Kako pomagati gumenjaku do glisiranja?

Vse o gumenjakih

Moderatorji: moderator2, moderator, MareC, janadino

Iggy K
Desetnik
Prispevkov: 11
Pridružen: To Sep 02, 2008 16:58

Kako pomagati gumenjaku do glisiranja?

OdgovorNapisal/-a Iggy K » To Sep 02, 2008 19:03

Najprej en lep pozdrav vsem! Prosim za pomoč, da se ne bo moja prva navtična izkušnja končala kot razočaranje.

Letos sem si kot prvo plovilo nabavil mali gumenjak (270 cm, z napihljivo kobilico in zložljivim dnom). Z mislijo "da bo ja letelo" sem ga opremil z najmočnejšim še dovoljenim motorjem - Tomos 10. Po trditvah bolj izkušenih kolegov bi taka kombinacija morala glisirati brez problemov. A v praksi se izkaže da temu ni tako. Čoln ob polnem gasu dvigne kljun visoko v zrak in pluži. Tudi če sva se oba s punco pomaknila povsem naprej in na silo potisnila sprednji del v vodo, je še vedno plužilo. Preizkusil sem vse variante nagiba motorja pa ni bilo bistvene razlike, le val za čolnom je bil večji oz. manjši. V času dopusta mi ga je le enkrat uspelo spraviti v glisiranje z dvema osebama, in sicer na popolnoma mirni vodi in z nekaj gimnastike, takrat pa je tudi dosegel kar konkretno hitrost. (Jaz pa jezen, zakaj noče vsakič tako :evil: )

Kaj storiti, kakšne so sploh opcije pri tako majhnem čolnu? Tista krilca na peti motorja, o katerih je bilo govora v drugi temi, me nekako ne prepričajo. Flapi (hidravlični, električni...) za tako majhen čoln ne pridejo v poštev, ali pač? Takole na oko se mi zdijo še najbolj smiselna krilca za na zadnjo steno (t.i. lifterji), na primer taki: http://www.allinflatables.com/shopping/lifters/, vendar med uporabniki foruma ni opaziti kakega navdušenja za to rešitev.
Kaj predlagate?

P.S.: Se opravičujem, če sem po nepotrebnem odprl novo temo, a se mi nobena od obstoječih ne zdi čisto primerna.
bobiboss
Viceadmiral
Prispevkov: 360
Pridružen: Pe Maj 30, 2008 15:34
Kraj: lj-podgorica

OdgovorNapisal/-a bobiboss » To Sep 02, 2008 19:22

napiši še firmo gumice.tomos 10 pa ne pomeni da ima 10km.verjetno je problem v motorju :? jaz sem imel 2,60m gumico z 4,9 tomosom in sem komaj izglisiral sam v čolnu s pomočjo kot si omenil gimnastike tako da :?:
pushmycar
Kapitan bojne ladje
Prispevkov: 127
Pridružen: Po Jan 07, 2008 14:40

OdgovorNapisal/-a pushmycar » To Sep 02, 2008 19:38

Taka gumica z desetimi konji leti v vsakem primeru. Z dvema osebama.
Iggy K
Desetnik
Prispevkov: 11
Pridružen: To Sep 02, 2008 16:58

OdgovorNapisal/-a Iggy K » To Sep 02, 2008 20:02

Gumica je Sevylor ST270, izgleda pa tako:
http://www.bergsport-welt.de/product_info.php?products_id=1504&ref=105
Dvomim da je problem v motorju. Motor sem dobil odlično ohranjen in tudi po občutku se mi ne zdi da bi mu manjkalo moči. Kot rečeno, ko mi je uspelo zglisirati je čoln kar podivjal tako da mislim da je moči dovolj. In ja, pushmycar, tako sem mislil tudi jaz in še kdo. :evil:
Uporabniški avatar
pajer1
Admiral
Prispevkov: 5969
Pridružen: Ne Dec 16, 2007 17:39
Kraj: Ljubljana, Marina Umag

OdgovorNapisal/-a pajer1 » To Sep 02, 2008 20:05

.
Tukaj pa nekaj ne štima!

Samo kaj?

Morda je napačen trim, se pravi, kot potiska motorja.

Definitivno bi moral glisirat!

LP
pajer 1

Kdor misli, da ne zna molit, naj gre na morje!
Uporabniški avatar
seleven
Kontraadmiral
Prispevkov: 283
Pridružen: So Mar 29, 2008 08:14
Kraj: Ljubljana-Krk-Omišalj
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a seleven » To Sep 02, 2008 20:09

Tomos 10 žal nima 10 konjskih sil merjeno na propelerju. Na propelerju merijo moč le nekateri proizvajalci, drugi pa na osi motorja. Z 10 konji bi z Yamaho sigurno brez problema glisiral. Če imaš možnost poizkusi. Lp
gorenjc
Admiral
Prispevkov: 705
Pridružen: Ne Nov 04, 2007 23:22
Kraj: LJ

OdgovorNapisal/-a gorenjc » To Sep 02, 2008 20:17

Ko je enkrat čoln iz vode (glisira), potrebuje pol manj moči..... problem ga je spravit iz vode. Prej bi rekel, da je bil problem premalo napihnjen čoln, pa ga je zvijalo, čudno je že to, da ga samo pri dveh osebah toliko "potopi".
Iggy K
Desetnik
Prispevkov: 11
Pridružen: To Sep 02, 2008 16:58

OdgovorNapisal/-a Iggy K » To Sep 02, 2008 20:23

Napihnjen je bil točno po navodilih, preverjeno z manometrom (kot začetnik sem šel "na ziher"), pa tudi čutiti ni bilo, da bi ga kaj dosti zvijalo. Je bil pa tudi ob praznem čolnu (samo motor) zadnji konec precej v vodi. Opazno bolj kot identični čoln s štirico, ki je bil privezan blizu mojega.
bobiboss
Viceadmiral
Prispevkov: 360
Pridružen: Pe Maj 30, 2008 15:34
Kraj: lj-podgorica

OdgovorNapisal/-a bobiboss » To Sep 02, 2008 20:27

seleven napisal/-a:Tomos 10 žal nima 10 konjskih sil merjeno na propelerju. Na propelerju merijo moč le nekateri proizvajalci, drugi pa na osi motorja. Z 10 konji bi z Yamaho sigurno brez problema glisiral. Če imaš možnost poizkusi. Lp


se strinjam tomos je moč meril na magnetu oziroma na osi ne na elisi tako da :roll:
bobiboss
Viceadmiral
Prispevkov: 360
Pridružen: Pe Maj 30, 2008 15:34
Kraj: lj-podgorica

OdgovorNapisal/-a bobiboss » To Sep 02, 2008 20:36

Iggy K napisal/-a:Napihnjen je bil točno po navodilih, preverjeno z manometrom (kot začetnik sem šel "na ziher"), pa tudi čutiti ni bilo, da bi ga kaj dosti zvijalo. Je bil pa tudi ob praznem čolnu (samo motor) zadnji konec precej v vodi. Opazno bolj kot identični čoln s štirico, ki je bil privezan blizu mojega.


motorji imajo različne teže kar se pozna pri vgrezu krme čolna.za tvoj čoln bi si jaz omislil nekaj cenovno ugodnega med 6 in 10 km izvzevši tomos-a.
Iggy K
Desetnik
Prispevkov: 11
Pridružen: To Sep 02, 2008 16:58

OdgovorNapisal/-a Iggy K » To Sep 02, 2008 20:41

Kot na primer kaj? Nova 8-konjska Yamaha ima verjetno podobno moč, je pa še približno 15 kil težja od mojega Tomosa, tako da ne vem kaj bi s tem profitiral.
gorenjc
Admiral
Prispevkov: 705
Pridružen: Ne Nov 04, 2007 23:22
Kraj: LJ

OdgovorNapisal/-a gorenjc » To Sep 02, 2008 21:13

Težko je "bit pameten", če nisem videl. Pogledal sem po netu, par fotk , pa se mi ni zdelo, da je ta čoln prav zelo v vodi. Ima pa kar kratke repe, pa še zelo stožcaste oblike, tako da pri izglisiranju ne pomagajo veliko.
Mogoče najprej poskusi "goljufat" pri pumpanju - malo več, škode ne more biti, lahko pa se opazi razlika.Pa ne le tubuse, tudi kobilico. Če je možnost, poskusi z drugim motorjem. Bi pa pri tej obliki zadnjega dela verjetno pomagala dodatna krilca na motorju.
Je pa tudi to čar navtike - iskanje in odkrivanje izboljšav.
theuros
Kapitan
Prispevkov: 202
Pridružen: Po Avg 06, 2007 18:48

OdgovorNapisal/-a theuros » To Sep 02, 2008 21:20

Mogoče je kaj narobe z Tomosom. Nekaj ga duši, ker bi brez problema moral zglisirat z dolžino 270 in Tomosom 10, tu sploh ni dvoma! Na tvojem mestu bi podrobneje pregledal motor!
Iggy K
Desetnik
Prispevkov: 11
Pridružen: To Sep 02, 2008 16:58

OdgovorNapisal/-a Iggy K » To Sep 02, 2008 22:06

Prejšnji lastnik motorja je baje z malo daljšim podobnim čolnom (3m) ter z ženo in otrokom glisiral brez večjih težav (pa nimam razloga da mu ne bi verjel, sva se o tem menila kar nekaj časa po tem ko sem kupil motor). Poleg tega je bil pred kratkim servisiran, pa tudi občutka (vsaj jaz) nimam, da bi ga kaj dušilo. Sem pa že pomislil, da imam mogoče propeler s premajhnim korakom, kar pa se mi tudi ne zdi verjetno.
Uporabniški avatar
admin
Site Admin
Prispevkov: 8817
Pridružen: Sr Nov 22, 2006 21:34
Kraj: Ljubljana-Punat
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a admin » To Sep 02, 2008 22:08

Hmmm, ne boste verjeli ampak letošnjo sezono sem se tudi jaz vozil natančno s tako gumico... Saj to je tista iz Interspara??? No kupil jo je kolega, ki se mu je v trenutku prehoda trgovine na Viču porodila ideja o svoji jahti. :D Motor Tomos 4 je imel doma, za sabo ima že nekih 30 let, pred cca. 6 leti sem mu menjal bat in ojnico, ker je zaribal na Ljubljanici, od takrat pa motor ni deloval... No letos je prdulica zaprdela po drugem potegu zaganjalne vrvice!!!
No in potem sem en vikend preživel v Vrsarju in prepluli smo kar nekaj milj s to barkico. Na čolnu smo bili vedno trije (105kg + 92kg + 60kg). Jaz sem tisti z 92. :wink: Naredil sem tudi teste z GPS, barka lepo pluje deplasmansko do 3.2 vozla, potem začne dvigovati premec, pri 4 vozlih pa se premec že dvigne visoko iz vode... No naprej T4 žal ne more, pač ni moči.

Ti pa si na T10, s tem mora izglisirati kot noro! Čolnič ni slab, tubusi so podaljšani še daleč nazaj za zrcalo, spodaj so ravni in tako podaljšajo vodno linijo...
Pri tebi bi rekel, da je lahko samo:
1. napačen kot motorja, spusti ga na najnižjo luknjo
2. dolga os motorja (motor je pregloboko v vodi)
3. propeler je s prevelikim korakom (menjaj s takim, ki je manjši). Mislim, da je 225mm korak najmanjši...
4. nekaj ni vredu z motorjem, da nima moči

LP

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 8 gostov