Prikolica za čoln - mnenja!

Vse o opremi motornih plovil in jadrnic, tehnični nasveti v zvezi z opremljanjem plovil, prikolice za prevoz plovil, stojala za zimovanje plovil...

Moderatorji: moderator2, cibro, moderator

mornar417
Višji štabni praporščak
Prispevkov: 44
Pridružen: So Mar 26, 2011 09:02

OdgovorNapisal/-a mornar417 » To Feb 28, 2012 14:38

ja lahko pride do galvanskega člena samo mislim da ni panike pri prikolicah.
vsi vijaki so galvansko cinkani. in popolnoma zadovoljujejo potrebe povprečnega uporabnika.
Uporabniški avatar
mamaMicka
Admiral
Prispevkov: 4811
Pridružen: To Jan 11, 2011 17:27

OdgovorNapisal/-a mamaMicka » To Feb 28, 2012 16:38

matjaz80 napisal/-a:baje naj ne bi dajal inox-a skupaj z železom (ne vem kje sem slišal, da se ta dva materiala tepeta med seboj, popravite me če se motim). Sicer pa vem, da bi lahko te objemke ali kakorkoli se imenujejo kupil v železnini, ampak bi takoj zarjavele zato sem bolj mislil na to kje bi lahko dobil pocinkane.


Na prikolici kar mirno glede galvanskega člena... Če nič drugega nimaš elektrolita :D
Vse ALU prikolice imajo kovinske akse, pa so najboljše.

Glede profilov, mislim, da bi se moral zelo namatrati, da bi našel nepocinkane objemke... oziroma ono drugo uporabljajo na vijakih... Pa ne vem imena...

Če ne boš delal kaj extra zahtevnega, kar v "železnino" so 100% pocinkane
Ne sodi me, dokler me ne spoznaš, ne podcenjuj me, dokler mi ne postaviš izziva in ne govori o meni, dokler ne govoriš z mano!
bsc46
Admiral
Prispevkov: 736
Pridružen: To Dec 08, 2009 11:39
Kraj: Postojna

OdgovorNapisal/-a bsc46 » So Jan 05, 2013 10:23

Bom kar tule vprašal. Včeraj, ko sem se vračal z morja se mi mi je zgodilo tole.
Slika
Slika
Slika
Kaj bi mi predlagali. Sanirat zadevo(švasanje), menjavo akse ali novo prikolico.
Prikolica je nasplošno še v dobrem stanju. Dolžina akse pa je cca.1430.
Že vnaprej hvala za odgovore.
Ljubitelj narave
val
Admiral
Prispevkov: 1566
Pridružen: Po Sep 08, 2008 20:12
Kraj: Maribor-koper- Pula

OdgovorNapisal/-a val » So Jan 05, 2013 10:47

acrobat
Admiral
Prispevkov: 718
Pridružen: Ne Apr 08, 2007 10:33

OdgovorNapisal/-a acrobat » So Jan 05, 2013 10:53

Če je prikolica še vredu,se seveda splača popravit.Katera prikola pa je?

Ni pa tole prijetno da se ti zgodi nekje na poti.
Uporabniški avatar
kasaudio
Admiral
Prispevkov: 3950
Pridružen: Po Dec 13, 2010 08:32
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a kasaudio » So Jan 05, 2013 10:54

U pi.... Hvala bogu da si še tukaj. Nimaš kaj, nova aksa. Knott. Fak tega je mene zmer strah pr prikolicah. Tvoja zgleda čist OK, nikol nebi pričakoval česa takega. Kolk je bla ta stvar (aksa) stara?
mornar417
Višji štabni praporščak
Prispevkov: 44
Pridružen: So Mar 26, 2011 09:02

Axsa

OdgovorNapisal/-a mornar417 » So Jan 05, 2013 12:32

Se strinjam menjava osovine, glede na to da je to stara prikolica, bo polega axse potrebno zamenjati tudi feltne, ker stare imajo 4x98, nove pa 4x100,
videti je da ima prikolica naletno glavo se pravi da bo potrebno menjati tudi to, ali pa vzeti os z zavoro, da bo združljiva z naletno glavo. Ker v nasprotnem primeru , če bi jo samo blokiral, mislim, da bi imel težave na tehničnem pregledu. Ampak zavoljo vaše varnosti, bi vam priporočil, da se zadeva popravi in uredi kot to zahtevajo predpisi in da se doseže maxsimalna varnost na cesti.
Obrnite se na Vilija in vam bo režil ta problem, prilagam int. naslov.
www.prikolice.net
Uporabniški avatar
mamaMicka
Admiral
Prispevkov: 4811
Pridružen: To Jan 11, 2011 17:27

OdgovorNapisal/-a mamaMicka » So Jan 05, 2013 12:43

A lahko vprašam kaj je to naletna glava? In kako je ali ni le ta združljiva z premo?
Ne sodi me, dokler me ne spoznaš, ne podcenjuj me, dokler mi ne postaviš izziva in ne govori o meni, dokler ne govoriš z mano!
mornar417
Višji štabni praporščak
Prispevkov: 44
Pridružen: So Mar 26, 2011 09:02

OdgovorNapisal/-a mornar417 » So Jan 05, 2013 13:18

Izraz vlečne glave - naletne glave , pomeni mehanske naprava za spenjanje, pritjene na vlečno ojesje priklopnikov za spenjanje na vlečno vozilo. Osnovna zahteva je , da mora biiti spenjanje in odpenjanje vozila (prikolice) varno in enostavno, ter da jo lahko opravi samo ena oseba, brez uporabe orodja. Vsi mehanski deli ki neposredno spenjajo vozila morajo biti izdelani iz jekla. Spenjalna točka za prikolice katere so namenjene za prevoz plovil je med 350-430mm, predvsem zaradi tega ker takšna prikolica nima referenčne ravnine.
Vgradi se lahko samo takšna vlečna glava ki ima ES - homologacijo.
Običajno razreda B-X;
Združljivost z premo osjo pomeni, kakšen je zavorni učinek, pri prikolicah ki imajo načeščene osi z zavorami.
Uporabniški avatar
mamaMicka
Admiral
Prispevkov: 4811
Pridružen: To Jan 11, 2011 17:27

OdgovorNapisal/-a mamaMicka » So Jan 05, 2013 14:43

mornar417 napisal/-a:Izraz vlečne glave - naletne glave , pomeni mehanske naprava za spenjanje, pritjene na vlečno ojesje priklopnikov za spenjanje na vlečno vozilo. Osnovna zahteva je , da mora biiti spenjanje in odpenjanje vozila (prikolice) varno in enostavno, ter da jo lahko opravi samo ena oseba, brez uporabe orodja. Vsi mehanski deli ki neposredno spenjajo vozila morajo biti izdelani iz jekla.
Vgradi se lahko samo takšna vlečna glava ki ima ES - homologacijo.
Običajno razreda B-X;

Saj bi lahko rekel tudi priklop. katerega kupiš v trgovini. Prodaja priklopov brez ustreznega certificiranja ni dovoljeno.
mornar417 napisal/-a:Spenjalna točka za prikolice katere so namenjene za prevoz plovil je med 350-430mm, predvsem zaradi tega ker takšna prikolica nima referenčne ravnine.


Komercialna BUČA!
"Spenjalno točko", kakor jo ti imenuješ ureja DIN 74058 in je 430mm +-35mm in velja za VSE VSE VSE avtomobilske prikolice, kot seveda kljuke na avtomobilih. Pa refernečna višina gor ali dol. PA sploh... Kaksna pa je referenčna višina za prikolice?? Kakor jaz vem čimnižja, razen če je narava uporabe prikolice drugačna?!
Še več. "spenjalno točko" korigiraš z rudo(ojem), velikostjo pnevmatik in z vpetjem priklopa. Priklopi pa so vsi standardizirani in so že vsaj 20 let vsi enaki!

mornar417 napisal/-a:Združljivost z premo osjo pomeni, kakšen je zavorni učinek, pri prikolicah ki imajo načeščene osi z zavorami.


Težko komentiram, ker ne vem kaj je to nečeščena aksa.
Kolikor te pa razumem pa na prikolico recimo letnik 89 ne gre menjati akse brez menjave priklopa?
V najslabšem primeru je potrebno prirediti vage. Vage niso testirane in jih vgrajuje ali prireja vsak proizvajalec sam. Stari priklopi imajo vzmeti in z novo akso pač vse skupaj dela po starem načinu, kot to deluje že sedaj, če ima seveda star sistem, kar pa dvomim, sploh pa se tega iz slik ne da razbrati.

Brez zamere mornar ker sem skočil nate. Kriv ali ne mi gredo na zivce prodajalci/proizvajalci(predvsem prikolic za čolne), ki prodajajo svoje prikole, kot da so narejene iz nekega NASA materiala, uporabljajo izraze, ki nimajo veze z prikolico, samo za to, da izpade vse skupaj neka vesoljska znanost, katero se posledično potem lahko fino zaračuna "navtčnim neumnežem" z polno denarnico.
Mirno lahko trdim, da v Sloveniji ni niti enega proizvajalca, ki bi montiral kaj bolj posebnega na svojo prikolico, kot montira Unsinn, Humbaur itd... Če pa zmontirajo nerjavne zajle in akse z zaprtimi ležaji(unsinn serijsko na 2m prikolico za krompir) pa to računajo, kot zlato, čeprav je nabavna cena enaka(le nekaj € razlike).
Ne sodi me, dokler me ne spoznaš, ne podcenjuj me, dokler mi ne postaviš izziva in ne govori o meni, dokler ne govoriš z mano!
Uporabniški avatar
borh
Viceadmiral
Prispevkov: 398
Pridružen: Ne Dec 27, 2009 14:06
Kraj: PO

OdgovorNapisal/-a borh » So Jan 05, 2013 15:55

O piz.. prav z grozo gledam te slike in si predstavljam kakšne probleme ti to naredi.Me pa zanima zakaj pride do tega,mogoče sol ali pa??? :roll:
Uporabniški avatar
bolid
Admiral
Prispevkov: 2659
Pridružen: Če Maj 29, 2008 18:56
Kraj: Novo mesto
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a bolid » So Jan 05, 2013 16:01

SRANJE :evil: še dober, da je vse ostalo na svojem mestu in da nisi še ti kam poletel.
Ure dnevi leta tečejo....
mornar417
Višji štabni praporščak
Prispevkov: 44
Pridružen: So Mar 26, 2011 09:02

OdgovorNapisal/-a mornar417 » So Jan 05, 2013 16:48

Mama micka prav vesel sem, da si skočil name. Saj to samo pomoč ostalim ki prebirajo te vrstice. Prodaja priklopa brez homologacije je dovoljena, samo da se ne sme montirati na priklopnik ki je namenjen za uporabo v cestnem prometu. npr. traktorski priklop..Kot veš se pri prikolicah pojavljajo tri zadeve prvič, je kot si omenil ti referenčna višina, referenčna širina in referenčna ravnina. Ne bi se spuščal v podrobne razlage, kaj to pomeni, to je stvar tehničnih služb (EU - homologacij, tam morajo biti upoštevane.) Vse to urejajo razni pretpisi in standardi itd...
V najslabšem primeru je potrebno prirediti vage. - to ne razumem kaj si misli napisati z vagami..
Prikolice za prevoz plovil ni nobenas NASA znanost, temveč gre samo za vozila, ki morajo izpopolnjevati določene pogoje in namen teh je samo varnost za uporabnika in ostale udeležence v cestnem prometu. Vse to urejajo tehnične specifikacije vozil, kot veš.
Vsi v EU uporabljajo domala iste prizvajace osi, naletnih glav, luči, itd ,ki pa morajo biti ustrezno hommologirane, kot za vsa vozila v cestnem prometu.
Danes se na prikolice predvsem za plovila že serijsko nameščajo inox zajle. Vsi ležaji so zaprti, obstaja možnost tudi nerjavnih ležajev (inox), ampak je temu tudi primerna cena. Smotorno je misliti ob tem takrat ko menjaš ležaje ob normalni uporabi je življenska doma lahko zelo dolga, osebno pri meni so isti ležaji že več kot 10 let. S tem, da prikolico in čoln uporabljam, tedensko.
Sedaj pa še nekaj o NASA programu. Vedno in povsod zagovarjam eno stališče, da eno barko teže cca 1000 kg lahko prevažaš domala z vsako prikolico od katerega koli proizvajalca, kako je prikolica dobra, se pa pokaže pri spustu čolna v vodo, še bolj pa pri navlačenju plovila na prikolico. Ja Mama Micka, hvala da si skočil name lahko še neštetokrat in bom tega zelo vesel. Časa imaš dva dni nato pa se podam na nekoliko daljši zaslužen dopust .
Uporabniški avatar
kasaudio
Admiral
Prispevkov: 3950
Pridružen: Po Dec 13, 2010 08:32
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a kasaudio » So Jan 05, 2013 17:20

Tale debata, kakršna koli že je prav velike uporabne vrednosti za običajne navtike nima. Če vesta kaj konkretnega svetujta bsc46 kakšno osovino naj kupi, dajta mu seznam vsega kar rabi da bo mel porihtano in da se mu kaj tazga še 1x ne zgodi. Običajni navtiki pač kupimo prikolico pri proizvajalcu in če hočemo met dobro jo tudi mormo drago plačat. Je res da se verjetno posamezne dele tu in tam poceni dobi vendar prikolica za barke je le skupek stvari ki morajo biti vse kvalitetne in dobro skup dane. In jaz to vseeno rajši strokovnjaku prepustim.
Uporabniški avatar
mamaMicka
Admiral
Prispevkov: 4811
Pridružen: To Jan 11, 2011 17:27

OdgovorNapisal/-a mamaMicka » So Jan 05, 2013 18:50

Sem napisal ze cel referat pa sem zbrisal, ker je brezveze...

V eni drugi temi sem že napisal kaj je potrebno za homologacijo prikolice. NA noveni slovenski prikoli ni nič čemur se reče dobro ali presežek. Vse akse so osnovne, priklopi osnovni, cinka se v Avstriji zaradi cene, ne pa kvalitete. Železo je navadno železo in to je to.

@kasaudio, dobre prikolice so Ellebi in Satelite, pa še to ne osnovni modeli. Ostalo je le predrag klump!

@mornar417 s svojimi besedami pa zavajaš. Vse te besede katere niso niti v slovarju so le flancanje in prodajne fore. Da ti narediš in homologiraš prikolico potrebuješ le skico in zračunano statiko, materiali itd. Če pa tvoje reference pomenijo mere prikolice, potem pa ja... VSe ostalo je...

kasaudio, bcs ju sem ze povedal kaj potrebuje in mu z veseljem tudi pomagam zmontirat, ker je dela točno 2 ure, niti čolna ne rabi dati dol!
Ne sodi me, dokler me ne spoznaš, ne podcenjuj me, dokler mi ne postaviš izziva in ne govori o meni, dokler ne govoriš z mano!

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 19 gostov