Izvenkrmni dizelski motor OXE 200

Novosti, ki se pojavljajo na področju motornih plovil in jadrnic

Moderatorji: moderator, moderator2

leon90
Poročnik korvete
Prispevkov: 53
Pridružen: Po Jun 10, 2013 12:38
Kraj: Ormož - Sv. Juraj

Izvenkrmni dizelski motor OXE 200

OdgovorNapisal/-a leon90 » Če Jun 11, 2015 08:10

SR 290
Admiral
Prispevkov: 2971
Pridružen: Če Avg 02, 2012 17:40

OdgovorNapisal/-a SR 290 » Če Jun 11, 2015 08:22

Ampak dejanski prihranek v porabi goriva bo bistveno nižji, vsekakor zellooo daleč od populistično zapisanih 42%.
Uporabniški avatar
kasaudio
Admiral
Prispevkov: 3116
Pridružen: Po Dec 13, 2010 08:32
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a kasaudio » Če Jun 11, 2015 09:51

@SR290

Saj je napisano 42% glede na dvotaktne motorje. Sicer niso navedli tehnologije teh dvotaktnih motorjev, če je stara, potem je teh 42% kar verjetnih.
SR 290
Admiral
Prispevkov: 2971
Pridružen: Če Avg 02, 2012 17:40

OdgovorNapisal/-a SR 290 » Če Jun 11, 2015 10:17

Zato pa pravim, da je populističen zapis. Zadeva, ki se mora prodajat na tak način navadno ne prinese nič dobrega.
Edina prava prednost dizla pred bencinarjem v gliserju je ta, da ne eksplodira. Vse drugo je več ali manj za lase privlečeno, oziroma se meri v decimalkah.
Dimen
Viceadmiral
Prispevkov: 384
Pridružen: Sr Dec 29, 2010 11:57

OdgovorNapisal/-a Dimen » Če Jun 11, 2015 11:49

SR 290 napisal/-a:Edina prava prednost dizla pred bencinarjem v gliserju je ta, da ne eksplodira. Vse drugo je več ali manj za lase privlečeno, oziroma se meri v decimalkah.


Pomoje je prednost tudi v navoru. Pa osnova je dizel iz opel insignije. A ni enmu na forumu ribnu pred kratkim?

Kapavem, vzdrževanje dizla je blo vedno dražje od bencinarja. To je pomoje zabloda, razen če bo cena primerljiva bencinarju. Al pa tut ne. V EU so dizli trendi zadnja leta čeprav dolgoročno zaradi večjih stroškov popravil ne proftiraš nič.
Uporabniški avatar
peterv6i
Admiral
Prispevkov: 1043
Pridružen: Po Okt 26, 2009 15:42
Kraj: Izola
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a peterv6i » Če Jun 11, 2015 13:37

Uporabniški avatar
goahead
Admiral
Prispevkov: 1482
Pridružen: Če Apr 08, 2010 22:53

OdgovorNapisal/-a goahead » Če Jun 11, 2015 13:55

SR 290
Admiral
Prispevkov: 2971
Pridružen: Če Avg 02, 2012 17:40

OdgovorNapisal/-a SR 290 » Če Jun 11, 2015 15:02

Dimen napisal/-a:Pomoje je prednost tudi v navoru.


Sploh ne, če imata oba enako moč in enake vrtljaje na propelerju. :D

Na plovilu je volumenska razlika med porabo dobrega dizla in dobrega bencinarja približno enakovredna razliki specifičnih mas goriv. Nekaj malega, ampak res malo doda še izgorevanje dizla pod večjo kompresijo.
Po drugi strani vlečejo dizli na ramah nahrbtnik dodatne mase.

Mercury 200 ali 250 hp je skoraj 100 kg lažji...
Uporabniški avatar
Roberth1
Admiral
Prispevkov: 1727
Pridružen: Po Avg 15, 2011 20:32
Kraj: Kranj - Vraniči - Červar

OdgovorNapisal/-a Roberth1 » Če Jun 11, 2015 15:39

Noben se ni dotaknil pete?
O podobnem načinu prenosa sem razmišljal sam, pa so me določeni strokovnjaki povozili.
Sedaj grem pa štrike prat :)
Uporabniški avatar
DR76
Kapitan
Prispevkov: 168
Pridružen: To Mar 25, 2014 06:28
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a DR76 » Če Jun 11, 2015 16:14

Dimen napisal/-a:Pomoje je prednost tudi v navoru...

Navor in moč sta soodvisna skladno z enačbo;
Navor (Nm) = Moč (W) / 2Pi x (obr/min)

Marsikdaj se dizelskim motorjem pripisuje lastnost, da imajo veliko navora, kar je zmotno. Edina bistvena razlika v tem pogledu je v načinu zagotavljanja le tega glede na obrate motorja.
Lep pozdrav.
Uporabniški avatar
Roberth1
Admiral
Prispevkov: 1727
Pridružen: Po Avg 15, 2011 20:32
Kraj: Kranj - Vraniči - Červar

OdgovorNapisal/-a Roberth1 » Če Jun 11, 2015 16:35

DR76 napisal/-a:
Dimen napisal/-a:Pomoje je prednost tudi v navoru...

Navor in moč sta soodvisna skladno z enačbo;
Navor (Nm) = Moč (W) / 2Pi x (obr/min)

Marsikdaj se dizelskim motorjem pripisuje lastnost, da imajo veliko navora, kar je zmotno. Edina bistvena razlika v tem pogledu je v načinu zagotavljanja le tega glede na obrate motorja.


O dejanskem navoru na delovnem koncu (prop, kolo,...) zelo odloča prestavno razmerje.
Glede na to, da se diesli praviloma vrtijo ene 30% manj, je potrebno imeti 30% več navora pri dieslu, da dobiš enak navor na delovnem delu (jasno, če imata enak diagram navora, kar skoraj ni možno).

Aja, sodobni menjalniki, prestavna razmerja,.. so le sodobna izvedenka arhimedovega vzvoda. Tako, da je govoriti izključno o navoru motorja nesmiselno.
Sedaj grem pa štrike prat :)
SR 290
Admiral
Prispevkov: 2971
Pridružen: Če Avg 02, 2012 17:40

OdgovorNapisal/-a SR 290 » Če Jun 11, 2015 17:00

Roberth1 napisal/-a:Noben se ni dotaknil pete?
O podobnem načinu prenosa sem razmišljal sam, pa so me določeni strokovnjaki povozili.


Naj ti ne bo žal.
Mi smo v prvem poizkusu tudi uporabili zobati jermen. Deluje, ampak biti mora pošteno napet, zato imaš težave z pregrevanjem ležajev in z togostjo konstrukcije, ki mora biti pošteno toga, da je sile v jermenu ne uklonijo, ko motor potegne. Tu tudi za malenkost ne sme popustit, ker jermen mimogrede preskoči. Večja je prestava, bolj ga moraš napet, da ne preskoči. Problem je še v materialih. Tisti najboljši jermeni z karbonom praviloma ne prenesejo slane vode.

Arneson je tudi poizkušal uporabit jermene, a so zaradi omenjenih težav opustili zamisel in če je treba raje uporabijo mnogoredno zobato verigo.
Dimen
Viceadmiral
Prispevkov: 384
Pridružen: Sr Dec 29, 2010 11:57

OdgovorNapisal/-a Dimen » Pe Jun 12, 2015 09:36

DR76 napisal/-a:
Dimen napisal/-a:Marsikdaj se dizelskim motorjem pripisuje lastnost, da imajo veliko navora, kar je zmotno. Edina bistvena razlika v tem pogledu je v načinu zagotavljanja le tega glede na obrate motorja.


Soglašam. Bencinar doseže enak navor kot dizel pri višjih vrtljajih. Dizli že od 1.500 obratov dalje dosegajo max navor, kar verjetno pospeši izglisiranje iz vode. Tukaj vidim prednost dizelaša, še posebej v primerih, ko je na krovu veliko ljudi in prtljage.
SR 290
Admiral
Prispevkov: 2971
Pridružen: Če Avg 02, 2012 17:40

OdgovorNapisal/-a SR 290 » Pe Jun 12, 2015 10:27

@dimen;

pri 1.500 rpm ima dizlaž znatno boljši navor kot enako močan bencinar, vendar se zavrti recimo do 4.500 rpm, bencinar pa do 6.5000 rpm.
Ko to zreduciraš na 2.800 propelerjevih rpm ni bistvene razlike v navorih. Dizel je malenkost boljši spodaj, bencinar pa zgoraj, ampak ni veliko.
Marko67
Poročnik fregate
Prispevkov: 66
Pridružen: Ne Sep 30, 2007 21:16
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a Marko67 » Sr Jul 20, 2016 22:06


Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 1 gost