Prototip v Portorožu - 20. november 2011

Novosti, ki se pojavljajo na področju motornih plovil in jadrnic

Moderatorji: moderator2, moderator

SR 290
Admiral
Prispevkov: 4382
Pridružen: Če Avg 02, 2012 17:40

OdgovorNapisal/-a SR 290 » To Jun 11, 2013 07:57

Žal nimam teh slik in bom poizkusil opisat.



Originalno ima motor glavno izhodno gred za pogonski verižnik na levi strani motocikla.
Če bi v naši kombinaciji uporabili taka dva motorja, bi bila oba zavrtena v isto smer in izpušni kolektorji, ter air boxi ne bi bili postavljeni kot pri V8 motorjih. En motor bi imel izpuh na sredino med motorja, drug pa bi imel ravno tja speljan air box. To nam ni bilo ravno všeč in smo se odločili en motor zavrtet za 180 stopinj, da bosta air boxa skupaj in izpušna kolektorja vsak na svoji strani kot je videti na slikah.
Taka poteza ni ravno enostavna, saj je treba glavno pogonsko gred potegnit iz mašine točćno na drugi strani in tu smo koristili usluge SZ Opreme:
- na njihovi laserski mizi so pobrali točno obliko naležne površine pokrova karterja, ki pokriva sklopko.
- njihov zdaj že bivši človek nam je iz teh podatkkov narisal načrt za novo predležje z sedežem za masivni ležaj in našel stručkota, ki je to zrezkal iz polnega aluminija na CNCtki.
- oni so preverili iz kakega materiala je originalna glavna pogonska gred, nam povedali kje nabavit recipročnega in poskrbeli za odkovek, strojno obdelavo, ter kaljenje nove gredi.

Ko smo vse to imeli smo iz mašine pobrali menjalnik, odstranili sklopko in na zobnik prve prestave 1,579 glavna gred-sklopka, ki se je ne da izognit, smo pritrdili to novo gred, ter dobili izhodno glavno gred z največjimi vrtljaji 6.800 rpm, ki smo jih do ZF menjalnika znižali na 5.200 rpm.
Druga mašina je postavljena v isti orientaciji kot originalne motociklistične, le menjalnik je vzet ven in zaodvzem moči so namesto originalnih le še zobniki četrte prestave, ki pa imajo dvojno debelino in so iz enakega materiala in kovaško, ter termično enako obdelani kot originalni. Ta druga mašina gre direkt na ZF, prva pa je poreko prenosa spojena "nanjo".




Najprej smo precej razmišljali o "Hartley" različici, ampak nismo upali v to, ker:
- je treba izdelat popolnoma nov karter in četudi daš to delat neki hudi firmi vseeno ne verjamem, da bo to 100% tako zanesljivo kot pri serijski proizvodnji Hayabusinih motorjev.
- na novo izdelano motorno gred (kurblvelno) je treba na enakih dimenzijah spravit ojnice dveh mašin. To neizogidbno pomeni polovično debelino drsnih ležajev na glavni gredi. Že če zanemariš morebitne napake pri maloserijski proizvodnji, te to dejstvo postavi pod velik vprašaj o trajnosti.
- izhodni vrtljaji takega sicer lahkega stroja so 10.800 rpm in to je treba potem zreducirat. Za ta reduktor porabiš vsaj 30 kg, če upoštevaš še ohišje in vrtljaji niso ravno nizki za ležaje, ter zobnike. Ta reduktor bi bil prava mala znanost in je neprimerljiv z takim kakršnega potrebujemo v obstoječi konfiguraciji. Gre seveda enostavno, ampak izkoristek hudo pade, če tu poenostavljaš.

Hartley tehta okrog 95 kg, naša mašina pa spojena in pripravljena na ZF menjalnik 180 kg, vendar vključno povezovalni reduktor, vse potrebne prirobnice, nosilci, altelnator, vodna črpalka za hladilno morsko vodo, servo črpalka za volan, česar vsega v Hartleyu ni.
Menim, da smo v primerjavi z enim blokom pridelali dodatnih 50-60 kilogramov in močno pridobili na vzdržljivosti sklopa.
Vsi elementi transmisije so po strojniško preračunani na 5.000 delovnih ur na polni obremenitvi pri 9.500 rpm mašine, da nikoli ne bo treba pomislit o menjavi kakega izrabljenega dela.
Vse gredi v mašinah so sicer iz enakega materiala kot originalne, ampak kjer se je dalo smo povečali presek za 20%.

Zaenkrat menim, da bi morebitni trk propelerja med vožnjo v kak hlod... razsul glavno sklopko med pogonom in ZFom, ali pa ZFovo vhodno gred. Motorju se skorajda nič ne bi smelo zgoditi.
Skorajda. :D


Toliko torej o spremembi tam doli. Na vrhu, kjer pride zrak v motor smo spremenili edino air bokse. Originali so predvideni za koriščenje dinamičnega tlaka, ki ga pa pri 120 km/h sploh ni dovolj, da bi se razmišljalo o njem. Po drugi strani so sesalne trobente originala iz trde gume, ter dve za ene, drugi dve pa za druge vrtljaje, da je navor po celem razponu. Guma mora biti, ker se cestni motor ne sme pretirano dret, saj ob vstopu v motor zrak dosega zvočno hitrost in brez gume bi te bolela glava od hrupa, ampak obenem je to slabo za učinek.
Mi smo izdelali vse štiri trobente enako dolge in sicer optimizirane za najmanj 7.000 rpm, ter iz inoksa, da zrak gladko steče v mašine. Ob ustreznem izpuhu dolžine za najmanj 7.000 rpm smo dobili skoz mašine tak zračni pretok, da je bilo takoj treba odpret injektorje za 12 ali 15%, ne spomnim se več natančno. Ti odstotki pomenijo recipročno večjo moč, saj je lambda ostala ista kot pri originalu. Aja, pri vrtljajih okrog 7.000 smo malce osušili mešanico za še manjšo porabo, tam je to smiselno in možno glede obrabe motorjev.
Nazadnje spremenil SR 290, dne To Jun 11, 2013 10:25, skupaj popravljeno 1 krat.
Uporabniški avatar
mamaMicka
Admiral
Prispevkov: 4811
Pridružen: To Jan 11, 2011 17:27

OdgovorNapisal/-a mamaMicka » To Jun 11, 2013 09:29

respect!
Ne sodi me, dokler me ne spoznaš, ne podcenjuj me, dokler mi ne postaviš izziva in ne govori o meni, dokler ne govoriš z mano!
Uporabniški avatar
Nikola T.
Admiral
Prispevkov: 5108
Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a Nikola T. » To Jun 11, 2013 11:03

Komaj čakam, da vidim zverino z novim agregatom.
Javi ko bo naslednji test, da dam šampanjc hladit.
LP NT :D
Uporabniški avatar
admin
Site Admin
Prispevkov: 8817
Pridružen: Sr Nov 22, 2006 21:34
Kraj: Ljubljana-Punat
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a admin » Sr Jun 12, 2013 21:07

To mi je vse jasno kar si napisal in sem na hitro videl že tudi zanjič iz slik... :wink: Sem pa imel v glavi narobe, ko sem mislil, da ste delali motorno gred za V8...

Tole z odvzemom moči me še malo bega... Pri enem motorju gre iz 4. prestave... To je sicer kritično, vendar če ste zobnik razširili, potem bi znalo biti OK.
Drugi motor pa iz 1. prestave? Ali sem to spet nekaj narobe razumel?

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 2 gosta