Tole sem zasledil na Italjanski spletni prodajni strani. Ali mogoče kdo ve, če je to nova zadeva? Kvaliteta? Cena? Razlika med Bravo 3 oz. kako drugo Penta nogo?
http://www.youtube.com/watch?v=ERXhb07oSng&feature=plcp
Konrad drives
Moderatorji: moderator2, moderator
Ko smo iskali pogon smo se obrnili tudi na Konrada. Njihove noge naj bi bile precej trpežnejše od Mercruiserjev in Pent, ampak tudi cena je primerljiva z boljšimi površinci. Če me spomin ne vara je bila ponudba v rangu 16.000 dolarjev, šlo pa je za športno nogo z low pick upom. Tale duo je verjetno vsaj tako "dragocena".
Je pa to zadeva za profesionalce kot omenja friksmusic.
Je pa to zadeva za profesionalce kot omenja friksmusic.
Čist iz firbca: Koliko so pa ti prenosi s stožčastimi zobniki z ravnim ozobjem glasnejši od takih s poševnim ali pa ukrivljenimi ozobjem? Rikverc se pri enih avtih konkretno "dere". (Vzvratna prestava ima običajno ravno ozobje, ostale pa zaradi hrupa poševno.)
Za vojsko že ni panike, če se "getriba" dere...
Še malo osnov, če koga zanima: http://lace.uni-mb.si/strojni_elementi_ ... obniki.pdf
Za vojsko že ni panike, če se "getriba" dere...
Še malo osnov, če koga zanima: http://lace.uni-mb.si/strojni_elementi_ ... obniki.pdf
Kot so napisali že pred mano, Konrad ni nov, je pa bolj butičen in ni za splošno vgradnjo na barke, saj je predrag.
Je pa zanimiv v kombinaciji z močnejšimi motorji, v rangu, kjer Merc in Volvo nista zraven. Čeprav še danes ne razumem, zakaj ne naredijo še ene večje noge, ne pa da so šli ga srat z nekimi X variantami... Pač narediš celo malo večjo in močnejšo, pa je.
Glede ravnih zobnikov pa si postavil dobro izhodišče. Vendar je v nogah velika večina ravnih ozobij, saj konstrukcijsko drugače niti ni mogoče...
Je pa zanimiv v kombinaciji z močnejšimi motorji, v rangu, kjer Merc in Volvo nista zraven. Čeprav še danes ne razumem, zakaj ne naredijo še ene večje noge, ne pa da so šli ga srat z nekimi X variantami... Pač narediš celo malo večjo in močnejšo, pa je.
Glede ravnih zobnikov pa si postavil dobro izhodišče. Vendar je v nogah velika večina ravnih ozobij, saj konstrukcijsko drugače niti ni mogoče...
@Gorki;
Menim, da bi poševno ozobje pri Z nogi odprlo torpedo, zgornji prenos bi se pa skuhal ne glede na špricanje z vodo.
@Admin;
Imaš en kup dovolj močnih nog recimo Imco, Ilmor Indy, Merc.6# za hujše aplikacije, ampak vse je vsaj v cenovnem rangu Konrada, če ne še dražje, ampak to so v bistvu vse kao površinske aplikacije.
Kot mi je znano gredo z Z nogami tja to Mercovih 1.3 Mw, ampak v glavnem se vozijo med črpalko in servisom, če imajo čas pa gredo še na kak Poker run.
Ne vem, ampak pri močeh nad 600-700 hp/prop pravi površinci nimajo realne konkurence ne glede na hitrost plovila in to je verjetno bistven razlog zakaj za te moči ni veliko ustreznih nog.
Menim, da bi poševno ozobje pri Z nogi odprlo torpedo, zgornji prenos bi se pa skuhal ne glede na špricanje z vodo.
@Admin;
Imaš en kup dovolj močnih nog recimo Imco, Ilmor Indy, Merc.6# za hujše aplikacije, ampak vse je vsaj v cenovnem rangu Konrada, če ne še dražje, ampak to so v bistvu vse kao površinske aplikacije.
Kot mi je znano gredo z Z nogami tja to Mercovih 1.3 Mw, ampak v glavnem se vozijo med črpalko in servisom, če imajo čas pa gredo še na kak Poker run.
Ne vem, ampak pri močeh nad 600-700 hp/prop pravi površinci nimajo realne konkurence ne glede na hitrost plovila in to je verjetno bistven razlog zakaj za te moči ni veliko ustreznih nog.
Sem naredil domačo nalogo in malo prebrskal:
Outboardi in noge za manjše moči imajo večinoma zobnike s poševnim ali ukrivljenim ozobjem.
http://bmr1.com/store/products/category ... -outboard/
Noge za večje moči ala Bravo One XR:
http://www.mercuryracing.com/drives/bravoonexr.php
imajo pa očitno v večini ravno ozobje:
http://www.cpperformance.com/c-735-brav ... hafts.aspx
Kot je SR 290 posredno povedal imajo ravni zobje boljši izkoristek, ker je manj drsenja med boki zob = manj izgub v toploto. V videu, ki ga je pripel goahead, možiček na štantu razlaga, da je ravno ozobje močnejše in bolje prenaša sunke. Iz tega bi sklepal, da so lahko zobniki manjšega premera in posledično manjši torpedo = manj upora v vodi. Če se pa po SR 290 besedah zmanjšajo tudi sile, je pa spet prihranek na "mesu" noge, ki je v vodi.
Zdej bom pa še malo globje zabredel in vprašal: Ali se v racing aplikacijah uporablja cikloidno ali evolventno ozobje?
Cikloidno naj bi imelo še boljši izkoristek, ker boka zob nakotaljujeta drug na drugega in ne drsita drug glede na drugega. Je pa cikloidno bolj zahtevno za izdelavo in bolj občutljivo na točnost pozicioniranja zobnikov drug glede na drugega. Vsaj kolikor se še spomnim strojnih elementov iz II. letnika faksa...
Outboardi in noge za manjše moči imajo večinoma zobnike s poševnim ali ukrivljenim ozobjem.
http://bmr1.com/store/products/category ... -outboard/
Noge za večje moči ala Bravo One XR:
http://www.mercuryracing.com/drives/bravoonexr.php
imajo pa očitno v večini ravno ozobje:
http://www.cpperformance.com/c-735-brav ... hafts.aspx
Kot je SR 290 posredno povedal imajo ravni zobje boljši izkoristek, ker je manj drsenja med boki zob = manj izgub v toploto. V videu, ki ga je pripel goahead, možiček na štantu razlaga, da je ravno ozobje močnejše in bolje prenaša sunke. Iz tega bi sklepal, da so lahko zobniki manjšega premera in posledično manjši torpedo = manj upora v vodi. Če se pa po SR 290 besedah zmanjšajo tudi sile, je pa spet prihranek na "mesu" noge, ki je v vodi.
Zdej bom pa še malo globje zabredel in vprašal: Ali se v racing aplikacijah uporablja cikloidno ali evolventno ozobje?
Cikloidno naj bi imelo še boljši izkoristek, ker boka zob nakotaljujeta drug na drugega in ne drsita drug glede na drugega. Je pa cikloidno bolj zahtevno za izdelavo in bolj občutljivo na točnost pozicioniranja zobnikov drug glede na drugega. Vsaj kolikor se še spomnim strojnih elementov iz II. letnika faksa...
Cikloidnega ozobja amiji še v urah ne vohajo. Tudi, če bi take zobnike izdelali, bi imeli kasneje težave z doseganjem medosnih toleranc, saj se vse skupaj hudičevo greje.
Glavni problem poševnega ozobja je vektor sile, ki aksialno tlači ležaj. Te sile so lahko tako velike, da raztegnejo ohišje reduktorja. (Brat je imel dirkalno Mazdo 323 in mu je odprlo dva karterja, nato je nabavil poseben odlitek iz Belgije in to je držalo.) Te iste sile zaradi povečanega trenja izdatno zmanjšajo izkoristek zobniškega para.
Te njihove racing izvedbe so večinoma izboljšane z uporabo materialov, kakršni se v Evropi ali na Japonskem itak uporabljajo že v seriji.
- namesto odlite odmične gredi dajo v mašino kovano.
- uporabijo kovane bate.
- v glavi bloka okrog ventila dajo manj kot 15 mm mesa, da se lažje hladijo
- v nogah uporabijo zobnike, ter gredi izdelane iz odkovkov in vse skupaj malce bolje obdelajo.
Vse skupaj je daleč od resnične high tech izvedbe in boljše materiale se najde v pogonskem sklopu vsakega deset let starega Hyundaja, stari dobri VW hrošč pa je imel v pogonskem sklopu boljši ali enakovreden material od njihovih pleasure izvedb, razen ventilov, ki morajo biti pri marine big blockih iz Inconela, da držijo predpisano število ur.
p.s.
Prave race izvedbe bi morale imeti namesto nog površinske palčke in Z noge so gor le zaradi sponzorskih obveznosti. Ker proizvajalci pogonov izumljajo pravila in določajo smer igre, je pač tako, da se grejoz Z nogami površince in samo z dvema kotnima prenosoma mečejo v ogrevanje oceanov dodatnih 5-8%. Ampak to jih ne moti, saj z pravilnikom o opremi dirkalnih čolnov vse to pokompenzirajo in prodaja gre naprej.
Neomejeni razredi, hidroplani, dragsterji... imajo vsi čiste površince.
Glavni problem poševnega ozobja je vektor sile, ki aksialno tlači ležaj. Te sile so lahko tako velike, da raztegnejo ohišje reduktorja. (Brat je imel dirkalno Mazdo 323 in mu je odprlo dva karterja, nato je nabavil poseben odlitek iz Belgije in to je držalo.) Te iste sile zaradi povečanega trenja izdatno zmanjšajo izkoristek zobniškega para.
Te njihove racing izvedbe so večinoma izboljšane z uporabo materialov, kakršni se v Evropi ali na Japonskem itak uporabljajo že v seriji.
- namesto odlite odmične gredi dajo v mašino kovano.
- uporabijo kovane bate.
- v glavi bloka okrog ventila dajo manj kot 15 mm mesa, da se lažje hladijo
- v nogah uporabijo zobnike, ter gredi izdelane iz odkovkov in vse skupaj malce bolje obdelajo.
Vse skupaj je daleč od resnične high tech izvedbe in boljše materiale se najde v pogonskem sklopu vsakega deset let starega Hyundaja, stari dobri VW hrošč pa je imel v pogonskem sklopu boljši ali enakovreden material od njihovih pleasure izvedb, razen ventilov, ki morajo biti pri marine big blockih iz Inconela, da držijo predpisano število ur.
p.s.
Prave race izvedbe bi morale imeti namesto nog površinske palčke in Z noge so gor le zaradi sponzorskih obveznosti. Ker proizvajalci pogonov izumljajo pravila in določajo smer igre, je pač tako, da se grejoz Z nogami površince in samo z dvema kotnima prenosoma mečejo v ogrevanje oceanov dodatnih 5-8%. Ampak to jih ne moti, saj z pravilnikom o opremi dirkalnih čolnov vse to pokompenzirajo in prodaja gre naprej.
Neomejeni razredi, hidroplani, dragsterji... imajo vsi čiste površince.
Kdo je na strani
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 2 gosta