Mercury Verado 600 V12

Novosti, ki se pojavljajo na področju motornih plovil in jadrnic

Moderatorji: moderator2, moderator

Uporabniški avatar
AEgir
Admiral
Prispevkov: 5975
Pridružen: Če Okt 04, 2012 20:29

Re: Mercury Verado 600 V12

OdgovorNapisal/-a AEgir » Po Feb 15, 2021 22:34

Ni se še zgodilo da bi šel mercury flagship outboard slabo po katerikoli metriki. Tle not je po moje tolk človek ur razvoja, da ne pride niti blizu noben pleasure boat motor.

Btw, zadn dvobrzinski duoprop od mercurya deuce high je šel čez 130mph.

Zanimivo bo videt če bo jamaha tudi pojačala. Najhitreje so šli jamahovci s 475xto 72.7mph, mercury pa navaja da je v12 za hitrosti up to 80mph.
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
Uporabniški avatar
Natuzzi
Poročnik korvete
Prispevkov: 56
Pridružen: So Maj 14, 2011 20:41
Kontakt:

Re: Mercury Verado 600 V12

OdgovorNapisal/-a Natuzzi » To Feb 16, 2021 10:01

SR 290 napisal/-a:
Natuzzi napisal/-a:Samo, na testnih barkah so z njimi dosegali 60-70 vozlov, na 40+ feet čolnih...ni ravno počasi :D

Cenovno so pa pozicionirani tako, da se odločaš med recimo tremi Yamahami al pa dvema tema (s tem, da ti odpade strošek vzdrževanja in upora še enega motorja).


A ne milj?
40 ft športni V gliserji z dvema vgrajenima 600 hp motorjema in ustrezno površinsko peto letijo med 80 in 90 mph, katamarani pa od 80 in čez 100 mph, v glavnem odvisno od mase gliserja. Tako dolg Donzi in Nortech, ki sta bila skladiščena v Portorožu sta imela po mojem vedenju manjše 525 hp motorje in sta oba letela blizu 90 mph.
Teh 70 mph je bolj reklamnega značaja, ker ti motorji niso temu namenjeni, temveč so za težje barke.
Ko prične letet je že previsoko montiran akumulator en bingel, ki ti totalno zaserje vožnjo in napravi gliser nevaren, tu pa imaš konkretno maso visoko nad krmo.
Potem je tu še duo prop, ki nikoli ni bil namenjen za hitrosti nad 50 mph. Ne rečem, da hitreje ne gre, ampak takrat ni nič od njega.
Pa tudi prestavno razmerje v peti je skupaj z menjalnikom namenjeno dolgotrajnemu pogonu težkih bark z počitniškimi 25-35 mph.



Vprašanje je ali imaš več stroškov vzdrževanja z tremi Yamahami, ali z parom 12 cilindričnih motorjev, ki imajo v splošni praksi nepreizkušeno idejo krmiljenja in duo prop. Menim, da bo z tremi Yamahami manj stroškov servisa.
Bolj kot z drugimi izvenkrmnimi motorji se po moje kosa z večjimi vgradnimi bencinarji in dizli. Ziher vejo kaj delajo, drugače ga ne bi dali na trg, ampak ne vem kako široko nišo ima. Manjši gliserji so lepše vodljivi in dovolj hitri z lahkimi 400 ali 450 hp izvenkrmnimi, večjim gliserjem se pa ar kil plus minus ne pozna na porabi in jim bolj odgovarjajo dizli. Ima torej omejenio nišo neke velikosti in namena uporabe in ker lastniki Mercurija tako ali drugače peljejo navtiko po vnaprej načrtovani poti, bo zanimivo videt kateri tip gliserjev bo naenkrat najbolj IN.


Hvala za razlago SR 290, samo če predvidevava, da so delani predvsem za ameriški trg in njihove velike CC, kolikor sem gledal (ne veliko, priznam) pri njih ni navada pluti pod 30 vozli....ali se motim?

Vsekakor zanimiva platforma, sem že zasledil špekulacije, da bodo v letu, dveh na trg dali 700 in 800 KM izvedbe.
Slovenia Superyacht Club
Uporabniški avatar
admin
Site Admin
Prispevkov: 8817
Pridružen: Sr Nov 22, 2006 21:34
Kraj: Ljubljana-Punat
Kontakt:

Re: Mercury Verado 600 V12

OdgovorNapisal/-a admin » Če Feb 18, 2021 20:31

SR290 ima povsem prav, vendar po mojem ugibanju je tole samo začetek!
Predstavili so en model iz družine, ki se bo razvila naprej.

1. Ta motor zagotovo ni narejen za počasne barke, kot ste si nekateri napačno razložili, temveč je narejen za relativno hitre gliserje, ne pa zelo hitre! Poleg tega bo lahko služil tudi težjim plovilom. Realno je tole narejeno za nekje do 50 vozlov hitrosti (potovalne v rangu 30 do 35), naprej nima smisla! 50 je daleč od počasi, je pa res, da tudi ni super hitro...

2. Pričakujte predstavitev modelov 650, 700, verjetno kasneje tudi 750R, pa mogoče 800R, vse to brez turbin in kompresorjev.

3. Definitivno bodo ponudili več spodnjih delov (pet), kot je napisal SR290. Mercury Marine na splošno ni Volvo Penta, ki na vsako barko nabije Duoprop in to je kao ful dobr... Če pogledaš osnovne Z noge za "počitniško" uporabo, se na voljo 4 različne, vsaka ima svoj namen. Pa če to reduciraš samo na Bravo modele, so še vedno 3 povsem različne noge! Potem pride pa še kup hitrih variant Z-nog iz oddelka Mercury Racing, pa površinske, pa... Vse to isto bo zagotovo prišlo tudi na ta motor!

4. Menjalnik je skoraj nujno zlo pri hitrih plovilih in relativno majhnih motorjih, saj je nekako treba zavrteti motor v območje dovolj velikega navora, kar pa zna biti težava. Če je motor podprt s turbino, kompresorjem ali pa ima ogromno kubaturo, se to nekako kompenzira, pri tem pa je navora spodaj malo... Tudi to kaže na to, da bodo spodnji deli menjani in omogočali verjetno tudi 100 vozlov hitrosti.
SR 290
Admiral
Prispevkov: 4407
Pridružen: Če Avg 02, 2012 17:40

Re: Mercury Verado 600 V12

OdgovorNapisal/-a SR 290 » Pe Feb 19, 2021 10:45

Dvomim, da je tole kakorkoli namenjeno hitrim plovilom:
- težišče je tudi za katamarane nevarno visoko.
- konstrukcija po moje onemogoča uporabo jack plate, ki je glavna prednost outrunerjev pred vgrajenimi motorji.

Ta motor je napad na klasične vgrajene motorje v zmogljivejših in ne prevelikih cruiserjih. Po moje je to konstruirano za kake 2,5 do 4 tone gliserja na motor.
Bo pa verjetno precej zanimivo, ko ti motorji pridejo do serviserjev na vzhodni obali Jadrana, ali do kake južno italijanske delavnice.
matoz
Višji štabni praporščak
Prispevkov: 48
Pridružen: To Jun 20, 2017 06:54

Re: Mercury Verado 600 V12

OdgovorNapisal/-a matoz » Pe Feb 19, 2021 16:48

Uporabniški avatar
admin
Site Admin
Prispevkov: 8817
Pridružen: Sr Nov 22, 2006 21:34
Kraj: Ljubljana-Punat
Kontakt:

Re: Mercury Verado 600 V12

OdgovorNapisal/-a admin » Pe Feb 19, 2021 17:43

SR 290 napisal/-a:Dvomim, da je tole kakorkoli namenjeno hitrim plovilom:
- težišče je tudi za katamarane nevarno visoko.
- konstrukcija po moje onemogoča uporabo jack plate, ki je glavna prednost outrunerjev pred vgrajenimi motorji.

Ta motor je napad na klasične vgrajene motorje v zmogljivejših in ne prevelikih cruiserjih. Po moje je to konstruirano za kake 2,5 do 4 tone gliserja na motor.
Bo pa verjetno precej zanimivo, ko ti motorji pridejo do serviserjev na vzhodni obali Jadrana, ali do kake južno italijanske delavnice.


Odvisno kaj je za koga "hitro plovilo"...
Strinjam se s tabo, da je to pač pokrivanje vgrajenih motorjev, vendar ne v cruiserju, ki bo imel potovalko 26 Kn in maksimalko 35 Kn. Seveda se bo lahko tak motor pojavil tudi tam, vendar mislim, da v takih primerih cena odigra velik del igre.
Motor je namenjen hitrim čolnom na kakršnih je bil tudi predstavljen, torej tam okrog 50 ft fisherman rakete. Verjetno nikomur ni bil cilj na krmo montirati 3, 4, 5 in podobo število motorjev. Razlog za to, je bil v omejitvi največjih moči. Dokler so bili motorji do 300 KM, so pač namontirali 5x 300, sedaj bodo pa 2x 600 in bo efekt enak, če ne boljši...
Sem pa prepričan, da bo peta dobila več opcij in ne bo ostalo samo pri tej z dvema propelerjema.

Glede obračanja spodnjega dela pa ni to nobena znanost, konstrukcija je sila preprosta in realno poleg servo motorja, ki to obrača nima kaj crknit. Servo motorje imamo danes v vseh avtomobilih za pomoč pri obračanju volana (hidravlike praktično nima nihče več), pa me prav zanima koliko crkavajo servoti na avtomobilih, zanemarljivo zagotovo...
Mehansko pa nima kaj bit, poleg tega je na istem principu baziran njihov ZEUS pod drive (tukaj so se naučili vse) in pa konkurenčni IPS od VP.
Najbolj problematičen se mi pa zdi menjalnik, ta pa zna zakomplicirat zadevo, ker to ni nekaj, kar bi vsi delali že 50 let in se bo zagotovo pokazalo nekaj problemov z leti uporabe.
SR 290
Admiral
Prispevkov: 4407
Pridružen: Če Avg 02, 2012 17:40

Re: Mercury Verado 600 V12

OdgovorNapisal/-a SR 290 » Pe Feb 19, 2021 22:18

Ok, ta motor je namenjen zamenjavo četice 400 ali 450 hp motorjev na krmi fišermenov, ali hitrih cruiserjev, ki letijo okrog 50 mph, vozijo se pa z 30-35 mph. Ko bodo zamenjali pete bodo šli na malo lažje fišermene, ki bodo leteli do kakih 70 mph, vozili se pa bodo z okrog 45 mph. Za kaj več imajo motorji previsoko težišče in so pretežki. Masa je problem za jack plate (Ne trdnostno, ampak ker se težišče še bolj dvigne, ko ga dvigneš v površinski režim.) in verjetno se ravno zaradi mase vrti le peta.
Z duo propom se da v reklamne namene peljat 70 mph, ampak enako močan motor bi z namenskim pogonom potegnil krepko čez 85 mph. Duopropi imajo dober izkoristek do 50 mph, pol pa sploh ne.
Uporabniški avatar
Marcel_Mastnak
Admiral
Prispevkov: 4013
Pridružen: So Jul 31, 2010 22:06
Kraj: Celje

Re: Mercury Verado 600 V12

OdgovorNapisal/-a Marcel_Mastnak » So Feb 20, 2021 08:22

Bi verjel tem teorijam... ampak ima pa low water pickup serijsko.
SR 290
Admiral
Prispevkov: 4407
Pridružen: Če Avg 02, 2012 17:40

Re: Mercury Verado 600 V12

OdgovorNapisal/-a SR 290 » So Feb 20, 2021 09:55

@Marcel, saj tud duo prop trimaš dokler ne slišiš tistega lepega zzzzz in to je klopotanje špičk zadnjega propelerja v morski peni, torej "površinska rabota" pri potovalni hitrosti in low pick up je vedno dobrodošel, še posebej pri 600, kasneje celo 900 konjih, ali ob puherju še mnogo več ker bo moralo zelo veliko vode krožit po motorju.
Uporabniški avatar
Marcel_Mastnak
Admiral
Prispevkov: 4013
Pridružen: So Jul 31, 2010 22:06
Kraj: Celje

Re: Mercury Verado 600 V12

OdgovorNapisal/-a Marcel_Mastnak » So Feb 20, 2021 12:59

To že. Ampak glede na to da je zadeva res velka za jackplate ti torej ostane samo fixna montaža. S trimom propelerje ven dvigovat je nesmiselno ker ni niti ekonomije niti efekta. Torej bi moral zelo visoko montirat motor fixno da bi vozil na površinca kar je pa pri velkih kravah lahko problem pri izglisiranju in v težki vodi.
Uporabniški avatar
MareC
Admiral
Prispevkov: 3289
Pridružen: Če Mar 06, 2008 08:20
Kraj: Ljubljana... Otok

Re: Mercury Verado 600 V12

OdgovorNapisal/-a MareC » So Feb 20, 2021 13:33

Marcel_Mastnak napisal/-a:To že. Ampak glede na to da je zadeva res velka za jackplate ti torej ostane samo fixna montaža. S trimom propelerje ven dvigovat je nesmiselno ker ni niti ekonomije niti efekta. Torej bi moral zelo visoko montirat motor fixno da bi vozil na površinca kar je pa pri velkih kravah lahko problem pri izglisiranju in v težki vodi.

ta 600-tka ima avtomatski trim, kot se vidi na posnetkih je večinoma vklopljenseveda gre tudi v manual modu
SR 290
Admiral
Prispevkov: 4407
Pridružen: Če Avg 02, 2012 17:40

Re: Mercury Verado 600 V12

OdgovorNapisal/-a SR 290 » So Feb 20, 2021 16:33

Da se izdelat dovolj močan jack plate, ampak težišče dobiš previsoko in postane nevarno zato se niso ubadali z tem in so dali motor na fiksno, miglje le peta. Ta motor je in bo namenjen fišermenom in hitrejšim cruiserjem. Za hitre gliserje bodo še bolj navili "manjše" 8 cilindraše, ki imajo trenutno 450 hp, ampak so pripravljeni za moči do 800 konjev, kar je več kot dovolj za katamarane, ko spet pridejo, če sploh še kdaj pridejo v modo enotrupci, bodo zaradi stabilnosti verjetno nad 650 hp raje posegali po vgrajenih motorjih, kjer je na voljo odličen atmosferski z 850 hp. Pri enotrupcih je tale masa visoko nad gladino huda težava in vsi hitri v rangu do 30 ft imajo probleme z stabilnostjo ob novih 8 cilindrskih motorjih, zato raje natikajo malo lažje motorje.
Uporabniški avatar
kasaudio
Admiral
Prispevkov: 3950
Pridružen: Po Dec 13, 2010 08:32
Kraj: Ljubljana

Re: Mercury Verado 600 V12

OdgovorNapisal/-a kasaudio » So Feb 20, 2021 20:14

A mi lahko kdo od vpletenih v to temo pojasni, kje je point 600HP outboarda? Nekako se mi za male čolne outboard zdi praktična, smiselna varianta.

Prednosti outboarda pri malih barkah

- lažji
- ni luknje v čolnu za peto
- lahko dviguješ (jackplate) ali prešraufaš višje, imaš trim
- ni zajebancije z auspuhi, manšetmi,...
- enostavno zamenjat
- šraufaš kot človek in ne kot podgana z ritjo nad nivojem glave

Slabosti:

- specifično dražji
- jemlje plac na krmi

Sam si predstavljam nekako takole:

mali čolni -> outboard
malo večji čolni -> inboard
še večji čolni -> inboard, diesel

Pri večjih barkah z vgrajenimi motorji imaš na voljo npr arneson, ki ga na outboardu ni, vsaj ne v pravem smislu.

Zakaj bi torej človek sploh imel 600 (in več) konj outboarde? A je to samo nek trend ali je realna potreba po tem?
Xilinx Vivado HLx trainee
Uporabniški avatar
Marcel_Mastnak
Admiral
Prispevkov: 4013
Pridružen: So Jul 31, 2010 22:06
Kraj: Celje

Re: Mercury Verado 600 V12

OdgovorNapisal/-a Marcel_Mastnak » So Feb 20, 2021 22:49

Jenkiji majo radi da se vidi kaj furajo. Ista scena ko dodge ram in podobna navlaka. Če ga je že plačal se naj vidi kaj ma... druge prednosti in slabosti je težko povedat nasplošno ker eni vidijo tako drugi drugač
SR 290
Admiral
Prispevkov: 4407
Pridružen: Če Avg 02, 2012 17:40

Re: Mercury Verado 600 V12

OdgovorNapisal/-a SR 290 » Ne Feb 21, 2021 09:45

@kasaudio,

Merc se je pred leti verjetno zaradi cene skregal z Chevroletom okrog LS motorjev in se lotil svojih kopij BB motorjev v Mehiki. Ker z BB tehnologijo nima nobenih šans, LS je pa dovolj sodobna tehnologija, da jo težko premaga z boljšo in Volvo penta je pričel z vgradnjo LS motorjev, je lastnik merca, ki obvladuje večinski lastniški delež velikih proizvajalcev plovil usekal z fišermeni, na katere je nataknil množico Veradotov. Z marketingom so uničili trg hitrejših enotrupcev za katere bi bili LS motorji idealni in jih zamenjali z fišermeni. Naslednji korak je bil marketinški napad z manjšimi katamarani, ki so pričeli rasti skladno z močjo novega osemvaljnega izvenkrmnega motorja, ki ima trenutno 450 konjev.
Vsi ki dajo okol vratu debele ketne "in daj kaj na vsoj ugled" imajo zdaj hitre katamarane z izvenkrmnimi osemvaljniki, tisti ki se gredo "žurke" na vodi in vozijo z sabo vse svoje sosede ali podložnike, pa so nabavili fišermene. Ker je navor izvenkrmnih osemvaljnikov precej omejen, jih je treba tudi pet ali šest zadaj na krmi, kar je poseben ponos butla, ki to nabavi in se hvali pred ostalimi kak kešar je. Ker imajo nekateri še več sosedov in rabijo še večje fišermene je merc v izogib LS motorju razvil tega dvanajstvaljnika, da lahko z dvemi ali tremi motorji furajo okrog po dvajset ali trideset pijanih debeluhov in se ven mečejo pred ostalimi.

To je namen tega dvanajstvaljnika, ki ni sposoben porivat 12t cruiserja, za hitre gliserje ima pa previsoko težišče!


Merc in še posebej lastnik merca je pač lider v branži in piše pravila, z nimi pa vozi scat bogataše, ki jim manjka samozavesti, obenem pa mastno služi z noro dragimi motorji. En usran motor stane toliko kot športni avto enake moči, pa vsi vemo, da je proizvodna cena avta manj kot 15% njegove prodajne cene.

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 16 gostov