Tramontana, 8.8.2008

Vreme na morju, njegove nevarnosti in lepote

Moderatorji: moderator, moderator2, Marchi

indoo
Kapitan
Prispevkov: 182
Pridružen: So Jun 14, 2008 00:10
Kraj: Ljubljana
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a indoo » To Mar 03, 2009 17:07

Nemo sam sem bil na Lošinju ko se je ta "cunami" dogajal. Uspelo mi je avto odpeljati na suho v hrib drugače sem ga imel na mestu kjer stoji zagrebški polo pri stolih od slaščičarne. Ko se je gladina dvigala ni nihče od "pomorčakov" na vezu reagiral. Ko jih je voda zalila so vsi bedasto gledali in večina ni odreagirala. Za primer dve uri kasneje sem to isto preživljal na svojem čolnu v Osorju, most med Cresom in Lošinjem, Francoz z barko je močno zajemal vodo preko boka pa ker se je tako nagnil, pa dokler mu niso drugi dejali da naj se odveže ni nič storil samo gledal je kako se nagiba.

Se strinjam da smo vsi po bitki generali, vendar računajte da večina "navtikov" ni članov morjeplovca, ne prebira nasvetov in preživi na barki, jadernici, gliserju ... povprečno 10 dni na leto. Za primerjavo sem v lanskem letu preživel na morju 79 dni, pa sem med tistimi ki preživijo malo na morju (delo pač).
samo morje !
indoo
Kapitan
Prispevkov: 182
Pridružen: So Jun 14, 2008 00:10
Kraj: Ljubljana
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a indoo » To Mar 03, 2009 17:16

Nemo še enkrat !

Ko sem napisal prejšni post sem šel še enkrat prebrati tvoje pisanje. Popolnoma se strinjam s teboj, kajti jaz sem na morju (vodi) sicer z manjšimi plovili (do 15 m ) že cca 40 let. V vsem tem času sem videl in doživel dve vrsti nesreč. Ali so bili na plovilu popolni začetniki ali pa izkušeni pomorščaki. V prvem primeru je nesreči botrovalo neznanje v drugm primeru pa (meni se pa to ne more zgoditi). Seveda izjeme potrjujejo pravilo.

Sem videl na Lošinju kako je lokalni policaj nasedel na čeri.

V tem primeru ni druge razlage kot: pa bil je policaj !!! :D
samo morje !
Uporabniški avatar
nemo
Admiral
Prispevkov: 600
Pridružen: To Mar 20, 2007 21:20
Kraj: SLOBALA

OdgovorNapisal/-a nemo » Sr Mar 04, 2009 07:56

Zanimiva je tudi slika moza, ki poskusa manjso jahto odriniti od pomola, medtem, ko sta sprednja in zadnja vrv maximalno zategnjeni in je barka ze naslonjena na pomol!!!! :roll: :roll: :roll:
EDINI DOBER DAN JE DAN NA MORJU!
Uporabniški avatar
nemo
Admiral
Prispevkov: 600
Pridružen: To Mar 20, 2007 21:20
Kraj: SLOBALA

OdgovorNapisal/-a nemo » Sr Mar 04, 2009 08:15

Marchi napisal/-a:Nemo, prosim razloži malo tole s krmo proti vetru pri dvigu sidra.
A zato ker drugače nisi mogel dvigniti sidra?
Ker veter piha v krmo, greš z vetrom in obstaja nevarnost da ketna pride pod barko...
Jaz (z jadrnico) ponavadi s premcem in motorjem proti vetru in sidru.
Se mi zdi bolj naravna in fizikalno pravilnejša metoda.
Tole s krmo mi ni čisto jasno.
Prosim, razloži kaj več.


Moja filozofija je taka, da zmanjsam poskodbe posadke in skodo na plovilu na minimum. Ker je bila barka v nevarnosti, da s proprlerji (Arnesoni strlijo precej dalec pod platformo) udari v skale in ostane tako brez maneverskih sposobnosti, (kar bi imelo za posledice bocno nasedanje na skale in velike poskodbe) , sem se odlocil, da je zaradi velike globine sidrenja bolj smiselno barko oddaljiti od obale, kakor pa izgubljati cas z izvlacenjem sidra.Res , da sem reskiral praske na trupu od sidrne verige, vendar bi bile le-te sprejemljivejse od unicenih propelerjev in poskodb pri nasedanju na ostre skale. Ko sem se dovolj oddaljil od obale z sidrno verigo pod barko (globina ca. 13m , sidrna veriga ca. 70m) sem imel cas in prostor, da sem barko z voznjo nazaj (v veter) drzal na mestu in dvignil sidro, ki ze itak ni drzalo. Veter sem imel na zacetku proti pramcu, nato pa proti krmi. Za tak manever se odlocimo samo v extremnih slucajih, ko smo blizu obale in nas veter zacne nositi proti obali. Nikakor pa ne z velikimi valovi in presibkimi motorji. To se mi je zgodilo z Pershingom 76, 2x200HP +80hp bowthruster, teza barke z gorivom in vodo 63 ton.
V principu je to tako, kakor izogniti se celnemu trcenju, s tem, da zapeljes s ceste na travnik. Nikakor pa ni garancije, da tvegani manevri uspejo, toda ce je izid lahko boljsi, kakor pa se kar prepustiti usodi, se PO MOJE izplaca poskusiti.
EDINI DOBER DAN JE DAN NA MORJU!
Uporabniški avatar
gregor.n
Admiral
Prispevkov: 4159
Pridružen: Pe Apr 04, 2008 10:26
Kraj: Zanzibar

OdgovorNapisal/-a gregor.n » Sr Mar 04, 2009 08:44

Nemo, se mi zdi da si eno nulo pozabu tam pri konjih? :D
lpg
Uporabniški avatar
nemo
Admiral
Prispevkov: 600
Pridružen: To Mar 20, 2007 21:20
Kraj: SLOBALA

OdgovorNapisal/-a nemo » Sr Mar 04, 2009 12:40

Pa se res je hvala, hvala Gregor, 2x 2000HP je prav! :oops: :oops: :oops:
EDINI DOBER DAN JE DAN NA MORJU!
Uporabniški avatar
admin
Site Admin
Prispevkov: 8702
Pridružen: Sr Nov 22, 2006 21:34
Kraj: Ljubljana-Punat
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a admin » Sr Mar 04, 2009 18:10

Fantje učite se od profesionalca! Mi amaterski morjeplovci večinoma gledamo samo na to, da se "kurčimo" pred drugimi, kaj vse se nam je zgodilo in kako... Nemo pa je človek, ki se ni "kurčil" ampak je barko in PREDVSEM posadko (delodajalca) potegnil iz dreka!!! To pa je na morju najbolj pomembno! Upam, da bomo tudi mi razmišljali vsaj 10% tako, kot razmišljajo profesionalni skipperji!

LP
Uporabniški avatar
nemo
Admiral
Prispevkov: 600
Pridružen: To Mar 20, 2007 21:20
Kraj: SLOBALA

OdgovorNapisal/-a nemo » Sr Mar 04, 2009 20:24

Hej, ne hvali prevec, Sandi, ce ne mi bo stopilo v glavo, in bom zahteval honorar!! :roll: :lol: Ne cisto brez heca, morjeplovstvo je zelo zabavno po bonaci, vendar je vedno vazno, da je plovilo in tehnika brezhibna, ker ce ni, nam lahko zataji, ko jo najbolj potrebujemo. Ni vazno ali gre za dobro podmazano sidrno vitlo, zamenjano olje in filtri na motorju ali na ciste tanke goriva. Take stvari ki ponavadi niso vecji strosek lahko povzrocijo havarijo plovila, kar neprimerno vec stane. Da ne govorim o poskodbah posadke in nenazadnje kazenski in moralni odgovornosti skipperja. Nekje na forumu smo ze omenili sveze filtre in podobno. Ko nas ujame slabo vreme spoznamo Murphy-jev zakon!!!
EDINI DOBER DAN JE DAN NA MORJU!
indoo
Kapitan
Prispevkov: 182
Pridružen: So Jun 14, 2008 00:10
Kraj: Ljubljana
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a indoo » Sr Mar 04, 2009 22:05

Omenil si čist rezervar za gorivo. Mislim, da tudi dovolj goriva. Mogoče sem malo preveč oprezen vendar ko je pri meni kaže na pol tanka že gledam kje bom našel črpalko.
samo morje !
Uporabniški avatar
Marchi
Admiral
Prispevkov: 5774
Pridružen: Če Apr 17, 2008 11:08

OdgovorNapisal/-a Marchi » Če Mar 05, 2009 00:25

Nemo, dobra poanta.
Teorija je eno, praksa drugo.
V sili pač storiš kar je potrebno, da rešiš situacijo. Zaželeno je, da ti tehnika ne zataji.

Sam sem tudi odvrgel sidro z verigo vred, ker smo v nevihti orali proti skalam in srečno ušel na odprto. Ko se je zadeva umirila (cca 30 min), smo se vrnili po sidro.

Nasvet: Na koncu sidrne verige je dobro imeti nekaj cm vrvi, da jo v slili lahko hitro prerežeš in vse skupaj odvržeš.
Uporabniški avatar
nemo
Admiral
Prispevkov: 600
Pridružen: To Mar 20, 2007 21:20
Kraj: SLOBALA

OdgovorNapisal/-a nemo » Če Mar 05, 2009 05:34

Seveda ustaljena prakse je, da inmas na koncu sidrne verige tako imenovani "sibki clen", ki je navadna tanka najlonska vrvica. Ko si spustil vso verigo, jo zlahka dosezes z nozem in prerezes. Ce imas cas lahko na koncu sidrne verige, ki je ze izven barke se pred rezanjem pritrdis tanko vrv in na njo en bokobran. Tudi, ce vse skupaj potone pod gladino zaradi teze verige in je vrvica krajsa od globine vode, je verigo laze najti, kakor pa jo iskati v visoki travi!
EDINI DOBER DAN JE DAN NA MORJU!
Rok-11
Admiral
Prispevkov: 1083
Pridružen: Ne Avg 17, 2008 09:58
Kraj: Ljubljana, Ribiška vasica - It.

OdgovorNapisal/-a Rok-11 » Če Mar 05, 2009 08:07

Ja, tudi sam imam tako. Le da je precej vsega - 50m verige, ki je vpletena v še 40m vrvi.
In še nož, ki je stalno spravljen v prostoru za verigo in hitro dosegljiv.
soncius
Kapitan bojne ladje
Prispevkov: 134
Pridružen: Če Apr 05, 2007 11:09

OdgovorNapisal/-a soncius » Če Mar 05, 2009 11:12

Fantje ste carji!
Pozna sem vam "kilometrina" saj imate vse naštudirano. Sam z morjeplovstvom v bistvu šele začenjam: že 5 let 1xletno jadranje, sicer pa 2 leti lastnik 5metrskega fishermana..
Res vas je zanimivo prebirat in se učit!
Uporabniški avatar
nemo
Admiral
Prispevkov: 600
Pridružen: To Mar 20, 2007 21:20
Kraj: SLOBALA

OdgovorNapisal/-a nemo » Če Mar 05, 2009 14:30

Ne skrbi tu se bos marsikaj naucil, vazna je volja, vsi smo zaceli brez , da smo vedeli za kaj se gre, ti kar vprasaj, ce ti kaj ni jasno! A ne Sandi??
EDINI DOBER DAN JE DAN NA MORJU!
marjan5
Viceadmiral
Prispevkov: 363
Pridružen: Ne Apr 29, 2007 20:29
Kraj: Sevnica, Osor

OdgovorNapisal/-a marjan5 » Če Mar 05, 2009 17:27

Tole z vrvjo na koncu verige mi je pa dobro, jaz jo mam fiksno pripeto na barki. Vrv mora biti prepletena na verigo, gre potem čez sidrni vinč?Pa kje se da to dat naredit po možnosti na Krku :D
LP Marjan

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 1 gost