Izvenkrmni dizelski motor OXE 200
Moderatorji: moderator2, moderator
SR 290 napisal/-a:Edina prava prednost dizla pred bencinarjem v gliserju je ta, da ne eksplodira. Vse drugo je več ali manj za lase privlečeno, oziroma se meri v decimalkah.
Pomoje je prednost tudi v navoru. Pa osnova je dizel iz opel insignije. A ni enmu na forumu ribnu pred kratkim?
Kapavem, vzdrževanje dizla je blo vedno dražje od bencinarja. To je pomoje zabloda, razen če bo cena primerljiva bencinarju. Al pa tut ne. V EU so dizli trendi zadnja leta čeprav dolgoročno zaradi večjih stroškov popravil ne proftiraš nič.
A ni že yanmar imel dizla?
https://www.youtube.com/watch?v=1Pu4RJmevrQ
https://www.youtube.com/watch?v=1Pu4RJmevrQ
Dimen napisal/-a:Pomoje je prednost tudi v navoru.
Sploh ne, če imata oba enako moč in enake vrtljaje na propelerju.
Na plovilu je volumenska razlika med porabo dobrega dizla in dobrega bencinarja približno enakovredna razliki specifičnih mas goriv. Nekaj malega, ampak res malo doda še izgorevanje dizla pod večjo kompresijo.
Po drugi strani vlečejo dizli na ramah nahrbtnik dodatne mase.
Mercury 200 ali 250 hp je skoraj 100 kg lažji...
Dimen napisal/-a:Pomoje je prednost tudi v navoru...
Navor in moč sta soodvisna skladno z enačbo;
Navor (Nm) = Moč (W) / 2Pi x (obr/min)
Marsikdaj se dizelskim motorjem pripisuje lastnost, da imajo veliko navora, kar je zmotno. Edina bistvena razlika v tem pogledu je v načinu zagotavljanja le tega glede na obrate motorja.
Lep pozdrav.
DR76 napisal/-a:Dimen napisal/-a:Pomoje je prednost tudi v navoru...
Navor in moč sta soodvisna skladno z enačbo;
Navor (Nm) = Moč (W) / 2Pi x (obr/min)
Marsikdaj se dizelskim motorjem pripisuje lastnost, da imajo veliko navora, kar je zmotno. Edina bistvena razlika v tem pogledu je v načinu zagotavljanja le tega glede na obrate motorja.
O dejanskem navoru na delovnem koncu (prop, kolo,...) zelo odloča prestavno razmerje.
Glede na to, da se diesli praviloma vrtijo ene 30% manj, je potrebno imeti 30% več navora pri dieslu, da dobiš enak navor na delovnem delu (jasno, če imata enak diagram navora, kar skoraj ni možno).
Aja, sodobni menjalniki, prestavna razmerja,.. so le sodobna izvedenka arhimedovega vzvoda. Tako, da je govoriti izključno o navoru motorja nesmiselno.
https://vodovod-rh.si/
Roberth1 napisal/-a:Noben se ni dotaknil pete?
O podobnem načinu prenosa sem razmišljal sam, pa so me določeni strokovnjaki povozili.
Naj ti ne bo žal.
Mi smo v prvem poizkusu tudi uporabili zobati jermen. Deluje, ampak biti mora pošteno napet, zato imaš težave z pregrevanjem ležajev in z togostjo konstrukcije, ki mora biti pošteno toga, da je sile v jermenu ne uklonijo, ko motor potegne. Tu tudi za malenkost ne sme popustit, ker jermen mimogrede preskoči. Večja je prestava, bolj ga moraš napet, da ne preskoči. Problem je še v materialih. Tisti najboljši jermeni z karbonom praviloma ne prenesejo slane vode.
Arneson je tudi poizkušal uporabit jermene, a so zaradi omenjenih težav opustili zamisel in če je treba raje uporabijo mnogoredno zobato verigo.
DR76 napisal/-a:Dimen napisal/-a:Marsikdaj se dizelskim motorjem pripisuje lastnost, da imajo veliko navora, kar je zmotno. Edina bistvena razlika v tem pogledu je v načinu zagotavljanja le tega glede na obrate motorja.
Soglašam. Bencinar doseže enak navor kot dizel pri višjih vrtljajih. Dizli že od 1.500 obratov dalje dosegajo max navor, kar verjetno pospeši izglisiranje iz vode. Tukaj vidim prednost dizelaša, še posebej v primerih, ko je na krovu veliko ljudi in prtljage.
Kdo je na strani
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 6 gostov