Prototip v Portorožu - 20. november 2011
Moderatorji: moderator2, moderator
Hehe SR 290, nikakor ni bilo mišljeno kot kakršnokoli prerekanje. Verjamem v vaš projekt, vidim tudi, da res ogromno veste in ste naštudirali, tako da tukaj nimaš kaj. Vaše plovilo bo očitno imelo res malo porabo, vendar zagotovo ne na račun GSX-ovega motorja. Upam, da se tukaj strinjava.
Barka je izjemno lahka, kar je glavni krivec za malo porabo pri vsakem gliserju. Potem ste očitno dobro naštudirali trup in pa naprej tudi pogon ter seveda propeler...
Pa bi bil en sodoben diesel precej težji od tega spoja GSX-ov? No ja, nekaj zagotovo, vendar če je to 200 kg ali manj, bi bil rezultat še vedno impresiven.
Še podvprašanje. Ste motorja dali skupaj sami? Naredili blok itd? Ali je motor kupljen od recimo Powertec-a ali podobnih?
Barka je izjemno lahka, kar je glavni krivec za malo porabo pri vsakem gliserju. Potem ste očitno dobro naštudirali trup in pa naprej tudi pogon ter seveda propeler...
Pa bi bil en sodoben diesel precej težji od tega spoja GSX-ov? No ja, nekaj zagotovo, vendar če je to 200 kg ali manj, bi bil rezultat še vedno impresiven.
Še podvprašanje. Ste motorja dali skupaj sami? Naredili blok itd? Ali je motor kupljen od recimo Powertec-a ali podobnih?
Nazadnje spremenil SR 290, dne Če Sep 27, 2012 11:14, skupaj popravljeno 1 krat.
Ufff, čedalje bolj verjamem, da ste na dobri poti.
Mogoče si me malo narobe razumel, nikakor nisem karkoli v vašem projektu kritiziral, saj vidim, da hudimano veste kaj delate in upam si trditi, da kaj takega pri plovilih ni do sedaj narediš še nihče na svetu!
Vsi naredijo barko, kupijo standardnega Merca, Volva, Yanmara ali karkoli že, nabijejo gor standardni propeler, poskusijo 3 različne korake in barka je v prodaji... Da bi pa kdo razmišljal o slipu, pa difuzorju na propu, tega pa ne počne prav nihče!
Torej fantje, absolutno vidim, da ste zadevo vzeli hudo resno in z obilico znanja ter upam, da zadeva čim prej ugleda luč sveta v beta verziji, ki ji bo sledila proizvodnja!
Glede povabila zraven pa sem že sedaj navdušen in ob pivu se bomo lahko marsikaj pogovorili!
Mogoče si me malo narobe razumel, nikakor nisem karkoli v vašem projektu kritiziral, saj vidim, da hudimano veste kaj delate in upam si trditi, da kaj takega pri plovilih ni do sedaj narediš še nihče na svetu!
Vsi naredijo barko, kupijo standardnega Merca, Volva, Yanmara ali karkoli že, nabijejo gor standardni propeler, poskusijo 3 različne korake in barka je v prodaji... Da bi pa kdo razmišljal o slipu, pa difuzorju na propu, tega pa ne počne prav nihče!
Torej fantje, absolutno vidim, da ste zadevo vzeli hudo resno in z obilico znanja ter upam, da zadeva čim prej ugleda luč sveta v beta verziji, ki ji bo sledila proizvodnja!
Glede povabila zraven pa sem že sedaj navdušen in ob pivu se bomo lahko marsikaj pogovorili!
Nazadnje spremenil SR 290, dne Če Sep 27, 2012 11:14, skupaj popravljeno 1 krat.
- Marjan Tomki
- Admiral
- Prispevkov: 6224
- Pridružen: Sr Nov 03, 2010 21:30
- Kraj: Ljubljana
Številke in podorobnosti ne motijo, vsaj meni je bilo vse zanimivo.
Teoretična večja gospodarnost dizelskih strojev v primerjavi z bencinskimi, ki se pa pri določeni aplikaciji ne potrdi oziroma se pri aplikaciji izkaže obratno, torej aplikacija z (ustrezno dobrim in prilagojenim) bencinarjem z v skupnem manjšo
porabo se je že pred blizu sto leti izkazala v letalstvu.
Enako kot tu pri izglisiranju bi bilo takrat tudi letalo z dizelskimi motorji toliko težje (enako kot tu ne le težji motor ampak tudi konstrukcija okrog njega), da bi bilo za njihovo zadrževanje v zraku potrebno več moči (in torej močnejši in praviloma spet težji motor...) da je bila celotna rešitev s - čeprav teoretično gospodarnejšim - dizlom, kar zadeva porabo, razsipnejša od bencinske.
Zdaj je videti, da zgodba prihaja v naslednjo iteracijo s trubopropelerskimi agregati, za katere tudi pravijo, da so teoretično manj gospodarni, a precej lažji...
Recimo letala DC-3 (zasnovan pred kakimi 80 leti) zdaj precej uspešno posodabljajo med drugim (poleg avionike in še česa) tudi s turbo agregatoma PT6A-67R.
Teoretična večja gospodarnost dizelskih strojev v primerjavi z bencinskimi, ki se pa pri določeni aplikaciji ne potrdi oziroma se pri aplikaciji izkaže obratno, torej aplikacija z (ustrezno dobrim in prilagojenim) bencinarjem z v skupnem manjšo
porabo se je že pred blizu sto leti izkazala v letalstvu.
Enako kot tu pri izglisiranju bi bilo takrat tudi letalo z dizelskimi motorji toliko težje (enako kot tu ne le težji motor ampak tudi konstrukcija okrog njega), da bi bilo za njihovo zadrževanje v zraku potrebno več moči (in torej močnejši in praviloma spet težji motor...) da je bila celotna rešitev s - čeprav teoretično gospodarnejšim - dizlom, kar zadeva porabo, razsipnejša od bencinske.
Zdaj je videti, da zgodba prihaja v naslednjo iteracijo s trubopropelerskimi agregati, za katere tudi pravijo, da so teoretično manj gospodarni, a precej lažji...
Recimo letala DC-3 (zasnovan pred kakimi 80 leti) zdaj precej uspešno posodabljajo med drugim (poleg avionike in še česa) tudi s turbo agregatoma PT6A-67R.
Correct me if I am wrong, please.
Če bi se dalo upravljati starejše prispevke, bi bila kazala ažurnejša, v mnoge članke vrnjene slike, popravki vnešeni v izvirne članke in s tem vsebina pravilnejša in preglednejša...
Če bi se dalo upravljati starejše prispevke, bi bila kazala ažurnejša, v mnoge članke vrnjene slike, popravki vnešeni v izvirne članke in s tem vsebina pravilnejša in preglednejša...
Niste edini, tudi mi smo na trnih.
Trenutno smo sredi predelave agregata. V osnovi, da smo sploh videli če so mašine kaj vredne, smo ju dali paralelno z izpuhi obeh v eno stran, z izpuhom smo pretirano komplicirali, ter nabijali maso... in zdaj delamo nekako takole:
- ena mašina je ostala kot je, druga je zavrtena za 180 o, da sta airboxa lepo skupaj na sredini, izpušni kolektorji gredo lepo na vsaki strani narazen kot pri vsakem V 8 motorju in spustili ju bomo lahko za 30 cm nižje, povsem na dno.
- z vmesnimi sponami smo ju fiksirali v enoten blok.
- verigo v prenosu med motorji in menjalnikom nadomeščamo z konkretnim zobniškim reduktorjem, da bo vse kot mora biti.
- suhi dušilec kot ga imajo športni motocikli smo zamenjali z marine "Gatlin" 4,5" dušilci, ki so mnogo manjši, dajejo podoben upor in bolj dušijo hrup.
- površinec se bo preselil za 15 mm višje, da bo resnično polovica torpeda zunaj in bo glisiral kot vsak površinc.
Predelujemo tudi krmo, ki bo po novem oblikovana namensko za to vrsto pogona. V osnovi smo računali na 2x Bravo 1 XR in smo napravili "notched transom", kar ob površincu nima nobenega smisla in dela več težav kot koristi.
Z predelavo bomo zmanjšali maso za več kot 100 kg in težišče bo romalo konkretno proti kobilici.
Zaenkrat je vse opisano v stanju naročila materialov, ali posameznih sestavnih delov na delovni mizi. Ko bo sestavljeno bom poslikal, prej nima smisla. Bo pa zanimiva in precej majhna mašinca.
Od predelave pričakujemo nevtralno lego med glisiranjem, še učinkovitejši trim in mirno vožnjo čez valove, saj bo vsa masa še bolj na dnu in bo sila potiska tekla zelo blizu masnega centra. Tudi končna hitrost bo narastla in poraba padla, saj že 100 kg pomeni 5,5% mase, kar ni malo, nekaj hitrosti bo dodala tudi višje postavljena noga.
Trenutno smo sredi predelave agregata. V osnovi, da smo sploh videli če so mašine kaj vredne, smo ju dali paralelno z izpuhi obeh v eno stran, z izpuhom smo pretirano komplicirali, ter nabijali maso... in zdaj delamo nekako takole:
- ena mašina je ostala kot je, druga je zavrtena za 180 o, da sta airboxa lepo skupaj na sredini, izpušni kolektorji gredo lepo na vsaki strani narazen kot pri vsakem V 8 motorju in spustili ju bomo lahko za 30 cm nižje, povsem na dno.
- z vmesnimi sponami smo ju fiksirali v enoten blok.
- verigo v prenosu med motorji in menjalnikom nadomeščamo z konkretnim zobniškim reduktorjem, da bo vse kot mora biti.
- suhi dušilec kot ga imajo športni motocikli smo zamenjali z marine "Gatlin" 4,5" dušilci, ki so mnogo manjši, dajejo podoben upor in bolj dušijo hrup.
- površinec se bo preselil za 15 mm višje, da bo resnično polovica torpeda zunaj in bo glisiral kot vsak površinc.
Predelujemo tudi krmo, ki bo po novem oblikovana namensko za to vrsto pogona. V osnovi smo računali na 2x Bravo 1 XR in smo napravili "notched transom", kar ob površincu nima nobenega smisla in dela več težav kot koristi.
Z predelavo bomo zmanjšali maso za več kot 100 kg in težišče bo romalo konkretno proti kobilici.
Zaenkrat je vse opisano v stanju naročila materialov, ali posameznih sestavnih delov na delovni mizi. Ko bo sestavljeno bom poslikal, prej nima smisla. Bo pa zanimiva in precej majhna mašinca.
Od predelave pričakujemo nevtralno lego med glisiranjem, še učinkovitejši trim in mirno vožnjo čez valove, saj bo vsa masa še bolj na dnu in bo sila potiska tekla zelo blizu masnega centra. Tudi končna hitrost bo narastla in poraba padla, saj že 100 kg pomeni 5,5% mase, kar ni malo, nekaj hitrosti bo dodala tudi višje postavljena noga.
Počasi je nastajalo tole spodaj.
Masa skupaj z ZF 63A menjalnikom je kot je videti 230 kg. Od tega je ZF okrog 50 kg in predležje okrog 25 kg, ostalo motorja. Proti klasičnim podobno močnim motorjem pripravljenim za površince je lažje za okroglih 320 kg ali več.
Dolžina vsega skupaj je 88 in višina z airboksi vred 70 cm.
Motorja sta fiksno speta z menjalnikom preko robustnega predležja v oljni kopeli in tudi motorja sta mazana klasično. Zaenkrat se še ne bomo šli suhih karterjev.
http://s1.mojalbum.com/7712951_7712992_ ... 837952.jpg
http://s1.mojalbum.com/7712951_7712992_ ... 837954.jpg
http://s1.mojalbum.com/7712951_7712992_ ... 837956.jpg
Zdaj gre v motorni prostor, da najdemo najustreznejše točke za gumi nosilce, potem pa antikorozijska zaščita in montaža, ter izpuhi z Gatlin dušilci.
Masa skupaj z ZF 63A menjalnikom je kot je videti 230 kg. Od tega je ZF okrog 50 kg in predležje okrog 25 kg, ostalo motorja. Proti klasičnim podobno močnim motorjem pripravljenim za površince je lažje za okroglih 320 kg ali več.
Dolžina vsega skupaj je 88 in višina z airboksi vred 70 cm.
Motorja sta fiksno speta z menjalnikom preko robustnega predležja v oljni kopeli in tudi motorja sta mazana klasično. Zaenkrat se še ne bomo šli suhih karterjev.
http://s1.mojalbum.com/7712951_7712992_ ... 837952.jpg
http://s1.mojalbum.com/7712951_7712992_ ... 837954.jpg
http://s1.mojalbum.com/7712951_7712992_ ... 837956.jpg
Zdaj gre v motorni prostor, da najdemo najustreznejše točke za gumi nosilce, potem pa antikorozijska zaščita in montaža, ter izpuhi z Gatlin dušilci.
Ne tega nikoli nisem trdil, te slike so pripenjali drugi. Pisal sem o dveh fiksno povezanih motorjih na enem propelerju.
Motorja sta vedno dva, le da sta bila prej za silo spojena z dvema verigama, da smo videli koliko je to vredno. Zdaj je spojeno kot se reče in za dolge delovne ure.
V en karter za dva motorja ala Radical ali Hartley nikoli nismo šli, ker se bojimo napak. Serijsko izdelan motor Hayabuse je več kot preizkušena zadeva in zaradi 50 kg večje mase kot pri enem karterju se nam ni zdelo vredno tvegat potencialnih okvar. Te V8 buse imajo namreč dve ojnici na širini ene originalne in podobno. V dirkalnem avtu to ni problem, na vodi pa zna biti.
Edino kar smo spremenili je to, da smo pri eni mašini pripeli pogonsko gred na zobnik sklopke in jo potegnili ven na drugi strani, da je lahko zavrten za 180 stopinj in deluje kot V8 motor z air boksi znotraj in izpuhi na zunanji strani sklopa. Seveda smo izdelali nov pokrov karterja na tem mestu, da lahko nosi ustrezen ležaj.
V glavnem smo pazili, da je zadeva čim bolj poenostavljena in, da obdržimo čim več originalnih delov zaradi lažjega servisa. Čeprav nimamo in seveda nikoli ne bomo imeli lastne servisne mreže se z tako filozofijo lahko zanesemo na usluge Suzukijevih servisov, ki jih je povsod dovolj.
Tudi ob takšni rešitvi je sklop dovolj majhen, da gre v vsak motorni prostor prirejen za bigg blocka, pa še ostane recimo za 200 l rezervoar prostora.
Motorja sta vedno dva, le da sta bila prej za silo spojena z dvema verigama, da smo videli koliko je to vredno. Zdaj je spojeno kot se reče in za dolge delovne ure.
V en karter za dva motorja ala Radical ali Hartley nikoli nismo šli, ker se bojimo napak. Serijsko izdelan motor Hayabuse je več kot preizkušena zadeva in zaradi 50 kg večje mase kot pri enem karterju se nam ni zdelo vredno tvegat potencialnih okvar. Te V8 buse imajo namreč dve ojnici na širini ene originalne in podobno. V dirkalnem avtu to ni problem, na vodi pa zna biti.
Edino kar smo spremenili je to, da smo pri eni mašini pripeli pogonsko gred na zobnik sklopke in jo potegnili ven na drugi strani, da je lahko zavrten za 180 stopinj in deluje kot V8 motor z air boksi znotraj in izpuhi na zunanji strani sklopa. Seveda smo izdelali nov pokrov karterja na tem mestu, da lahko nosi ustrezen ležaj.
V glavnem smo pazili, da je zadeva čim bolj poenostavljena in, da obdržimo čim več originalnih delov zaradi lažjega servisa. Čeprav nimamo in seveda nikoli ne bomo imeli lastne servisne mreže se z tako filozofijo lahko zanesemo na usluge Suzukijevih servisov, ki jih je povsod dovolj.
Tudi ob takšni rešitvi je sklop dovolj majhen, da gre v vsak motorni prostor prirejen za bigg blocka, pa še ostane recimo za 200 l rezervoar prostora.
Kdo je na strani
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 1 gost