Prva primerjava Volvo IPS proti Cummins MerCruiser ZEUS

Novosti, ki se pojavljajo na področju motornih plovil in jadrnic

Moderatorji: moderator2, moderator

Uporabniški avatar
admin
Site Admin
Prispevkov: 8817
Pridružen: Sr Nov 22, 2006 21:34
Kraj: Ljubljana-Punat
Kontakt:

Prva primerjava Volvo IPS proti Cummins MerCruiser ZEUS

OdgovorNapisal/-a admin » Če Sep 13, 2007 00:25

Pa smo dočakali... Prvi primerjalni test na enakem plovilu. To pa je bil tudi največji problem, saj na svetu do sedaj ni bilo proizvajalca, ki bi vgrajeval oba sistema. Prvi je to storil kanadski Doral na svoji admiralski športni jahti Alegria dolgi 15m. Tako je ta za modelno leto 2008 na voljo s tremi različnimi pogonskimi sklopi in sicer klasična toga gred, Volvo IPS ali Cummins MerCruiser (CMD) ZEUS. Za lažjo predstavo spodaj prilagam še slike obeh sistemov pod vodo. Na zgornji je Volvo IPS, na spodnji pa CMD ZEUS.

Slika

Slika

Največji ameriški navtični medij je naredil primerjavo med identičnima barkama z različnima motorjema in pogonom. V prvo Alegrio je bil vgrajen Volvo IPS 600, katerega motor premore 435 HP. Vsa ta konjenica se prenese na vodo preko posebne pogonske noge in dveh nasproti se vrtečih propelerjev. Na drugo barko je bil vgrajen CMD ZEUS 480 HP, ki svojo moč podobno prenaša na posebno pogonsko nogo z dvema propelerjema. Razlika med sistemoma je na daleč opazna po tem, ker je Volvo IPS dejansko obrnjen za 180 stopinj in ima propelerje pred nogo.

Alegria opremljena z CMD ZEUS je nekaj težja, saj so motorji malce večji, poleg tega pa ima tudi delno spremenjen zadnji del trupa. Tako so zadaj izgubili nekaj vzgona in je barka ob mirovanju s krmo malenkost bolj "posedena", kot tista z IPS.

Rezultati testa so pričakovani, oba sistema pa sta omogočila podobne rezultate. Volvo IPS ima sicer nekaj manjšo moč, vendar se mu je to poznalo le pri končni hitrosti 36.1 KN proti 36.6 KN. Pospeševanje je pri IPS za odtenek boljše, enako tudi čas do izglisiranja, kar je glede na manjšo moč zanimimivo. Model z ZEUS-om ima tudi malenkost večjo porabo, kar se zdi normalno glede na nekaj večjo maso. Prednosti ZEUS-a pred IPS-om pa naj bi bilo precej boljše upravljanje, boljša smerna stabilnost in manj vibracij.
Oba sistema sta se izkazala za odlična proti klasičnemu pogonu preko togih gredi, saj je model s klasičnim pogonom in motorjem s 540 HP dosegel pri enaki porabi goriva 8 vozlov nižjo hitrost. V praksi to pomeni prihranek goriva nekje okrog 30%, kar je odlično.
To pa še ni vse. Z novo postavitvijo motorjev (bolj nazaj), se je pridobilo tudi nekaj prostora v zadnji kabini. Ta je sedaj konkretno pri tem modelu večja za več kot 4 kvadratne metre. To pa je že površina, ki je na barki neprecenljiva...
Kot zadnja vendar ne nepomembna pa je prednost obeh sistemov, tako IPS kot ZEUS, upravljanje z joystick-om. Pri pogonu preko togih gredi je moral biti skipper kar izkušen, s pojavom novih vrst pogona in elektronske podpore, pa lahko v najbolj stisnjen del marine pristane vsak otrok. Pri celotnem manevru pa potrebujete le palec in kazalec desne roke, s katerima premikate paličico in tako usmerjate in vrtite plovilo v želeni smeri...

Očitno se boj med Volvom in CMD-jem začenja. Volvo ima tukaj prednost v tem, da je na trgu že cca. leto in pol, ter si je v tem času nabral tudi že nekaj izkušenj, ki pa jih Cummins MerCruiser še nima. Vsekakor pa se bodo inženirji na obeh straneh trudili narediti še boljši sistem.
zlatko83
Admiral
Prispevkov: 1644
Pridružen: Ne Maj 20, 2007 10:26

OdgovorNapisal/-a zlatko83 » Če Sep 13, 2007 09:22

V strojništvu velja, da je pri vleki bremena izkoristek v povprečju cca 10% boljši, kakor pri potisni sili (npr. pogon na prednja kolesa, ali še bolj nazorno-tekoči trak z pogonom zgoraj potrebuje cca 10% manj moči, kakor če bi imel pogon spodaj.....)
Podobno velja tudi za pogon na barkah (Volvo), le da so verjetno razlike precej manjše, saj bi optimalno pogon moral biti na premcu, kar je praktično nemogoče. Seveda je pri plovilih potrebno upoštevat še zakone hidraulike,..... Sigurno je to napredek, sicer moramo še malo počakat, kako se bo obnesel in seveda predvsem, kako se bo oprijel pri kupcih. Bo pa zanimivo počakat, v katero smer bo šel razvoj ladijskih pogonov.
Če pogledamo v zgodovino, so se v pomorstvu vedno izogibali revulocionarnih sprememb (recimo uvedba ladijskega vijaka,.....)

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 4 gosti