Jadranje v nevihti - Taktika! Kaj je možno in kaj ne?

Vreme na morju, njegove nevarnosti in lepote

Moderatorji: moderator, moderator2, Marchi

Uporabniški avatar
Marjan Tomki
Admiral
Prispevkov: 5586
Pridružen: Sr Nov 03, 2010 21:30
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a Marjan Tomki » Pe Avg 18, 2017 08:58

Marchi, kolikor vem je polarni diagram značilen za jadrnico + določeno konfiguracijo jader.
    Pri jadranju veš, da je bistvena razlika (pri isti hitrosti vetra in vzvalovanosti), ali imaš le glavno jadro, le genovo ali obe, in zato bi me zelo zanmalo, za kakšno konfiguracijo jader (le viharno glavno jadro - stay sail?) je šlo pri polarnem diagramo za 50 Kn.

    In saj vemo: neuravnovešena jadra pomenijo pri plovbi naravnost popravek s krmilom. Če je to neravnovesje znatno (kar pri samo enem jadru često je), je lahko potreno močno vstran zasukano krmilo, to pa je 'zategnjena ročna zavora', kar tudi pri manjših hitrostih vetra poleg zmanjšanje hitrosti naprej pomeni znatno povečan zanos vstran.

Regatne jadrnice manj primerne za zelo močne vetrove?
    Mislim, da sem zgoraj prebral tako mnenje. Ena od reči, ki znatno vpliva, je tudi oblika kobilice.

    Regatne kobilice (krilo + bulb) so - bolj učinkovite proti bočnemu zanosu pri malo večjih hitrostih (podobno, kot hidrofoili), pri manjših pa ne. Dokler hitrost naprej ni dovolj velika, proti bočnemu zanosu skoraj nič ne primejo. Če imaš zraven še slabo uravnovešeno postavitev jader...

    Več kasneje, zdaj me čakajo na vodi

Sicer se pa se zdaj, ko kaže da si nazaj v SLO, lahko vidimo in dober del tega praktično poeksperimentiramo.
Correct me if I am wrong, please.
zlatko83
Admiral
Prispevkov: 1560
Pridružen: Ne Maj 20, 2007 10:26

OdgovorNapisal/-a zlatko83 » Pe Avg 18, 2017 22:46

Jaz imam klasično glavno jadro (full batten), ob močnem vetru spustim malo genove, 2.krajšava in malce bolj odprto glavno jadro, gre v orco mogoče 15 stopinj manj, kot pri manjšem vetru in full zategnjenih jadrih. To je pri cca 35kn vetra, udari malce čez 40kn.
Uporabniški avatar
Marchi
Admiral
Prispevkov: 5394
Pridružen: Če Apr 17, 2008 11:08

OdgovorNapisal/-a Marchi » So Avg 19, 2017 12:31

@Marjan Tomki
Tudi mene zanima, kako se merijo podatki za polarne diagrame. Predvidevam, da se vzame neko povprečje v postavitvi jader, kot so specificirana v karakteristikah plovila ob optimalni postavitvi v danih razmerah Npr.
    The SY Bavaria 36 is equipped with the following standard and optional sails:
    Main Sail – Standard ca. 31,00 m2
    Main sail in mast furling gear ca. 27,00 m2
    Furling genoa ca. 36,00 m2
    Furling jib ca. 26,00 m2
    Storm jib ca. 6,50 m2
    Drifter ca. 56,00 m2
    Spinnaker ca. 91,00 m2

Podatki v aplikacijah pa so najverjetneje pavšalna ocena in dvomim, da so šli vse barke merit referenčno primerljivo. Sam sem se lotil merjenja, si izdelal tabelo, kamor naj bi zapisoval podatke ob določenih različnih postavitvah jader, pa je to kar zahtevno opravilo, ki traja več dni, saj situacije in vetrovne razmere nikoli niso idealne za meritve. Zato se bom zadovoljil kar z že pripravljenimi podatki v aplikacijah in jih potem primerjal, s tem kar se dogaja v praksi. Tako tabelo z vetrovi od 0 - 60 vozlov in maksimalnimi vrednostmi npr. hitrost, optimalen kot ipd. imam natisnjeno, tako da vem, kaj je približen optimum.
Slika
Mi je pa zanimiv podatek o maksimalni hitrosti downwind, 11,80 vozlov, pri 40 vozlih vetra in 160° kotu. Nimam razlage :? Res je, da smo z burjo v polkrmo čez Kvarner, dosegali hitrosti do 10 vozlov ampak z izdatno pomočjo valov. Me prav zanima, s kašnimi jadri in pod kakšnimi pogoji so izmerili 11,80 vozla hitrosti.

Kdo je na strani

Po forumu brska: nac in 1 gost