Yanmar Z pogon - ZT 350

Novosti, ki se pojavljajo na področju motornih plovil in jadrnic

Moderatorji: moderator2, moderator

Uporabniški avatar
admin
Site Admin
Prispevkov: 8817
Pridružen: Sr Nov 22, 2006 21:34
Kraj: Ljubljana-Punat
Kontakt:

Yanmar Z pogon - ZT 350

OdgovorNapisal/-a admin » Sr Okt 29, 2008 18:27

Ja, prav ste prebrali naslov! Yanmar ima lastno Z nogo in tako za svoje dizle očitno ne bo več kupoval MerCruiserjevih nog Bravo.
O novi nogi se je že nekaj časa šušljalo, nekako premirno pa sem o njej zvedel malce več v Genovi, za odtenek več pa še pred nekaj dnevi v Biogradu. Uradno ime pogona je Yanmar ZT 350.

In kaj prinaša novost? Je končno še ena konkurenca premočnim monopolistom. Vsi vemo, da 99% trga Z pogonov obvladujeta MerCruiser in Volvo Penta, pred nekaj leti je na trg stopila še Yamaha, potem pa je konec. No obstaja še Konrad, vendar je zadeva bolj namenjena komercialni uporabi v ZDA, kot pa nam turističnim navtikom. Yanmar tako poleg MerCruiserja, Volvo Pente in Yamahe ponuja četrto alternativo.
Noga povzema tehnične rešitve vseh treh omenjenih variant. Marsikateri del je na pogled enak kot pri Mercruiserjevi nogi Bravo Three, to so predvsem cilindri, propelerji, pokrovčki na cilindrih, podobno ima tudi Yanmar elektronsko varovanje pred korozijo (podobno MerCathode sistemu). Spodnji del noge po obliki zelo spominja na Volvo Penta nogo DP, to nakazuje tudi plastični pokrovček pri luknjah za zajem hladilne vode. Zgornji del noge spet oblikovno malo spominja na Volvo, malo pa tudi na Yamaho.
Kar se tiče tehnike, pa je Yanmar korak pred konkurenco. MerCruiser Bravo in Volvo DP uporabljata menjalnik, ki vklaplja prestave s pomočjo konusne zveze (cone clutch), kar prinaša neprijeten "klank" in rukar ob vsakem prestavljanju... No tukaj je pred leti naredila veliko Yamaha, ki uporablja sistem hidravlične sklopke z večimi lamelami. Vklapljanje prestave Yamahine noge je tako neslišno in neobčutno, kar je odlično. Enak sistem ima sedaj tudi Yanmar.

Noga je dizajnirana za uporabo na Yanmar diesel motorjih serije BY (baza BMW) in serije LP (baza Toyota). Obremenitve, ki jih lahko prenese so sledeče:
650 NM pri 3800 vrt/min
460 NM pri 4000 vrt/min
Z drugimi besedami to pomeni, da se bodo vgrajevali motorji z močjo od 150 do 315 KM. Verjetno je Yanmar z oznako ZT 350 mislil največjo moč, tako da je še nekaj rezerve. Nogo v tem trenutku preizkušajo še z močnejšim motorjem 6LYA, ki zmore 370 KM pri 3.300 vrt/min. Ta motor ima sicer precej večji navor, vendar pa manjše vrtljaje. Očitno je problem noge vrtljaji, kar se kaže po dovoljenih obremenitvah, saj pri 4000 vrt/min dovoljujejo precej manj...

Še slika celotnega sklopa motorja in noge:
Slika

Zelo sem vesel, da se je pojavil četrti igralec, ki pa je po moji oceni bolj tretji. Yamaha ima namreč odlično nogo, daleč pred konkurenco, vendar se nekako ni prijela pri večjih svetovnih proizvajalcih. Vsi Yamahini motorji so Toyotina baza in so klasični turbo diesel motorji.
Yanmar pa v svetu navtike uživa velik ugled. In tako sem prepričan, da bo novi pogon vgradil marsikdo. Tudi ponudba motorjev je velika. Nekateri so enaki kot Yamahini, torej Toyotina baza, nekaj pa je najsodobnejših (baza BMW) common rail (skupni vod) motorjev, ki so bistveno mirnejši in manj hrupni.

Na koncu se sprašujem samo še to, zakaj tako majhne moči??? Vsi proizvajalci plovil si namreč želijo Z noge vsaj do 400, še raje 450 konjev! Yanmar bi sedaj moral nujno narediti še eno pogonsko nogo ZT 500, s katero bi potem pokril celotno serijo motorjev LY3 in pa tudi serijo LY-CX. To pa bi bila revolucija in konkurenca, ki bi po moji oceni Volvo Pento pripeljala do velike krize! Upam, da odgovorni "Japončki" pri Yanmaru berejo naš forum. :D
morski volk
Kapitan bojne ladje
Prispevkov: 145
Pridružen: Če Jul 26, 2007 18:51
Kraj: ljubljana

yanmar zt350

OdgovorNapisal/-a morski volk » Sr Okt 29, 2008 19:50

Vse skupaj dobro izgleda. Detaljni pogled pa res razkrije, da gre skoraj za "hibrid" med že videnimi izdelki Merca in Volvota.
Sem pa prepričan, da so si japončki sposodili samo dobro in še dodatno izpilili do konca.
Uporabniški avatar
admin
Site Admin
Prispevkov: 8817
Pridružen: Sr Nov 22, 2006 21:34
Kraj: Ljubljana-Punat
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a admin » Če Okt 30, 2008 01:56

Ja mislim, da bo noga odlična. Če ste kdaj pluli z Yamaho, potem veste kakšno sranje je Merc in Volvo in si ga na svoji barki niti v sanjah ne kupiš... Trenutno pa pri večini ameriških in delno tudi evropskih barkah ni na voljo Yamaha dizlov. Yanmar pa upam, da bo sposoben se uriniti povsod! Predvsem pa bi bila revolucija, če bi se naredila malce večja noga, do 500 dizelskih konj, kot sem omenil že zgoraj. To bi navtični svet obrnilo na glavo.

LP

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 6 gostov