Kako pomagati gumenjaku do glisiranja?
Moderatorji: moderator2, moderator, MareC, janadino
Kako pomagati gumenjaku do glisiranja?
Najprej en lep pozdrav vsem! Prosim za pomoč, da se ne bo moja prva navtična izkušnja končala kot razočaranje.
Letos sem si kot prvo plovilo nabavil mali gumenjak (270 cm, z napihljivo kobilico in zložljivim dnom). Z mislijo "da bo ja letelo" sem ga opremil z najmočnejšim še dovoljenim motorjem - Tomos 10. Po trditvah bolj izkušenih kolegov bi taka kombinacija morala glisirati brez problemov. A v praksi se izkaže da temu ni tako. Čoln ob polnem gasu dvigne kljun visoko v zrak in pluži. Tudi če sva se oba s punco pomaknila povsem naprej in na silo potisnila sprednji del v vodo, je še vedno plužilo. Preizkusil sem vse variante nagiba motorja pa ni bilo bistvene razlike, le val za čolnom je bil večji oz. manjši. V času dopusta mi ga je le enkrat uspelo spraviti v glisiranje z dvema osebama, in sicer na popolnoma mirni vodi in z nekaj gimnastike, takrat pa je tudi dosegel kar konkretno hitrost. (Jaz pa jezen, zakaj noče vsakič tako )
Kaj storiti, kakšne so sploh opcije pri tako majhnem čolnu? Tista krilca na peti motorja, o katerih je bilo govora v drugi temi, me nekako ne prepričajo. Flapi (hidravlični, električni...) za tako majhen čoln ne pridejo v poštev, ali pač? Takole na oko se mi zdijo še najbolj smiselna krilca za na zadnjo steno (t.i. lifterji), na primer taki: http://www.allinflatables.com/shopping/lifters/, vendar med uporabniki foruma ni opaziti kakega navdušenja za to rešitev.
Kaj predlagate?
P.S.: Se opravičujem, če sem po nepotrebnem odprl novo temo, a se mi nobena od obstoječih ne zdi čisto primerna.
Letos sem si kot prvo plovilo nabavil mali gumenjak (270 cm, z napihljivo kobilico in zložljivim dnom). Z mislijo "da bo ja letelo" sem ga opremil z najmočnejšim še dovoljenim motorjem - Tomos 10. Po trditvah bolj izkušenih kolegov bi taka kombinacija morala glisirati brez problemov. A v praksi se izkaže da temu ni tako. Čoln ob polnem gasu dvigne kljun visoko v zrak in pluži. Tudi če sva se oba s punco pomaknila povsem naprej in na silo potisnila sprednji del v vodo, je še vedno plužilo. Preizkusil sem vse variante nagiba motorja pa ni bilo bistvene razlike, le val za čolnom je bil večji oz. manjši. V času dopusta mi ga je le enkrat uspelo spraviti v glisiranje z dvema osebama, in sicer na popolnoma mirni vodi in z nekaj gimnastike, takrat pa je tudi dosegel kar konkretno hitrost. (Jaz pa jezen, zakaj noče vsakič tako )
Kaj storiti, kakšne so sploh opcije pri tako majhnem čolnu? Tista krilca na peti motorja, o katerih je bilo govora v drugi temi, me nekako ne prepričajo. Flapi (hidravlični, električni...) za tako majhen čoln ne pridejo v poštev, ali pač? Takole na oko se mi zdijo še najbolj smiselna krilca za na zadnjo steno (t.i. lifterji), na primer taki: http://www.allinflatables.com/shopping/lifters/, vendar med uporabniki foruma ni opaziti kakega navdušenja za to rešitev.
Kaj predlagate?
P.S.: Se opravičujem, če sem po nepotrebnem odprl novo temo, a se mi nobena od obstoječih ne zdi čisto primerna.
Gumica je Sevylor ST270, izgleda pa tako:
http://www.bergsport-welt.de/product_info.php?products_id=1504&ref=105
Dvomim da je problem v motorju. Motor sem dobil odlično ohranjen in tudi po občutku se mi ne zdi da bi mu manjkalo moči. Kot rečeno, ko mi je uspelo zglisirati je čoln kar podivjal tako da mislim da je moči dovolj. In ja, pushmycar, tako sem mislil tudi jaz in še kdo.
http://www.bergsport-welt.de/product_info.php?products_id=1504&ref=105
Dvomim da je problem v motorju. Motor sem dobil odlično ohranjen in tudi po občutku se mi ne zdi da bi mu manjkalo moči. Kot rečeno, ko mi je uspelo zglisirati je čoln kar podivjal tako da mislim da je moči dovolj. In ja, pushmycar, tako sem mislil tudi jaz in še kdo.
seleven napisal/-a:Tomos 10 žal nima 10 konjskih sil merjeno na propelerju. Na propelerju merijo moč le nekateri proizvajalci, drugi pa na osi motorja. Z 10 konji bi z Yamaho sigurno brez problema glisiral. Če imaš možnost poizkusi. Lp
se strinjam tomos je moč meril na magnetu oziroma na osi ne na elisi tako da
Iggy K napisal/-a:Napihnjen je bil točno po navodilih, preverjeno z manometrom (kot začetnik sem šel "na ziher"), pa tudi čutiti ni bilo, da bi ga kaj dosti zvijalo. Je bil pa tudi ob praznem čolnu (samo motor) zadnji konec precej v vodi. Opazno bolj kot identični čoln s štirico, ki je bil privezan blizu mojega.
motorji imajo različne teže kar se pozna pri vgrezu krme čolna.za tvoj čoln bi si jaz omislil nekaj cenovno ugodnega med 6 in 10 km izvzevši tomos-a.
Težko je "bit pameten", če nisem videl. Pogledal sem po netu, par fotk , pa se mi ni zdelo, da je ta čoln prav zelo v vodi. Ima pa kar kratke repe, pa še zelo stožcaste oblike, tako da pri izglisiranju ne pomagajo veliko.
Mogoče najprej poskusi "goljufat" pri pumpanju - malo več, škode ne more biti, lahko pa se opazi razlika.Pa ne le tubuse, tudi kobilico. Če je možnost, poskusi z drugim motorjem. Bi pa pri tej obliki zadnjega dela verjetno pomagala dodatna krilca na motorju.
Je pa tudi to čar navtike - iskanje in odkrivanje izboljšav.
Mogoče najprej poskusi "goljufat" pri pumpanju - malo več, škode ne more biti, lahko pa se opazi razlika.Pa ne le tubuse, tudi kobilico. Če je možnost, poskusi z drugim motorjem. Bi pa pri tej obliki zadnjega dela verjetno pomagala dodatna krilca na motorju.
Je pa tudi to čar navtike - iskanje in odkrivanje izboljšav.
Prejšnji lastnik motorja je baje z malo daljšim podobnim čolnom (3m) ter z ženo in otrokom glisiral brez večjih težav (pa nimam razloga da mu ne bi verjel, sva se o tem menila kar nekaj časa po tem ko sem kupil motor). Poleg tega je bil pred kratkim servisiran, pa tudi občutka (vsaj jaz) nimam, da bi ga kaj dušilo. Sem pa že pomislil, da imam mogoče propeler s premajhnim korakom, kar pa se mi tudi ne zdi verjetno.
Hmmm, ne boste verjeli ampak letošnjo sezono sem se tudi jaz vozil natančno s tako gumico... Saj to je tista iz Interspara??? No kupil jo je kolega, ki se mu je v trenutku prehoda trgovine na Viču porodila ideja o svoji jahti. Motor Tomos 4 je imel doma, za sabo ima že nekih 30 let, pred cca. 6 leti sem mu menjal bat in ojnico, ker je zaribal na Ljubljanici, od takrat pa motor ni deloval... No letos je prdulica zaprdela po drugem potegu zaganjalne vrvice!!!
No in potem sem en vikend preživel v Vrsarju in prepluli smo kar nekaj milj s to barkico. Na čolnu smo bili vedno trije (105kg + 92kg + 60kg). Jaz sem tisti z 92. Naredil sem tudi teste z GPS, barka lepo pluje deplasmansko do 3.2 vozla, potem začne dvigovati premec, pri 4 vozlih pa se premec že dvigne visoko iz vode... No naprej T4 žal ne more, pač ni moči.
Ti pa si na T10, s tem mora izglisirati kot noro! Čolnič ni slab, tubusi so podaljšani še daleč nazaj za zrcalo, spodaj so ravni in tako podaljšajo vodno linijo...
Pri tebi bi rekel, da je lahko samo:
1. napačen kot motorja, spusti ga na najnižjo luknjo
2. dolga os motorja (motor je pregloboko v vodi)
3. propeler je s prevelikim korakom (menjaj s takim, ki je manjši). Mislim, da je 225mm korak najmanjši...
4. nekaj ni vredu z motorjem, da nima moči
LP
No in potem sem en vikend preživel v Vrsarju in prepluli smo kar nekaj milj s to barkico. Na čolnu smo bili vedno trije (105kg + 92kg + 60kg). Jaz sem tisti z 92. Naredil sem tudi teste z GPS, barka lepo pluje deplasmansko do 3.2 vozla, potem začne dvigovati premec, pri 4 vozlih pa se premec že dvigne visoko iz vode... No naprej T4 žal ne more, pač ni moči.
Ti pa si na T10, s tem mora izglisirati kot noro! Čolnič ni slab, tubusi so podaljšani še daleč nazaj za zrcalo, spodaj so ravni in tako podaljšajo vodno linijo...
Pri tebi bi rekel, da je lahko samo:
1. napačen kot motorja, spusti ga na najnižjo luknjo
2. dolga os motorja (motor je pregloboko v vodi)
3. propeler je s prevelikim korakom (menjaj s takim, ki je manjši). Mislim, da je 225mm korak najmanjši...
4. nekaj ni vredu z motorjem, da nima moči
LP
Kdo je na strani
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 8 gostov