GREENLINE 33, hibrid

Novosti, ki se pojavljajo na področju motornih plovil in jadrnic

Moderatorji: moderator2, moderator

Uporabniški avatar
admin
Site Admin
Prispevkov: 8817
Pridružen: Sr Nov 22, 2006 21:34
Kraj: Ljubljana-Punat
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a admin » Po Dec 14, 2009 20:59

Prvič zagotovo ni škripalo! Bo pa drugič, tretjič, četrtič, petič bo začelo odpadat, v desetem poskusu pa je notranjost kup črepinj... Pač realnost in to na vsaki barki!
Ko bo utegnil, lahko Nemo pove izkušnje, kako sesuješ notranjost 76 feetov dolgega in 65 ton!!! težkega Pershinga... :shock:
Uporabniški avatar
Novinec
Admiral
Prispevkov: 2569
Pridružen: Pe Feb 15, 2008 22:41
Kraj: Sailing on the world
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a Novinec » Po Dec 14, 2009 21:14

Admin, ti imaš pa res nekaj proti Greenlineu :lol:

Valovi en meter, le veter je močnejši, kar se vidi na sliki, ki je polna pršiča. Tu se ne bi smelo kaj zgoditi. Kaj pa je to meter????? :roll:

Še na tri metrskih valovih smo srfali, pa s podnom tolkli, pa razen kafe automata in dveh predalov v kuhni ni bilo nič narobe. Pa je Bavaria ne pa neka dobra ladjedelnica. :roll:

LP
:wink:
"Morje je med vsemi opojnostmi najbolj opojno!"
...........................................................(J.H.)
Uporabniški avatar
admin
Site Admin
Prispevkov: 8817
Pridružen: Sr Nov 22, 2006 21:34
Kraj: Ljubljana-Punat
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a admin » To Dec 15, 2009 23:15

Da imam jaz proti Greenline-u? To pa res ne! Barka mi je zelo všeč, no ja, nekaj detajlov mi ni všeč, vendar to govorim okrog designa... O tem pa ni za razpravljat, ker imajo vsake oči svojega malarja in zato tudi nobene stvari nikoli ne vsiljujem nekomu z vizualnega stališča...

Če pogledaš barko na sliki, je krepko dvignila premec in začela skok iz vode... Trup je še več kot polovico na valu. V naslednjem trenutku je barka lepo poletela in ko enkrat že leti, mora tudi nazaj dol. In ko pade nazaj na vodo, je to "trdo", pa ni to važno ali gre za Skagena na sliki, Windija, Cobalta ali pa Bavario. Vsi usekajo! :D
Uporabniški avatar
Nikola T.
Admiral
Prispevkov: 5106
Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a Nikola T. » Po Dec 21, 2009 15:50

Podravljam projekt, ki odpira nov pogled na plovbo v bodočnosti. "Zelena" plovba pa bo pravzaprav zaživela šele takrat, ko bo imela tehnologija zbiranja alternativnih virov energije daleč višje izkoristke kot sedaj, ko bodo na voljo novi načini skladiščenja energije z majhnim volumnom in težo, ter ko bodo na voljo novi energenti.

Glede na fiziko pa je ta hip ta projekt "zelen" le tisti kratek čas, ko plovilo pluje na energijo iz akumulatorjev kateri so se napolnili s pomočjo sončnih celic v času, ki ga pogojuje površina, izkoristek, osvetlitev in temperatura sončnih panelov. Ves preostali čas pa je to plovilo "zeleno" le še toliko kolikor je zelene barve na njem. Vsak, ki pozna vsaj osnove fizike ve o čem govorim.

Večino časa, če želimo pluti samo malce dlje ali dlje časa pa čeprav počasi mora delovati generator saj je shranjene energije v akumulatorjih veliko premalo za normalno plovbo. Na žalost ima tudi vsak člen v verigi svoj izkoristek oziroma izgube. V verigi za zagotovitev plovbe v tem plovilu nastopajo najprej dizel motor generatorja, generator, regulator polnenja, regulator elektro motorja, elektro motor, propeler in seveda vsi vmesni mehanski in električni deli. Na vseh naštetih elementih so prisotne izgube, katerih pa niti delno ne more nadomestiti sončna energija v realnem času (razen ob zares idealnih pogojih, mirno morje močno sonce relativno nizka temperatura ob majhni hitrosti plovbe), torej je energetska bilanca v veliki večini primerov negativna. Ob razburkanem morju, v slabih vremenskih pogojih pa je energetsko gledano celo v zelo podrejenem položaju glede na klasične načine pogona. In če upoštevam, da so akumulatorji še posebej iztrošeni zelo velika obremenitev za okolje in glede na to, da ne delujejo v optimalnem (*1-glej opombo) režimu tudi z zelo skrajšano življensko dobo le to ni v prid okoljevarstvu.

Naj povzamem. Projekt mi je zelo všeč, ker daje vzpodbude za razvoj novih tehnologij in iskanja ekološko naravnanih energetskih rešitev. Ni pa mi všeč, da se o tem govori kot o čudežnem in odrešilnem projektu za ekologijo na področju navtike. Bode pa me predvsem to, da nihče nima jajc naliti čistega vina in reči bobu bob. Fizika je egzaktna veda. Še vedno je daleč najbolj ekološko plovilo (ta hip) jadrnica.
Lep pozdrav
Nikola Tesla



*1- Akumulatorjem polnenje ali praznenje z višjimi tokovi od predpisanih za posamezen tip akumulatorja bistveno skrajša življensko dobo. Če rečemo, da je akumulator izgubil svoje sposobnosti, ko izgubi 20%-25% nazivne kapacitete novega, potem je to v realnosti pri uporabi do cca 10ur na teden življenska doba VERJETNO krajša od dveh let.
Opozorilo-Življenska doba je teoretično ahko daljša, če je plovilo zelo redko v uporabi.
Uporabniški avatar
admin
Site Admin
Prispevkov: 8817
Pridružen: Sr Nov 22, 2006 21:34
Kraj: Ljubljana-Punat
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a admin » Po Dec 21, 2009 19:36

Bravo Nikola Tesla! Vse kar si napisal drži 100%.

Je pa tudi zelo res kar si napisal, da je nekaj treba narediti za napredek energetsko varčnejših (nikakor ne varčnih!!!!) plovil.

Greenline je varčen predvsem zaradi trupa in pa nasploh majhnih hitrosti. No ja, pa smo odkrili TOPLO VODO! Vsaka murterska lesena barka stara 100 let je energetsko zelo varčna, seveda pri hitrostih 5 ali 6 vozlov, potem pa se zadeva zaključi.

Problem je v nas (v nekaterih od nas), ker hočemo pluti potovalno 25 KN in nikakor ne manj. No za tak "podvig" pa je edina normalna varianta močan motor z notranjim izgorevanjem (diesel ali bencin), druga varianta je plinska turbina in tretja jedrski reaktor v kombinaciji s parno turbino. :shock:
Vse ostalo je "bull shit" in na elektriko še ZEEEEELLLLLOOOOOO dolgo ne bomo pluli s 5 ton težkim cruiserjem s potovalko 25 KN...

Kar pa se ekologije tiče pri mojih treh variantah, pa je tako, da bencin in diesel sta ZELO potratna, plinska turbina je ob delovanju v primernem režimu malenkost boljša, jedrski reaktor pa je tukaj nesporni favorit.

In ko smo že pri jedrski energiji... To je tudi EDINA energija, ki je zelo blizu zeleni energiji. Izkoristki so veliki, izpustov raznih plinov je natančno nič, vpliv na okolje pa je v celoti zanemarljiv! No ja, dokler sosedu v marini v strojnici ne raznese grafitnega reaktorja ruske izdelave... :shock: :shock: :shock:

Sončna energija je še zelo daleč od zelene, saj je potrebno upoštevati koliko energije si vložil v izdelavo panelov, akumulatorjev, pa na koncu tudi recikliranja iztrošenih akumulatorjev, ki jih je omenil že Nikola Tesla. Sončna celica (fotovoltaični panel) je krasna zadeva za pridobivanje električne energije, nikakor pa ni ekološko zelena! No ja, tudi tukaj se premika, menda bodo sedaj module kar printali na folijo, kar naj bi ceno izdelave potisnilo za faktor 10 navzdol!!!

LP
bouton
Admiral
Prispevkov: 873
Pridružen: So Dec 22, 2007 13:41

OdgovorNapisal/-a bouton » Po Dec 21, 2009 19:48

Nikola Tesla, tudi jaz se strinjam s tabo! Energetsko so jadrnice še vedno zelo učinkovita plovila. Je pa res, da taki poskusi poganjajo naprej razvoj. Taki in podobni poskusi (tudi pri vozilih) so na primer pripeljali do učinkovite regulacije in načina delovanja elektromotorjev. Žal pa je naftni lobi zaenkrat še premočan, da bi lahko dobili učinkovite shranjevalnike električne energije.
Uporabniški avatar
gregor.n
Admiral
Prispevkov: 4387
Pridružen: Pe Apr 04, 2008 10:26
Kraj: Zanzibar
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a gregor.n » Po Dec 21, 2009 22:33

Tudi jaz sem bil zelo navdušen nad Greenlineom, mi je bil zelo všeč, nisem se pa mogel sprijazniti (zaenkrat) z njegovo hitrostjo. In še en pomembnejši podatek me je odvrnil od morebitnega nakupa in sicer doplačilo za fotovoltaiko 25000 eur. Ko sem preračunal koliko nafte lahko kupim za ta denar in koliko bi jo približno porabil na uro pri 6 vozlih sem ugotovil da bi moral živeti več kot 100 let....Vglavnem ne vidim računice.
lpg
https://medisken.si
erikfranc
Poddesetnik
Prispevkov: 3
Pridružen: Po Mar 15, 2010 02:23
Kraj: Trst

OdgovorNapisal/-a erikfranc » Po Mar 15, 2010 04:27

admin napisal/-a:Prvič zagotovo ni škripalo! Bo pa drugič, tretjič, četrtič, petič bo začelo odpadat, v desetem poskusu pa je notranjost kup črepinj... Pač realnost in to na vsaki barki!
Ko bo utegnil, lahko Nemo pove izkušnje, kako sesuješ notranjost 76 feetov dolgega in 65 ton!!! težkega Pershinga... :shock:


Ne bi se cudil, ce bi se kaj v notranjosti sesulo. Nikakor ne da se primerjati nizkokvalitetno izdelane notranjosti, z odlicno strukturo, plastiko (kot pri ostalih izdelkih seaway-a) in plovnih lastnosti.

Menim, da bi notranja oprema lahko komot spadala v katalog IKEA.

No, tudi res da je plovilo dobavljivo ze za dokaj dostopno ceno glede na dimenzije in kar ponuja.
bimbus
Kapitan
Prispevkov: 169
Pridružen: Če Apr 05, 2007 12:51
Kraj: OBALA

OdgovorNapisal/-a bimbus » Sr Maj 05, 2010 12:10

Jaz bi pa prosil za eno majhno pomoč, da pa ne odpiram nove teme bom kar tukaj vprašal, saj nekako spada sem.
Sem študent FS in delam seminar pri predmetu gospodarjenje z energijo. Tema seminarja pa je hibridna plovila. Nekako sem si zadal da bi predstavil Greenline 33, ker je dobila veliko priznanj. Rad bi pa pridobil čim več podatkov ne samo tiste ki so na njihovi strani. Zanima me tudi, če ima kdo informacije o kakšnem podobnem plovilu oz. razvoju o njem?
hvala za pomoč
Uporabniški avatar
Gaso
Admiral
Prispevkov: 1480
Pridružen: To Dec 09, 2008 09:38
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a Gaso » Sr Maj 05, 2010 12:24

Kontaktiraj Štumpfl d.o.o., iz Slovenj Gradca, oni montirajo komplet električno inštalacijo za to plovilo, če te iz tehničnega vidika zanima, kako zadeva deluje mislim, da je to pravi naslov.
http://www.elektro-stumpfl.si/
snake
Viceadmiral
Prispevkov: 472
Pridružen: Po Dec 12, 2011 12:01

OdgovorNapisal/-a snake » Sr Jul 25, 2012 13:50

Malo brskam in ne najdem nobenih novejših zapisov in komentarjev o tej barki. Sedaj k je že 3 leta na trgu so najbrž znani realni uspehi in neuspehi te barke.

Najbolj me pa zanima kako se obnese električni pogon v praksi.................a ima kdo kaj informacij o tem?
bouton
Admiral
Prispevkov: 873
Pridružen: So Dec 22, 2007 13:41

OdgovorNapisal/-a bouton » Sr Jul 25, 2012 14:27

Sam električni pogon ni problematičen. Problem predstavlja vir električne energije (akumulatorji, gorivne celice, ...) Tudi velike ladje imajo elektromotorje, ki poganjajo propelerje, elekrtiko pa delajo diesel generatorji.
snake
Viceadmiral
Prispevkov: 472
Pridružen: Po Dec 12, 2011 12:01

OdgovorNapisal/-a snake » Če Jul 26, 2012 12:20

Jaz mislim na kompleten sistem.................motor je pač motor.
Uporabniški avatar
admin
Site Admin
Prispevkov: 8817
Pridružen: Sr Nov 22, 2006 21:34
Kraj: Ljubljana-Punat
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a admin » Ne Jul 29, 2012 11:24

Uspešen projekt, veliko število prodanih bark... Zakaj? Zaradi simpatične barke in dobre cene! Potem po 100-tem primerku so ceno dvignili na realno, nakar barka kar na enkrat ni več tako hudimano zanimiva...

Kombinacija z elektriko je "bull shit", je samo način, kako izvleči iz EU blagajne nekaj milj. nepovratnih sredstev. Kot je pred časom napisal NT, pozdrav projektu bodočnosti, vendar ni realen v današnjem času...

Plovba na elektriko, pozabi, pač ne gre, akumulatorji imajo male kapacitete, so hudičevo dragi itd... Vse to smo že napisali, zato nima smisla ponavljati. V enem letu tudi ni elektrika nič bliže realnosti...

Vprašaj to isto vprašanje čez kakih 20 let, takrat pa bo kaj novega. :wink:
kok-pit?
Viceadmiral
Prispevkov: 417
Pridružen: Pe Mar 08, 2013 20:27

OdgovorNapisal/-a kok-pit? » Pe Mar 29, 2013 11:38

Sem izbrisal moj prispevek o samogradnji. Bi bil pa tale greenline dober za panulo...

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 0 gostov