Kvarnerska burja

Dodajte kraje in zanimivosti, ki jih je vredno obiskati. Opišite vaše "rute", sidrišča in restavracije...

Moderatorji: moderator2, Marchi, moderator, kr en

Uporabniški avatar
MareC
Admiral
Prispevkov: 3284
Pridružen: Če Mar 06, 2008 08:20
Kraj: Ljubljana... Otok

OdgovorNapisal/-a MareC » Ne Sep 16, 2012 03:11

lepo Marchi in Jože dobro poznam občutke
nazadnje sem v enem tednu dvakrat doživel in preživel tako burjo in morje
dvakrat sem prečkal(v teh razmerah) z mojim gumenjakom Kvarner brez večjih problemov s povprečno 16 vozli. Je pa res, da pri takih valovih pač direktno v val ne gre. Gre pa v pol krme ali pol premca
pa še nekaj je res, da take razmere niso za "pussije" in neizkušene, ker je potrebna 100% koncentracija med celo plovbo. :wink:
inspiron
Viceadmiral
Prispevkov: 483
Pridružen: Ne Avg 05, 2012 12:37

OdgovorNapisal/-a inspiron » Ne Sep 16, 2012 08:15

hrošč napisal/-a:Hm, mi smo zadnjic sicer jadrali v burji nekje do 25, s skrajsanima obema jadroma, sem pa videl ene, ki so jadrali samo z genovo, pa to ni bilo z vetrom. Slo jim je se kar dobro. Ampak ce se pravilno spomnim teorije, je bolje imeti oba jadra po malem odprta zaradi sil na jambor, kot enega več. ali je tu še kaka druga fora?


Z vetrom in samo genovo gre (vcasih se celo boljse, ker ti glavno ne pokriva genove, ce ne metuljckas).

V veter pa hitro vidis, da je samo z genovo tecno - ze sila na krmilu je 'zoprno' velika, ki se omehca sele, ko dvignes glavno jadro. Finta je v tem, da se ti brez glavnega jadra in samo z genovo pivot tezisce barke premakne precej bolj naprej (pa se veter ti z genovo tisci premoc downwind) in moras precej bolj kompenzirati z krmilom. Itak imas ze po odzivu na krmilu obcutek, da je vse skupaj nebalansirano. In seveda gre v veter samo z genovo slabse...

Tako da glavno jadro naj se kar uporablja - ni pa tudi nic neumnega, ce se ob kakem lepem vremene investira cas (ce je le mozno) se v ureditev 4 krajsave.
al

OdgovorNapisal/-a al » Ne Sep 16, 2012 12:04

Marchi in dramatika kvarnerske burje :lol:
Tako se mora glasiti naslov tvoje knjige. :D


Tudi jaz sem mnenja, da se uporablja glavno jadro in se podpišem pod post @inspirona.

Me pa nekaj zanima Marchi:
1.) zakaj nisi obračal z vetrom. Meni se zdi to lažje, sploh ko je tako malo jader zunaj... Malo te povalja in že se pelješ nazaj...
2.) zakaj je bimini pri 35kts nevaren in zakaj je balast (a ni prej viharno jadro:)) ? Da ga strga skupaj s konstrukcijo in vrže z barke, pri tem pa oplazi čebule posadke? Namreč jaz ga zlagam samo zato, ker mi ga je škoda in da bolje vidim jadra. Mogoče sem pa "poljak":)
3.) Mislim, da je zelo malo možnosti, da sesuješ jambor saj so naše serijske barke vseeno zelo optimalno podhranjene. Jasno, če so napone načete ali kaj podobnega, se pa to lahko zelo hitro zgodi (je treba vsako pomlad na jambor mal pošnofat)
4.) Jadra ti bo pomoje strgal le kak močan sunek, drugače te bo pa samo položilo in obrnilo v veter. Pa skrajšaš... so what (prosto po BP bi rekla od kapitana žena:))


Burja je krasna, zahtevna...
Tudi jaz je nisem maral preveč, predvsem zato, ker so me skoz nekaj strašili z njo.
Odkar pa imam barko v Punatu ti pa drugega, kot da jo sprejmeš in uživaš z njo v Senjskih vratih, ne preostane...

aha še to, v takih vetrov pridejo do izraza večje, težje barke katere sem tako vneto zagovarjal v eni od tem.
Uporabniški avatar
Marchi
Admiral
Prispevkov: 6953
Pridružen: Če Apr 17, 2008 11:08

OdgovorNapisal/-a Marchi » Ne Sep 16, 2012 12:38

1.) zakaj nisi obračal z vetrom. Meni se zdi to lažje, sploh ko je tako malo jader zunaj... Malo te povalja in že se pelješ nazaj...

Varneje je v veter, sploh ob visokih valovih, ko te lahko povalja "do konca". Prelet jader je pri obratu z vetrom precej nekontroliran in vsaka napaka se še bolj pozna. Jaz sem začel s surfom in tam sem v rokah občutil kaj je obrat v veter in kaj z vetrom in mogoče imam od tam to logiko.
Iz zornega kota smeri plovbe in dosege cilja ali pa regatnega polja če hočeš, pa pri obratu z vetrom pošteno zgubiš "višino" in moraš kasneje to nadoknaditi za ceno počasnejše vožnje v orco. Pri obratu z vetrom pri 30 vozlih burje, te odnese najmanj 100m nižje z vetrom. Pri obratu v veter pa teoretično nič, praktično pa odvisno od hitrosti obrata


2.) zakaj je bimini pri 35kts nevaren in zakaj je balast (a ni prej viharno jadro:)) ? Da ga strga skupaj s konstrukcijo in vrže z barke, pri tem pa oplazi čebule posadke? Namreč jaz ga zlagam samo zato, ker mi ga je škoda in da bolje vidim jadra. Mogoče sem pa "poljak"Smile

Bimini ni viharno jadro, ker ni jadro in ker kot praviš, ti ga v viharju racefra, ob močni burji pa ne opravlja druge funkcije kot to, da barko še bolj zanaša v smer z vetrom. Profi jadralci rečejo biminiju "cirkus na vodi". Jaz ga sicer ne prodam za nobeno ceno, ker drugače s soncem ne bi bila prijatelja in počnem z njim podobno kot ti, odstranim ga samo med jadranjem, tudi zato, da vidim jadro in da je gibanje po barki manj moteče.

3.) Mislim, da je zelo malo možnosti, da sesuješ jambor saj so naše serijske barke vseeno zelo optimalno podhranjene. Jasno, če so napone načete ali kaj podobnega, se pa to lahko zelo hitro zgodi (je treba vsako pomlad na jambor mal pošnofat)

Ti bi moral videt, kako se je ob močnem refulu, stresal cel rig (jambor, bum, pripone), ob plapolanju prevelikih jader. Takrat sem hitro skušal umiriti jadra, vendar sem se sam kar precej namatral.

4.) Jadra ti bo pomoje strgal le kak močan sunek, drugače te bo pa samo položilo in obrnilo v veter. Pa skrajšaš... so what (prosto po BP bi rekla od kapitana žena:))

Tale stavek si napisal v 15 sekundah in drži kot pribit, takole iz fotelja. Tudi jaz tako odgovorim na marsikatero vprašanje na forumu.

Ko pa si tam sredi podivjanega morja, pa vsaka sekunda traja celo večnost. In napetost narašča, dokler se jadra ne umirijo in pravilno skrajšajo, strimajo...
Seveda malo dramatiziram (hvala za predlog naslova knjige :wink: ), saj s tekstom težko drugače zapišem občutke adrenalina in akcije.

BTW hvala za vprašanja. Rad debatiram z nekom, ki vpraša in diskutira. Temu so moji teksti tudi namenjeni. Temu, da se kdo spotakne ob kaj in da razčistimo, se kaj naučimo, vsi skupaj.
al

OdgovorNapisal/-a al » Ne Sep 16, 2012 13:36

Saj to manjka tukaj na forumu: argumentirane debate.
Meni se to zdi pomembno zato, ker forum bere veliko "gostov" (kot recimo moj prijatelj Grega, a ne:)), od tega veliko začetnikov in ker sem tudi sam bil nekoč začetnik, sem imel prevelika ušesa in oči.
Tako sem se prav težko znebil določenih predsodkov, ki sem jih prebral, slišal in se učil na lastnih napakah a žal tudi na napakah drugih (ker so mi pač nekaj nakladali kako je to in ono nevarno...). Naj jih naštejem nekaj: Jadransko morje je najbolj zahtevno na svetu, burja te bo razbila- ne hodi ven, na odprtem morju so grozno veliki valovi, pa kaj jaz vem, kaj še...

Kar se obrata tiče je res, da izgubiš višino. To je moj problem, ker ne regatiram in sem oz. želim biti bolj potovalno orientiran. Tako mi je vseeno, če tako zapravim kake pol milje:) Govorim o taki situaciji, kot si jo imel ti. Jaz sem letos imel podobno sranje pri Brindisiju (šel ven s kripcami, zunaj me je razbilo a ma čist- res velik val in potem sem obrnil nazaj- z vetrom).
Samo razlika je pomoje ta, da je moja barka dokaj težka z 10tonami (kako več ko sem nafilan z vodo in dieslom) in se po valovih pelje zelo stabilno (ocena tistih, ki so jadrali kdaj z mano v težjem morju)
No, naslednjič poizkusim v veter.

Bimini- viharno jadro: to je bila šala...
Samo zakaj bi bil nevaren?
Sprašujem zato, ker je moj bimini sestavljen v poletnih mesecih iz podaljška in če želim vse pospraviti je to delo, ki se ga ob mojem načelu nekompliciranja ne poslužujem.
Sicer pa "profi" jadralci so itak druga tema. Tukaj smo turisti in mogoče tisti, ki se imajo za profije...
Dejstvo je, da v večini so barke opremljene kot so (z biminiji- kot sem enkrat napisal je bimini v raziskavi med cruiserji na prvem mestu glede dodatne opreme) in s takimi je treba shajati...

Kar se stresanja jamborja tiče pa vseeno mislim, da ti ga kar tako ne more podreti. Jaz se vedno držim načela, da raje prej in več skrajšam, kot pa ne.
Takoj ko začnem razmišljat ali bi bilo dobro krajšati- krajšam! In ne čakam...

Ja, danes sem pa res v fotelju (preklet včerajšnji cviček!!) :lol:
Sicer pa jaz nikoli ne odgovarjam na resno temo po "foteljarsko". Zakaj se ti zdi moj odgovor tak? In kaj hudiča je narobe s tem, da obrneš v veter in krajšaš? Napetost, sekunde.. vse to bo minilo, ko te parkrat razturi...

Jaz imam malo drugačen pogled na vse te zadeve.
Ne vem, razmišljam... Meni se zdi krasno napisati občutke ob jadranju a pomembno je po moje tudi, da tisti, ki to berejo ne zmrznejo od strahu.
Čeprav mene je včasih tudi strah. Priznam.

Moje sporočilo na podlagi lastnih izkušenj je, da burja ni tako grozna (ob opisih: podivjano morje, napetost, itd...). Jasno, če je napovedanih 50kts potem je malo noro iti ven se adrenalinca.
Sicer pa vsaj kar se tiče burje na našem koncu je tako, da napovedanim lahko vedno dodam vsaj 5, če ne že 10kts.

Mi je všeč, da opremiš še s fotkami, ker burja ob občalnosti, žvižganju zajl ni nič romantična :lol:
Ne mi zamerit, ker ne padem dol ob takih zapisih in se, kot praviš spotaknem. Pa ne zato, ker bi gledal z viška na tako početje češ, jaz še v hujšem jadram.
Pomembno se mi zdi namreč ločiti lastne (dramatične) občutke od nasvetov, ker je to pogojeno z znanjem in izkušnjami, velikostjo barke... In kar se zdi meni najpomembneje: ti zapisi imajo svojo edukativno plat in moje izkušnje s tem so take, kot jih opisujem zgoraj.
In ravno zato mislim, da večina lastnikov bark žal ostane v zalivih, ko napovejo 25kts burje.
Uporabniški avatar
Marchi
Admiral
Prispevkov: 6953
Pridružen: Če Apr 17, 2008 11:08

OdgovorNapisal/-a Marchi » Ne Sep 16, 2012 16:12

"Pa skrajšaš, so what..." To sem imel v mislih pri "fotelju", ker "so what" je v praksi bolj "oh shit", ko se štrik zaplete, ko ni dovolj rok, ko je treba plezati po barki in loviti ravnotežje ... In če pogledam kakšen svoj odgovor v podobnih temah, tudi rad hitro zapišem "skrajšaš pa je", ampak v izrednih razmerah je vsaka stvar malo bolj komplicirana. Npr. jaz ne upam poslati neizkušenega člana posadke na premec, v divjem morju, odmotat štrik, ker mi bo čmoknil v vodo in bo štala še večja. Jaz grem brez problema, ker točno vem, kje so oporne točke, v miže.
Saj ponavadi je ravno to glavni problem, da ni dovolj posadke ali pa je ta neizkušena. V težkih pogojih ni dovolj, da jaz obvladam vse v nulo, ampak bi potreboval vsaj še enega takega.

Ja, 50kt je res preveč, rekel bi da je zame že 30+ zgornja meja, za okrnjeno posadko. Je pa seveda velika razlika ali se pelješ v močni burji vzdolž Istre ali kakega otoka ali pa se greš "Rally" čez Kvarner.

Dokler imam čas med jadranjem še fotkat, je vse pod kontrolo. Samo fotoaparat ne bo preživel, ker je bil tolikokrat zalit :wink:

Živela burja še naprej, letos jo imam sicer že polno kapo, samo kaj ko imam tako kratek spomin in me že naslednji vikend spet premami :lol:
Nazadnje spremenil Marchi, dne Ne Sep 16, 2012 16:21, skupaj popravljeno 1 krat.
Uporabniški avatar
Marchi
Admiral
Prispevkov: 6953
Pridružen: Če Apr 17, 2008 11:08

OdgovorNapisal/-a Marchi » Ne Sep 16, 2012 16:21

Aja še o biminiju (senčni strehi). Mislim, da se je bimini razpasel v času porasta čarterskih bark, ko je konkurenca naredila svoje in brez biminija in sprayhooda nisi bil več konkurenčen. Saj je večina čarterskih posadk bolj počitniško orientirana, manj športno. Tam tudi jadra niso tako pomembna kot motor.
Bimini je super zadeva in jaz ga imam ves čas odprtega, samo takrat ne, ko jadram v malo močnejšem vetru.
V primeru, da si v bližini obale in gre z jadri kaj narobe, te "bimini jadro" hitro pripelje na skale, da ne omenjam, da težko gledam, ko posadke v močnejšem vetru pristajajo z odprtim biminijem in jim ni jasno, zakaj jih tako odnaša iz željene smeri. To je nevarno, predvsem za denarnico.

Moti me tudi tender na palubi in če je napoved res slaba, raje vidim, da ga pospravimo pod palubo. Skratka, čista paluba, brez navlake, ki bi oteževala plovbo.
Npr. v viharju, pišejo tisti, ki so ga že doživeli, jim je s palube pometalo vse kar ne spada na njo. Sami so bili privezani, drugače bi še njih.
Naravna selekcija :lol: :lol:
Uporabniški avatar
MarjanT
Admiral
Prispevkov: 911
Pridružen: Pe Sep 14, 2007 12:51
Kraj: Sežana

OdgovorNapisal/-a MarjanT » Ne Sep 16, 2012 18:55

Jadrnico imam v Verudi, tako da mi Kvarnerska burja ni neznanka. Moje izkušnje z njo, so sledeče. Če je jadranje družinsko, počitniško, ne bom silil z glavo skozi zid, pa čeprav sem oven. Raje počakam, da se umiri, ker nočem, da burja pokvari vzdušje že prvi dan dopusta. Če je jadranje bolj ''našpičeno'', s prijatelji, s tapravo posadko, takrat ni problema. Sicer vseeno pogledam Aladina, toliko da, če je potrebno pripravimo krejšave in pospravimo notranjost jadrnice. Eno od prečkanj Kvarnerja je izgledalo takole. Štartali smo v vetru, ki si ne zasluži imena burja, bil je bolj burin. Tudi hitrost jadranja je bila ustrezno majhna. Veter je jačal. Ko je dosegel 10kn, smo že imeli usta razpotegnjena v nasmeh. Tudi naša hitrost je naraščala. Ko se je veter spremenil v burjo, ter dosegel hitrost 20kn, je postalo jadranje užitek. Ko smo bili na 30kn, sem že razmišljal, kako je bilo pred pol ure lepo. S krmilom sem imel vedno več dela, kapuco vetrovke čez glavo, da ne dobiš polne porcije morske vode za vrat. Valovi so postajali nepredvidljivi, ne veš kje se bo kakšen podrl, vedno pogosteje sem gledal ploter ter preverjal razdaljo do Unij. Kljub vsemu, je šlo brez nevarnosti naprej. Ko je burja dosegla, za tisti dan maksimalnih, 40kn, je pa situacija postajala neprijetna. Ne da bi čutil kakršnokoli nevarnost, tudi živci so bili popolnoma mirni, vendar so se minute neizmerno vlekle. Hitrost jadrnice je padla, veliko je bilo usmerjanje jadrnice v smer optimalnega prečkanja valov, ter potem lovljenja našega kurza. Obala Unij se je bližala po milimetrih. Ko smo končno prišli dovolj daleč, da nas je otok zaščitil, so se povrnili nasmehi na naše turobne obraze.
Podobne vetrovne razmere smo imeli v nekem drugem prečkanju. Posadka je bila ista, le štartali smo ob 10. uri zvečer. Priznam, da nisem pogledal vremenske napovedi. Na začetku lep burin, v drugi polovici Kvarnerja pa razmere kot je opisano zgoraj. Nekdo si bo mislil, burja med 30 in 40kn, pa še ponoči. Norci !!! Pa sploh ni bilo tako hudo. Krmaril sem nekako po občutku, valov sploh nisem videl, ne vem koliko so bili veliki. Mokri smo sicer bili, a smo po štirih urah plovbe, na Unijah posušili zunanjost in namočili notranjost. Mogoče je bolje, da vsega ne vidiš okoli sebe, ker morda ni vse tak bav bav kakor izgleda.
Marchi, jaz bi tudi raje obrnil z vetrom. Je pa to stvar posameznika, kateri način mu daje večji občutek varnosti. Izguba višine v tvojem primeru, ko ste se odločili da se vrnete, res ni pomembna. Niste bili na regati.
Jadranje je odklop
Uporabniški avatar
Grega295
Admiral
Prispevkov: 3219
Pridružen: Ne Apr 04, 2010 21:50

OdgovorNapisal/-a Grega295 » Ne Sep 16, 2012 21:01

Marchi, super zapisi; ta vikend nisem na morju in jih je prav užitek brati.

Kot berem pa je tudi z navijalnimi jadri kar nekaj dela, da jih pospraviš.
Marchi napisal/-a:Obrnem v veter in pospravim jadra, s tem imam kar nekaj dela, saj sem sam in veter ni nedolžen. Jadra plapolajo, jaz garam in rolam. V teh primerih pogrešam še kakšno roko v pomoč. Ko je vse pospravljeno zavlada "tišina" in človek se takoj bolje počuti.

Ali meniš (in drugi), da bi bilo klasična jadra res težje pospravit, če se predpostavlja, da imaš (!) dober sistem vozičkov za drsnike gl. jadra kot npr.Harken Battcar, kjer ti jadro praktično pod vplivom svoje teže pade v lazybag? Nekaj smo sicer na to temo debatirali že tule.
Uporabniški avatar
Marchi
Admiral
Prispevkov: 6953
Pridružen: Če Apr 17, 2008 11:08

OdgovorNapisal/-a Marchi » Ne Sep 16, 2012 21:59

Nagaja mi navijanje genove. Ne vem kaj bi bilo narobe vendar težko navijem sprednje jadro. Sem odprl novo temo s tem vprašanjem.
http://www.morjeplovec.net/forum/viewtopic.php?p=144615#144615

Glavno jadro pa zrolam z lahkoto.

Verjetno je res sistem z lazy jackom hitrejši. Sicer kar se krajšanja tiče imam še vedno raje roll, če deluje kot mora.
Ne vem pa kako je z genovo brez rola. Tam jo je potrebno pospravit in moraš biti na premcu, kar pa je solo težje izvedljivo, predvsem v močnem vetru.
Nazadnje spremenil Marchi, dne Ne Sep 16, 2012 22:35, skupaj popravljeno 1 krat.
al

OdgovorNapisal/-a al » Ne Sep 16, 2012 22:12

Glavno jadro ti že pade v lazy bag a kdo bo pa to krajšal?
Sigurno je lažje na roll....
al

OdgovorNapisal/-a al » Ne Sep 16, 2012 22:35

EDO napisal/-a:
al napisal/-a:Glavno jadro ti že pade v lazy bag a kdo bo pa to krajšal?
Sigurno je lažje na roll....

Saj ga ne vržeš kar tako dol v tri krasne. Ko sem sam ga spuščam po 50-70cm dol pa našponam krajšavo "i tako više puta".
Ko pa je draga zraven ona popušča jaz pa šponam krajšavo. Gre zelo hitro. Pa pri tem ni treba, da jadro plapola. Tudi če je nekoliko našponano gre lepo dol. Da bi kar tako padlo dol, tudi če je še tako malo našponano pa ni šans. pri tem tudi supertruper vozički ne pomagajo.


ja seveda. sem samo poizkušal bit "slikovit"...
EL CAPITANO
Admiral
Prispevkov: 860
Pridružen: Sr Sep 03, 2008 11:45
Kraj: Brezovica pri Lj.- Bunarina Pula

OdgovorNapisal/-a EL CAPITANO » Po Sep 17, 2012 09:27

Na biminiju sem si dal všiti okno. Bimini odprem maja zaprem pa, ko sonce izgubi moč.
Pri jadranju me ne moti. Malo težje je samo pri privezovanju , ker je treba muring prenesti mimo konstrukcije.
Pula je zakon ! Devet let burje na Pagu!
Pa vendar včasih še vedno paše :o
Kaj češ takle mamo in naj še kar traja :lol:
Ja pa še ribe bol prijemajo!
FISHING & SAILING IS LIFE
Uporabniški avatar
ljubo
Admiral
Prispevkov: 1206
Pridružen: To Mar 09, 2010 07:36
Kraj: NOVA GORICA

OdgovorNapisal/-a ljubo » Po Sep 17, 2012 13:33

Da pristavim moj lonček. Tako je izgledalo malo prej kot je začelo zalivat barko zaradi velikih valov, cirka meter pa pol do dva, na poti iz Raba na Krk. Burja hitosti ne vem ker nimam elektronskega merilnika z ročnim pa itak. Je pa bila burja napovedana od 6 do 8 bef. hehehehe So bila jadra glavno jadro celo in seveda primerno popuščen bum, prednje pa na polovico. Ne vem pa če bom tega ponavljal, ker se mi zdi škoda jadr in same jadrnice. Sva si pač dala s sinom malo duška.

Slika

Slika

Slika
pomisli in zgodilo se bo
Uporabniški avatar
MarjanT
Admiral
Prispevkov: 911
Pridružen: Pe Sep 14, 2007 12:51
Kraj: Sežana

OdgovorNapisal/-a MarjanT » Po Sep 17, 2012 13:53

Ljubo, barko ti je zalivalo ker si bil preveč nagnjen. Valovi niso tako veliki.
Jadranje je odklop

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 6 gostov