EPIRB
Moderatorji: moderator2, cibro, moderator
EPIRB
V soboto,17.12.2o11, sem bil priča aktiviranju obalne reševalne službe ČG. Ob 11.40 UTC je potniški avion javil kontroli zračnega prometa Srbije, da je na področju od Petrovca do Ulcinja, aktiviran EPIRB, kar je takoj posredovano centrali za pomorska reševanja v Italiji (Ancona), ki koordinira akcije reševanja v Hrvaški, ČG in Albaniji. Ker so bile razmere kritične, saj je pihal jugo od 40 do 60 vozlov in morje 5 stopnje po Bf, so v iskanje takoj vključili helikopter MUP-a, plovilo-gumak obalne reševalne službe, v pripravljenosti pa je bil tudi vlačilec vojske.
Po določenem času, ko je akcija že intenzivno potekala, so določili točnejšo mikro lokacijo, ki pa je bila v marini Bar. EPIRB javi tudi ime plovila in to je bilo ime italijanske jadrnice "Nonsisamai" privezane v marini. Ko so vstopili v jadrnico, so našli aktiviran EPIRB, ki se je zaradi vlage sam sprožil.
Akcijo so komentirali, kot zelo uspešno vajo, kar smatram tudi sam, kot naključni opazovalec.
Del podatkov sem vzel iz članka v časopisu Vijesti od 18.12.2011 z naslovom "Senzor zbog vlage pokrenuo spasioce"
LP hrast
Po določenem času, ko je akcija že intenzivno potekala, so določili točnejšo mikro lokacijo, ki pa je bila v marini Bar. EPIRB javi tudi ime plovila in to je bilo ime italijanske jadrnice "Nonsisamai" privezane v marini. Ko so vstopili v jadrnico, so našli aktiviran EPIRB, ki se je zaradi vlage sam sprožil.
Akcijo so komentirali, kot zelo uspešno vajo, kar smatram tudi sam, kot naključni opazovalec.
Del podatkov sem vzel iz članka v časopisu Vijesti od 18.12.2011 z naslovom "Senzor zbog vlage pokrenuo spasioce"
LP hrast
Sestavek sem napisal zaradi tega da pokažem:
-kako koristen je lahko EPIRB ob resnični nesreči
-da vsako javljanje vzamejo resno tudi za naše pojme v "manj resnih" državah
-da je hramba nujna ob naši odsotnosti na suhem mestu
sicer pa ga na oceanskih regatah ne jemljejo zamanj, kot OBVEZNO opremo!
LP hrast
-kako koristen je lahko EPIRB ob resnični nesreči
-da vsako javljanje vzamejo resno tudi za naše pojme v "manj resnih" državah
-da je hramba nujna ob naši odsotnosti na suhem mestu
sicer pa ga na oceanskih regatah ne jemljejo zamanj, kot OBVEZNO opremo!
LP hrast
DSC (digital selective calling) je sistem za avtomatske klice med obalno radijsko postajo in plovilom; ladijsko radijsko postajo in obalno radijsko postajo ter med ladijskimi postajami.
DSC je temeljni del zemeljskega dela GMDSS sistema in služi ko dodatek klasični radiotelefoniji in radioteleksu. Po klicu z DSC sistemom se vzpostavi običajen sistem komuniciranja s pomočjo radiofonije.
DSC ne služi za samostojno komuniciranje; služi kot nadgradnja radio naprav zaradi lažjega, zaneslivejšega in hitrejšega klicanja oz. vzpostavitve zveze - nadaljne komuniciranje pa se opravlja s pomočjo radiotelefonije in radioteleksa. Prenos informacij v digitalni obliki omogoča avtomatsko oddajanje in sprejem sporočil, kar zmanjšuje možnost človeških napak.
Prednost DSC klica je tudi v tem, da bo sprejemna postaja DSC klic sprejela ne glede na to, da se istočasno komunicira preko preko radiopostaje. Da je omogočeno delovanje DSC sistema v skladu z GMDSS (global maritime distress safety system) sistemom morajo imeti plovila in obalne postaje dodeljeno devetštevilčno indentifikacijsko številko postaje MMSI (maritime mobile service identity).
Obstajata dve možnosti DSC klica v stiski; ena možnost je pripravljen klic v stiski, drugi je nepripravljen klic v stiski. Prvi DSC klic se odda, če ima radiooperater dovolj časa da klic pripravi z vsemi podatki, druga možnost pa je (zaradi pomanjkanja časa), da se odda nepopolni klic.
Kategorije DSC klicev:
1. klic v stiski DISTRESS CALL
2. klic nujnosti URGENY CALL
3. klic varnosti SAFETY CALL
4. rutinski klic ROUTINE CALL
EPIRB ( emergency position indicating radio beacon) plavajoči satelitski radijski oddajnik položaja v sili, ki ima dve funkciji:
1. s pomočjo stelita omogoča ugotavljanje položaja ponesrečencev, kar pripomore k reševanju in iskanju
2. dodatna metoda alarmiranja plovila v stiski
Ta oddajnik je obvezen za plovila nad 300 bruto tonaže
Navigator upam da sem ti napisal kar te je zanimalo, če boš imel še kakšno vprašanje bom z veseljem odgovoril, če bom vedel.
Lep pozdrav
DSC je temeljni del zemeljskega dela GMDSS sistema in služi ko dodatek klasični radiotelefoniji in radioteleksu. Po klicu z DSC sistemom se vzpostavi običajen sistem komuniciranja s pomočjo radiofonije.
DSC ne služi za samostojno komuniciranje; služi kot nadgradnja radio naprav zaradi lažjega, zaneslivejšega in hitrejšega klicanja oz. vzpostavitve zveze - nadaljne komuniciranje pa se opravlja s pomočjo radiotelefonije in radioteleksa. Prenos informacij v digitalni obliki omogoča avtomatsko oddajanje in sprejem sporočil, kar zmanjšuje možnost človeških napak.
Prednost DSC klica je tudi v tem, da bo sprejemna postaja DSC klic sprejela ne glede na to, da se istočasno komunicira preko preko radiopostaje. Da je omogočeno delovanje DSC sistema v skladu z GMDSS (global maritime distress safety system) sistemom morajo imeti plovila in obalne postaje dodeljeno devetštevilčno indentifikacijsko številko postaje MMSI (maritime mobile service identity).
Obstajata dve možnosti DSC klica v stiski; ena možnost je pripravljen klic v stiski, drugi je nepripravljen klic v stiski. Prvi DSC klic se odda, če ima radiooperater dovolj časa da klic pripravi z vsemi podatki, druga možnost pa je (zaradi pomanjkanja časa), da se odda nepopolni klic.
Kategorije DSC klicev:
1. klic v stiski DISTRESS CALL
2. klic nujnosti URGENY CALL
3. klic varnosti SAFETY CALL
4. rutinski klic ROUTINE CALL
EPIRB ( emergency position indicating radio beacon) plavajoči satelitski radijski oddajnik položaja v sili, ki ima dve funkciji:
1. s pomočjo stelita omogoča ugotavljanje položaja ponesrečencev, kar pripomore k reševanju in iskanju
2. dodatna metoda alarmiranja plovila v stiski
Ta oddajnik je obvezen za plovila nad 300 bruto tonaže
Navigator upam da sem ti napisal kar te je zanimalo, če boš imel še kakšno vprašanje bom z veseljem odgovoril, če bom vedel.
Lep pozdrav
Kot je Sea Storm napisal, ne smemo mešati obeh zadev.
Opravljata podobno funkcijo, vendar sta zasnovana na povsem različnih osnovah (ki so v prejšnjem postu opisane).
Kolikor vem DSC ni plačljiv in je sestavni del vsake GMDSS VHF postaje.
Kot sem že napisal, EPIRB za plovbo med Jadranskimi otoki ob Hrvaški obali ni potreben, posebno če imaš postajo, ki podpira Distress Call, ki se pošlje preko DSC-a.
Slišal sem že za primer, ko so južni sosedje našli nasukano jadrnico polno pijanih mornarjev preko triangulacije mobilnih oddajnikov, saj jim niso sporočili pravilnih koordinat...
Sicer ugibam, a verjetno te bo v primeru nezgode ob Hrvaški obali nekdo prej prišel reševati, če preko mobilca pokličeš 112, kot če aktiviraš EPIRB
Opravljata podobno funkcijo, vendar sta zasnovana na povsem različnih osnovah (ki so v prejšnjem postu opisane).
Kolikor vem DSC ni plačljiv in je sestavni del vsake GMDSS VHF postaje.
Kot sem že napisal, EPIRB za plovbo med Jadranskimi otoki ob Hrvaški obali ni potreben, posebno če imaš postajo, ki podpira Distress Call, ki se pošlje preko DSC-a.
Slišal sem že za primer, ko so južni sosedje našli nasukano jadrnico polno pijanih mornarjev preko triangulacije mobilnih oddajnikov, saj jim niso sporočili pravilnih koordinat...
Sicer ugibam, a verjetno te bo v primeru nezgode ob Hrvaški obali nekdo prej prišel reševati, če preko mobilca pokličeš 112, kot če aktiviraš EPIRB
Isto se plača sicer ne vem koliko pa tudi plača se programiranje kjer vnesejo tvoje podatke pod kodo EPIRB-a Obstajajo tudi osebni epirbi katere prijaviš preko spletne strani in stane veliko manj. za moje pojme je to kar obvezna stvar če greš več kot 20NM od obale in otokov in če maš sebe rad, kot vsa varnostna oprema .
LP Marjan
LP Marjan
Kdo je na strani
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 4 gosti