Problem-gumenjak
Moderatorji: moderator2, moderator, MareC, janadino
Problem-gumenjak
Pozdravljeni!
Imam problem z gumenjakom maestral H35f (plastično dno) ter motor honda 25KM. Imam pa probleme v glavnem z izglisiranjem ker pri štirih osebah v čolnu enostavno zelo zelo težko izglisira in tudi pri glisiranju ga je potrebno držati na max.Pri treh osebah je malo boljše ampak še vedno se mi zdi da bi moralo biti boljše. Ali mi je edina rešitev prodaja motorja, čolna ali kompleta, ali pa je še kakšna možnost? Čudi me namreč da gledam tudi na večjih gumenjakih enake motorje, pa tudi max moč motorja za ta čoln je 30KM. Ali bi kaj pridobil z montažo hidrofilnega stabilizatorja na nogo motorja?
Hvala za odgovore in upam da sem razumljivo napisal
LP
Imam problem z gumenjakom maestral H35f (plastično dno) ter motor honda 25KM. Imam pa probleme v glavnem z izglisiranjem ker pri štirih osebah v čolnu enostavno zelo zelo težko izglisira in tudi pri glisiranju ga je potrebno držati na max.Pri treh osebah je malo boljše ampak še vedno se mi zdi da bi moralo biti boljše. Ali mi je edina rešitev prodaja motorja, čolna ali kompleta, ali pa je še kakšna možnost? Čudi me namreč da gledam tudi na večjih gumenjakih enake motorje, pa tudi max moč motorja za ta čoln je 30KM. Ali bi kaj pridobil z montažo hidrofilnega stabilizatorja na nogo motorja?
Hvala za odgovore in upam da sem razumljivo napisal
LP
Seveda je bilo bolje.Dvotakten motor je precej lažji od štiritaktnega.Poleg tega iz nule bolj potegne kot štiritaktni.Že zaradi tega je čoln prej izglisiral.Mogoče je bil tudi plopeler primernejši.Svetujem ti, da se obrneš na AS Domžale.Oni so menda generalni uvoznik za Hondo.Nekaj bi že morali vedeti o tem.Razne manjše trgovčiče, ki samo preprodajajo pa raje pusti pri miru, ker itak nimajo dosti pojma o ničemer.
To mi je jasno da je prej bil lažji čoln, sam za moje pojme bi mogla tud ta honda mal več od sebe dat ali pa so res 4T motorji toliko 'švohnej' od 2T?
Sem se že zanimu za spremembo na 30KM pa je predrago Tko da bo očitno treba razmišljat o zamenjavi. Aja pa s prejšnjim kompletom sem lahko 'smuču' ta me pa ne spravi iz vode, kar me ne čudi glede na pospeške.
Uvoznik je pa Simcon, AS Domžale pa je mensezdi samo pooblaščeni serviser. Bom mal na Internautici vprašu če bojo kej vedl okol elise.
LP
Sem se že zanimu za spremembo na 30KM pa je predrago Tko da bo očitno treba razmišljat o zamenjavi. Aja pa s prejšnjim kompletom sem lahko 'smuču' ta me pa ne spravi iz vode, kar me ne čudi glede na pospeške.
Uvoznik je pa Simcon, AS Domžale pa je mensezdi samo pooblaščeni serviser. Bom mal na Internautici vprašu če bojo kej vedl okol elise.
LP
Probaj preverit če ima mogoče gas "plin" kakšno omejitev.
Nekateri motorji imajo kakšne vijake ki preprečijo da bi dal gas do konca in se ta ustavi na tričetrt.Vsaj tomos je tako zgrajen.Za zglisirat pa ponavadi potrebuješ največ moči.
To se da preverit na ta način da vzameš dol filter zraka in stem vidiš če se loputa zraka v uplinjaču odpre do konca ko stisneš gas do konca.to lahko storiš z vgasnjenim motorjem (seveda najprej odstraniš pokrov)ga daš v prestavo tako da ti dovoli da gas"plin" pritisneš do konca in pogledaš če je loputa od zraka odprta do konca.
Taka omejitev je ponavadi na vidnem mestu "če se na motorje ne spoznaš raje vpr. kakšnega mehanika !!!"
Nekateri motorji imajo kakšne vijake ki preprečijo da bi dal gas do konca in se ta ustavi na tričetrt.Vsaj tomos je tako zgrajen.Za zglisirat pa ponavadi potrebuješ največ moči.
To se da preverit na ta način da vzameš dol filter zraka in stem vidiš če se loputa zraka v uplinjaču odpre do konca ko stisneš gas do konca.to lahko storiš z vgasnjenim motorjem (seveda najprej odstraniš pokrov)ga daš v prestavo tako da ti dovoli da gas"plin" pritisneš do konca in pogledaš če je loputa od zraka odprta do konca.
Taka omejitev je ponavadi na vidnem mestu "če se na motorje ne spoznaš raje vpr. kakšnega mehanika !!!"
Vozi z glavo in ne z rokami.
Bom še to pogledu, samo dvomim da je to. Sem se že zanimu za predelavo pa so mi povedal da je potrebno menjat elektroniko pa mislim da injektorje?, v glavnem strošek bi bil cca 1000€ samo material (čeprav sta motorja identična), tko da v to se ne bom spušču. Je pa baje 4T motorje velik težje predelovati.
Hvala lepa za vse info...če je še kakšna ideja....
Hvala lepa za vse info...če je še kakšna ideja....
4T motorji so ponavadi res bolj "leni", vendar pa je pri tebi za moj okus prevelika razlika. 25 konjev na takem gumenjaku mora normalno peljati 2 do 3 osebe. Je pa res, da s štirimi je pa križ... Tudi jaz sem mnenja, da propeler ni pravi. Ne vem kako je pri Hondi, vendar ponavadi je na voljo več različnih propelerjev z različnimi koraki in pa tudi premerom. Svetujem ti, da nekje stakneš obratomer in preveriš do kam se ti motor sploh zavrti. Nekako lahko ugotoviš tudi s poslušanjem. Če motor zelo hitro dobi končne vrtljaje (zvok), potem je korak na propelerju premajhen, v nasprotnem pa prevelik. Poskusi se s serviserjem dogovoriti, da ti posodi en večji in en manjši propeler. Govorim o koraku! Prej preveri kakšen korak imaš sedaj gor.
LP
LP
Lep pozdrav!
V nedeljo sem bil na internautici in sem se šel pozanimat o elisi na hondin štant. Zdej mam eliso 9-1/4x12 in je pogledu v računalnik in reku da je to najhitrejša standardna elisa in da mi priporoča nekak sredino 9-7/8x11. Ali je premer prva ali druga številka? Bom pa res probu dobit v Kopru na servisu za probo različne elise pa da takoj sprobam.
Še eno vprašanje, na ebayu sem gledu te elise in je možno dobiti tudi 4 krako (seveda neoriginal), ali je to samo marketinška fora ali ima kakšne konkretne prednosti pred 3 krako?
Hvala lepa za vso pomoč
V nedeljo sem bil na internautici in sem se šel pozanimat o elisi na hondin štant. Zdej mam eliso 9-1/4x12 in je pogledu v računalnik in reku da je to najhitrejša standardna elisa in da mi priporoča nekak sredino 9-7/8x11. Ali je premer prva ali druga številka? Bom pa res probu dobit v Kopru na servisu za probo različne elise pa da takoj sprobam.
Še eno vprašanje, na ebayu sem gledu te elise in je možno dobiti tudi 4 krako (seveda neoriginal), ali je to samo marketinška fora ali ima kakšne konkretne prednosti pred 3 krako?
Hvala lepa za vso pomoč
Prva številka je premer propelerja, druga korak. Pomemben je predvsem korak. S premerom nekaj pridobivaš na vleku in obratno, s korakom pa dejansko reguliraš število vrtljajev. Premer propelerja je dejansko krotilec navora motorja. Če je to največji korak, je tvoj propeler skoraj zagotovo predimenzioniran. Vsekakor poskusi z manjšim korakom, kar bo dvignilo vrtljaje motorja in s tem tudi moč med izglisiravanjem. Priporaočam ti, da premera ne povečuješ, ker pri tvoji masi plovila verjetno ne potrebuješ tolikšnega vleka.
Štiri- in več- kraki propelerji pa niso marketinška fora. So zelo koristni, kadar potrebuješ močnejši vlek. To pride prav pri težjih plovilih. S tem pa nekaj izgubiš na končnih hitrostih, motor pa se bolj "matra". Običajno se za zamenjavo 3-krakega propelrja uporabi 4-kraki z eno stopnjo manjšim korakom. Tako npr. 3-kraki propeler s korakom 21" zamenjaš s 4-krakim 20".
V tvojem primeru ne pomišljaj o 4-krakem, ker bo še slabše. Bi bil pa na tvojem čolnu uporaben, če bi imel npr. 40 konjev in bi si želel čimboljši vlek za smučanje...
LP
Štiri- in več- kraki propelerji pa niso marketinška fora. So zelo koristni, kadar potrebuješ močnejši vlek. To pride prav pri težjih plovilih. S tem pa nekaj izgubiš na končnih hitrostih, motor pa se bolj "matra". Običajno se za zamenjavo 3-krakega propelrja uporabi 4-kraki z eno stopnjo manjšim korakom. Tako npr. 3-kraki propeler s korakom 21" zamenjaš s 4-krakim 20".
V tvojem primeru ne pomišljaj o 4-krakem, ker bo še slabše. Bi bil pa na tvojem čolnu uporaben, če bi imel npr. 40 konjev in bi si želel čimboljši vlek za smučanje...
LP
Hja kolikor je meni znano je pač za določen motor nek razpon propelerjev. Od tistega ki je bolj za moč (vleka itd) pa do tistega s katerim dosežeš večjo hitrost, pač odvisno od koraka ter premera. Zdej mam po besedah uvoznika najhitrejši propeler 9-1/4x12, priporoča pa mi 9-7/8x11 in ta naj bi bil 'močnejši'
Upam da je moje mišljenje pravilno
Lep pozdrav!
Upam da je moje mišljenje pravilno
Lep pozdrav!
OK, sedaj je jasno. Propeler ima torej korak manjši za eno colo, kar je nekje 8,5%. Mislim, da bi to moralo zadostovati. Mi pa ni všeč, da je propeler večji po premeru. Načelno to ne moti, zna pa biti problem, če tvoj motor nima zadostnega navora. Je pa ta propeler verjetno precej bolj primeren za smučanje in večje obremenitve. Če boš hotel smučati bi ti priporočil, da poskusiš še varianto približno enakega premera in koraka 10". S tem boš sicer precej izgubil na končni hitrosti, izglisiranja pa bodo hipna...
LP
LP
Kdo je na strani
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 2 gosta