Izvenkrmni motorji Parsun

Novosti, ki se pojavljajo na področju motornih plovil in jadrnic

Moderatorji: moderator2, moderator

Uporabniški avatar
motorni
Admiral
Prispevkov: 2527
Pridružen: Po Maj 14, 2007 00:04
Kraj: Zagorje

OdgovorNapisal/-a motorni » Ne Sep 20, 2009 21:47

El Barto, mislim da ni povezave med (slabim) gorivom in turbino. Tisti zgoraj je verjetno pomešal turbino in sistem vbrizgavanja, ta pa res crkne, če gorivo nima dovolj mazalnih sposobnosti, kot se je pred nekaj leti dogajalo s petrolovo nafto. Tudi kolegu je takrat šla vbrizgalna črpalka.
__________________
lp
motorni
primusr
Admiral
Prispevkov: 933
Pridružen: To Mar 03, 2009 15:53
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a primusr » Po Sep 21, 2009 06:58

V bodoče tak primer rešiš, če snameš kabel iz konektorja tega senzorja (merilec pretoka zraka). Ne bo čist O.K., bo pa šel 80 v vrhniški klanec in gorela bo rumena kontrolka od motorja. Tako senzor "vržeš" iz sistema, računalnik gre v rezervni program in avto deluje tako-tako. Vsekakor bolje, kot da senzor daje napačne podatke računalniku.
Aja, nahaja se na PVC cevi (zračni filter - sesalni kolektor)


Že, že amapak jaz nisem mehanik ampak mizar(rokodolec ) pa še pol ko so ga priklopil na rač jim je pokazal najmanj 5 napak in so zatrjevali, da ni nujno ,da je ta . Mi pa je neki fant v Logatcu, ko sem pop..dil na Vrhniškem klancu rešil zadevo z novim delčkom. Je pa šel Renaultek takoj v razhod še isti dan pa čeprav kakšnega jurčka manj sam da mam mer.
Fiat Justitia ... Some day....
oklof
Štabni vodnik
Prispevkov: 27
Pridružen: Sr Okt 28, 2009 13:01

Motorji Parsun in Sail

OdgovorNapisal/-a oklof » Sr Okt 28, 2009 13:53

Ok če je govora o kitajskih motorjih, ji h je kar nekaj, ampak kvalitetni blagovni znamki, ki imata vse potrebne okoljske in varnostne certifikate oz. takšni ki sta že zastopani na evropskem trgu sta edino Parsun in Sail-.Za področje Slovenije in Hrvaške je uradni zastopnik Jadran motor iz Reke, www.jadran-motor.hr, v Sloveniji je prodajalec Sail motorjev Flip navtika iz Maribora www. flip.si.
Sem gledal teste parsun motorjev na spletni strani parsun.pl in se mi zdijo kar zanimivi, poleti pa sem se pogovarjal z Nizozemcem na morju ki je imel na gumenjaku Sail motor in zagotovil mi je da deluje brezhibno.
Torej ni vse slabo kar prihaja od Kitajca, kdor pač ne poskusi, ta ne ve. :)
Uporabniški avatar
peterv6i
Admiral
Prispevkov: 1090
Pridružen: Po Okt 26, 2009 15:42
Kraj: Izola
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a peterv6i » Sr Okt 28, 2009 14:27

Uporabniški avatar
Nikola T.
Admiral
Prispevkov: 5108
Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a Nikola T. » Po Jan 11, 2010 23:42

Z gumenjakom sem dobil še Parsuna, katerega sedaj obnavljam, ker je bil zanemarjen v nulo. Nikoli zamenjano olje ne v motorju ne v peti, nikoli opran motor. Pravzaprav katastrofa. Ker pa se šenkanemu konju ne gleda v zobe in ker je zima dolga si z njegovo obnovo krajšam čas in ob tem zelo uživam. Moram reči, da mi je to v veliko veselje drugače tega ne bi počel.

Motor sem razstavil na prafaktorje. Alu dele sem dal peskat. Vse sem lepo pobarval kot je to treba. Najprej z alu primerjem ampak tistim ta pravim, ki ga uporablja Audi in nato z dvokomponentno srebrno barvo. Počasi ga dajem skupaj in sproti odpravljam majhne pomanjklivosti. Največjo pomanjkljivost sem odkril v mesing ležajih osovine. Praviloma bi morali biti bronasti, ker so malce trši medenina pa je premehka. Sedaj sem naročil nov ležaj pri Rožeju od Yamahe ostalo pa sem naročil original.
Spoliral sem izpušne kanale, očistil vse dele, dal nova tesnila in preventivno še vse semeringe in tesnila, pa seveda novo vodno pumpo. Izdelal sem še nov cink protektor v hladilnem kanalu poleg termostata.

Motor mi je postal zelo všeč in sedaj vidim, da sploh ni tako slabo narejen kot sem mislil na začetku. Ga bom tudi kaj slikal sedaj, ko je še v delih. Sicer pa lahko skice delov pogledate tudi TUKAJ na albumu

Imam pa eno prošnjo in sicer, če kdo ve za kakšno dobro stran okoli friziranja 4T motorjev me to zelo zanima, ker bi potreboval samo pikico moči več pa bi zglisiral, zato se bom potrudil in poskusil malenkost povečati moč.
Lep pozdrav
Nikola Tesla

Slika
lukzy
Kapitan korvete
Prispevkov: 104
Pridružen: To Mar 17, 2009 18:21
Kraj: Ljubljana - Krk

OdgovorNapisal/-a lukzy » To Jan 12, 2010 10:14

Koliko pa je star tale Parsun, da je ves bogi?
Uporabniški avatar
Nikola T.
Admiral
Prispevkov: 5108
Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a Nikola T. » To Jan 12, 2010 11:06

Mislim da par let. Ampak kot je bilo videti ni bil nikoli splahnjen motor po uporabi, niti pripravljen na zimovanje. Olja v peti je manjkalo, zato je tudi šel ležaj. Ko je šel ležaj je preveč treslo in so šli še semeringi in zato je prišla v peto voda. Ko pride voda v peto se olje zgosti in postane kot mast. Nič čudnega to se zgodi pri vsakem motorju. Za motor je potrebno skrbet in redno kontrolirat in menjavat olje.
Lep pozdrav
Nikola Tesla :D
Uporabniški avatar
admin
Site Admin
Prispevkov: 8817
Pridružen: Sr Nov 22, 2006 21:34
Kraj: Ljubljana-Punat
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a admin » To Jan 12, 2010 15:29

Pišuka Nikola, ti si pa čist za vse. Tako kot se jaz "vtikam" v štromarijo, tako se ti na polno v mehaniko! Bravo! :D
Uporabniški avatar
Nikola T.
Admiral
Prispevkov: 5108
Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a Nikola T. » To Jan 12, 2010 21:18

Danes popoldan sem si vzel malo časa in razdrl še motor, ker nameravam narediti zares temeljito obnovo. Glavo dejansko brez težav lahko znižam, ker je dosti mesa. Ventila ter svečka so potisnjeni dovolj globoko v glavo, da ne bo udarlo v bat tudi, če precej znižam glavo. Izpušne in vstopne kanale sem že pobrusil z modelarskim mini vrtalnikom in okroglim brusom jutri pa jih še spoliram. Poklical sem Miholda, ki mi je potrdil, da lahko znižam glavo, katero dejansko tudi moram, ker je rob že načela galvanika kot se vidi na sliki, drugače bi moral kupiti novo. Opomnil pa me je, da moram nabaviti oziroma dat delat močnejše tesnilo glave, da ga višja kompresija ne prepiha. Ta hip še računam za koliko se bo spremenila kompresija ampak kot kaže bom glavo pobrusil najmanj 1mm. No tako bom brez škode poskusil, ker itak nimam kaj izgubiti. Me prav zanima kako se bo frizura obnesla.

Prostor, kjer je slana voda v cilindru in glavi povzročila korozijo sem tudi že očistil z miniatirno rotirajočo žično krtačko. Jutri še pobrusim in odlitek zaščitim z Wash primerjem, ki se sicer ne imenuje več tako, ker ga ni več v prodaji zaradi strupenosti, ampak njegov naslednik, ki še nima imena, ki bi se prijel.

Mislim, da z to rahlo predelavo pridobilm dovolj moči, ki sedaj manjka motorju, da zglisira. Sicer pa nameravam pred dopustom shujšat tako, da ni vraga da "naumo letel po zrak".

VPRAŠANJA:
Morda kdo ve kdo dela tesnila za predelave?
Kakšne so izkušnje z povečanjem kompresije?
Za koliko ste nižali glavo in pri kateri kubaturi? Mnenje, če se glava zniža za 1,5mm pri 112ccm (59x41mm)?

Lep pozdrav
Nikola Tesla

Nekaj slik obnove
Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Pod mesing ležajem proti koncu osi je le ta požrta
Slika

Rezultat, če se motor zanemari in se ga ne splahuje z sladko vodo. Vidne so obloge in močna korozija v robu, kjer slana voda hladi glavo.
Slika

Glava katero nameravam znižat za najmanj 1mm. Vidi se, da je rob oksidiran, zato je to tudi skoraj nujno.
Slika
Nazadnje spremenil Nikola T., dne Pe Jul 04, 2014 08:30, skupaj popravljeno 1 krat.
Uporabniški avatar
admin
Site Admin
Prispevkov: 8817
Pridružen: Sr Nov 22, 2006 21:34
Kraj: Ljubljana-Punat
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a admin » To Jan 12, 2010 23:01

Glave jaz nebi nižal kaj posebej več kot kakšen milimeter, 1,5 pa je pomoje že res skrajna mera.

Tesnila po meri je včasih izdeloval možakar v Mednem. Ime in priimek sem pozabil, najdeš pa ga, delavnici, ki je v kmečkem gospodarskem poslopju na tem linku.
http://maps.google.com/maps?f=d&source= ... 4&t=h&z=17

To je za hotelom Medno, čisto ob vodi, potoku, zraven mosta....

LP
Uporabniški avatar
Nikola T.
Admiral
Prispevkov: 5108
Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a Nikola T. » Sr Jan 13, 2010 06:20

Najlepša hvala. To je to kar rabim. Še danes ga pokličem.
LP
Uporabniški avatar
Nikola T.
Admiral
Prispevkov: 5108
Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a Nikola T. » Sr Jan 13, 2010 08:20

Nove informacije
Žibert Ladislav, ki je včasih delal na Seničici 1 v Mednem (to je ta link ki si ga pripel) se je preselil na dolenjsko in ne dela več. Mi je pa dal telefon nekoga, ki tesnila še izdeluje.

TESNILA po naročilu: Kokelj Ivan, Sora 58, Sora pri Medvodah, tel. 031 572 477

BRUŠENJE glave motorja:
- Mikelj Igor, Hafnarjeva pot 27, Kranj, tel: 04 2311702
- Avtomehanik nasproti bivše pizerije Lovšin, Šmartinska cesta, Lj. Sneberje

Lep pozdrav
Nikola Tesla :D
dinksi
Admiral
Prispevkov: 632
Pridružen: So Nov 22, 2008 19:08
Kraj: Koper

OdgovorNapisal/-a dinksi » Ne Jan 31, 2010 17:38

Nikola

Pri tako majhnem motorju je 1mm dosti preveč. Obstaja verjetnost klenkanja, kar pa je pogubno za motor. Poskusi se zmenit, da ti dodajo določeno širino pri tesnilu.

L.p. Dinksi
Nazadnje spremenil dinksi, dne Ne Jan 31, 2010 17:53, skupaj popravljeno 1 krat.
polanc
Admiral
Prispevkov: 9290
Pridružen: Če Dec 04, 2008 21:00
Kraj: sevnica

OdgovorNapisal/-a polanc » Ne Jan 31, 2010 17:47

Nikola,meni so naredili tesnila v tovarni Tesnila v Trebnjem in sicer po stari kopiji,
LP Iztok
Uporabniški avatar
Nikola T.
Admiral
Prispevkov: 5108
Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a Nikola T. » Ne Jan 31, 2010 17:54

Pozdravljen Dinksi
Vidim da poznaš to področje. Imaš morda kje podatek na koliko se zateguje glava za motorje okoli 125ccm. Tega podatka nimam. Vprašal bom Rožeja (Yamaha mojstr) kolko zateguje na yamahci.

Sem tudi sam najprej pomislil da bo 1mm preveč, vendar je bilo kompreasijsko razmerje prej 1:6, sedaj pa ko sem dal pobrusit za cca 0,7mm pa bo na novo izračunano kompresijsko razmerje ne večje od 1:7,3 kar je še vedno daleč pod pragom klenkanja. Ti motorji so imeli cenena slaba tesnila, zato so tudi tako spustili kompresijsko razmerje, da se izognejo vsem problemom višje kompresije in zaradi lažjega ročnega starta. Kaj bistvenega ne bom pridobil na moči le poraba se bo zaradi povečane kompresije znižala za najmanj 10%.
Bom poročal, ko ga stestiram na vodi.
Lep pozdrav
Nikola Tesla

Novo tesnilo na levi ima obroč tudi za izpuh
Slika

pobrušena glava. Mislim, da mi je zbrusil celo manj kot 0,7mm.
Slika

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 5 gostov