Vendee Globe 2012-2013

Vabila in poročila z navtičnih sejmov in navtičnih dogodkov

Moderatorji: moderator2, moderator

Uporabniški avatar
ljubo
Admiral
Prispevkov: 1206
Pridružen: To Mar 09, 2010 07:36
Kraj: NOVA GORICA

OdgovorNapisal/-a ljubo » Ne Jan 06, 2013 17:26

Bernard ima pa res smolo nikakor, da se skopa iz težav. Mislim, da bo v naslednji dirki več sončnih panelov na barkah.
pomisli in zgodilo se bo
al

OdgovorNapisal/-a al » Po Jan 14, 2013 14:54

A kdo še spremlja tole "dolgočasno" (vsaj za nas kopenske podgane) dirko?
:lol:
Uporabniški avatar
ljubo
Admiral
Prispevkov: 1206
Pridružen: To Mar 09, 2010 07:36
Kraj: NOVA GORICA

OdgovorNapisal/-a ljubo » Po Jan 14, 2013 16:10

Jst jo spremljam. Mogoče zaradi razvrstitve je dolgočasna. Drugače pa je zanimivo spremljat in analizirat. je pa skoraj vsak dan kaj zanimivega. Še posebno komentarji pod dogodki.
pomisli in zgodilo se bo
al

OdgovorNapisal/-a al » Po Jan 14, 2013 16:11

No saj jaz jo tudi spremljam a je treba priznati, da letos res ni neke štale in še zelo hitri so po vrsti. Celi carji!
Uporabniški avatar
ljubo
Admiral
Prispevkov: 1206
Pridružen: To Mar 09, 2010 07:36
Kraj: NOVA GORICA

OdgovorNapisal/-a ljubo » Po Jan 14, 2013 17:41

Res so carji, čeprav je še lep del pred njimi. Psiha jih kr daje pa mraz je tudi svoje prispeval. So se pa začele tehnične težave. Pa kr nekaj jadr je končalo svojo karjero. Dane tu di od Alesssandrota je končal v vodi in posledično tudi pod krmilom tako da ja.
pomisli in zgodilo se bo
Uporabniški avatar
Marjan Tomki
Admiral
Prispevkov: 6224
Pridružen: Sr Nov 03, 2010 21:30
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a Marjan Tomki » Po Jan 21, 2013 17:46

ljubo napisal/-a:Bernard ima pa res smolo nikakor, da se skopa iz težav. Mislim, da bo v naslednji dirki več sončnih panelov na barkah.


Jap.

    Stamm Collides With UFO - UFO je v tem primeru neznani plavajoči predmet.

    Podobno stanje, kot Thomson (težave z hidrogeneratorji, zviti propelerji hidorgeneratorjev...) - samo nadaljevanje je bilo tako, da mu je pošlo tudi gorivo za agregat, je bil potem na koncu diskvalificiran.

    Stamm se je - zato da bi poštimal, kar more pri hidrogeneratorjih in/ali da bi mu po možnosti dostavili gorivo za agregat - zasidral v Sandy Bay pri otokih Aucklands. Ob zori je opazil v bližini zasidrano drugo ladjo in kmalu za tem tudi, da mu sidro ne drži, in da ga nosi k tej drugi ladji. (Verjetno je bil brez elektrike problem dvigniti in ponovno spustiti sidro...). Potem je zaprosil za dovoljenje, da se priveže na barko, k kateri ga je neslo.

    Za dodatek mu je pri privezovanju na zasidrano ladjo pomagal član posadke te ladje.
    Mooring to another boat is a breach of the first sentence of NOR 3.2.
    .
    The mooring of Cheminées Poujoulat to the Professeur Khromov was made with the help of the person on board and the crew of the Professeur Khromov. This is a breach to the second sentence of NOR 3.2.
    Even though not requested, the assistance received from the crew member by Cheminées Poujoulat to secure the Cheminées Poujoulat and to prevent creating problem for the Professeur Khromov constitutes a breach to NOR 3.2, and the material contact with another boat by mooring to her constitutes a breach to NOR 3.2 and to the principle of NOR 3.
    The penalty imposed for any breach to NOR 3.2 is a disqualification, explicitly stated in the same article. Therefore, the international jury cannot apply the sailing instruction 11.2 to give a discretionary penalty lower than disqualification.


    Torej trenutno še 12 od dvajsetih v tekmi.

    Slika

    Zdaj plove nekje v bližini obale Brazilije - blizu Goldinga in Le Cama (običajni prikaz ga po diskvalifikaciji ne pokaže več).
Sončne celice
    Sončne celice so - zlasti ob letnem času, v katerega je 'pomerjena' ta tekma, zakon - krog okrog antarktike delajo prav v času, ko je dan najdaljši in s tem tudi osončenost oziroma prejeta el. energija največja, kar možno.

    Jaz bi sicer poleg električnega avtopilota kot rezervni cel gotovo imel tudi veternega. Še boljši bi bil mogoče hibrid - zadeva, pri kateri bi elektronika upravljala kot veternega avtopilota, ki bi pa zares obračal krmilo (tako bi bila poraba el. energije manjša, kot če motor neposredno obrača krmilo).
Nazadnje spremenil Marjan Tomki, dne Po Jan 21, 2013 19:31, skupaj popravljeno 1 krat.
Correct me if I am wrong, please.

Če bi se dalo upravljati starejše prispevke, bi bila kazala ažurnejša, v mnoge članke vrnjene slike, popravki vnešeni v izvirne članke in s tem vsebina pravilnejša in preglednejša...
Uporabniški avatar
Marjan Tomki
Admiral
Prispevkov: 6224
Pridružen: Sr Nov 03, 2010 21:30
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a Marjan Tomki » Po Jan 21, 2013 19:06

Di Benedetto
    Kaže, da je Di Benedetto dobil škoto v glavo in si pri padcu, ki je sledil, (najbrž ne zlomil ampak) nalomil rebro.

    Ob treh ponoči je barko položilo na levi bok (domneva, da zaradi vala). Vozil je s tretjo krajšavo in sprednjim jadrom (solent domnevam, da je prednje jadro, ki seže le do jambora, pri nas rečejo flok) in ko je spuščal v vodo krmilo na levi strani, je verjetno še en val povzročil, da je glavno jadro preletelo, in pri tem ga je zajela njegova škota in padec je bil... neugoden.

    Pri tem mu je odneslo tudi še eno jadro (mali špinaker), ki v tem trenutku ni bil v vreči.
    Slika

    In če sem razumel prav, se je v zadnjih dneh moral dvakrat povzpeti na jambor... Enkrat takrat, ko mu je šel pred kratkim šla dvižnica genakerja, drugič včeraj ali danes zaradi ostankov špinakerja, ki mu ga je razcufalo, na jamboru..

    Torej brez treh od jader za vožnjo z vetrom v hrbet in počeno rebro.
    Ne bo mu lahko.
    Slika

Prvi štirje in potem 2000 milj
    Gabart je malo več (dobrih sto NM) pred Le Cléac’h-om, kolikor se je obema skupaj v zadnjih 24 urah približal Dick (okrog 80 NM, zaostaje še dobrih 400 NM)). Tudi Thomson je v zadnjih 24 urah prepeljal skoro toliko kot Dick, zaostaja pa slabih 700 NM.

    Glede na to, da je Macif v področju, kjer je veter šibkejši, kot je južneje, se mu bodo ostali štirje iz te skupine lahko še nekoliko približali. Sicer so pa ti zdaj v zračni črti že bližje cilju kot je od njih oddaljena naslednja skupina (Macif in Banque Populaire že pod 2000 NM).
Naslednji štirje se dajejo z nasprotnim vetrom in razburkanim morjem
    V zadnjem dnevu preplute poti bark iz te skupine so okrog 200 NM, kar je bistveno manj tako od bark iz prve skupine kot od de Broca (350 NM) in De Lamotte (ok. 270 NM), ki pa za to skupino precej zaostajata (ok. 700 NM prvi in kakih 1000 NM drugi).

    Dominique Wavre (Mirabaud) je rekel, da takega južnega Atlantika še ni doživel in da od rta Horna ni bilo reči, ki bi ga razveselila. Včerajšnji dan je bil obupen, veter je vlekel od vseh strani, tako da ni mogel čisto nič spati.

    Ponoči pa pri vsem tem še nič ne vidiš...
    Slika
Correct me if I am wrong, please.

Če bi se dalo upravljati starejše prispevke, bi bila kazala ažurnejša, v mnoge članke vrnjene slike, popravki vnešeni v izvirne članke in s tem vsebina pravilnejša in preglednejša...
al

OdgovorNapisal/-a al » To Jan 22, 2013 04:26

JP Dick je izgubil kobilico!
Še vedno jadra proti cilju a s pošteno skrajšanimi jadri...
Več na uradni strani seveda...
Uporabniški avatar
Marjan Tomki
Admiral
Prispevkov: 6224
Pridružen: Sr Nov 03, 2010 21:30
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a Marjan Tomki » To Jan 22, 2013 10:49

Jean Pierre Dick, Virbac Paprec 3
    Zdaj ne bo več mogel takole... (klik na sliko za podrobnosti)
    Slika

    Kot je napisal al, je Virbac Paprec 3 izgubil 4 tonsko kobilico, kar je približno polovica mase njegove barke (za podatke klik na sliko).
    Slika
    At 23.45hrs UTC, while sailing in the third position of the Vendée Globe, about 500 miles northwest of the Cape Verde islands, Jean-Pierre Dick called his team to inform them that his boat, Virbac-Paprec 3, had lost its whole keel at 22.45hrs UTC. The skipper from Nice has stabilised the situation. The boat has full ballasts and Dick is sailing at 8 knots towards the Azores.

    Kaj je izguba kobilice naredila trupu, ne vem, ampak JP ni poročal o kakšnem vdoru vode.

    "I was sailing on starboard tack under mainsail with one reef and the solent (sail), in 20 knots of wind. I was inside when the wind increased suddenly. I went out to adjust the sails. At that moment, I heard a loud bang.

    “Virbac-Paprec 3 went to the luff and was pushed on its side. I eased the mainsail sheet and solent sheet. I furled it (the solent). I went to the end of the boom and eased the running backstay. I went downwind smoothly and the boat slowly went back into the right position. I filled all the ballasts to stabilise the boat.

    I am heading to the Azores at 8 knots with two reefs in the mainsail and with a staysail. The situation is stabilised and I think that there is no risk of capsizing. My dream of a podium finish in the Vendée Globe has suddenly sunk.”


    " I heard a huge banging noise and the boat heeled immediately. So I eased off the main sail and the boom went down in the water. The boat then violently bent on her side and she stayed like that for quite a long time, until the wind got weaker and the rain stopped. Then I could slowly bear away. The runner was on the wrong side of the boom but I was strill able to bear away, roll the solent up and go to the end of the boom to move the runner back on the right side. The boat is now ok, and we're currently sailing at 8 knots. "

    Torej polni balastni tanki, viharno sprednje jadro in druga krajšava in smer proti Azorom. Ker kaže, da manjka ne le bunka z balastom, ampak ves jekleni list kobilice, ima verjetno močno povečan bočni zanos in je to mogoče še en razlog, zakaj ima pri 10 NM v zadnji uri le ok. 4 vozle VMG (Velocity Made Good, hitrost približevanja cilju). Thomson za njim je bil v zadnji uri hitrejši za tri-štiri vozle, ampak njegov VMG je med 9 in 10 vozli.

    Če bodo med Azori in Biskajskim zalivom podobno močni vetrovi kot zdaj (40 vozlov) je zelo verjetno, da bo JP Dick na Azorih moral odnehati.
Stanje zdaj...
    Slika
    Vidi se, da vodilna peljeta v trenutno šibkejši veter okrog Azorov.

    Prispevek pod to sliko sicer pravi, da grožnja niso le nehoteni UFO (neznani plavajoči predmeti); decembra prejšnje leto so s Kanarskih otokov kot 'umetnino' odvrgli v morje dve kocki (stranica ok 2,5 m - 16 m^3), katerih zadnja lokacija mislim da ni točno znana, ampak domnevajo, da niso daleč od področja, v katerega zdaj plovejo vodilni.
Correct me if I am wrong, please.

Če bi se dalo upravljati starejše prispevke, bi bila kazala ažurnejša, v mnoge članke vrnjene slike, popravki vnešeni v izvirne članke in s tem vsebina pravilnejša in preglednejša...
Uporabniški avatar
ljubo
Admiral
Prispevkov: 1206
Pridružen: To Mar 09, 2010 07:36
Kraj: NOVA GORICA

OdgovorNapisal/-a ljubo » To Jan 22, 2013 12:13

No izgleda, da se začenjajo težave. Pozna se, da je dirka in kot povsod zaradi utrujenega materiala in seveda skiperjev prhaja do neljubih dogodkov. Kot pri vsaki dirki bo tudi tu zanimiv konec še nekaj dni in če bo vse po sreči prvi na cilju. Za ostale heroje pa še nekaj časa. No po mojih ocenah je ta del oceana najzahtevnejši. Tu je bilo že na startu največ odstopov.
pomisli in zgodilo se bo
Uporabniški avatar
Marjan Tomki
Admiral
Prispevkov: 6224
Pridružen: Sr Nov 03, 2010 21:30
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a Marjan Tomki » Pe Jan 25, 2013 21:11

V nedeljo se pričakuje prihod prvih dveh na cilj v Sable d'Olone
    Gabart ima - ko to gledam - slabih 700 NM do cilja, v zadnjih 24 urah jih je preplul nekaj čez 365. Za zdaj kaže, da bo solidno pod 80 dnevi (Jules Verne Trophy za 80 dni je bil pred nekaj let za dirkalnike z veččlansko posadko).

    Za zdaj kaže, da bo konec za vodilne brez kakšnih viharjev, ampak vseeno precej 'pasji' - pričakujejo 5 m valove, ki so na razmeroma plitvem v Biskajskem zalivu dovolj, da si do konca ne smeš oddahniti...

    Le Cléac´h je dobrih 130 NM za njim, danes (glej zgoraj) okrog 360.
    Le Cléac´h napisal/-a:My routing software says I should cross the finish line on Sunday, in the middle of the afternoon. I just hope I’ll arrive before the tide makes it impossible for me to enter the port.

    S plimo in oseko se na oceanu ni bilo treba hudo ukvarjati, zdaj na plitvinah in napovedanih dovolj 'živahnih' valovih pa...

    Dick - brez kobilice, samo na balastnih tankih - je trenutno še vedno tretji (danes še vedno prevozil 230 NM) - jutri ali pojutrišnjem bo pri Azorih.
    Dick napisal/-a:Because I lost my keel three days ago, I can either stop in the Azores or in Spain or to sail all the way to Les Sables d’Olonne. I’ll need to decide soon, whether or not I’ll continue. Tonight, I’ll face more wind, I will have my first impressions of what it is to sail the boat without a keel in such conditions. Apart from that, things are fine on board, the sails are in good shape.

    It feels a little bit like sailing a dinghy or a multihull, you lose stability as soon as you have more than 30 degrees of heel. You need to be extremely careful and it’s capital to keep your balance.


    Thomson mu je zdaj že blizu (danes prevozil 290 NM)...
    Thomson napisal/-a:“Jean-Pierre Dick is coming in to stronger winds so I guess we’ll find out how stable it is for him when he reaches them. I hope he proceeds with caution and finds a way to finish the race. If I’m asked to assist him, I’ll help him in any way that I can.

Še nekaj pogledov od včeraj... in od danes
    http://www.vendeeglobe.org/en/news/article/11111/thomson-ready-to-help.html
    Ja, tu je treba spet misliti na plimovanje...
    Direktor tekme... napisal/-a:François Gabart’s ETA is between 5AM and 10 AM on Sunday morning, which is what both Météo France’s Richars Silvani and François himself are saying. Because of the tide, entering the port will be possible between 1.30 and 7.15 and after that, he’ll have to wait until 2PM.

    If both MACIF and Banque Populaire keep the same speed, which is likely to happen, the gap between them should be between 3 and 6 hours at the finish. HUGO BOSS should arrive in Les Sables on Monday morning.


Tanguy De Lamotte je napisal, da je šel zjutraj v bonaci pregledat krmilo. Fotka je pa...
Slika
Včeraj je pa posnel svoje plezanje na jambor.
Slika

Nekaj Thomsonovega krpanja (laminiranja...) na fotkah - okrog krmila
Slika

Na videu na povezavi pod sliko zgodba o hidrogeneratorjih - in kaj je bilo treba, da eden zdaj spet dela...

Benedetto - z rebri nekako gre, je pa valovito in treba je proti vetru... ampak sončen dan in kratki rokavi polepšajo dan.
Slika
Correct me if I am wrong, please.

Če bi se dalo upravljati starejše prispevke, bi bila kazala ažurnejša, v mnoge članke vrnjene slike, popravki vnešeni v izvirne članke in s tem vsebina pravilnejša in preglednejša...
Uporabniški avatar
Marjan Tomki
Admiral
Prispevkov: 6224
Pridružen: Sr Nov 03, 2010 21:30
Kraj: Ljubljana

Gabart 30 NM do cilja...

OdgovorNapisal/-a Marjan Tomki » Ne Jan 27, 2013 15:20

V naslednjih nekaj urah bi moral biti Gabart (Vendee Globe) blizu cilja - ko sem zadnjič gledal, je imel 30 NM do cilja in ok 12 vozlov VMG (hitrost približevanja cilju).

Slika
    Vprašanje je še, če bo moral kaj čakati, da mine oseka oziroma pride plima (ne vem, kje točno imajo ciljno črto - mislim da bi morala biti zunaj, ampak če sem razumel prav so nekaj omenjali, da če bo prispel po 13. uri, da bo mogoče moral počakati na plimo, preden bo mogel z bako do obalie in na 'fešto').

    V zadnjih 24 urah je Le Cléac´h prevozil še nekaj več kot Gabart in pred dnem-dnevoma mislim da je bil oddaljen od Gabarta ok 130 NM, danes še ok. 90 NM - in je zdj okrog 120 NM do cilja.

    Glede na vreme (napovedani čisto solidni valovi, tam nekje je zdajle hladna fronta ) lahko do tam tudi komu od obeh še kaj crkne, odpade... Kot pravijo, ni konec, dokler ni konec (oziroma v operi "It's not over till te fat lady sings" :lol: )

    Povprečki so ok. 18 vozlov Gabart, Le Cléac´h pa naj bi v zadnjih 24 urah nekaj časa vozil tudi 20 vozlov.


Današnji dnevni pregled...
Correct me if I am wrong, please.

Če bi se dalo upravljati starejše prispevke, bi bila kazala ažurnejša, v mnoge članke vrnjene slike, popravki vnešeni v izvirne članke in s tem vsebina pravilnejša in preglednejša...
al

OdgovorNapisal/-a al » Ne Jan 27, 2013 16:50

Neverjetno!
Kakšen rekord... A je to sploh mogoče... no, očitno je:)
Uporabniški avatar
Marjan Tomki
Admiral
Prispevkov: 6224
Pridružen: Sr Nov 03, 2010 21:30
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a Marjan Tomki » Ne Jan 27, 2013 17:25

Prvi na cilju (klik na sliko)
Slika
Correct me if I am wrong, please.

Če bi se dalo upravljati starejše prispevke, bi bila kazala ažurnejša, v mnoge članke vrnjene slike, popravki vnešeni v izvirne članke in s tem vsebina pravilnejša in preglednejša...
Uporabniški avatar
ljubo
Admiral
Prispevkov: 1206
Pridružen: To Mar 09, 2010 07:36
Kraj: NOVA GORICA

OdgovorNapisal/-a ljubo » Po Jan 28, 2013 08:55

Nemogoče je mogoče. Tokrat je bilo podrtih ogromno rekordov. Tudi razlika med prvim in drugim je zeli majhna po prevoženih zdi se mi 24 000 milj.
pomisli in zgodilo se bo

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 2 gosta