2,2 kw Micro Heater

Novosti, ki se pojavljajo na področju motornih plovil in jadrnic

Moderatorji: moderator, moderator2

Uporabniški avatar
Marjan Tomki
Admiral
Prispevkov: 5586
Pridružen: Sr Nov 03, 2010 22:30
Kraj: Ljubljana

2,2 kw Micro Heater

OdgovorNapisal/-a Marjan Tomki » Sr Nov 21, 2012 18:28

2,2 kw Micro Heater

Videti je solidno narejen grelec na toplo vodo ("odpadna toplota" iz hlajenja motorja). Za koga, ki v hladnih dneh dovolj poganja motor je mogoče doplnitev (ali alternativa) grelcu, kot je Webasto.


Slika

Specification:
    Heat Output: 2.2kw
    Airflow: 80cfm (136m3/h)
    Voltage: 12v / 24v
    Amps: 1.35a / 0.7a
    Weight: 590grams!
    Hose Fittings: 1/2" (13mm)
    2.5" (63.5mm) Ducting Size


Škatlica je menda ok. €100

Slika
Correct me if I am wrong, please.
Uporabniški avatar
DR.E
Admiral
Prispevkov: 1693
Pridružen: Ne Jun 08, 2008 11:39
Kraj: Maribor, Bunarina - Pula
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a DR.E » Sr Nov 21, 2012 18:30

Zanimivo.... pa niti nima neke cene. Zanima me pa ali je mogoče da bi s tem podhlajeval motor?
MMSI: 238 460 540---- Call.s.: 9AA5011
POZOR: Kdo je trenutno na oblasti pri nas?
Uporabniški avatar
Marjan Tomki
Admiral
Prispevkov: 5586
Pridružen: Sr Nov 03, 2010 22:30
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a Marjan Tomki » Sr Nov 21, 2012 18:47

Na povezavi je še nekaj izdelkov, ki jih običajno rabiš zraven (cevi itn.), za to nisem gledal cen...

Sicer pa domnevam, da bi lahko vzel toplo vodo kje tam, kjer gre za gretje vode za tuš ali podobno. Sicer tega nimam praktično našturdiranega (mini-12 ima za motor in gretje veslo in za gorivo za pogon in gretje to, kar poješ in popiješ :lol: :lol: :lol: )
Correct me if I am wrong, please.
Uporabniški avatar
Tex
Admiral
Prispevkov: 8289
Pridružen: Sr Mar 28, 2007 00:28
Kraj: od Vardara do Triglava

OdgovorNapisal/-a Tex » Sr Nov 21, 2012 18:51

Motor ima termostat in ga takale zadeva ne podhlajuje...

Imam v barki podoben sistem vendar par številk večji, in ogreje komplet barko na več kot preveč... odlična zadeva
SlikaSlika
“There’s no point having a boat if you don’t use it!”
Uporabniški avatar
hrošč
Admiral
Prispevkov: 930
Pridružen: Sr Sep 08, 2010 17:32
Kraj: Ljubljana - Vrsar

OdgovorNapisal/-a hrošč » Sr Nov 21, 2012 18:55

Hm, delno uporabno torej. Med vožnjo recimo ok, če rabiš gretje se izogneš dodatnemu kurjenju nafte v webastu, ko si pa na sidru, pa običajno ne laufaš motorja. Mogoče smiselno za koga, ki veliko laufa kak vodno hlajen generator..sicer pa vsaj za jadrnico manj uporaben.
Uporabniški avatar
Marchi
Admiral
Prispevkov: 5359
Pridružen: Če Apr 17, 2008 11:08

OdgovorNapisal/-a Marchi » Sr Nov 21, 2012 18:59

Barke so relativno slabo izolirane in se hitro ohladijo (pozimi), če se jih stalno ne "dogreva". Tale grelec pa deluje, dokler je motor topel, t.j. morda še kakšno uro po prihodu na privez. Torej bi moral pošteno gnati motor tudi na privezu, da bi dal kaj toplote grelcu. Razmišljam prav?
Sicer ima podoben grelec, kot opcijo tudi že Volvo.
Uporabniški avatar
Tex
Admiral
Prispevkov: 8289
Pridružen: Sr Mar 28, 2007 00:28
Kraj: od Vardara do Triglava

OdgovorNapisal/-a Tex » Sr Nov 21, 2012 19:04

Za jadralce uporabno veliko manj,kot za motornjakarje ;)

Na motornem čolnu pa zadeva špila v nulo... vendar, ko je motor ugasnjen hitro neha greti saj topla voda ne kroži... ( tukaj bi potem potreboval še en sistem, da bi poganjal vodo okoli kot ga imajo nekateri avtomobili )

A vidiš Mitja,naše starine so imele to zadevo že 30 let nazaj...
SlikaSlika

“There’s no point having a boat if you don’t use it!”
Uporabniški avatar
pajer1
Admiral
Prispevkov: 5745
Pridružen: Ne Dec 16, 2007 18:39
Kraj: Ljubljana, Marina Umag

OdgovorNapisal/-a pajer1 » Sr Nov 21, 2012 20:02

.

Kolikor je meni znano, se vgrajuje Motorne grelce-"Motorvarmer", že v avtomobilskih tovarnah za trg severne Evrope, Kanade. Poznamo dva tipa. Enega ki greje olje in drugega za hladilno tekočino. Oba pa delujeta na omrežno napetost 220-230V. Navaden elektro grelec s termostatom in dodatno vodno črpalko, da poganja tekočino naokoli. Plus daljinsko uravnavan ventilator in je avto ogret in odtajan ko sedemo vanj. Pa še veliko bolj ekološki, ker je že ogret predno štartamo. Ko pridete na parking itd., so stebrički z inštalacijo kamor se priključimo.

Slika

Za notranje motorje bi se verjetno dalo naredit, neglede hlaponar ali rjuhar. Samo da ima zaprt sistem z antifrizom.


LP

.
pajer 1

Kdor misli, da ne zna molit, naj gre na morje!
Uporabniški avatar
Marjan Tomki
Admiral
Prispevkov: 5586
Pridružen: Sr Nov 03, 2010 22:30
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a Marjan Tomki » Sr Nov 21, 2012 20:56

hrošč napisal/-a:Hm, delno uporabno torej. Med vožnjo recimo ok, če rabiš gretje se izogneš dodatnemu kurjenju nafte v webastu, ko si pa na sidru, pa običajno ne laufaš motorja. Mogoče smiselno za koga, ki veliko laufa kak vodno hlajen generator..sicer pa vsaj za jadrnico manj uporaben.


Manj za jadrnico da, ampak utegne vseeno biti uporabno tudi tu. Vprašanje je le, ali se splača...

Če samo prideš na barko, najbrž ne. Če pa kam odpluješ, pa bi se po mojem precej poznalo že, če na začetku pomaga hitreje ogreti barko.

Če se v hladnem letnem času kam odpraviš za več dni, bi tudi prišlo prav. Ko po jadranju pristajaš z motorjem pa tudi vsaj pomaga posušiti, če že ne ogreti prostore. Potem pa recimo webasto (ali kalorifer na vezu, če je priklop) dogreva in suši mokra oblačila...

Tisto, kar opisuješ ti, Pajer1, pa je priprava motorja (in vozila), da je topel (in z odtajanimi šipami...) pred startom - kar je uporabno (in poleg udobja povečuje tudi varnost zlasti pri začetku vožnje), ampak ni neposresno povezano z zadevo na zgornjih slikah.
Correct me if I am wrong, please.
Uporabniški avatar
Tex
Admiral
Prispevkov: 8289
Pridružen: Sr Mar 28, 2007 00:28
Kraj: od Vardara do Triglava

OdgovorNapisal/-a Tex » Sr Nov 21, 2012 23:14

1. Veliko dizelskih avtomobilov ima danes naftne grelce ( webasto,ederspreher... ) serisko. Pomagajo nam hitreje ogreti motor na delovno temperaturo. Neumno je, da nimajo zraven že funkcije timerja in predgretja kabine,ampak nekje je treba še dodatno zaslužit :) .

2. Pri naročilu novega vozila, bencin ali diesel, lahko naročiš webasto grelec ( uporabljal bom ime webasto, ampak je lahko tudi druge firme-upam da se tu zastopimo. ), ki lahko greje ali kabino in motor ali pa le motor...
Torej webasto pogreje hladilno tekočino motorja, ta preko posebne črpalke kroži, skozi "hladilnik oz pečko" za gretje, tam pa avtomobilska ventilacija vpihuje v kabino topel zrak... to je vsa umetnost,na koncu imamo topel avto in motor...
Ponavadi imamo možnost nastavitve do 3. treh časovnih vžigov in še dalinskega vžiga... ( nekateri imajo celo opcijo,da se v avto telefonira, in z tem prižge webasto )

3. Ko sem pisal o kroženju vode, nisem imel v mislih webasto grelca, ampak imajo dejansko nekateri avtomobili funkcijo "Restwarm" oz "preostanek toplote", ( ko vozilo ugasneš,stisneš gumb na klimi in vozilo s pomočjo toplega motorja oz vode v njem greje kabino še cca 20-30minut- tu je zopet neka električna pumpa, katera poganja vodo,da le ta kroži in je izkoristek čim boljši )

4.pajer "tvoj" način grelcev je prilubljen v skandinaviji, saj potrebuješ "le elektriko" ne pa goriva... velikokrat pa greje le kabino,obstaja pa tudi različica kabina+motor...

5. Da se vrnemo k temi... tale sistem je topla voda :) in ni nič posebnega, deluje pa enako kot v avtomobilu, ( torej nek hladilnik z ventilatorjem,ki je priklopljen na motor,da ga greje "antifriz" oz zaprt sistem hlajenja.
Lahko bi bil priključen celo na odprt sistem, le hladilnik bi moral biti iz boljših materijalov,da ga slana voda ne požre...

6. MT, kot navajaš, lahko je uporabno tudi za jadralce, vendar morajo v tem primeru motorirati, saj mora biti motor dobro ogret za delovanje le tega grelca...
Pravilno velik webasto tako dobro pogreje barko, da drugih potreb ni...in še poraba je manjša...

7. pri motornih barkah, ni druge izbire kot motoriranje, torej so motorji ogreti, in tak način gretja je za nas mnogo cenejši kot webasto.
Torej ko pluješ, prižgeš še tale Heater in barka se odlično ogreje med plovbo,ko stojiš pa je na voljo webasto,električno gretje,ali pa da kurblaš en motor :)

8. nekateri imajo ta sistem vezan na generator- meni osebno butasto, saj potem moraš gnati še njega...

9. Sam imam električno gretje z termostati po kompletni barki serisko. ( 2kw spalnica,2kw druga spalnica+kopalnica,2kw saloon ) le to deluje, ko kurim elektriko v marini, ali pa če prižgem generator... ( torej zelo podobna stvar kot webasto - le boljša, saj v vsakem prostoru po želji nastavljam stopinje... )
Novejše barke imajo seveda invertersko gretje preko klime - torej zopet prek generatorja...

10. Tale sistem gretja, ki je glavna tema posta, pa imam na sredini barke z dvema stopnjama ventiliranja, in mi med plovbo odlično ogreje kompletno barko, le vrata spalnic moram imeti odprta,da tudi tja pihne zrak... ( novejši sistem volva, vidim da ima narejeno že za razvod kot webasto )

Pa še fotka za predstavo :

Slika

in stikalo oz komanda :

Slika

Pravijo, Ni je zime za eskime :wink:

Slika
Pa še elektro grelci z termostati...
SlikaSlika

“There’s no point having a boat if you don’t use it!”

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 1 gost