V nadaljevanju objavljam nekaj slik propelerja namenjenega elektro gnanemu plovilu, ki bo z pičlimi 5,5 Kw križarilo z 35-40 km/h, najvišja dosežena hitrost bo nad 60, verjetno blizu 70 km/h in vse to ob skupni masi skoraj 500 kg.
Celoten pogon je prav poseben zalogaj, saj ob omenjenih hitrostih noge, ki so na voljo na tržišču že same po sebi dajejo preveč upora za teoretično doseganje te hitrosti in imajo vgrajene povsem neprimerne motorje z slabimi dejanskimi izkoristki. Skonstruirat je bilo treba kompletno nogo, ji dodat propeler in najti ustrezen motor z reglerjem, da se projekt ne utopi v povprečju. Mojstri so se potrudili in spravili kotni prenos v torpedo premera počlih 54 mm, kar je najmanjše doslej izdelano torpedo, ki ima enako kot noga obliko odličnega hidrodinamičnega profila E836.
Na srečo smo pri nemcih našli odličen motor z dovolj dobrim regulatorjem hitrosti, da je skupni izkoristek vedno nad 96% ob pičlih 5 kg skupne mase. In ko so bile določene dimenzije noge z torpedom, je prišla vrsta na propeler, ki naj bi dosegal sledeče:
- pri 3.500 in kasneje 4.500 rpm naj bi potegnil to težko kravo iz vode in ob tem ne bo skuril motorja. V tej fazi je na voljo 7,5 do 8 kw.
- med glisiranjem mora držal čim nižjo minimalko, ob okrog 10% slipa pri 40 km/h.
- imet mora močan stern lift.
- imet mora lastnosti površinca ob potopljenem režimu, ki pa to tudi ni, je nekaj vmesnega.
- biti mora dovolj poceni za izdelavo.
In nastal je model tega malčka z premerom malce pod 8" in progresivnim srednjim korakom 9" (Vhodni 8,48", izhodni 9,6".)
Naslednja faza je lasersko skeniranje oblike, računalniško glajenje napak med izdelavo in dodajanje dveh in treh krakov. Pričakujemo, da bo za normalno uporabo z omejitvijo hitrosti na 40-45 km/h štirikraki ravno pravi, za doseganje rekordov tega razreda pa bodo gor le trije, oziroma celo dva kraka.
Prvi testi bodo z lasersko printanimi propi, kasneje se bodo ulivali iz kovine. Predviden je aluminij, a nikoli se ne ve.

Končna oblika je presenetljivo podobna semi clever propom z obilico cupa in trobento-spojlerjem na koncu dolgega pesta, ki veliko pripomore k dvigu krme.
Namesto stopničke na pestu sem raje izbral režo ob korenu izhodnega roba kraka, ker je ipak to bolj modelarska kot morjeplovska dimenzija propelerja.
V kolikor bo to delovalo bo lepo, če ne bo pač malo manj lepo.




