezane spet na določeno plovilo. (To pa le ugibam)
Zahteve SOLAS konvencije
SOLAS plovila morajo imeti EPIRB, ki deluje na frekvencah 406 MHz in 121.5 MHz. 406 MHz radijski signali se uporabljajo za detekcijo in lociranje plovila v stiski. 121.5 MHz radijski signali pa uporablja SAR plovilo/helikopter/letalo pri iskanju boje EPIRB s pomočjo ustrezne opreme za iskanje na podlagi radijskega signala.
V skladu z zahtevami SOLAS konvencije morajo biti boje EPIRB opremljene z baterijo, ki omogoča najmanj 48 ur oddajanja.
Ta informacije sem slučajno dobil mesec dni nazaj, ko sem urejal papirje za svojo postajo.
Pozejdon,
Grem spet na morje, da se spomnim kako diši morski zrak, da vsaj malo znebim se vsakdanjih debat ...
Grem spet na morje, da se spomnim kako diši morski zrak, da vsaj malo znebim se vsakdanjih debat ...
Re: EPIRB
diligence napisal/-a:Pozdravljeni.
Nabavljam EPIRB .Ponudbe je kar nekaj.Ne bi pa rad kupil kar nekaj ,ker je lepše barve ali pa dražje, ker je kao boljše.GPS že mora imeti ,o ostalem pa nimam pojma.Menda so tudi neke fore pri menjavi baterije.Nekje lahko menjaš sam,nekatere pa samo proizvajalec?
Kaj pa izbira EPIRB ali PLB ?
Hvala.
Še vedno nisem nabavil.Prosim za nasvet,pomoč.
Hvala.
Re: EPIRB
Ladijski EPIRB ima vgrajen GPS ki ob aktiviranju preko satelita nekaj deset ur oddaja signal.
Epirbi so se v zadnjih letih precej pocenili in se jih zares dobi že za manj kot 500 eur (pred leti preko 1000 eur). Baterijo naj bi se menjalo na 5 do 10 let, a je stroček skorajda enak novemu epirbu.
Obstajajo tudi osebni epirbi, ki so manjši in cenejši.
Veliko o epirbih lahko najdeš na internetu.
Ko epirb kupiš, ga moraš registrirati in zraven daš tudi svoje kontaktne podatke in še o nekaj drugih osebah, pri katerih ob aktivaciji epirba (preden sprožijo reševalno akcijo) preverijo, ali je alarm lažen ali resen.
Iz reševalnega centra potem preverijo, katere ladje so na oceanu v bližini in jih povprašajo, katera bi šla reševati. Reševanje ni brezplačno, a ga ponavadi krije zavarovanje.
Epirbi so se v zadnjih letih precej pocenili in se jih zares dobi že za manj kot 500 eur (pred leti preko 1000 eur). Baterijo naj bi se menjalo na 5 do 10 let, a je stroček skorajda enak novemu epirbu.
Obstajajo tudi osebni epirbi, ki so manjši in cenejši.
Veliko o epirbih lahko najdeš na internetu.
Ko epirb kupiš, ga moraš registrirati in zraven daš tudi svoje kontaktne podatke in še o nekaj drugih osebah, pri katerih ob aktivaciji epirba (preden sprožijo reševalno akcijo) preverijo, ali je alarm lažen ali resen.
Iz reševalnega centra potem preverijo, katere ladje so na oceanu v bližini in jih povprašajo, katera bi šla reševati. Reševanje ni brezplačno, a ga ponavadi krije zavarovanje.
- Marjan Tomki
- Admiral
- Prispevkov: 6224
- Pridružen: Sr Nov 03, 2010 21:30
- Kraj: Ljubljana
Re: EPIRB
Dodajam samo nekaj malenkosti od tule
EPIRB==Emergency Position Indicating Radio Beacon
EPIRB==Emergency Position Indicating Radio Beacon
- Velja, kar je Miran napisal za 'ladijski EPIRB'. Je registriran na plovilo (in če prodaš plovilo in kupiš drugega, moraš ponovno registrirati). Večji in težji, z zmogljivejšo baterijo (zdržati mora vsaj 48 ur oddajanja) in plava.
- Osebni javljalnik lokacije v sili - velja, kar je Miran napisal za osebni EPIRB. Oddajati mora vsaj 24 ur, manjši in lažji ter ne plava (lahko ima 'srajčko' - sleeve - ki poskrbi da je ploven). Manjši so lahko tudi velikosti mobilnih telefonov. Registriran je na osebo (menjaš barko, ni važno ali kot lastnik ali kot član posadke, samo obdržiš PLB in ga naprej uporabljaš - ni potrebno nič ponovno registrirati)
In ni namenjen samo za uporabo na vodah, ampak tudi na kopnem (za klic na pomoč v smrtni nevarnosti - Life Threatening Situation - pri potovanjih solo v brezpotja ali nenaseljena področja na kopnem, kjer ni mobilnega telefonskega signala). Problem je, da s tem ne moreš poklicati nekoga, da te pride iskat, ampak lahko le steče reševalna akcija - in to lahko tudi stane.
Correct me if I am wrong, please.
Če bi se dalo upravljati starejše prispevke, bi bila kazala ažurnejša, v mnoge članke vrnjene slike, popravki vnešeni v izvirne članke in s tem vsebina pravilnejša in preglednejša...
Če bi se dalo upravljati starejše prispevke, bi bila kazala ažurnejša, v mnoge članke vrnjene slike, popravki vnešeni v izvirne članke in s tem vsebina pravilnejša in preglednejša...
Re: EPIRB
Ali je poleg EPIRBa potreben ali priporočljiv tudi SART.
Kdo je na strani
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 11 gostov