Kvarnerska burja

Dodajte kraje in zanimivosti, ki jih je vredno obiskati. Opišite vaše "rute", sidrišča in restavracije...

Moderatorji: moderator2, Marchi, moderator, kr en

Uporabniški avatar
Marchi
Admiral
Prispevkov: 6953
Pridružen: Če Apr 17, 2008 11:08

OdgovorNapisal/-a Marchi » Sr Sep 19, 2012 23:08

V marinah poglejte malo okrog sebe, pa boste zagotovo našli kakšen primerek zlomljenega jamborja, največkrat čarterske, nenašpičene barke. Mogoče jih lomijo kar tako, da z njimi strašijo posadke!? :roll:

@Marjan Tomki
Res je, največja sila na jambor deluje pri obratu z vetrom, ko nas zarola in se premec zarije v val, ker ni dovolj rok, da bi glavno jadro pravočasno odprli, spraznili ali pa imamo že tako prevelika jadra. Tudi pri jadranju z vetrom, ko nimamo pravega občutka o jakosti vetra in pretiravamo z jadri ter postavljamo hitrostne rekorde, pride do tega, da barka več "ne dohaja" sil, ki delujejo na jadra in premec skrene s smeri, posledično so sile mnogo večje in na preizkušnji je jambor z zadnjo pripono, ki lahko "prehiti" barko.
Nazadnje spremenil Marchi, dne Če Sep 20, 2012 12:47, skupaj popravljeno 1 krat.
Uporabniški avatar
Tex
Admiral
Prispevkov: 8346
Pridružen: Sr Mar 28, 2007 00:28
Kraj: Morje

OdgovorNapisal/-a Tex » Če Sep 20, 2012 12:11

Bolj tole prebiram, bolj se čudim...

A niso jadrnice narejene za v veter ?
ker toliko kot imate problemov,bi rekel,da so samo za v marino :twisted:
Pa jambor se zlomi,pa škota,pa zajla,pa bum,pa premec v vodo, pa preveč nagnjen,pa premalo odprt, pa obrat v veter, pa z vetrom, pa čoln odnese,pa človek v morje pade, pa motor crkne,pa odvezat v vetru se je problem,pa žarnica na jamboru crkne pa plezate tja gor... :):)
Saj je vse res, ampak... še dobro, mi smo samo črni do komolcov :lol: pa še to le takrat ko delamo redni servis... 8)

Capitano, a ti greš pa "štrom nucat" v marino :twisted:
SlikaSlika
“There’s no point having a boat if you don’t use it!”
Uporabniški avatar
Grega295
Admiral
Prispevkov: 3219
Pridružen: Ne Apr 04, 2010 21:50

OdgovorNapisal/-a Grega295 » Če Sep 20, 2012 12:41

@Tex, če bi bili tiho, pol bi to pomenilo, da smo res samo v marini. Če pa imamo mal velike oči, pa zgleda da smo videli vraga (beri: burjo) :evil:
Uporabniški avatar
Marchi
Admiral
Prispevkov: 6953
Pridružen: Če Apr 17, 2008 11:08

OdgovorNapisal/-a Marchi » Če Sep 20, 2012 12:46

@Tex
Vidim, da kar detajlno prebiraš jadralske debate.
Priznaj, da te rajcamo! 8)
al

OdgovorNapisal/-a al » Če Sep 20, 2012 12:50

Tex napisal/-a:Bolj tole prebiram, bolj se čudim...



tud jaz...
Uporabniški avatar
ljubo
Admiral
Prispevkov: 1206
Pridružen: To Mar 09, 2010 07:36
Kraj: NOVA GORICA

OdgovorNapisal/-a ljubo » Če Sep 20, 2012 13:15

Kotu se loncu smeje a oba sta črna hehehehhe
pomisli in zgodilo se bo
Uporabniški avatar
Tex
Admiral
Prispevkov: 8346
Pridružen: Sr Mar 28, 2007 00:28
Kraj: Morje

OdgovorNapisal/-a Tex » Če Sep 20, 2012 13:21

ljubo napisal/-a:Kotu se loncu smeje a oba sta črna hehehehhe


No ta je pa najboljša, me je nasmejala !

Marci veš da prebiram, moram bit na tekočem...
SlikaSlika

“There’s no point having a boat if you don’t use it!”
Uporabniški avatar
Marjan Tomki
Admiral
Prispevkov: 6224
Pridružen: Sr Nov 03, 2010 21:30
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a Marjan Tomki » Če Sep 20, 2012 19:08

Marchi napisal/-a:Res je, največja sila na jambor deluje pri obratu z vetrom, ko nas zarola in se premec zarije v val, ker ni dovolj rok, da bi glavno jadro pravočasno odprli, spraznili ali pa imamo že tako prevelika jadra. Tudi pri jadranju z vetrom, ko nimamo pravega občutka o jakosti vetra in pretiravamo z jadri ter postavljamo hitrostne rekorde, pride do tega, da barka več "ne dohaja" sil, ki delujejo na jadra in premec skrene s smeri, posledično so sile mnogo večje in na preizkušnji je jambor z zadnjo pripono, ki lahko "prehiti" barko.


Nisem imel v mislih tega - kot si rekel, je tu v bistvu vse, da ga dovolj polomi posadka. Na sliki zgoraj je šel čez nos 60čeveljski trimaran Banque Populaire IV (zgodba na kratko je pod klikom na sliko).

Kar sem jaz omenjal, da nisem slišal, da bi se kdajkoli zgodilo na Jadranu, je recimo preval balastne jadrnice za 360° čez premec ali čez bok, kar je na oceanih nekajkrat bilo zabeleženo (Fastnet, Sydney-Hobart, Freya med otočjem Tonga in Novo Zelandijo, Tzu Hang na Tihem ocenau na poti proti Cape Horn... - navedena primera sta iz Rothove in Šutejeve knjige), lahko pa je bilo tudi vzrok za nekaj od tistih bark, ki so izginile - tudi Slocumov Spray na njeni zadnji poti. Roth (to sem zadnjič gledal ponovno, ko mi jo je med drugim dal Car) pravi, da barke na tak način ne prevrne veter ampak val in za to potrebni valovi so na Jadranu zelo malo verjetni.

Sta pa zgoraj omenjeni Freya in TzuHang pri prevratu izgubili jambor tudi, ko je bilo vse videti dobro dimenizionirano in nastavljeno, ampak v res izjemnih razmerah.

Če paziš na vreme in imaš še malo sreče, praviloma tudi ne zaideš v tako morje in vreme. Avtorji knjig o jadranju v težem morju Mate Šutej, Hall Roth in zakonca Dashew so se desetletja na dolgo in široko potepali po oceanih, pa pišejo, da so vsi skupaj naleteli le na morda (nekaj?) deset dogodkov z deset ali več bofori. Kot rečeno, za prevrat balastne jadrnice čez premec na Jadranu (mislim da se reče pitch-pole) še nisem slišal (prej tudi za kako Nessie ali morsko kačo).

Precej večja možnost za lom jambora je pri odpovedi (pretrganju...) pripone, morda pa tudi pri sunku ob trčenju ali nasedanju pri polnih jadrih in podobnem. Pa se tudi ne zgodi pogosto... (V Ameriki imajo statistiko zavarovalnic, iz katere se da marsikaj videti, pri nas pa če to je, ne vem kako priti do tega).

Tex napisal/-a:Bolj tole prebiram, bolj se čudim...

A niso jadrnice narejene za v veter ?
Ali niso avtomobili narejeni za ceste in na splošno za vožnjo po kopnem?

Pa ni kriv avto, če s polnim plinom čelno zapelješ v tovornjak namesto po svoji strani ceste mimo njega. Vožnja z veliko preveč jadri v močnem vetru in visokem morju je temu enakovredna in ni nič večja krivda barke, če v takem kaj ne zdrži, kot če tisti avto ni uspel zapeljati do konca skozi tovornjak.

Tudi na jadrnici pač rabiš kapitana in posadko, ki pelje mimo tovornjaka in ne vanj. In mislim, da se tu pogovarjamo tem, kako pravočasno opaziti tovornjak in stegniti nazaj na svoj pas.

Tečaj za usposobljenega člana tekmovalne posadke balastne jadrnice Competent Keelboat Racing Crew Program za srednje dolge priobalne regate za J24 ini Beneteau First 36.7 vsebuje (poleg vezanja nekaterih vozlov z zavezanimi očmi v manj kot desetih sekundah - in to samo pašnjak na tri načine - okrog sebe, skozi rinko in okrog buma) tudi nameščanje rešilnega jopiča in kompleta za privezovanje proti padcu v vodo v manj kot 20 sekundah, praktično izvajanje pobiranja 'človeka v morju' (kot skiper in član posadke) in tudi opisati ravnanje če barka izgubi jambor.

Koliko izmed vas lahko lahko naredi (in razveže) pašnjak miže - in v temi to lahko rabiš, ne?
Correct me if I am wrong, please.

Če bi se dalo upravljati starejše prispevke, bi bila kazala ažurnejša, v mnoge članke vrnjene slike, popravki vnešeni v izvirne članke in s tem vsebina pravilnejša in preglednejša...
Uporabniški avatar
Marchi
Admiral
Prispevkov: 6953
Pridružen: Če Apr 17, 2008 11:08

OdgovorNapisal/-a Marchi » Če Sep 20, 2012 19:46

Marjan Tomki napisal/-a:Koliko izmed vas lahko lahko naredi (in razveže) pašnjak miže - in v temi to lahko rabiš, ne?


V miže že gre privezat in odvezat pašnjaka.
Baje pa gre tudi z eno roko! Not me :cry:
Uporabniški avatar
Tex
Admiral
Prispevkov: 8346
Pridružen: Sr Mar 28, 2007 00:28
Kraj: Morje

OdgovorNapisal/-a Tex » Če Sep 20, 2012 20:05

MT, primerjava z kamijonom je preterana...

Marjan Tomki napisal/-a:
Koliko izmed vas lahko lahko naredi (in razveže) pašnjak miže - in v temi to lahko rabiš, ne?


Jaz lahko, pa še pijan zravn :twisted: :twisted:
SlikaSlika

“There’s no point having a boat if you don’t use it!”
Uporabniški avatar
Marjan Tomki
Admiral
Prispevkov: 6224
Pridružen: Sr Nov 03, 2010 21:30
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a Marjan Tomki » Če Sep 20, 2012 20:14

Pašnjaka praviloma ne delam z eno roko, velikokrat pa ga vežem za hrbtom (v kanuju privežem barke, preden jih odvlečem :lol: ). Če privezuješ več kot deset bark, ko to vlačiš sem in tja, se navadiš, da ne veš kdaj.
Vrzni vozel .- s katerim jih privežem na plavajoči pomol - tudi večkrat vpletem v obroč (rinko) samo z eno roko. Drugih navtičnih vozlov pa najbrž ne delam dovolj pogosto, da bi se tega navadil podobno brez razmišljanja.

Je še nekaj alpinističnih, ki tudi še vedno gredo z eno roko (in miže), ker so tisti, s katerimi je bilo treba prenesti težo po padcu soplezalca, ki ga je morala ena roka držati, in jih roka še ni pozabila.

Tex, te bomo stestirali (po možnosti tudi na kaki jadrnici za primerjavo s kamionom).

Aha, še ena povezava o lomljenju in izgubljanju jamborov in kako to preprečiti - kar sem na hitro pogledal, so bile krive pripone in vzdrževanje (utrujenost materiala okrog pripon ali pa recimo hidravlični napenjalec zadnje pripone...).

Pa še ena zgodba, kjer je tudi nagajalo zvijanje roll genove...
    Mic-Tic-ovo sedanjo barko (B38) smo pred leti šli iskat v Biograd v začetku marca. Prvi dan so nas zelzali s primopredajo, tako da smo do Ista prišli že v temi. Za drugi dan - pot od Ista do Malega Lošinja je Aladin napovedal zjutraj zmeren veter in ok. 30 m/s burje opoldne. Namen je bil izpluti ob svitu in biti ob deseti v Malem Lošinju.


    Zaradi tehničnih razlogov (treba se je bilo potopit po eno inox cev od tende, ki je padla v vodo) smo izpluli precej kasneje kot smo nameravali. Izpluli smo z polnimi jadri in 7+ vozli. Ko smo prišli izza Premude, so bila jadra (obe rol) skrajšana približno na pol in ob vsakem refulu smo popustili in potegnili nazaj. Posadka je bila primerna (dva dobra krmarja in en še kar vajenec in dovolj takih, ki se nam je dalo iti fittnes z vinči), tako da nas je na naslednjih desetih miljah do tam, ko je Ilovik porezal valove iz Kvarneriča, morda dvakrat zaneslo (zamudili popuščanje in zaradi prevelikega nagiba ali pa na valu krmilo prišlo preveč na površje).
    Kot je veter jačal, smo krajšali naprej do morda dveh ali treh metrov genove in dveh ali manj glavnega jadra (popustili trim v rubu jadra, zmerno popustili šoto ali škotino, za roll glavno jadro takrat bilo treba pe k jamboru). Hitrost je bila še vedno večino časa okrog 7 vozlov.

    Za otoki (Ilovik in potem Mali Lošinj) so bili valovi zmerni, veter je pa še vedno po malem naraščal. Ko smo pluli v zaliv, so bili refuli 55 vozlov, skozi prehod med dvema gričkoma natančno v premec.

    Pognali smo motor (Mic-Tic je presodil, da bo lažje skozi preliv na motor, kot skrižati) in imeli precej težav z zvijanjem roll genove, ki se ni hotela pustiti do konca zviti. Delno je bila vzrok vrv, ki se je zatikala za stebričke (Bavaria, ni bilo bilo kolesc), delno pa najbrž pri krajšanju pretesno navit prvi del genove, tako da tudi pri do konca potegnjeni vrvic genovei ni bilo mogoče do konca zviti.

    Pri 3000 vrtljajih smo stali na mestu, dokler je trajal reful, ko je pojel, smo se zapeljali nekaj deset metrov naprej, nato se je vaja ponovila. Ko smo prišli skozi ožino ob vstopu v preliv in lahko obrnili tako, da je bil veter spet z boka, smo spet razvili nekaj glavnega jadra in ugasnili motor in bili spet na sedmih vozlih.

    Webasto je prišel zelo prav. Pri 'dvižnem mostu' smo poskušali, kako neki krmarijo letalci na smučeh - pihalo je približno toliko kot oni hitro letijo.

    Naslednji dan nismo izpluli, čeprav za otokom morje ni bilo posebno valovito, ampak tudi nihče drug ni. Aladin je za Senj kazal napovedane hitrosti čez 50 m/s in mislim, da so tam takrat izmerili sunke med 200 in 250 km/h. Naš vetromer je še naprej kazal sunke do 55 vozlov. Pica v Malem Lošinju je bila dobra (ali pa mi primerno premraženi in lačni, ko smo prišli do tja), in v marini so nam izdali račun s številko tri za tisto leto.

    Naslednji dan čez Kvarner - razen nekaj tovornjakov (tovornih ladij), ki prej zaradi vetra niso šli z Reke - ni bilo nič posebnega. Edino morda to, da je ostali del posadke zeblo in so zginili v kabino, ko je kmalu za svetilnikom pri Kamenjaku pojenjal veter in smo pognali motor ter zvili jadra.

    Naslednjič smo prespali v marini v Puli in zjutraj je bila na pomolih poledica. Od ostale poti do Pirana se pa ne spomnim nič posebnega več...

Mic-Tic je poštimal rolanje obeh roll jader - vsaj pri prvem količku gre vrvica za zvijanje genove zdaj čez kolesce, prenos za razvijanje in zvijanje glavnega jadra pa je zdaj tudi napeljano k vitlu v kokpit.

(Bom pogledal, če najdem še kakšno sliko - tam kjer jih imam običajno ne najdem nič s te poti, čeprav mislim, da sem vsaj poledico slikal...)
Correct me if I am wrong, please.

Če bi se dalo upravljati starejše prispevke, bi bila kazala ažurnejša, v mnoge članke vrnjene slike, popravki vnešeni v izvirne članke in s tem vsebina pravilnejša in preglednejša...
silba
Štabni praporščak
Prispevkov: 42
Pridružen: Po Okt 27, 2008 17:48

OdgovorNapisal/-a silba » Ne Feb 03, 2013 02:55

Poznam burjo pri 60kt na otrantu(ni sale),3 leta nazaj decembra,da temperature ne omenjam ampak je bila vsaj barka ok(elan 450),zadnji kvarner pa novembra pri 50kt juga,ampak je bilo vsaj deloma toplo z dezjem in odlicno jadrnico(elan394),tako da vam povem da v takem vremenu zacnes spostovati vsako sapico ki piha!
Uporabniški avatar
Marchi
Admiral
Prispevkov: 6953
Pridružen: Če Apr 17, 2008 11:08

OdgovorNapisal/-a Marchi » Če Apr 11, 2013 16:58

al napisal/-a:2.) zakaj je bimini pri 35kts nevaren in zakaj je balast (a ni prej viharno jadro:)) ? Da ga strga skupaj s konstrukcijo in vrže z barke, pri tem pa oplazi čebule posadke? Namreč jaz ga zlagam samo zato, ker mi ga je škoda in da bolje vidim jadra. Mogoče sem pa "poljak":)


Ha ha, šele zdaj sem opazil tole s "poljakom". S poljakom nisem mislil nič slabega, ampak barka z biminijem, ki sva jo srečala je dejansko imela poljsko zastavo oz. kaj podobnega. :lol:

Slika
MicTic
Viceadmiral
Prispevkov: 490
Pridružen: Ne Jul 25, 2010 12:48
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a MicTic » Pe Maj 17, 2013 16:16

17.maj 2013 16.00 deževna Ljubljana
Uživam ob branju tvoje plovbe preko Kvarnerja in sem z mislimi nekje tam zunaj.
.
Flying is beautiful.
Sailling is better!
Uporabniški avatar
Marchi
Admiral
Prispevkov: 6953
Pridružen: Če Apr 17, 2008 11:08

OdgovorNapisal/-a Marchi » Pe Maj 17, 2013 17:37

:D

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 8 gostov