Vendee Globe 2012-2013

Vabila in poročila z navtičnih sejmov in navtičnih dogodkov

Moderatorji: moderator2, moderator

Uporabniški avatar
Marjan Tomki
Admiral
Prispevkov: 6224
Pridružen: Sr Nov 03, 2010 21:30
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a Marjan Tomki » Po Jan 28, 2013 18:13

Ja, nekaj izmed rekordov je najbrž

François Gabart
    doslej najkrajši čas za solo obplutje (in kar je še povezanega s tem)
    doslej najmlajši zmagovalec Vendee Globe
    prvi, ki je na tej tekmi ob prvi udeležbi zmagal
Nekaj ostalega
    Doslej najkrajši zaostanek drugega za prvim - 3 ure 17minut 12 sekund
    verjetno najdaljša razdalja brez odstopa iz tekme po izgubi kobilice (JP Dick verjetno že kakih 1000 NM)
Spremstvo do pristanišča
    Slika
Gabart proslavlja
    Slika

Armel Le Cléac'h na cilju nekaj ur za Gabartom
    Slika
    Zaostanek je bil tako majhen - in poleg tega je dober del tekme tudi vodil - da so si mnogi postavili vprašanje, kje je izgubil prvo mesto in odgovor je mogoče v drugačnem razvoju vremena pred Urugvajem, kot ga je pričakoval. Preden je spet dobil veter, je imel Gabart 200 NM prednosti in tega ni uspel več nadoknaditi, čeprav ni in ni odnehal. Po prihodu na cilj je ali napisal ali rekelda je 99% zadovoljen s svojim uspehom - še ena razlaga, koliko sta si barki podobni, koliko so bila izbrana malo drugačna jadra in podobno. Pravi, da mu je vzelo dve uri, da je ponoči popravil poškodbo pri pritrditvi genakerja in da je bil zato zjutraj 20 NM za gabartom in potem v drugačnem vremenu...

    Tudi on je imel plezanja na jambor...

I had to climb up the mast twice in the Pacific to take care of a stuck hook. After the Doldrums, my genoa got stuck too, which slowed me down a little bit. I did not lose any sail, all my sails are in good shape on board. The problems I had were with the hooks.


Za ostale še v dirki nič posebej drugače kot doslej
    Alex Thomson tule 'beži pred mavrico'.
    Slika
Jean-Pierre Dick zdaj četrti...
Jean-Pierre Dick has managed to maintain an average of close to nine knots as he works Virbac-Paprec 3 prudently towards the Portuguese coast, passing south of the Azores.

    Slika kaže, da je tam, kjer plove, pod 20 vozlov vetra, med tem ko je 300 NM severno, kjer zdaj plove Alex Thomson, piha dobrih 10 vozlov več. Do Lizbone ima še kakih 400 NM in prognoza za naslednje tri dni tam ne napoveduje močnejših vetrov, kot so zdaj. Če bo šlo dalje podobno, kot zadnje dni (dobrih 200 NM na dan, bi moral biti v tem času že ob Portugalski obali, in potem se bo verjetno po nadaljni prognozi odločal, ali pelje še naprej.

    Naslednji - Jean Le Cam - je nekako 1400 NM za njim. To je le malo manj, kot ima Dick še do cilja, če bi lahko peljal naravnost. Le Cam je v zadnjih 24 urah prevozil 100 NM več kot Dick, ampak kaže, da peljejo vpodročje s šibkejšim vetrom, tako da če bo Dicku vreme milo, lahko tudi obdrži četrto mesto - kar bo seveda spet rekord :lol:
Kaj ima Sanso z elektroniko mi pa iz napisanega ni jasno
    Slika
    Piše, da delajo energetski sistemi brez napak - kolikor je oblačno in ni polnega toka iz sončnih celic, dobi iz hidrogeneratorjev - ampak odstavek višje govori, kako težko je brez podatkov o vetru in podatkov z radarja, zlasti kar zadeva plohe (squals) pred njim.

    Moram malo pogledati za nazaj, verjetno so se mu je razsule zadeve na vrhu jambora...
Correct me if I am wrong, please.

Če bi se dalo upravljati starejše prispevke, bi bila kazala ažurnejša, v mnoge članke vrnjene slike, popravki vnešeni v izvirne članke in s tem vsebina pravilnejša in preglednejša...
Uporabniški avatar
Marjan Tomki
Admiral
Prispevkov: 6224
Pridružen: Sr Nov 03, 2010 21:30
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a Marjan Tomki » So Feb 02, 2013 02:06

J-P Dick od četrtka zjutraj zasidran tule
    Slika
    Vremenska napoved o premočnih vetrovih/neurju ob prehodu fronte čez Les Sables d'Olonne danes se je uresničila in Dick se je torej dobro odločil, da počaka privezan na boji in počaka, da se vremenska motnja oddalji.
    It is terrible weather in Les Sables d'Olonne. The storm that was forecast and causing Jean-Pierre Dick (Virbac Paprec 3) to decide to seek shelter on a buoy in Galicia, Spain has arrived. There is rain and strong gusts. This winter wind does not prevent onlookers wandering around the race village, in Port Olona, to visit the first three boats of the Vendée Globe. Now, they await a fourth; a blue boat without a keel.


    Med ostalim se je potopil pod barko, naredil je kup vzdrževanja in drobnih popravil in se malo naspal; zdi se mi pa, da je malo na shujševalni
    He is very low on energy and food on board. As he came in to Cape Finisterre and along the coast it was a very intense period with little sleep as he had to remain extremely vigilant because of the amount of shipping traffic and fishing boats.

    So, sleep will be very high on his priorities, along with making small repairs. He also planned to dive and check the boat and the mooring as best he can.


    Problem utegne biti, ker se je privezal na plovec (navigacijska boja) in do nje sicer priplul na jadra, ampak da jo je ujel je za nekaj trenutkov pognal motor. Sicer se mi zdi jasno, se s tem ni približal cilju, ampak vprašanje je, kaj bodo rekli sodniki.

    “The was some wind while I was manoeuvring but I could enter the port under sail. I used the engine for a quick moment to get close to the buoy and moor.


    Včeraj je menda mencal z nogami, odganjal tiste, ki bi hoteli pasti radovednost preblizu (don't touch the boat) in pestuje lakoto - še kakih tristo NM je do dobre večerje (ali kar že bo, glede na to ob kateri ure bo - upam - prispel) v Les Sables d'Olonne.

    Izpluti in nadaljevati namerava - glede na vremenske napovedi - v nedeljo.
Mike Golding in Jean Le Cam
    Ta dva se lovita že približno od tu in zdaj je v vodstvu eden, drugič drugi. Ko sem gledal, je bila po malo starejšem poročilu prednost Goldinga za nekaj NM, na karti pa Le Cama - na tako blizu zelo vpliva, kdaj je katera barka zadnjič oddala pozicijo in tisto, ki jo je oddala kasneje, prikaz kaže v prednosti... No ja, včeraj ob 1600 je za nekaj milj voil Le Cam.

Če kdo bi, Banque Populaire (druga barka na cilju) je menda naprodaj :wink:
Correct me if I am wrong, please.

Če bi se dalo upravljati starejše prispevke, bi bila kazala ažurnejša, v mnoge članke vrnjene slike, popravki vnešeni v izvirne članke in s tem vsebina pravilnejša in preglednejša...
Uporabniški avatar
Marjan Tomki
Admiral
Prispevkov: 6224
Pridružen: Sr Nov 03, 2010 21:30
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a Marjan Tomki » Ne Feb 03, 2013 15:39

JP Dick spet pelje
    Sicer počasi (le dobre tri vozle VMG zdaj v začetku) ampak ocenjuje, da bi lahko bil na cilju enkrat jutri popoldan.
    Slika
Di Benedetto
    Najprej za tiste, ki so se kot jaz spraševali, zakaj mu nihče ne teži, čeprav je toliko za ostalimi. Kaže, da je razlog večinoma v tem, da je njegova barka edina s togo kobilico - oziroma brez nagibne kobilice.

    Novica pa je, da mu je žal šlo po gobe še zadnje preostalo jadro za dobro plovbo z vetrom :cry:
    Slika
    The small gennaker has just exploded, it is completely torn.

    I could roll but it is not repairable. It was up during an hour before exploding at once while I was outside.

    It is hard right now because it affects my morale. Especially after all the time I spent on my repairs. I'll have to make a good cake to compensate!

    There were probably faults in the fabric and / or in the seams.

    I don’t have any downwind sail…

    Alessandro Di Benedetto / Team Plastique
Tudi Tangy de Lamotte zadel potopljen predmet
Following a collision with an unidentified floating object the bottom of the starboard rudder is broken off, the port daggerboard is damaged and the daggerboard case is cracked with some water coming in.
Slika
Golding-Le Camm
    Golding trenutno bližje cilju, Le Cam pa po vse sodeč računa, da bo prišel na močnejši veter, med tem ko naj bi pri Goldingu oslabel. Bomo videli, kako bodo padle 'vremenske kocke'.

Nedeljski povzetek...
Correct me if I am wrong, please.

Če bi se dalo upravljati starejše prispevke, bi bila kazala ažurnejša, v mnoge članke vrnjene slike, popravki vnešeni v izvirne članke in s tem vsebina pravilnejša in preglednejša...
Uporabniški avatar
Grega295
Admiral
Prispevkov: 3222
Pridružen: Ne Apr 04, 2010 21:50

OdgovorNapisal/-a Grega295 » Ne Feb 03, 2013 15:49

Marjan Tomki napisal/-a:Tudi Tangy de Lamotte zadel potopljen predmet
Following a collision with an unidentified floating object the bottom of the starboard rudder is broken off, the port daggerboard is damaged and the daggerboard case is cracked with some water coming in.

MT morda veš koliko jih je na tej regati zadelo nek plavajoč predmet? Se mi zdi, da kar veliko ...
Uporabniški avatar
Marjan Tomki
Admiral
Prispevkov: 6224
Pridružen: Sr Nov 03, 2010 21:30
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a Marjan Tomki » Ne Feb 03, 2013 16:10

S tem (in podobnim) je nekaj težav.

Če rečem računalniku (ali googlu), če najde, dobim mnj zadetkov kot je opisanih dogodkov, prebrati vse na strani Vendee Globe pa ni časa.

Tako ko mi pade v oči kaj, kar bi lahko bilo zanimivo (in od česar bi se kaj koristnega naučili, ne da sami dobimo po glavi ali plačamo škodo), o tem kaj čivknem tu (s povezavo na vir :lol: ).

Malo je problem tudi, ker marsikdo sploh ne pove, da je imel problem.

Recimo Golding je danes povedal, da je že nekje na južnem oceanu izgubil Code 0 - to bi moralo biti eno od večjih jader za plovbo z rahlim vetrom v hrbet - in da je to doslej uspešno skrival.

Verjetno je to eden od razlogov, zakaj je za zadnji del poti izbral smer, kjer bo večino časa plul razmeroma ostro v veter, med tem ko bo le Camm verjetno dober del časa plul z vetrom.

Če naletim na kakšno statistiko, bom nalepil povezavo, sam je pa takole na daleč brez podatkov res ne morem sestaviti: če napišem 'zadeli 14 neznanih plavjočih predmetov', ker sem naletel na toliko opisanih dogodkov, zares jih je bilo pa 35 ali 68 ali kaj drugega je to tako narobe, da nima smisla - in tega ne bi.

Veliko bolj točen podatek je, če povem, da ne vem :lol: :lol: :lol: .

P.S.
Če bom utegnil, bom pogledal in dal povezave na tiste dogodke, ki so jim delali težave, da se bomo lahko razdebatirali, na kaj bi bilo treba biti pripravljen, ko se kje motamo po oceanu, in kaj je pri tem morda prednost ali pomankljivost kakšne oblike trupa, kobilice, krmila itn.
Correct me if I am wrong, please.

Če bi se dalo upravljati starejše prispevke, bi bila kazala ažurnejša, v mnoge članke vrnjene slike, popravki vnešeni v izvirne članke in s tem vsebina pravilnejša in preglednejša...
Uporabniški avatar
Marjan Tomki
Admiral
Prispevkov: 6224
Pridružen: Sr Nov 03, 2010 21:30
Kraj: Ljubljana

Prevrnitev Sansojeve barke

OdgovorNapisal/-a Marjan Tomki » Po Feb 04, 2013 03:05

Prevrnitev Sansojeve barke
    ACCIONA 100% Eco Powered Capsizes, Javier Sanso in his liferaft awaiting rescue

    Po dostopnih podatkih st se sprožila EPIRB-a malo po temle
    At 1049hrs UTC the boat was positioned at 31° 59.00 N 27 26.24 W, so 500 miles west of Madeira and 360 miles south of the Azores island of Sao Miguel.

    Weather conditions in the area that Sanso was sailing were a NE’ly wind of 15kts. The boat was racing upwind in a moderate trade winds swell. Prior to the incident all was reported to be well on board, only minutes before Sanso had e-mailed a daily report to Race Direction.

    ...

    MRCC Ponta Delgada then requested an aerial reconnaissance of the area by plane. A C295 plane was on zone by 1630hrs UTC. On arrival they found Javier Sanso in his liferaft. Sanso made hand signals and smoke signals (smoke hand flare) next to his capsized boat.


    Povzetek:
    Nekaj minut po tem, ko sta bila prejeta pozicija in dnevno poročilo "vse normalno', sta se na področju z zmernem severovzhodniku in valovanju sprožila dva EPIRB-a na Sansojevi barki. Sanso se na klice ni oglasil in poslali so letalo, ki ga je našlo po vsem sodeč celega na splavu poleg prevrnjene barke. V času objave tistega sporočila mislim da ga še niso pobrali s splava.


JP Dick dobro na poti
    Za začetek ni diskvalificiran zaradi zagona motorja pri pristajanju na bojo, za nadaljevanje pa mu dobro gre - in za zdaj kaže, da je dobro predvidel, kdaj bo na cilju.

    Od danes pozno dopoldne do sedaj je preplul okrog 80 NM in od cilja je oddaljen še okrog 220 NM, pelje okrog 11 vozlov (pri 16 vozlih vetra) za zdaj precej natančno naravnost proti cilju. In za zdaj ne kaže, da bi ga vreme v tem času 'zaklalo'.

    Za dodatek trenutno Golding in Le Cam vozita počasneje (zadnja ura) - če bo tako, bo Dick po več ko tisoč NM plovbe brez kobilice končal tekmo na četrtem mestu. V mojih očeh edinstven dosežek.
Le Cam in Golding
    Golding je še za kakih 60 NM bližje cilju, ampak ima veter (domnevno ok. 11 vozlov) skoraj natnčno v premec in plove počasneje od Le Cama, ki plove s kakimi 8 vozli vetra v krmo in je v zadnjih 24 urah zmanjšal Goldingovo prednost za kakih 15 NM.

    Prognoza vetra je, da bo Golding peljal dalje v področje s šibkim nasprotnim vetrom tudi potem, ko bo Le Cam že na močnejšem...

    Bomo videli.


http://tracking2012.vendeeglobe.org/en/
Correct me if I am wrong, please.

Če bi se dalo upravljati starejše prispevke, bi bila kazala ažurnejša, v mnoge članke vrnjene slike, popravki vnešeni v izvirne članke in s tem vsebina pravilnejša in preglednejša...
Uporabniški avatar
ljubo
Admiral
Prispevkov: 1206
Pridružen: To Mar 09, 2010 07:36
Kraj: NOVA GORICA

OdgovorNapisal/-a ljubo » Po Feb 04, 2013 09:40

Meni zanimiva ugotovitev je, da se vse več ali manj dogaja teh 2000 milj po startu in pred ciljem. Vmes je bilo ogromno težav vendar malih, ki so jih odpravljali. Z nestrpnostjo pa čakam ugotovitev kaj se je zgodilo z jadrnico ACCIONA 100% Eco Powered saj se je morala v trenutku obrnit ali potopit. Če ni bilo nič časa za obvestilo. Čeprav je bil malo prej povezan s štabom. No važno je, da se je vse srečno končalo.
Kot sem bral nekaj komentarjev, ki se mi zdi upravičeni, da skoraj nobenih informacij ni o Bernardu Stamu. Čeprav je diskvalificiran bi lahko nekaj še o njem poročali kje se nahaja in kaj se z njim dogaja pa čeprav je diskvalificiran je člen v tej nori dirki. Na trenutke dobim občutek kot da so vsi moderni gladiatorji. Še dobro je, da so med seboj solidarni.
pomisli in zgodilo se bo
Uporabniški avatar
Marchi
Admiral
Prispevkov: 6954
Pridružen: Če Apr 17, 2008 11:08

OdgovorNapisal/-a Marchi » Po Feb 04, 2013 12:07

Marjan, hvala za te zanimive povzetke, ker tudi meni ne znese vsega brati in spremljati na uradni strani in sem vesel, da lahko preberem kaj na hitro.

JP Dick pluje brez kobilice (balastne), verjetno pa ima v vodi oba dodatna smernika, kar mu vsaj malo pomaga pri ohranjanju smeri. Brez balasta pa verjetno uporablja 1/3 jadrovja, kot bi ga sicer. Čira čara! Verjetno se bo nagaral bolj kot prej na celi poti.
Uporabniški avatar
Grega295
Admiral
Prispevkov: 3222
Pridružen: Ne Apr 04, 2010 21:50

OdgovorNapisal/-a Grega295 » Sr Feb 13, 2013 08:26

Tega filmčka Bernarda Stamm-a ne morem nehat gledat ...
http://youtu.be/QgJhkkXK8ik
Uporabniški avatar
ljubo
Admiral
Prispevkov: 1206
Pridružen: To Mar 09, 2010 07:36
Kraj: NOVA GORICA

OdgovorNapisal/-a ljubo » Sr Feb 13, 2013 08:58

Ja res je mel srečo pri vsem tem. Kdo bi vedel koliko takih je še bilo, ki ne bojo nikoli objavljene.
pomisli in zgodilo se bo
al

OdgovorNapisal/-a al » Sr Feb 13, 2013 11:34

Se mi zdi, da reče na začetku: mater, ves pir se mi je polil...
(al pa ne znam tolk dobr francosk)...
sly
Kapitan
Prispevkov: 158
Pridružen: Ne Avg 08, 2010 22:17
Kraj: Krško

OdgovorNapisal/-a sly » Sr Feb 13, 2013 14:43

Malce pozno, a vendar.

@ljubo

Sanso je v trenutku, ko je ostal brez kobilice, padel v morje :shock: in pri tem imel veliko srečo, da se je obdržal na barki oz. priplaval do nje. Ko so ga pobrali je bil v letnih oblačilih.

Na osnovi tega so se že začele polemike, da bi v rešilnem splavu morala obvezno biti tudi obleka za preživetje. Baje, da bi možakar imel malo možnosti preživetja, če bi bila temperatura le za nekaj stopinj nižja. Prav tako nikoli ne bi več slišali zanj, če ne bi uspel priplavati do barke in aktivirati splava. Vprašanje pa je, zakaj ni zaplaval pod barko in splezal vanjo, saj je to prvo, kar je predvideno pri teh barkah. Le če se ta potopi/potaplja, se preide v rešilni splav. Finta je v tem, da je veliko lažje najti na širnem morju 60 čeveljsko plovilo kot pa majhen rešilni splav.

VP3 je plul le z vodnimi balasti z 2. krajšavo, pri čemer je bil neverjetno hiter. Baje, da se je JPD bolj bal vetra v krmo kot v premec?!

Lp
Uporabniški avatar
ljubo
Admiral
Prispevkov: 1206
Pridružen: To Mar 09, 2010 07:36
Kraj: NOVA GORICA

OdgovorNapisal/-a ljubo » Sr Feb 13, 2013 17:31

Malo sem se narobe irazi. Barka se je samo obrnila. Oblačil pa ni imel s seboj saj ga je prehitro odneslo od barke. Vsaj jst sem tako zastopil. Karkoli je srečo je imel enako kot stam saj tudi on ni bil privezan. Vsaj jst tega ne vidim, da bi bil privezan. Sicer pa alarm se sam sproži. Tako da ja kr nekaj dogajanja v teh dveh tisočih miljah po startu in pred ciljem. Če bi se to dogajalo na južni strani bi bio malo bolj zapleteno, če ne drugega zaradi temperatur.
pomisli in zgodilo se bo
Uporabniški avatar
Marjan Tomki
Admiral
Prispevkov: 6224
Pridružen: Sr Nov 03, 2010 21:30
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a Marjan Tomki » Sr Feb 13, 2013 18:49

Od mene več postopoma... Najprej...

JP Dick
Na navtičnem veleslalomu me je nekdo prepričeval, da se je obrnil 70 NM pred ciljem - ma srečno prispel - četrti.

4 nmilje do cilja
Slika

Prispel...
Slika

Prvi pogovor z njim...
Slika
I feel proud to have brought my boat back here. The race took a different turn for me when I lost my keel when and I broke my stay. It was not easy to stay in contact with the head, they sailed fast. I am committed to my third place then there was this one spell. I then refocused on completing my world tour, it was a great intellectual work. It was a tough choice, but now we can say that I made ​​the right decision.

It was a little rock'n'roll. We must keep the faith and continue the race. Stop three days without losing space is quite extraordinary. This is not possible in many regattas.



Približno v Slo napisal/-a:Ponosen, da je pripeljal barko nazaj do cilja. Tekma se je popolnoma obrnila, ko je izgubil kobilico in mu je počila pripona :?:
Prej je poskušal ostati v stiku z vodilnima, ki sta bila zelo hitra in meril na tretje mesto, potem je bil cilj priti na cilj, kar je bilo tudi miselno zelo zahtevna naloga. Ni bila lahka izbira, ampak izkazalo se je, da je bila odločitev pravilna.

Bilo nekaj nemirne polovbe (R&R), ampak sem obdržal zaupanje in nadaljeval. To, da stojiš tri dni, ne da bi izgubil mesto, je izjema in možno na le malo regatah.


Najbrž je postavil svetovni rekord v tekmovalnem jadranju po izgubi kobilice. Česa o tem, kako je to šlo in uspelo... mi še ni uspelo najti.
Correct me if I am wrong, please.

Če bi se dalo upravljati starejše prispevke, bi bila kazala ažurnejša, v mnoge članke vrnjene slike, popravki vnešeni v izvirne članke in s tem vsebina pravilnejša in preglednejša...
Uporabniški avatar
ljubo
Admiral
Prispevkov: 1206
Pridružen: To Mar 09, 2010 07:36
Kraj: NOVA GORICA

OdgovorNapisal/-a ljubo » Sr Feb 13, 2013 18:57

JPD je prejadral prek 2000 milj brez kobilice. Srečo je imel, da se ni preobrnil, ker je imel veter v krmo. Potem pa je napolnil balastne tanke. približno če sem prav razumel okoli 6 ton. In seveda s tem je plul do konca. Izogibal pa se je bočnega vetra. Zato je bil zasidran ti dni in čakal ugoden trenutek. Mu je veter lepo služil.
pomisli in zgodilo se bo

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 6 gostov