Elco

Novosti, ki se pojavljajo na področju motornih plovil in jadrnic

Moderatorji: moderator, moderator2

SR 290
Admiral
Prispevkov: 2849
Pridružen: Če Avg 02, 2012 17:40

OdgovorNapisal/-a SR 290 » To Maj 05, 2015 22:18

Marjan Tomki napisal/-a:92% izkoristek akumulatorja - in izkoristki pretvornikov pri polnjenju in porabi iz aku-ja po mojem niso všteti, zato za oceno čez prst vzemimo, da imata še polnilec 92% in motor 92% izkoristek, torej da so vsi enaki (čeprav zares gotovo ne bodo). Po zgornjem 'muštru' je 0,92 ^3 0,78 , torej 78% izkoristek, če ne bo še kake pretvorbe. Pravzaprav je videti kar privlačno - kar verjetno pomeni, da sem pri oceni kaj spregledal.


K temu moraš dodat še celotni izkoristek termoelektrarne, ki zaenkrat še nikjer ni videl 30% in končni rezultat 23,5% je bistveno slabši od katerega koli sodobnega bencinarja čeprav je osnovan na skoraj nedosegljivih 30% za elektrarno na premog.
Ker gre razlika v svinjanje atmosfere je hinavsko govorit o ekoloških prednostih vozil na električni pogon, le dimnik prestaviš nekam drugam. V primeru jedrske elektrarne res ni tega svinjanja, je pa segrevanje rek (Sava se v Krškem dobro segreje.) in stotine ton radioaktivnega odpada, za katerega še nihče na svetu ni našel res dolgotrajne rešitve skladiščenja.
kok-pit?
Viceadmiral
Prispevkov: 416
Pridružen: Pe Mar 08, 2013 21:27

OdgovorNapisal/-a kok-pit? » Sr Maj 06, 2015 07:35

V bistvu sem imel v mislih nekako takšen hybrid, da bi dal na osovino(gred) dodatni elektro motor, (recimo emrax – enstroj) kateri bi pomagal osnovnemu (dieselskemu), napajal bi se pa z elektriko, katero proizvaja taisti dieselski motor v kombinaciji še z enim takim elektro generatorjem nameščenim na sprednji strani.

http://www.enstroj.si/
.
Uporabniški avatar
Nikola T.
Admiral
Prispevkov: 3573
Pridružen: Ne Nov 29, 2009 22:12
Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin

OdgovorNapisal/-a Nikola T. » Sr Maj 06, 2015 08:38

kok-pit? napisal/-a:V bistvu sem imel v mislih nekako takšen hybrid, da bi dal na osovino(gred) dodatni elektro motor, (recimo emrax – enstroj) kateri bi pomagal osnovnemu (dieselskemu), napajal bi se pa z elektriko, katero proizvaja taisti dieselski motor v kombinaciji še z enim takim elektro generatorjem nameščenim na sprednji strani.
.

TOTALNI NESMISEL Z ENERGETSKEGA IN EKONOMSKEGA VIDIKA!!!

100% ekološko plovilo je jadrnica z dvignjenimi jadri.
SR 290
Admiral
Prispevkov: 2849
Pridružen: Če Avg 02, 2012 17:40

OdgovorNapisal/-a SR 290 » Sr Maj 06, 2015 08:46

- dizel ima v optimalnih pogojih izkoristek okrog 26-28%, vzemi 27%.
- če daš izdelat vrhunski generator z permanentnimi magneti iz redkih zemelj boš dobil izkoristek 94%.
- regler, ki krmili polnjenje akumulatorja ali dajanje toka elektromotorju ima izkoristek največ 98%.
- če natakneš na gred namensko izdelan brezkrtačni elektro motor z permanentnimi magneti iz redkih zemelj boš dobil izkoristek 96%.
- krmilnik za ta motor ima lahko 98% izkoristek.

Brez, da polniš akumulator si:
a.) Pri dizlu na 27% izkoristka.
b.) Pri elektro motorju na 23,4% izkoristka.

Ob tem sem upošteval zelo drage komponente z največjim možnim izkoristkom. V praksi lahko na sklopu elektromotorja odvzameš vsaj še 3% izkoristka in vsak odstotek izkoristka pomeni čez palec 4% večjo ali manjšo porabo goriva.


Če bi na plovilu želel iskat profit v kaki taki ali drugačni hibridni kombinaciji, bi moral imeti izkoristek boljši od perpetum mobila. :D

Ni pa rečeno, da kaka pametna glavca ne bo potegnil komercialnega uspeha od nekega tovrstnega "izuma", ampak po tehnični plati pa to skoraj ne more biti sprejemljivo.
SR 290
Admiral
Prispevkov: 2849
Pridružen: Če Avg 02, 2012 17:40

OdgovorNapisal/-a SR 290 » Sr Maj 06, 2015 08:53

Nikola T. napisal/-a:100% ekološko plovilo je jadrnica z dvignjenimi jadri.


Če je iz lesa, ima kamnito utež in jadrovje iz naravnih materialov. :D
Uporabniški avatar
Marjan Tomki
Admiral
Prispevkov: 5586
Pridružen: Sr Nov 03, 2010 22:30
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a Marjan Tomki » Če Maj 07, 2015 19:26

Vse je kompromis.

Vpašanje je, kje si kdaj pri tem kompromisu, in tu smo se ozrli na nekaj reči, ki na to vplivajo.

Električni avto
    Za tega smo nekako ugotovili, da je najbrž še vedno problem tako zaloga energije, ki jo lahko ima s seboj, kot to, od kod bo to elektriko dobil (z vso ekonomijo od elektrarne do avta vred). In za zdaj še ne vidim dobre rešitve tega.

Električni motor za gliser...
    Podobna zgodba kot za električni avto, le da je za glisiranje potrebna precejšnja moč stalna, med tem ko bi električni avto lahko drsel z enakomerno in ne preveliko hitrostjo z le majhnim delom razpoložljive moči, in tako le z majhno porabo iz baterije. Pri tem moč motorja sploh ni problem - problem je zmogljivost (ter masa in prostornina) vira elektrike zanj.

    Gliser bi bilo torej treba polniti po vsaki razmeroma kratki plovbi, ali pa menjati prazen aku za polnega. Ne vidim niti teoretične možnosti, da bi s čim znanim (sonce, veter... ) polnil aku-je podobno hitro, kot bi jih praznil z glisiranjem. In če bi marine masovno polnile izpraznjene zamenjane aku-je, sledi vse, kar je napisal SR 290 o potrebi po vodih in zmogljivostih elektrarn za to. In kar zadeva (ne)ekonomičnost tega.

Izrivno električno motorno plovilo
    Na prvi pogled je videti bolje - poraba na miljo je bistveno manjša in lahko bi lahko dobil del za pogon potrebne energije na sončne celice, veter in podobno.

    In res je poskusno plovilo pred nekaj leti na sonce obplulo svet.
    http://www.altenergymag.com/content.php?post_type=2224
    Slika
    Slika
    Slika
    Toda MS Turanor Planet Solar ima ves krov namenoma velik in pokrit s solarnimi celicam, vendar pa se tam ne moreš iti na krov sončit ali igrat odbojko, čeprav je prostor razsežen...

    Je konceptualna, testna zadeva - pokaže, da se nekaj sicer teoretično da (obpluti svet na električni pogon, za katerega elektriko da sonce), ampak kolikor je videti, za zdaj ni posnemovalcev, torej se najbrže tako ali drugače za splošno uporabo ne splača dovolj.

Izrivno električno motorno plovilo na jezerih
    To pogojno gre v nekaterih primerih:
    • Ni močnih vetrov in ali tokov (ali je prepoved plovbe v takem vremenu) in so lahko plovila opremljena z za vsako vreme prešibkimi motorji
    • Obstaja prepoved uporabe motorjev z notranjim izgorevanjem (onesnaževanje...)
    • Plovila (ali njihov privez, marina... ) imajo sončne celice, ki zbirajo elektriko daljši čas za vožnje, recimo ves teden za plovbo čez konec tedna.

    Ampak kako bi na takemle čolničku pajer1 vlekel panulo, čistil ulov, poganjal hladilnik - in varno prišel na obalo, če močno potegne burja?
    Slika
    Kot pri Planet Solar so praktično vse površine namenjene za zbiranje elektrike - in razen, da razmeroma počasi ploveš, ne da bi se moral priklapljati na vtičnico, na tej barki najbrž ne moreš početi dosti drugega. Nič bistveno drugače ne bi bilo, če bi bil večji - le večje površine bi bile na razpolago za sončne celice, in vso to površino bi skoraj gotovo moral tudi uporabiti za ta namen, kot na Planet Solar.

    Če pa hočeš, da je čoln na električni pogon na jezeru uporaben za ribolov, pa moraš nekako - ne med vožno - napolniti akumulatorje. Doma, na privezu... gorivo za to pa praviloma 'kuriš' v elektrarni.


Jadrnica pod jadri
    Med plovbo je primerno zasnovana jadrnica za precej časa lahko samozadostna, in res je od vsega tu omenjenega daleč najbližje temu, kar bi radi.

    Pri izdelavi in še zlasti pri razgradnji pa tudi sodobnim jadrnicam res še dosti manjka do 100% eko.
Correct me if I am wrong, please.
SR 290
Admiral
Prispevkov: 2849
Pridružen: Če Avg 02, 2012 17:40

OdgovorNapisal/-a SR 290 » Ne Maj 10, 2015 14:21

:lol: Še ena "vzpodbudna" za tiste, ki se igrajo ekološke igrice z električnimi prevozi in predvsem v razmislek tistim, ki ponujajo državne subvencije za električne avtomobile (Poleg legalizirane davčne utaje.)

V današnjem teletekstu je med drugim možno prebrati tudi:
"največ izpustov je po zadnjih podatkih ARSO proizvedlo področje energetike, 81,8 odstotka toplogrednih plinov."

Komentar okrog subvencij za električne avte bi bil ob tem preveč sočen in ga ne bom zapisal. :evil:
weta
Admiral
Prispevkov: 833
Pridružen: Po Nov 05, 2007 14:05

OdgovorNapisal/-a weta » Ne Maj 10, 2015 15:34

Ko govorimo o elektriki kot pogonskem sredstvu prihodnosti, je potrbno obvezno razmisljat izven okvirjev sodanjega prometa. Ce naredimo grobo analizo nasih poteb, vidimo, da se vsak posameznik vozi sam z avtom v sluzbo, ki povecini ni prevec dalec. Ali za ta transport resnicno potrebujemu suv z dvmi tonami? Potrebujemo, majhen, lahek avto z minorno porabo in obveznimi celicami na strehi. Pol evrope lahko tricetrt leta koristi soncno energijo ta cas ko smo v sluzbi, avto pa na parkingu.
V navtiki je tudi potbno narediti preskok iz prevelikih, predtezkih, prehitih plovil na manjse, bolj hidrodinamicne oblike (trup jadrnice), ki za pemikanje potrebuje majhno moc. Imas pa na colnu veliko povrsino, ki je lahko pokrita s celicami in tako lahko neskoncno plujes ob soncnem vremenu, akumulatorje rabis za mogoce par ur voznje....sploh v turisticne namene.itd, itd....tko selahko vecino stvari resi, tisti, ki zeli pa lahko se vedno svoje tezke stroje fua n fosilna goriva.....
Je pa dejstvo tudi, da vse ne bo moglo iti na elektriko ((bager, tzki tovornjki...ai p tudi)

Veliko stvari bi se za povprecnega cloveka pa lahko rsile v parleth brez vcjih tezav. Zaceli bi lahko z mestnimi avomobili oz. Drugim avtom v druzini. Je pa res, da s ceno 30 ali vec jurjev, tega preskok ne bo
Uporabniški avatar
kasaudio
Admiral
Prispevkov: 3019
Pridružen: Po Dec 13, 2010 09:32
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a kasaudio » Ne Maj 10, 2015 15:37

Ja nek gumenjak s skrbno načrtovano razporeditvijo teže, pravilnim propelerjem in motorjem je sigurno kar dobra alternativa navtičnim pričakovanjem. Govorim za dolžino do 6m.

Vsaj glede prostora in hitrosti premikanja.
SR 290
Admiral
Prispevkov: 2849
Pridružen: Če Avg 02, 2012 17:40

OdgovorNapisal/-a SR 290 » Ne Maj 10, 2015 17:26

@Weta;

Si kdaj razmišljal kako velika bi morala biti streha avtomobila, ali paluba plovila (Večje je tudi težje.), da bi v dveh dneh dovolj napolnila super lahko vozilo, prirejeno za prevoz ene ali največ dveh oseb, pri proizvodnji katerega bi v prid izkoristku uporabili izključno vrhunske tehnologije, kakrne so celo v F1 v prid nižanja stroškov prepovedane?
Tudi ob štirikrat višjem izkoristku fotovoltaike kot je trenutno, se vsak drugi dan v prometni konici ne pripelješ na 50 km oddaljeno delovno mesto in nazaj, če pelješ hitreje od bicikla. Celo na dirki čez avstralijo imajo težave, pa se vozijo z takimi lahkimi stenicami, da jih vsak vetrič odpihne z ceste, da ne govorimo o težavah, ki bi jih v prometu prinesle take ogromne površine.
O plovilu, ki se ne prevaža z pomočjo morskih tokov in bi z energijo iz fotovoltaike, ki jo dva dni skladišči, ter proizvaja sproti med vožnjo je pa brez veze sanjat. Šlo je edino v Seawayevi "seminarski nalogi", ko so pridobivali subvencije, v realnosti pa se zadeva ni premikala dovolj hitro, da bi resno parirala običajnemu morskemu toku.

Na fotovoltaiko enostavno ne gre. :D
Tudi, če se bo uporabilo vsak ravno prav položen travnik za fotovoltaično elektrarno je to ekološko zelo vprašljiv strel v temo.

Brez notranjega izgorevanja v direktnem pogonu vsaj glede izkoristkov in resnične ekologije žal še zelo, zelo dolgo let ne bo šlo. Kaj bo prinesel čas na valu politike in svetovnih omrežij, je pa drugo vprašanje.
minek
Kapitan fregate
Prispevkov: 114
Pridružen: Če Avg 01, 2013 15:09
Kraj: maribor

OdgovorNapisal/-a minek » Po Maj 11, 2015 10:05

SR 290 napisal/-a::lol: Še ena "vzpodbudna" za tiste, ki se igrajo ekološke igrice z električnimi prevozi in predvsem v razmislek tistim, ki ponujajo državne subvencije za električne avtomobile (Poleg legalizirane davčne utaje.)

V današnjem teletekstu je med drugim možno prebrati tudi:
"največ izpustov je po zadnjih podatkih ARSO proizvedlo področje energetike, 81,8 odstotka toplogrednih plinov."

Komentar okrog subvencij za električne avte bi bil ob tem preveč sočen in ga ne bom zapisal. :evil:


Objavljen pa imajo tale graf:
http://kazalci.arso.gov.si/get_graph/?graph_id=12382&lang_id=302

Na katerem nekako ne vidim te dominance energetike.
kok-pit?
Viceadmiral
Prispevkov: 416
Pridružen: Pe Mar 08, 2013 21:27

OdgovorNapisal/-a kok-pit? » Ne Jun 07, 2015 22:56

Ok ¨glavce¨

Kaj pa veste povedati o tem, nam, električno polpismenim?

https://www.youtube.com/watch?v=CDpKqdcDDrQ


Mož je tudi zalaufal serijsko proizvodnjo: http://www.hmsbturk.com/tr/

Angleški prevod ne prime. Enkrat sem preko nekega foruma uspel kliknit na povezavo, kjer pa je angleščina ¨delala¨.

Bo to kdaj uporabno kot generator na barki, ali pa recimo za domove? ( v povezavi z toplotno črpalko za ogrevanje in podobno?)
Uporabniški avatar
Nikola T.
Admiral
Prispevkov: 3573
Pridružen: Ne Nov 29, 2009 22:12
Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin

OdgovorNapisal/-a Nikola T. » Po Jun 08, 2015 08:59

Nihče ne rabi biti "glavca", da bi razumel energijski zakon, kot si ga spoznal pri snovnošolski fiziki.

Energija sistema je enaka vsoti dovedenega dela in dovedene toplote!
Preprosto, energije ni možno ustvariti iz ničesar!
Uporabniški avatar
Marjan Tomki
Admiral
Prispevkov: 5586
Pridružen: Sr Nov 03, 2010 22:30
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a Marjan Tomki » Po Jun 08, 2015 20:16

Angleški prevod
Zalaufal serijsko proizvodnjo
    Tisti del, ki sem ga pogledal, govori, da so stvari v testiranju, predstavljene znanstvenikom, da so se mnogokrat pogajali z domačimi in tujimi podjetji ter univerzami.

    Kolikor jaz to razumem, v FAQ piše, da to trenutno ni dobavljivo, da cena še ni znana in ne piše, da to kje trenutno producira energijo. Temu jaz ne rečem, da kdo ima serijsko proizvodnjo.

    In če bi imel serijsko proizvodnjo takih reči, ki bi delale, bi se to opazilo. V glavnem, ni znakov serijske proizvodnje.

Ali to dela
    Če bi zares delalo, bi recimo 400 tistih lepih škatel za 2 MW s fotke na strani 'Pruducts' postavili eno zraven druge namesto TE Šoštanj in še približno toliko namesto JE Krško, pa bi lahko nehali uvažati premog, imeli mir pred radioaktivnimi odpadki JE Krško in tako naprej, pa še veliko manj prostora bi vzelo kot TE Šoštanj.

    Tu ni treba nič teoretiziranja. Postaviš, priklopiš in vidiš, če dela.

    A takega primera, kjer bi po recimo po 32 takih škatel (64 MW) poganjalo [url=en.wikipedia.org/wiki/Maersk_Triple_E_class]kontejnerke družbe Maersk[/url] namesto MAN motorjev po morju, enostavno ne vidim.

    Če bi delalo, bi šli MAN motorji, ki to poganjajo sedaj, takoj v reciklažo...

    In dokler ne vidim temu podobnega rezultata - recimo letalo, ki na tak pogon leti okrog sveta brez pristanka, ali pa letalo, s katerim lahko jaz letim en teden skupaj, ne verjamem, da jim je uspelo.

    In če bi videl tako letalo, ki brez polnjenja z gorivom pred in med poletom obleti svet, bi vseeno najprej temeljito pogledal, če ni komu uspelo oživiti nuklearnega pogona za letala ali česa drugega podobnega.

Zgodovina nategov
    Nategi so že stara reč.
      http://hoaxes.org/archive/display/category/history
      Recimo v 18. stoletju je bila izdana enciklopedija ameriških življenjepisov v 6 knjigah, ki so jo imeli za temeljno delo s tega področja, za katero se je trideset let po izidu izkazalo, da je bilo precej oseb in/ali dogodkov izmišljenih. Trenutno velja, da je nekaj nad 200 prepoznano takih.

      Domneva se, da je razlog za te bil, da je bilo pisanje za to delo razmeroma dobro plačano in takrat ne preverjano, kar zadeva vsebino.

      Kar je zanimivo, to delo so 1968 ponatisnili - z vsemi ponaredki vred in brez opozorila, da so stotine življenjepisov neresnične.
    Zgodovina nategov o brezplačni energiji
      http://hoaxes.org/archive/display/categ ... ual_motion
      Prvi tu opisani so iz začetka 17. stoletja, in način je bil podoben - skrit vir energije, ki je reč poganjal nekaj časa, potem pa ga je bilo treba nadomestiti. Prvega so razkrili, a je potem poskusil v drugem mestu.
      Drugi - liter vode naj bi poganjal naložen vlak več kot eno uro - je uspešno zavajal investitorje, da so ga zalagali z denarjem 14 let, do njegove smrti... Tole daje vtis, da ima podoben cilj - tudi to naj bi bilo tik pred uporabnostjo in rabi samo še malo denarja, preden bo uresničeno.
    Divodikov monoksid
      Po drugi plati je nekaj potegavščin, ki skušajo pretresti lahkoverneže, da bi jih motivirali, da se izobrazijo toliko, da ne bodo več tako lahke žrtve.

      Taka je zgodba o divodikovem monoksidu, ki segret lahko povzroča opekline, pri gibanju v velikih količinah po strminah lahko povzroča veliko škodo - poruši ceste, mostove, zgradbe... in katerega bi bilo treba nedvomno pravno urediti, morda kar prepovedati.

      Vse napisano o H2O drži - zadevi sicer rečemo voda in z vrelo se lahko oparimo, plazovi in poplave lahko povzročajo škodo - ampak če bi jo prepovedali uporabljati, bi vsi živi ljudje na svetu postali kriminalci.

Kozmogonija, teogonija ... Termodinamika bogov? Entropija bogov?
    Ali je energijo teoretično mogoče ustvariti iz ničesar? To je pa filozofsko vprašanje, in o odgovoru nanj mislim da še ni soglasja.

    V bistvu je to vprašanje, ali je gospod bog ali gospa bog ali kdo podoben ali drugačen dal snov/energijo v veliki pok ali kar bi že bilo tisto, s čimer naj bi se naša stvarnost začela.

    Če se je takrat masa/energija pojavila na novo, ali se je to zgodilo lahko samo takrat, ali se lahko zgodi tudi sedaj?

    Kolikor vem, se tu kup teologov in teoretikov raznih tipov med sabo ravno ne strinja, in okrog tega verjetno ni prav nič dolgočasno. Tisti, ki jim najbolj verjamem, lepo povedo, o čem kaj domnevajo in zakaj domnevajo tako, in da v splošnem ne vejo.

Po velikem poku - če je bil
    V vsem kasnejšem času pa - vsaj v makro merilu oziroma pri rečeh, ki jih zmoremo meriti - vse dosedanje izkušnje kažejo, da snov in energijo lahko pretvarjamo (tudi med sabo), narediti pa ne enega ne drugega ne moremo.

    To je tisto, čemur najbrž rečejo energijski zakon, za katerega NT pravi, da smo se ga učili v šoli.
Correct me if I am wrong, please.
Uporabniški avatar
mamaMicka
Admiral
Prispevkov: 4657
Pridružen: To Jan 11, 2011 18:27

OdgovorNapisal/-a mamaMicka » Po Jun 08, 2015 20:53

Prijatelj je v samogradnji postavil sončno elektrarno za 2500€, ki mu(če ne bi imel kmetije) dela presežek elektrike. Torej kar se tiče omrežja je samo on privarčeval 5000kWh, ki jih lahko prepusti nekomu za filanje avtomobila.
Pa če bi bilo malo manj birokracije bi zelo rad postavil še nekajkrat večjo. Kot še marsikdo drug.
Če bi samo uvedli netmetering jaz poznam ljudi, ki bi v kratkem času postavili zase 100kw elektrarnn. Pa vsi se strinjajo, da presežek ne bi bil plačan. Torej elektrike je kar nekaj v rezervi.
Ne sodi me, dokler me ne spoznaš, ne podcenjuj me, dokler mi ne postaviš izziva in ne govori o meni, dokler ne govoriš z mano!

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 3 gosti