Med prazniki sem ribiškemu prijatelju popravil hidravlično črpalko za avtopilot Raymarine CR Hydraulic pump Type 1.
V decembru smo v marini Izola po uspešnem lignjelovu nazdravili skupaj z ribiškimi prijatelji. Med poskušanjem domačih klobas in odličnega vinčka pove, da ga zeza avtopilot. Na brzino ga vklopim in preverim nekaj fintic s katerimi preverjam posamezne sklope. Posumim na hidravlično črpalko ali mehansko okvaro pri krmilu.
Odpremo dostop do krme tam pa je bilo kaj videti. Ima namreč kovinsko barko in dokler ni kaj crknilo ni niti preveril prostora pod krmnim delom. V krmi je bilo nekaj vode in rja je pričela gristi rebra. Še dobro, da smo pogledali, ker mora sedaj obvezno čimprej oprati krmni prostor in sanirati rjavino in primerno zaščititi pločevino.
Naslednje jutro odmontira hidravlično črpalko avtopilota in mi jo prinese.
Slikal sem jo šele doma v delavnici po ščetkanju in odstranjevanju oksida.
Na sliki se lepo vidi kaj se zgodi v kolikor so zadeve na kovinskem plovilu nepravilno montirane. Med aluminijastim ohišjem črpalke in ogrodjem plovila se je zaradi slabe zaščite (barve) ob povečani vlagi pričela galvanika.
Za pričetek galvanike so potrebni sledeči pogoji:
- kratek stik med različnimi materiali (aluminij anoda - pločevina katoda)
- tok elektronov po kovini (trup plovila, pritrdilni vijaki)
- tok ionov preko elektrolita (slana voda, visoka vlaga)
Galvanika je poškodovala tudi ohišje elektromotorja
Na srečo se je popravila lotil zadnji čas drugače ne bi bilo več pomoči temu motorju. Ščetke v notranjosti so se zataknile bakrene povezave pa so popolnoma oksidirale in razpadle. Naročiti sem moral nove ščletke in vzmeti ostalo pa sem popravil.
Očiščeni deli električne hidravlične črpalke
Zaščiten aluminij z wash primerjem
Wash primer ni več v prodaji čeprav je nezamenljiv v letalstvu.
Zaščiteni deli pred ponovnim sestavljanjem
Ob prvi priliki, še nastavim avtopilot in preverim ostalo. Bom prilepil tukaj slike.
LP NT