Kolesarske rute, izleti in popotovanja

Tukaj lahko razpravljate o vsem, kar ne sodi v nobeno od zgornjih rubrik. Vseeno naj ne vsebuje preveč politike, verskega prepričanja in podobnega, kar lahko hitro preveč razdvaja ljudi!

Moderatorji: moderator2, moderator

Uporabniški avatar
Marjan Tomki
Admiral
Prispevkov: 6224
Pridružen: Sr Nov 03, 2010 21:30
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a Marjan Tomki » To Okt 02, 2012 20:04

inspiron napisal/-a:Eto, tole ja pa nase, malo bolj 'resno' kolesarjenje: :oops:

http://bikebook.si/2011/10/alpska-bohinj-tolmin/

(S klikom na 'Ture' zgoraj se pa dobi se druge izlete!)

Na tistem delu hribov je kup mulatier, ki so bile nekoč vse genialno primerne za sedanja gorska kolesa.

Zdaj vidim tri možne probleme
    da človek ne prileti izza ovinka čez kakšne planince, ovce ali kakega bika
    da pravočasno opazi razdrte dele poti (in preskoči, prenese...) in da tudi pazi, da sam naprej ne 'razkoplje' poti
    treba je malo 'imeti na uču' tudi parklje (parkovne čuvaje) za primer, da so mnenja, da je treba TNP varovati tako, da v njem nihče ne sme nič početi.


Nekoč je bilo moje kolo za potepanje po hribih zelen ženski Rog Touring tam nekje iz leta 1955-60, torej na kontra zavoro in brez prestav, ki ga je kupila mama zato, da sva se s sestro naučila voziti s kolesom. Kolikor pomnim, se ona ni vozila (in ne vem, ali se je sploh znala). Med ostalimi je bila zasluga tega kolesa, da sem se naučil dobro teči - ko sem posodil nekomu za en krog, pa se ni hotel vrniti, da bi naslednji dobil en krog, ga je bilo treba ujeti, kar je bil izjemno dober trening za sprinte...

V glavnem, na tem sem odstranil prvo zavoro - kakršna je na spodnji sliki in ki je pritisnila na gumo od zgoraj - in spredaj in zadaj namestil standardne zavore za 'športna' kolesa, ki stisnejo kolesni obroč.

Nekaj temu podobnega - le z drugačnimi zavorami (poleg 'kontre v pestu, ki je ostala) spredaj in zadaj in s prtljažnikom, na katerem se je skozi leta peljalo četrt mularije iz Ljubljane in okolice
Slika

Imelo je pomembno dobro lastnost - tisti lok na zgornji cevi pri gonilnem ležaju je izjemno lepo legel na ramo ni nič tiščal, če sem tudi dlje nosil kolo na rami v hrib ali čez kak od vode podrt del poti (recimo po stezi s Slavkovega doma na Katarino ali po grebenu od Kovača na Šmarnogorsko Grmado...). Tri zavore so pa zadoščale za vsak klanec doli, ne da bi kdaj kaj pregrel...

Torej - glede na to, kako sem ga takrat uporabljal, čisto pravo hribovsko, če že ne gorsko kolo :lol: :lol: :lol:

No ja, zadevo so mi - mislim da okrog leta 1970 - ukradli. :cry:
Correct me if I am wrong, please.

Če bi se dalo upravljati starejše prispevke, bi bila kazala ažurnejša, v mnoge članke vrnjene slike, popravki vnešeni v izvirne članke in s tem vsebina pravilnejša in preglednejša...
Uporabniški avatar
pagus
Poročnik korvete
Prispevkov: 58
Pridružen: Po Mar 12, 2012 11:25
Kraj: Zagreb, Pag

Kolesarji na otoku Pagu

OdgovorNapisal/-a pagus » To Okt 02, 2012 20:51

Lahko ogledate live kamero v Mandrah na Pagu.

http://www.skylinewebcams.com/en/webcam ... arina.html

Vidli boste živo sliko luke Mandre in pogosto ladije ki peljejo kolesarje.

Več o tih brod/koleso turah lahko izgooglate če poiščete
"BICIKLOM PO KVARNERSKOM ZALJEVU".

Disclaimer: nobene veze nimam s tisto agencijo ! :!:
Pagus
inspiron
Viceadmiral
Prispevkov: 483
Pridružen: Ne Avg 05, 2012 12:37

OdgovorNapisal/-a inspiron » Sr Okt 03, 2012 08:40

Marjan Tomki napisal/-a:
inspiron napisal/-a:Eto, tole ja pa nase, malo bolj 'resno' kolesarjenje: :oops:

http://bikebook.si/2011/10/alpska-bohinj-tolmin/

(S klikom na 'Ture' zgoraj se pa dobi se druge izlete!)

Na tistem delu hribov je kup mulatier, ki so bile nekoč vse genialno primerne za sedanja gorska kolesa.

Zdaj vidim tri možne probleme
    da človek ne prileti izza ovinka čez kakšne planince, ovce ali kakega bika
    da pravočasno opazi razdrte dele poti (in preskoči, prenese...) in da tudi pazi, da sam naprej ne 'razkoplje' poti
    treba je malo 'imeti na uču' tudi parklje (parkovne čuvaje) za primer, da so mnenja, da je treba TNP varovati tako, da v njem nihče ne sme nič početi.


V bistvu je ena najvecjih zmot videnja gorskega kolesarjenja v tem, da se enaci z downhill (tekmovanji) - drvenje na polno, zablokirana kolesa, zdrsavanje, unicevanje poti, ipd

Gorsko kolesarjenje ni nic od zgoraj nastetega, gre v vecini za zelo umirjeno voznjo, z obcutkom za zavore (cimmanj blokad koles) in so torej tudi srecanja z planinci vec ali manj prijetna. POleg tega se tudi pribrca/prinese na hrib kolo, kar z downhill kolesi ne ge (ne brcanje navzgor in ne nosnja - zaradi teze).

Sodelovanje z PZS (planinsko zvezo) se tudi izboljsuje na racun izobrazevanja ter tudi vzornega sodelovanja pri obnavljanja (skupnih) planinskih poti. Dejstvo je tudi, da je vecinoma gorskih kolesarjev tudi sicer rada zahaja v hribe pes in jim je podoba le-teh znana tudi iz druge perspektive.

(Seveda pa se, kot povsod, najdejo izjeme in povzrocajo skodo ter seveda negodovanja). :evil:

Glede koles nekoc in danes - ja res je razlika prav neverjetna in napredek se pozna tudi na tem podrocju. Pa ne samo tehnologija in materiali, tudi v sami geometriji koles se je marsikaj spremenilo. Ce bi mi nekdo se recimo 10 let nazaj rekel, da se bom peljal z kolesom iz Dobrce v Trzic po vzhodnem grebenu brez sestopa s kolesa, bi ga gledal kot zelenega psa. Danes je to 'mala malca'...

MT - vseeno pa seveda kapo dol, s cim ste vcasih pilili MTB znanje in preizkusali sreco :)
gorenjc
Admiral
Prispevkov: 705
Pridružen: Ne Nov 04, 2007 23:22
Kraj: LJ

OdgovorNapisal/-a gorenjc » Sr Okt 03, 2012 09:01

Se podpišem pod zgornji tekst o goskih vožnjah.
Je pa pač tako, da se največ bere o problemih, ki nastanejo med srečanji pohodniki-kolesarji.
Po mojih izkušnjah pa teh težav sploh ni toliko, osebno sem do sedaj imel težave samo s kakšnim odvezanim psom, pa še to se da z lastnikom normalno pogovorit. Ponavadi se niti ne spomnijo, da je to lahko problem.
Je pa tako kot povsod - na vodi, na cesti, v hribih, povsod se najdejo ljudje s "problematičnim otroštvom in svojimi kompleksi".
gorenjc
Admiral
Prispevkov: 705
Pridružen: Ne Nov 04, 2007 23:22
Kraj: LJ

OdgovorNapisal/-a gorenjc » Pe Okt 05, 2012 20:03

Uporabniški avatar
Marjan Tomki
Admiral
Prispevkov: 6224
Pridružen: Sr Nov 03, 2010 21:30
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a Marjan Tomki » Pe Okt 05, 2012 21:32

Inspirion, lepo si napisal.

Tisti trije potencialni problemi se pa nanašajo predvsem na mulatjere... in na to, da je te tri reči pri poti po skoraj-brezpotjih dobro imeti v mislih.


Podrt del
    Mulatjere so bile sicer narejene, da po možnosti preživijo zime in plazove... ampak mnogih petdeset in več (kakšnih tudi 90) let ni nihče vzdrževal.

    Zato sem zapisal svarilo tistim, ki se vozijo po takih, da je lahko kak del podrt (in ko bo kaka prilika, bom tudi kaj takega poslikal - recimo iz Zadnjice na Dolič - ta je vzdrževana, ker je del planinske transverzale - ona s te poti na planoto, na katero se izpleza iz Sfinge v severni steni Triglava pa ni).

    Ko se kje začne podirati, je lepo tudi, če paziš, ko greš čez.

    Ko sem kakih deset let poleti redno bival v Ukancu, sem vsako leto na začetku sezone zložil nazaj del steze okrog jezera tam, kjer plaz izpod Pršivca doseže jezero.

    http://maps.google.com/maps?q=46.285987,13.833899&num=1&t=h&z=17

    Mimogrede, bil je zelo zdrav fittness - samo hrbet moraš znati držati prav, ko dvigaš kamne. In če jih del pobereš izpod vode, je lažje (vzgon olajša dviganje in nošnjo, dokler ni treba na breg).

    Tisti del poti - tudi če zelo paziš, kako sestaviš - ker nimaš dovolj težkih kamnov - se je vedno mestoma podiral. Večina kolesarjev je tam kolesa itak prenesla, tako da definitivno niso oni bili problem. Problem je bil plaz pozimi - in potem to, da sem jaz zadevo improviziral.

    Če utegnem, bom šel poslikat, kako je tisti del videti letos na koncu sezone, in morda še enkrat naslednje leto, ko bodo minili plazovi in bo skopnel sneg.

    To nima dosti zveze z večino običajnih poti, ki jim vožnja z gorskimi kolesi ne škodi nič bolj, kot če po njih hodiš.

Paziti za vogalom
    Moj sodelavec je imel letos nekaj tednov razbolelo ramo, potem ko se je s kolesom odpeljal na Krvavec in nazaj. Ko se je vračal, se je peljal hitro - pa mislim da nič skrajnega - in je naproti po levi strani pripeljal avtomobil in ko je - da se izogne - moral zapeljati s ceste, je posledica bila na srečo samo boleča rama.

    Podobno je lani z nami v Bohinju z mini-12 (rekel je, da z ničemer drugim še ne bi mogel - ta je pa primerna tudi za invalide) jadral nekdo, ki se podobno poškodoval pri hitri vožnji po cesti s Pokljuke - če pomnim prav, ga je nek avtomobil stisnil na del ceste, ki ga je razdrla voda. Tega so morali kar precej pokrpati in vprašanje je, če je letos že lahko spet na kolesu.

    Voznika omenjenih avtomobilov naj bi poznala prometne predpise, pa je vprašanje, kako sta se jih držala - za ovce ali bika za ovinkom na mulatjeri pa ne jamčim, da jih poznajo.

    Podobne reči se zgodijo redkim, ampak dobro je, če se zavedaš možnega problema - in se seveda voziš. Saj vemo - v smrtni nevarnosti ni samo tisti, ki je že mrtev.
TNP parklji
    Imeli smo težave z njimi - ali pa oni z nami. Letos sicer v Bohinju nisme imel s seboj kolesa, zato nisem na tekočem. Vprašanje je, kaj in kje lahko redar TNP - in odgovor najbrž piše nekje tu - http://zakonodaja.gov.si/rpsi/r08/predpis_ZAKO128.html

    Edit: http://www.uradni-list.si/1/objava.jsp?urlid=201052&stevilka=2821
    V. PRAVILA RAVNANJA IN VARSTVENI REŽIMI

    1. Varstveni režimi

    13. člen

    (splošni varstveni režim v narodnem parku)

    (1) Na območju narodnega parka je prepovedano:
    ...
    43. voziti, ustavljati, parkirati ali organizirati vožnje z motornimi vozili in s kolesi v naravnem okolju, razen za službene vožnje javne gozdarske, naravovarstvene, zdravstvene, reševalne in veterinarske službe, pri inšpekcijskem nadzoru, delu preiskovalnih sodnikov in državnih tožilcev, obrambe, zaščite in reševanja, policije, gorskih in jamskih reševalcev ter gasilcev, za vožnje pri opravljanju lovskočuvajske in ribiškočuvajske ter kmetijsko-svetovalne službe, gospodarjenja z gozdovi in divjadjo, opravljanja kmetijskih, geodetskih, geoloških del in urejanja voda;


    Kako to razumejo TNP-jci - v glavnem, če to tam zapisano ni dobro (bodisi ne varuje, bodisi varuje tako, da tam ne sme nihče nič početi) je treba najbrž predlagati spremembe.
Correct me if I am wrong, please.

Če bi se dalo upravljati starejše prispevke, bi bila kazala ažurnejša, v mnoge članke vrnjene slike, popravki vnešeni v izvirne članke in s tem vsebina pravilnejša in preglednejša...
Izi
Kapitan fregate
Prispevkov: 116
Pridružen: Po Maj 19, 2008 14:28
Kraj: Ljubljana - Supetarska draga

OdgovorNapisal/-a Izi » Če Okt 11, 2012 12:07

Živjo.

Letošnje popotniško leto smo zaključili s kolesarjenjem po Bavarski. Osnovna ideja je bila, da si ogledamo Ludvikove gradove in se med njimi popeljemo s kolesi. nekje smo predvidevali, da bomo v treh dneh prevozili cca 300 km, ampak.....

Zgodaj zjutraj smo se naložili s kolesi na avtobus in jo peko Karavank mahnili proti cilju, ki je bil v mestu Fussen , kjer sta v bližini dva dvorca Ludvika. No ob prihodu takoj prvo razočaranje, najbolj kičastega so zavili in ga obnavljajo

Slika

nad glavami pa se nam je bohotil njegov drugi dvorec. Imen načrtno ne pišem, ker sem imel še z izgovorjavo probleme, pisanje v nemščini pa mi je prava muka.

Slika

No malo smo potipali želje udeležencev, in, ker ni bilo nekega pretiraanega navdušenja nad tem, da bi šli na ogled, smo zajahali kolesa in marš ven iz mesta. Tja, kjer najraje kolesarimo : v naravo

Slika

Takoj na začetku človeka zmotita dve stvari. Pospravljeno in urejeno je tako, da ti gre po parih dneh že na jetra. Enostavno moteče je že.
Druga stvar: kamorkoli pogledaš sami pašniki in goved. Na kmetijah pa sončne elektrarne. Ni je praktično kmetije, ki ne bi imela polne strehe celic.

Slika

Slika

Njive po poti nismo videli praktično nikjer. Kasneje smo izvedeli, da je Bavarska načrtno vzpodbujala govedorejo in so kmetje zaradi tega opustili klasično kmetovanje.

Za prvi postanek smo si izbrali gostilno ob manjšem jezeru

Slika

Naprej se pot vije med jezeri na eni strani in kmetijami.

Slika

Tako smo proti večeru počasi priguncljali do našega prenočišča v mestu Weilheim in OB.

Ta dan smo prevozili cca 90km.
Izi
Kapitan fregate
Prispevkov: 116
Pridružen: Po Maj 19, 2008 14:28
Kraj: Ljubljana - Supetarska draga

OdgovorNapisal/-a Izi » Če Okt 11, 2012 12:23

Drugi dan.

Ta dan smo sprva načrtovali krožno turo Weilheim - Munhen in nazaj, vendar je bila kilometrina prevelika pa še vreme ni čisto vedelo kaj bi.

Padla je odločitev. V Munchen gremo z avtobusom in se s kolesi vračamo proti izhodišču.
Tako smo se popeljali v Munchen

Slika

Kjer cmo se v bližini BMW izkrcali se se preko Munchna začeli vračati. V samem Munchnu je za kolesarje poskrbljeno odlično. Povsod table, kolesarske steze urejene, ljudje strpni. Naj povem, da v reh dneh nismo slišali trobljenja za ritjo, pa smo parkrat vozili kot kure brez glave.

Obvezen ogled centra

Slika

ob poti nas je pozdravil Ludvik 1.

Slika

Zanimiv način parkiranja koles

Slika

Dovolj imamo, smo sklenili po dveh urah "lutanja" po Munchnu in se odpravili ven. Vmes smo se izgubili, vendar nam je prijazen domačin pokazal pot, nam svetoval, kje je najlepša pot in gas, smo bili že v špuri

Ob poti pa

Slika

In most za kolesarje pod avtocesto

Slika

Počasi smo skozi gozdove prikolesarili do najlepšega ( vsaj za nas ) bavarskega jezera.

Slika

Marina je bila s kupčkom polna, čeprav je ravno prav pihalo in je bilo jezero ppolno jadrnic

Slika

Ob takem razgledu smo se počasi pripeljali nazaj do izhodišča.

Slika

Ta dan smo prekolesarili 105km
Izi
Kapitan fregate
Prispevkov: 116
Pridružen: Po Maj 19, 2008 14:28
Kraj: Ljubljana - Supetarska draga

OdgovorNapisal/-a Izi » Če Okt 11, 2012 12:40

Tretji - zadnji dan

Ta dan smo imeli v planu ruto proti mestu Rosenheim, kje naj bi se naložili in odpeljali proti domu.

Štartali smo takoj po zajtrku, saj je bila želja zaključiti kolesarjenje v popoldanskih urah.

Dan pa, kot bi ga narisal

Slika

Pejsaži enkratni, vendar ob vsem tem kiču enostavno več ne opaziš vsega.

Slika

Kolesarili smo skozi vasi in se v mestu Bad Tolz ustanili na kavi

Slika

Če se boste kdaj vozili tod ustavite se, mesto je lepo in se splača. Slik zadnjega dne pa imam bolj malo, saj smo kmalu ugotovili, da nas je stric Google maps "nategnil" in bo kilometrov krepko čez planirane. Tako je bilo treba stopiti na gas in je bilo časa za ustavljanje malo.

Nekaj utrinkov pa vseeno.

Na poti

Slika

in ob poti



Slika

povsod se pasejo krave in konji.

Slika

Tkako smo proti večeru prileteli na naš cilj, ki smo ga osvojili po 145 prevoženih kilometrih. na hitro smo se preoblekli in gas proti Ljubljani, kamor smo prispeli malo po polnoči.

Zaključek:

Vsi skupaj smo ugotovili, da se bomo na Bavarsko še vrnili, saj je za kolesarjenje poskrbljeno tako kot je treba. Toliko o naših izletih letos. Planiramo pa že novepodvige v letu 2013. Eden od izzivov bo z vlakom do Amsterdama in s kolesom domov.

Lep pozdrav Iztok - Izi
gorenjc
Admiral
Prispevkov: 705
Pridružen: Ne Nov 04, 2007 23:22
Kraj: LJ

OdgovorNapisal/-a gorenjc » Če Okt 11, 2012 13:59

SUPER .... dobre turce in ideje :!:
Uporabniški avatar
Joško
Admiral
Prispevkov: 1774
Pridružen: Če Sep 17, 2009 15:02
Kraj: Koper

OdgovorNapisal/-a Joško » Sr Nov 07, 2012 23:02

Te dni je na morju spet prijetno toplo in idealno za kakšno krajšo turo. Zvečer pa se že čuti hladno.

Dva dni nazaj: Koper-Izola-Portorož-Dragonja-Sveti Peter-Šmarje-Koper. Skupaj 47km

Danes: Koper-Izola-Portorož-Plovanija-Umag-Savudrija-Crveni vrh in nazaj v Koper. Skupaj 89km. V Umagu me je pričakal Val in me častil s tortico in sokom.

Zelo luštkana in že večkrat prevožena tura je: Koper-Ankaran-Muggia-Osp-Koper
Ali pa: Koper-Izola-Portorož-Korte-Baredi-Šmarje-Koper. Vse so tam med 30 in 40km
:)"Dobrega štromarja zruka samo slab šnops":)
Uporabniški avatar
Marchi
Admiral
Prispevkov: 6953
Pridružen: Če Apr 17, 2008 11:08

OdgovorNapisal/-a Marchi » Če Nov 08, 2012 00:00

U super Joško tele so prav lepe turce. Mogoče pa le ta vikend sprobam katero. Upam, da se ne zgubim med vsemi vasmi tam okoli Kort. Enkrat sem se znašel pod Kortami na glavni cesti Dragonja Koper, tako da ne bi rad ponovil napake. :oops:
Uporabniški avatar
Joško
Admiral
Prispevkov: 1774
Pridružen: Če Sep 17, 2009 15:02
Kraj: Koper

OdgovorNapisal/-a Joško » Če Nov 08, 2012 16:17

Haha, ta je divja. Še bolj pa ta na nasprotni strani, na Padno. S cestnim kolesom imam kar dosti dela, ker imam drugačno prestavno razmerje kot na gorskem kolesu.
Na primorskih cestah redko najdeš samo ravninsko turo. Morda ta: KP-Ankaran-Muggia in nazaj, 37km. Jaz jo raje in običajno začinim s kakšnim vzponom, ker ponavadi nimam veliko časa.
Luštkana mi je ta: KP-Izola-Baredi-Šmarje-Pomjan-Marezige-Sveti Anton-KP
Tudi v nasprotni smeri je kar treba garat, sploh gor na Pomjan. Zgonim se pa kot po enournem squashu.
Primorska žalost, verjamete, da cela obalna regija ne premore enega squash igrišča. Ampak to je že druga tema.
:)"Dobrega štromarja zruka samo slab šnops":)
Uporabniški avatar
dule
Admiral
Prispevkov: 751
Pridružen: Pe Jul 27, 2007 15:53

OdgovorNapisal/-a dule » Ne Apr 14, 2013 14:31

Danes je pa vreme za na kolo, če nisi na morju!
kok-pit?
Viceadmiral
Prispevkov: 417
Pridružen: Pe Mar 08, 2013 20:27

OdgovorNapisal/-a kok-pit? » Po Apr 22, 2013 19:50

Že dolgo let nisem videl nobenega ¨mulca¨, ki bi se ¨pod štango¨ peljal, tako, kot smo se mi včasih v Socializmu. Največje ¨veselje¨ je bilo, ko ti je veriga prijela hlače...

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 13 gostov