Napovedan jugo (SSW), napovedane nevihte (NW). Kam se skriti?
Takole je zgledala napoved.
Napovedan zmeren jugo, ki so ga napovedovali vsi modeli (tole je s Crometeo). Na prvi pogled je varno sidrišče tisto, ki je odprto na sever.
Vendar.
Nevihte ne zazna noben model razen radarskih slik. Crometeo je zaznal najvišjo stopnjo oblačnosti, ki se pomika od NW proti SE, kar seveda pomeni samo eno, nevihta.
Ko pogledamo na zahodno nebo in vidimo, da se kopičijo oblaki, se lahko prepričamo o aktivnosti, gibanju in obsežnosti nevihte na http://www.lightningmaps.org/
Temno nebo - Unije. Sidrišče je presenetljivo polno.
Sunki vetra presegajo 50vozlov.
15 minut kasneje. Katamaran na sliki je prestavilo 100m bližje obali. Sreča, da je nevihta trajala samo nekaj minut. Udari vetra so trajali pribl. 10 minut, tako da ni naredilo ogromnih valov, ki so še dodatna težava za zasidrana plovila.
Kolega je bil vezan na bojo v Maračolu, na vzhodni, zavetrni strani Unij in poročal, da je bilo grdo a da so "preživeli". Naslednji dan je takole mahal v kamero
Kaj svetovati v primeru, če se znajdeš na napačni strani, kot so se barke zasidrane pred vasjo Unije?
1. Najbolje se je pripraviti na neurje in izpluti na odprto. To velja predvsem za jadrnice pogojno tudi za motorna plovila, če je le možno krožiti v zavetrju kakšnega otočka. Pogosto smo pred dilemo, ker imamo občutljivo posadko in zato vztrajamo na sidru. Če je dovolj časa, jih lahko prepeljemo do kopnega, kjer se zatečejo na varno, recimo v prvo gostilno mi pa z delom usposobljene posadke izplujemo. Večinoma sta za tak podvig dovolj dva člana posadke (krmar in "mali od palube", ki lahko še kaj postori v neurju)
2. Če ne izplujemo, poskrbimo, da smo dobro zasidrani. Spustimo vso dolžino ketne, vrvi, ki jo lahko po potrebi prerežemo, da ne postanemo ujetniki verige ali vrvi, če nas nosi proti obali. Lahko dodamo tudi drugo sidro v V način sidranja ali zaporedno, prvo sidro za drugim.
3. Barka privezana na pomol (slika zgoraj) je najbolj izpostavljena poškodbam. Visoki valovi niso prijazni do tovrstnega priveza, zato to ni priporočljivo početje ob neurju. Velika verjetnost odtrgane vrvi ali bitve, poškodovanega trupa ipd. Če že vztrajamo ob pomolu dodamo t.i. špringe, če smo na zavetrni strani podaljšamo vrvi, da nas odmakne od pomola in da barka diha v valovih, uporabimo vse razpoložljive bokobrane. Če smo na privetrni strani, pobegnemo kamorkoli drugam. Seveda še pred prvimi navali vetra. Če nam to ne uspe, ker smo se v konobi zaklepetali, pa podaljšamo vrvi, in barko podložimo z vsemi bokobrani, gumami ...
Če sem se kje zmotil ali zatipkal, prosim dopolnite.




