Sestavljiv čoln made in SVN

Novosti, ki se pojavljajo na področju motornih plovil in jadrnic

Moderatorji: moderator, moderator2

aleks09
Admiral
Prispevkov: 942
Pridružen: Po Jul 12, 2010 20:15
Kraj: kras

Sestavljiv čoln made in SVN

OdgovorNapisal/-a aleks09 » Pe Jun 05, 2015 17:42

Origo boat, sestavljiv/zložljiv čoln v 15 minutah, plod SVN razmišljanja/pameti in dela.. pohvalno

http://www.rtvslo.si/zabava/lepota-biva ... rju/366837
Uporabniški avatar
Marjan Tomki
Admiral
Prispevkov: 5586
Pridružen: Sr Nov 03, 2010 22:30
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a Marjan Tomki » Pe Jun 05, 2015 18:39

Tu lahko dobim malo boljši vtis o sestavljanju
Slika

Ni prvi tak, ampak bi bilo zanimivo poskusiti.
Slika

Danes kaže da je prilika - danes popoldne demo na Zbiljskem jezeru. Grem pogledat.
Correct me if I am wrong, please.
Uporabniški avatar
Marjan Tomki
Admiral
Prispevkov: 5586
Pridružen: Sr Nov 03, 2010 22:30
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a Marjan Tomki » Po Jun 08, 2015 01:43

V petek pozno popoldne sem se s kolesom zapeljal na Zbilje.

Čolna nisem ujel na vodi, sem si ga pa lahko dobro ogledal; počakal sem tudi, da sem ga laho pomagal razstaviti.

Origami del je zložen dolg 3 m, na vodi pa ok. 2,7 m. Tehta ok. 85 kg, kar je približno toliko, kot Fireball. Ima kupček zanimivih trikov, ki sicer povzročijo, da je težji, kot b sicer pričakoval, je pa precej bolj tog, kot bi pričakoval od zložljivega čolna.

Premec in ogla na krmi so ojačeni, dno je ojačeno tako, da se verjetno ne podaja, če po njem na vodi stopa 100+ kg ribič. Klopi niso vpete le ob straneh, ampak tudi v sredini, tako da nekdo težak niti ne deformira stranic, niti ne zvija klopi.

Ni predvidena tenda, so pa v klopeh luknje za marelo za senco.

Na zunanji strani stranic so deli, ki so hkrati vzgonske komore in del mehanizma, ki skrbi za togost trupa (na katerih so tudi prostori za postavitev pločevink za pivo).

Ko sem spraševal, so mi rekli, da je bil v Nemčiji preizkušen na stabilnost (če se spomnim prav, 2 težka na eni strani, pa ni smela voda ćez stranico), nepotopljivost (50 kg blok betona in do vrha zalito z vodo, tako da je tekla ven mora ostati na gladini).

Zadeva ima lahko jambor in jadra - ki sem jih lahko potipal, za preizkus pa sem bil prepozen, tako da o tem ne morem reči nič utemeljenega. Po obliki bi moral še kar iti, bočnemu zanosu naj bi pa bila kos kobilica po vsej dožnini (ki tudi utrjuje sicer zložljivi trup).

Predvideni pogon je poleg jader in vesel Hondin električni motor - mislim, da je bil omenjen 'ekvivalent 10 KM' - ampak to je verjetno spet potisna moč pri mirovanju enakovredna potisni moči 10 KM motorja z notranjim izgorevanjem, ne zares recimo 7,5 kW motor.

Kolikor so poskušali z električnim ne glisira (pričakoano), z notranjim izgorevanjem pa mislim da niso poskušali.

Kako z njim v vodo in iz nje? Blizu krme se mu natakneta kolesi, s čimer ga pelješ podobno ko fireball na 'karelu', a ko sem na kopnem poskusil, je kljup podobni masi čolna ta pri tem lažji, verjetno zato, ker pri FJ dvigaš in vlečeš še maso karela.

Ugodno je, da kolesi lahko vzameš s seboj, ko ploveš, karel pa je treba nekje pustiti.

Nisem pa bil pri spuščanju v vodo in izvlečenju iz nje, tako da je tam lahko še kak zaplet.

Razstavljanje (kar sem lahko poskusil) gre lepo, brez orodja. Ko si navajen, je četrt ure za razstavljanje in četrt ure za pripravo za plovbo verjetno čisto OK ocena.
Correct me if I am wrong, please.

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 3 gosti