No,
Pivopivci bodo plačali nekaj več kot doma.
A na Antigui se recimo dobi zelo soliden rum za nič denarja.
Steklenica pol galone je mislim nekaj čez 25 EC$ = slabih 10 EUR.
Pol galone je skoraj 2 litra. Pa še "steklenica" je v resnici plastenka.
Če hočeš malo strarejšega (ta je staran 2 do 3 leta v hrastovih sodih) recimo 5 do 6 let starega je pa 1 l 45 ECjev. nekaj pod 15 EUR.
Če potem delaš koktejle in rum-punče na barki je kar OK.
Francoski rumi pa so me zelo razočarali. kot razkužilo v bolnici.
Je pa lepota Malih Antilov v tem, da veš kam greš kaj iskat:
Elektronika in tehnika: St Martin /St Marteen - duty free, cene kot v Ameriki
Rum, banane, ananas: Antigua
Hrana na splošno in posebej vino, siri in delikatese: Francoski otoki, seveda je bolje iti v velike shoping centre. Tam je celo pivo pod EUR, kar je sicer na Karibih skoraj nemogoče.
Ribe: Hja, mi smo lovili na poti med otoki.
Če si tam dalj časa spoznaš dovolj zanimivih ljudi, da se življenje odvija na barkah - greš na obisk k sosedu, ki se je zasirdal blizu tebe po tem, ko ga prej 3 mesece nisi videl. Takoj razlog za žur.
Karibi junij 2015
Moderatorji: moderator2, Marchi, moderator, kr en
- Marjan Tomki
- Admiral
- Prispevkov: 6224
- Pridružen: Sr Nov 03, 2010 21:30
- Kraj: Ljubljana
Posebej hvala za tole
@Večino časa je pihalo nad 30 vozli
Grega295 napisal/-a:...
Še nekaj zaključkov s Karibov:
- Večino časa je pihalo nad 30 vozli. Valovi so bili tudi večinoma nad 3m (cca. 4-6 m); vendar gre za dolge oceanske valove. Feeling je kot bi šel z mopedom malo v klanec, pa potem spet dol; za valom torej barka ni udarila.
- Od 4 udeležencev poleg Mirana, nam je bilo 3 slabo; ampak le eden do te mere, da je tudi kozlal. Traja približno 1-2 dni, da se privadiš. Narediti karkoli v notranjosti barke med plovbo je bilo v prvih dneh praktično nemogoče; Johnny se je nekje tretji dan javil, če nam naredi sendviče Kar z malo slabo vestjo sem tudi jaz pokimal in seveda notri ga je (skoraj) zvilo
- Jadrnica Y-40 je bila v razmeraj 35+ vozlov in 4-6m valov povsem suverena. Ni primerjave kako bolj stabilna barka je to, recimo v primerjavi z mojo 31.5 čeveljsko.
- Miran ima klasično glavno jadro in zelo kvaliteten sistem vozičkov - če odpreš štoper dvižnice glavnega, pade glavno jadro v celoti v sekundi dol. Če sem si že sestavil "sanjsko" naslednjo barko, kjer bodo vsa jadra na roll, puščam to spet odprto. Ob takem sistemu dejansko ne vidim varnostne prednosti z roll gl. jadrom.
- Podnevi in ponoči je bilo toplo; tudi voda topla. Občasno nas je kak val zalil; pa se na koncu vodi sploh nisi niti več izogibal; v kratkem si se posušil.
- Kaj sem najbolj pogrešal? Eno trivialno reč in sicer: moja elanka ima sedišče nad klopjo v kokpitu "odrezan" in tako tudi ko je barka nagnjena - sediš na ravnem. Y-40 pa ima tudi zgodnje sedišče nad klopjo kokpita prirejeno za vožnjo po "ravnem" - kot tudi sicer večina jadrnic. Tako je bil komot vedno samo tisti srečnež, ki je ležal na klopi spodaj. Ista scena kot na fotki spodaj (krmar neudobno):
Elanka - tisti zgoraj sedi ko kralj, ko je barka nagnjena:
...
@Večino časa je pihalo nad 30 vozli
- Domnevam, da je šlo za precej enakomeren veter. Če se motim in je bilo izrazito sunkovito, kako močni so bili sunki?
- Kolikor vem, smo o tem že pisali, a ne uspem najti teme. Ste kaj naredili, da vam ne bi bilo slabo, in če ste, kaj (obliži... karkoli drugega)...
- Zanimivo bi se bilo pogovoriti o tem, ali bi se dalo tudi pri tem kaj ukreniti, saj se ergonomija - tudi za krmilom - zlasti na daljši čas zelo pozna. Morda bi se poznala boljša opora za noge, lahko tudi odstranljiva, kot je nek izdelovalec ponujal odstranljive opore za pomožni čoln.
Morda bi se dalo narediti tudi tak dodatek za sedež.
Correct me if I am wrong, please.
Če bi se dalo upravljati starejše prispevke, bi bila kazala ažurnejša, v mnoge članke vrnjene slike, popravki vnešeni v izvirne članke in s tem vsebina pravilnejša in preglednejša...
Če bi se dalo upravljati starejše prispevke, bi bila kazala ažurnejša, v mnoge članke vrnjene slike, popravki vnešeni v izvirne članke in s tem vsebina pravilnejša in preglednejša...
heron napisal/-a:Če si tam dalj časa spoznaš dovolj zanimivih ljudi, da se življenje odvija na barkah - greš na obisk k sosedu, ki se je zasirdal blizu tebe po tem, ko ga prej 3 mesece nisi videl. Takoj razlog za žur.
Ne morem mimo tega stavka. To je "to"
Marjan Tomki napisal/-a:Domnevam, da je šlo za precej enakomeren veter. Če se motim in je bilo izrazito sunkovito, kako močni so bili sunki?
Ste kaj naredili, da vam ne bi bilo slabo, in če ste, kaj (obliži... karkoli drugega)...
Udobnejše sedenje za krmilom - zanimivo bi se bilo pogovoriti o tem, ali bi se dalo tudi pri tem kaj ukreniti ...
Veter je bil večinoma konstanten; torej ni bilo "refulov", nenadnih sunkov vetra ali sprememb smeri. Miran je tudi znal precej dobro napovedati kje in kako bo pihalo - na zunanji atlantski strani otokov je bilo vetra in valov več.
V spominu imam, da je pihalo konstantno med 25 in 35 vozli.
Nekdo je enkrat glasno vprašal - a je bonaca? Pogledamo na merilec vetra - "samo" 15 vozlov.
Jadra so se prilagajala sproti. Razlike v udobju med 25 in 35 kt po ustrezni prilagoditvi površine jader ni bilo bistvene; kdaj sem mislil, da je vetra ene 20kt, pa ga je bilo krepko prek 30.
---
V takih razmerah smo mirno vedrili v kokpitu, skriti v zavetrju biminija in sprahood-a. Ker je bilo zajebano med plovbo pripravljat hrano v notranjosti, smo zobali Jafa piškote in napolitanke. Občasno še kako jabolko in pivo. Zvečer pa pašta. Prehrana torej ni bila low-carb.
---
99% poti je krmaril avtopilot. Razen ob vplutju v marino / zaliv, smo krmarili "prek tipk".
---
"Štale" s kakimi polaganji in podobnim, kot v zgodbi s Palagruže, ni bilo niti enkrat. Konstantne razmere, barka, ki je kos razmeram, ustrezno nastavljena jadra in seveda 100% kontrola Mirana.
---
Enkrat pa je veter pojačal na 45+ vozlov in Miran je ukazal nadeti si rešilne jopiče. Sam sem takrat spal. Nekaj dni / noči smo vozili v izmenah; prva do polnoči ali dveh; druga do jutra. Miran je bil večinoma ves čas vožnje v kokpitu. Ker je bil zamik ure glede na EU čas, sem v primeru, da je bila moja izmena okoli polnoči, šel spat že ob 20h.
---
Veter piha cel čas in veterni generator dela tako non-stop. Varčevati z elektriko nam ni bilo treba. Miran ima tudi še dva fleksibilna solarna panela. So pa ti vetrni generatorji kar glasni; ta od Mirana je bil med tihimi. Ena barka v marini Rodney Bay pa je imela dva glasna (levo in desno na krmi) - naredili so neuporaben hrupen kokpit, tolk to brni.
---
Proti slabosti ni nihče nič vzel. Jaz tudi nisem hotel, ker sem se želel "stestirati" ali bom prišel skozi brez slabosti. Žal je prav meni prvemu ratalo slabo. Kot sem že pisal, se privajaš / trpiš kak dober dan - je bilo pri vseh treh približno enako; vmes ti je seveda slabo, si bled in zelen hkrati in to rešuješ z gledanjem v obzorje; ven iz kokpita. Ko se navadiš to baje "drži" za cca. pol leta - če v vmesnem času prideš na barko ti ni slabo; če te ni dalj časa, pa se spet "privajaš".
---
Seveda se glede neudobnega sedenja na nagnjeni barki ob celodnevni plovbi da marisikaj rešiti - blazine, vzgravniki, podložiš si kak bokobran; nekak se naštimaš, saj se moraš Bolj si pa "jezen" na navtičnega arhitekta, da ni take stvari predvidel vnaprej; recimo tista fensi (Dufor?) barka na prejšnji strani; predstavljate si 3-5 ljudi v kokpitu in iti 5-10 ur v eno smer, pa konkretno nagnjeni. Koliko časa lahko skiper fura v takem neudobnem položau, kot na fotki, preden ga boli vrat-križ-rit? 8 ur? Kam se bodo dali še 3 dodatni desci? Dajte mal težit na sejmu v Dusseldorfu, kdor bo šel
---
Katamaran bi bil zakon. Skoz si na ravnem, obilo prostora, bolj šibaš in za sidranje na Karibih itak nič ne računajo.
---
Barka Y-40 pa drugače preseneča v več pogledih. Paluba in trup sta zalaminirana skupaj; vse skupaj deluje zelo robustno. Ker delajo barke po naročilu si lahko pred laminiranjem še omisliš marsikatero ojačitev - ker je po pripovedovanju Mirana pri Y-40 v kit izvedbi trup+paluba >20% stroška cele barke, predvidevam, da tudi res hude dodatne ojačitve ne bi bistveno podražile barke.
Cel čas smo drveli na polno, pa ni nič zacvililo, škripalo ali oddalo kak čuden zvok. Na mestu kake globje praske vidiš, da je gel-coata ene 3x več v debelini kot na moji Elanki.
---
Je hitra barka; ena redkih, kjer je dober kompromis med hitrostjo in prostornostjo. Kobilica je iz lista in bulb-a, ni skeg-a, propeler - zložljiv.
Nekajkrat smo na obzorju zagledali jadra, barko ujeli in prehiteli. Še vedno pa smo bili preslabi, da bi se take na nas limale:
Bonaparte napisal/-a:Enkrat sem kot skipper peljal čez Atlantik 25metrsko jadrnico. Ko prideš s konkretno barko v marino na karibske otoke, mulatke pridejo trkat po pasareli, če lahko grejo s tabo naprej, z besedami "lahko grem z vami, bom kuhala, čistila in naredila bom čisto čisto vse kar boste rekli da moram".
---
Po prihodu domov sem šel čez slaba 2 tedna na barko v Izolo. Izplujem in gledam naokoli ter se začnem "krohotati" 10 cm visokim valovom
---
Heron zna pa prav pravljično opisati Karibe. Ti kraji (St Marteen, Antigua) so severno od Guadeloupa. Tudi glede ruma zdaj vem, da sem bil na napačnem (francoskem) koncu. Spet me mal mika.
- Marjan Tomki
- Admiral
- Prispevkov: 6224
- Pridružen: Sr Nov 03, 2010 21:30
- Kraj: Ljubljana
al napisal/-a:Se splača zaradi Karibov/Antilov čez Atlantik?
Al, na podlagi tvoje diskusije s H2O glede plovbe v Grčiji, pa razlage Herona in debate z R. Brečkom, sem poštekal, da sem morda ti dal malo napačno oceno o Karibih.
---
Če gledaš s počitniškimi očmi in Karibe primerjaš s Hrvaško (pišem lahko za ta del, kjer smo mi pluli, ki je le en del Karibov); potem je moja ocena OK.
Če pa gledaš iz "liveaborad" filozofije, ki jo ima Heron, pa tudi ti, ko pišeš o daljšem dopustu v Grčiji (kapnilo mi je danes, ko sta diskutirala s H2O); potem pa se perspektiva spremeni in ti nisem dal pravega odgovora.
Če si z veliko barko na Karibih - in velika barka je za udobje od daljšem bivanju nujno potrebna; pa tudi iz varnosti; potem so Karibi pravzaprav super. Kot piše Heron - za vse kar želiš imaš svoje mesto: za shopping hrane & vina francosti del, za rum in sadje npr. Antigua, najdeš tudi lepe otočke (se pač malo zapelješ). Kar se tiče pa sidrišč in marin, je pa scena kot jo ti opisuješ v Grčiji.
heron napisal/-a:Je pa lepota Malih Antilov v tem, da veš kam greš kaj iskat:
Elektronika in tehnika: St Martin /St Marteen - duty free, cene kot v Ameriki
Rum, banane, ananas: Antigua
Hrana na splošno in posebej vino, siri in delikatese: Francoski otoki, seveda je bolje iti v velike shoping centre. Tam je celo pivo pod EUR, kar je sicer na Karibih skoraj nemogoče.
Ribe: Hja, mi smo lovili na poti med otoki.
Če si tam dalj časa spoznaš dovolj zanimivih ljudi, da se življenje odvija na barkah - greš na obisk k sosedu, ki se je zasirdal blizu tebe po tem, ko ga prej 3 mesece nisi videl. Takoj razlog za žur.
Tudi vreme je v času naše zime in pomladi najbrž precej boljše; hkrati pa je celo leto toplo. Še premakneš se izven poti hurikanov in živiš tam naprej. Ni torej mraza, ki bi te pregnal, kot v Mediteranu.
Brečko mi je lepo zapisal:
Na Karibih lahko večinoma prosto sidraš in prihraniš pri plačevanju marin. Odvisno seveda je, kje si. Bi rekel, da lahko na barki živim ze s 400 dolarji na mesec. Sem poznal enega, ki je živel samo s 300 dolarji na mesec.
Jaz sem živel 3 leta na Karibih.
Karibi so najlepši in najboljši na severu - Virgin Islands, Dominikanska republika in Bahamski otoki. Fajn je tudi St.Martin.
Skratka: če gledaš na Karibe z "lifeaboard" filozofijo, potem je to super "poligon" za razmeroma poceni življenje. Seveda ti mora življenjska situacija to omogočati (služba, partner, otroci), pa barka mora biti prek 40+. Ampak življenje zna biti dol fajn, če si lahko vzameš nekaj let.
@Grega295
Vsi tvoji odgovori so čisto "ta pravi".
Nikoli pa ne bi šel nikamor s "300 dolarji na mesec". Mislim z jadrnico.
Imam preveč rad kafiče, kavo in kak pirček, da bi se guncal ves čas in pil toplo pivo. To je pač moja ideja oz. meja do kje bi šel s kompromisi.
Karibi se fino slišijo in mi je bila všeč tvoja ocena, da pa to ni mogoče ravno reklama za Casali.
Dejstvo pa je, da za ta skok čez potrebuješ več časa in denarja. Tudi v primeru, da nisi liveaboard in se vračaš domov. Oz. predvsem v tem primeru rabiš več denarja.
Vsi tvoji odgovori so čisto "ta pravi".
Nikoli pa ne bi šel nikamor s "300 dolarji na mesec". Mislim z jadrnico.
Imam preveč rad kafiče, kavo in kak pirček, da bi se guncal ves čas in pil toplo pivo. To je pač moja ideja oz. meja do kje bi šel s kompromisi.
Karibi se fino slišijo in mi je bila všeč tvoja ocena, da pa to ni mogoče ravno reklama za Casali.
Dejstvo pa je, da za ta skok čez potrebuješ več časa in denarja. Tudi v primeru, da nisi liveaboard in se vračaš domov. Oz. predvsem v tem primeru rabiš več denarja.
- johnny1300
- Viceadmiral
- Prispevkov: 375
- Pridružen: To Okt 28, 2014 08:36
- Kraj: Straža
- Kontakt:
Po dveh letih je "Grega295" začutil željo, da se "stara" klapa iz Karibov (brez Mirnateja, ki ne vemo kje je) dobi v Izoli. Ponavadi je največji problem definirati datum, vendar za nas tri (Bogdan, Aleš n Johnny) je bilo še najlažje. Naš gostitelj in pa njegova jadrnica sta zelo zasedena. Tako z obiski, tako z raznimi deli. Montiral je siderni vinč in pa navijalno prednje jadro.
No, definirali smo datum in dobili smo se:
V Izolski "Burji" smo bili že ob 8.00 na jutranji kavici
Bojni posvet kam gremo - ja seveda, do Belih sten.
Čakali smo, da se je naredil veter in šli iz marine
Med super jadranjem je zapasala tudi malčka
Jadranje je bilo res super. Lep veter, morje mirno, Jadrali smo od 4,5 do 5,5 kts.
Seveda od Belih skal se nismo mogli odlepiti, zato smo kovali plan, kako bo Abeille kmalu šla do Unij in nazaj.
Naslednje jutro je bilo bolj oblačno, tudi kakšna kaplja je porosila. Popoldne, se je razjasnilo in Abeille je šla zopet iz marine pojadrati. Zopet lep veter in lepo jadranje.
Kopanje pri Belih skalah, pivo v "Burji", Večerja v marini in se s težkim srcem razšli.
Spleteno je lepo prijateljstvo in komaj vsi čakamo, da se zopet snidemo.
No, definirali smo datum in dobili smo se:
V Izolski "Burji" smo bili že ob 8.00 na jutranji kavici
Bojni posvet kam gremo - ja seveda, do Belih sten.
Čakali smo, da se je naredil veter in šli iz marine
Med super jadranjem je zapasala tudi malčka
Jadranje je bilo res super. Lep veter, morje mirno, Jadrali smo od 4,5 do 5,5 kts.
Seveda od Belih skal se nismo mogli odlepiti, zato smo kovali plan, kako bo Abeille kmalu šla do Unij in nazaj.
Naslednje jutro je bilo bolj oblačno, tudi kakšna kaplja je porosila. Popoldne, se je razjasnilo in Abeille je šla zopet iz marine pojadrati. Zopet lep veter in lepo jadranje.
Kopanje pri Belih skalah, pivo v "Burji", Večerja v marini in se s težkim srcem razšli.
Spleteno je lepo prijateljstvo in komaj vsi čakamo, da se zopet snidemo.
Kdo je na strani
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 4 gosti