Izvenkrmni elektromotor 180 HP

Novosti, ki se pojavljajo na področju motornih plovil in jadrnic

Moderatorji: moderator2, moderator

Uporabniški avatar
mravla74
Kontraadmiral
Prispevkov: 309
Pridružen: To Jun 24, 2008 12:29

Izvenkrmni elektromotor 180 HP

OdgovorNapisal/-a mravla74 » So Jun 15, 2013 07:58

Naletel sem na zanimiv link, kjer so testirali po njihovih trditvah prvi elektromotor za čolne s tako močjo. Tole postaja kar zanimivo kam gre razvoj, sprašujem se kaj napaja to zverino.

https://www.youtube.com/watch?v=fpNej1Q35ow
SR 290
Admiral
Prispevkov: 4395
Pridružen: Če Avg 02, 2012 17:40

Re: Izvenkrmni elektromotor 180 HP

OdgovorNapisal/-a SR 290 » So Jun 15, 2013 08:42

mravla74 napisal/-a: sprašujem se kaj napaja to zverino.

https://www.youtube.com/watch?v=fpNej1Q35ow



Pravo vprašanje, na katero zaenkrat še ni zadovoljivega odgovora.
Dovolj zmogljiv motor je mačji kašelj, celo enostavnejše, lažje in cenejše je kot pri motorjih z notranjim izgorevanjem. Zaplete se pri viru energije. Največ zaenkrat ponujajo Li-Po akuji na osnovi nano tehnologije, ampak zaradi nevarnosti vžiga, ali eksplozije, zagotovo to ni prava izbira za plovilo. Za kakih 30% slabšo kapaciteto glede na maso imajo Li-Fe akuji, ki so dovolj varni. V obeh primerih še vseeno predstavlja nepremostljive ovire:
- visoka cena akumulatorja. Tudi Greenline, ki ima majhno kapaciteto akumulatorja ima z njim drastično višjo ceno kakor klasičen.
- masa ob dovolj veliki kapaciteti. Aku, ki bi ob 180 Hp motorju omogočal 3 h vožnje bi tehta čez eno tono! In, če se ne moreš na polno peljat 3 ure, ali z potovalko kakih 5 ur, nimaš na morju kaj iskat, saj je vedno treba imet vsaj za kako uro rezerve. Upoštevajoč maso akumulatorja tudi hitrost plovila z 180 hp ne bi bila kaj prida.
- življenska doba akumulatorja. So sicer precej vzdržljivi in ob 1C praznjenju prenesejo tudi 2.000 praznjenj, ampak vsako leto izgubijo nekaj odstotkov na kapaciteti in v petih letih je to že huda, v desetih pa ne bi prišel daleč iz zaliva.
- polnjenje. Ne vem, če obstaja veliko marin z dovolj močnim električnim dovodom, da bi lahko polnili recimo 50 plovil hkrati z 100 amperi ob 400 V napetosti. Manjši tokovi skoraj niso uporabni, ker bi polnjenje trajalo in trajalo, dopust pa bi se spremenil v čakalne vrste pred vtičnicami. Da bi to polnili z fotovoltaiko je neumno pomislit!

Elektro pogon je po mojem mnenju zelo primeren:
- za počasna plovila z manj kot 5 vozli potovalne hitrosti.
- za področja, kjer ekologija ne dovoljuje drugače.
- za postavljanje hitrsotnih rekordov na kratke poti, recimo na eno miljo. Za kaj takega je tak pogon dobesedno izjemen, saj aku za tistih par minut ne tehta veliko.

Zaenkrat se bomo hitreje od 5 vozlov še vedno vozili na fosilna goriva ali jadra in po moje nič ne kaže, da bi se v bližnji ali daljnji prihodnosti to spremenilo.


Če sem iskren ne razumem v čem sploh je "zelena" poanta električnega pogona vozil. Glede na velika vlaganja predvsem v cestna vozila bi morebiti nekaj lahko bilo na tem a ne vem, če ravno ekologija. Zna kdo to razumno pojasnit?
Uporabniški avatar
admin
Site Admin
Prispevkov: 8817
Pridružen: Sr Nov 22, 2006 21:34
Kraj: Ljubljana-Punat
Kontakt:

Re: Izvenkrmni elektromotor 180 HP

OdgovorNapisal/-a admin » Po Jun 17, 2013 20:34

SR 290 napisal/-a:Če sem iskren ne razumem v čem sploh je "zelena" poanta električnega pogona vozil. Glede na velika vlaganja predvsem v cestna vozila bi morebiti nekaj lahko bilo na tem a ne vem, če ravno ekologija. Zna kdo to razumno pojasnit?


Ekološka nota, absolutno da! Vendar samo v primeru, da se bo vsa električna energija proizvedla v jedrskih elektrarnah in čez kake pol stoletja verjetno v fuzijskih elektrarnah... V tem primeru tudi "ekologija" izdelave baterije pije vodo... Torej najprej pozapreti vse termoelektrarne in podobno...

Sem pa nekje prebral pred kakim letom, da če bi z lahkoto izdelali za mali denar recimo trenutne Li-Po baterije, je vsega litija na našem planetu samo za 7% avtomobilske porabe!!! Torej 93% avtomobilov bi naseldnji dan stalo, saj ne bi uspel kupit akujev... Zamisli si ceno litija v tem primeru... Zlato bi verjetno postalo navadno kovino, daleč od plemenite... :lol:
SR 290
Admiral
Prispevkov: 4395
Pridružen: Če Avg 02, 2012 17:40

Re: Izvenkrmni elektromotor 180 HP

OdgovorNapisal/-a SR 290 » Po Jun 17, 2013 21:03

admin napisal/-a:Ekološka nota, absolutno da! Vendar samo v primeru, da se bo vsa električna energija proizvedla v jedrskih elektrarnah in čez kake pol stoletja verjetno v fuzijskih elektrarnah... V tem primeru tudi "ekologija" izdelave baterije pije vodo... Torej najprej pozapreti vse termoelektrarne in podobno...


Saj ravno to me moti:


-akumulacijska jezera precej bolj vplivajo na okolje, kot bi si mislil. Predvsem nastane težava z podtalnico, nalaganjem mulja, ter težkih kovin nad jezom in erozijo struge pod jezom. Poleg tega je vse vodne energije premalo za pogon vozil
- fotovoltaika? Ja, dokler ne bo treba ekološko razgrajevat že tako na sporen način izdelanih celic.
- jedrska energija in ekologija? Ja, dokler nihče nič ne reče okrog odpadkov, predvsem srednje aktivnih. In nihče ne more jamčit, da bodo aktualni načini zalivanja odpadkov "večno" zadržali sevanje. Od časa do časa se bo vsekakor dogodil Černobil! Stroji so po definiciji zato, da se kvarijo in le stranski posel jim je koristno delo. :D
- fuzija? Zaenkrat je še izjemno daleč od fuzije, ki ne bi bila vodikova bomba.
- vetrne elektrarne? Čas bo pokazal kako in kaj, ampak za izdelavo ene vetrnice gre ogromno kompozitov, ki so tudi iz nafte.
- termoelektrarne? Najnovejša Šoštanjska elektrarna, ki je še v nastajanju ima sama po sebi, brez upoštevanja izkopa premoga MNOGO manjši izkoristek kot najslabši avtomobilski motor z notranjim izgorevanjem. Ko k temu dodaš še izgube ob polnjenju akumulatorjev in izgube v motorju samem, ter motornem regulatorju, si že kar nekje na izkoristku Forda T, če ne še nižje.
- prometna nesreča z avtom polnim LiFe celic? Če se to vžge, bo plin podušil vse v okolici! Slučajno mi je znano kako intenzivno se kadi ob reakciji. Pred leti sem bil prisoten v modelarski trgovini Schweighofer, kjer je šef izmene trgovsev za poizkus v svoji pisarni z žebljem prebil eno majhno modelarsko celico. Za tisti dan je bilo konec z nakupi, ker se po eni minuti ni čisto nič več videlo v sicer precej veliki trgovini. Ne vem kako imajo to rešeno obstoječa hibridna vozila, ampak mene nihče ne prepriča v nabavo hibrida! Imam dovolj izkušenj z modelarskimi celicami.
:D

Potem pridejo na vrsto zadeve, kot jih omenjaš. Recimo majhna količina litija, omejene zaloge neodima in kobalta in hočeš nočeš se mi vsili misel, da je vsa ta evforija okrog električnih vozil zelo natančno načrtovana z strani hudo močnih lobijev. Morda podobno kot naftna industrija-vetrne elektrarne, ali naftna industrija-bio goriva?
SR 290
Admiral
Prispevkov: 4395
Pridružen: Če Avg 02, 2012 17:40

Re: Izvenkrmni elektromotor 180 HP

OdgovorNapisal/-a SR 290 » Če Jun 20, 2013 07:53

admin napisal/-a:Ekološka nota, absolutno da! Vendar samo v primeru, da se bo vsa električna energija proizvedla v jedrskih elektrarnah



In potem pride stroncij v podtalnico okrog Fukušime...
Uporabniški avatar
Roberth1
Admiral
Prispevkov: 2042
Pridružen: Po Avg 15, 2011 20:32
Kraj: Kranj - Vraniči - Červar

OdgovorNapisal/-a Roberth1 » Če Jun 20, 2013 08:17

Ali sploh kdo razmišlja, da bi zaradi narave el. motorja, za motor vgradilo menjalnik, ki bi imel več prestav v razmeju recimo 1:3. S tem bi lahko pri nižjih obremenitvah koristili navor. Vem, da ima menjalnik določene izgube, samo pomislek..
https://vodovod-rh.si/
SR 290
Admiral
Prispevkov: 4395
Pridružen: Če Avg 02, 2012 17:40

OdgovorNapisal/-a SR 290 » Če Jun 20, 2013 10:12

Pri elektro motorjih ne potrebuješ menjalnika. Tem, ki se uporabljajo za pogon vozil se vrtljaji priredijo z številom ovojev, ter polov, moč pa dimenzijsko. Tak motor zmore zverinske navore, rtljaje pa reguliraš z reglerjem, ki ima za te velikosti vsaj 99% izkoristek. Nobenega mehanskega reduktorja ni treba, saj ga ustvariš že z konstrukcijo motorja.

So pa reduktorji primerni za pogone, kjer je treba varčevat z maso in prostorom. Imam recimo 120 g težak motor z 60.000 rpm, ki jih reduciram z planetnim reduktorjem 5,2:1, težkim 52 g. Cela zadeva torej tehta 170 g, ampak zmore 4 kilowate za pet minut. Za kaj takega bi potreboval vsaj 800 g težkega outrunerja z mnogo ovoji in še več polov.
Ampak to so specifične zadeve. Ko pride moč do uporabnih kilowatov za uporabo vozil, so outrunerji že dovolj konkurenčni hitro vrtečim inrunerjem.
Uporabniški avatar
Nikola T.
Admiral
Prispevkov: 5110
Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a Nikola T. » Pe Jun 21, 2013 00:02

Tole so tako kvalitetni prispevki, da mi ni treba nič dodati, ker ko sem točno to govoril mi marsikdo ni verjel. Ni vse tako ekološko kot izgleda na prvi pogled. Elektro motorji so superiorni glede navora itd v primerjavi z motorji z notranjim izgorevanjem, vendar dokler nimamo primernega akumulatorja ni niti najmanjše možnosti, da bi bil elektro pogon ekološki, ko vse pretehtaš na nivoju svetovne porabe.
Fuzija ali kar mini fuzijski generator, shranjevalnik energije (lahek do 50kg vsaj 1kAh) so (razen elektro motorja) osnove katere še ne obstajajo, da bi naš planet rešili pred onesnaženjem.
LP NT
Uporabniški avatar
elbarto
Admiral
Prispevkov: 743
Pridružen: Ne Jul 26, 2009 13:50

OdgovorNapisal/-a elbarto » Pe Jun 21, 2013 06:23

SR 290 napisal/-a:Pri elektro motorjih ne potrebuješ menjalnika.


ravno zaradi menjalnika je Pečjak zmagal na električnem rallyu monte carlo ;)
SR 290
Admiral
Prispevkov: 4395
Pridružen: Če Avg 02, 2012 17:40

OdgovorNapisal/-a SR 290 » Pe Jun 21, 2013 08:52

@elbarto;


SR 290 napisal/-a:So pa reduktorji primerni za pogone, kjer je treba varčevat z maso in prostorom.


In raly vozilo je verjetno en tak primer.


Po drugi strani je pa to po moje svojevrsten prikaz kako "resno" se veliki lotevajo teh zadev.

Z enim samim motorjem namreč lahko preko raznih vezav dosežeš čuda prestav. Te motorje z permanentnimi magneti iz redkih zemelj se lahko veže v zvezdo, trikot, lahko se recimo uporabi posamezne pole za manjše vrtljaje, z vezavo lahko pole združuješ za večje vrtljaje, igraš se lahko z uporabljenim številom ovojev in vse to lahko opraviš v eni majhni "relejni postaji". Ko k temu dodaš še zvezno regulacijo in enakomeren navor, ki skoraj ni odvisen od vrtljajev, povsem odpade potreba po kakršnem koli mehanskem menjalniku. Čisto mali procesor ti vse skupaj povsem samodejno upravlja in izbira optimalne kombinacije za čim boljši izkoristek.

Ampak preden to nastane mora priti situacija tako daleč, da se nekomu zdi smiselno izdelat tako stvar, ki načeloma sploh ni zapletena.


Očitno v pogonskem sklopu sploh ni več problema. Ta je zaenkrat v napajanju, ter ekologiji in tako bo še zelo dolgo ostalo.


@NT;

Ko že omenjaš ekologijo je tudi to za moje pojme izjemno raztegljiv pojem.

Dokler bodo goveda v južno ameriških pampah naprdele več metana kot ga proizvede vsa civilizacija in dokler bodo amazonske mravlje ustvarile vsaj toliko CO2ja kot ga ustvari naša civilizacija, bi se bilo smiselno vprašat komu koristijo tovrstni posli. Po moje je zopet zadaj naftni lobij. Njihov cilj je, da načrpajo enako ali manj nafte, ter zaslužijo bistveno več. Poglej razmerje med ceno goriv in porabo avtomobilov. Bolj so vozila varčna, dražje je gorivo in vsakokrat, ko pride na trg varčnejša generacija vozil, se enačba popravi v korist naftnih koncernov.
Nazadnje spremenil SR 290, dne Pe Jun 21, 2013 09:46, skupaj popravljeno 1 krat.
Uporabniški avatar
elbarto
Admiral
Prispevkov: 743
Pridružen: Ne Jul 26, 2009 13:50

OdgovorNapisal/-a elbarto » Pe Jun 21, 2013 09:46

In potem...... pride dacia brez vsega tega kar si nastel in pelje hcat vse po vrsti :D :D
SR 290
Admiral
Prispevkov: 4395
Pridružen: Če Avg 02, 2012 17:40

OdgovorNapisal/-a SR 290 » Pe Jun 21, 2013 09:48

Ja, saj v tem je hec. V resnici nihče tega ne vzame dovolj resno, ker ne vidi prihodnosti in nastane prostor za Dacio.

Kolikor poznam te elektro projekte so večinoma nastali le zaradi pridobivanja subvencij, ali pa pecanja ciljne skupine uporabnikov. Niti eden tak cestni projekt ni resnično uspel.
Uporabniški avatar
goahead
Admiral
Prispevkov: 1488
Pridružen: Če Apr 08, 2010 22:53

OdgovorNapisal/-a goahead » Sr Sep 09, 2015 10:39

En zanimiv link.
Zadeva nastaja v Sloveniji.
http://e-skat.si/
Uporabniški avatar
DR76
Kontraadmiral
Prispevkov: 236
Pridružen: To Mar 25, 2014 06:28
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a DR76 » Sr Sep 09, 2015 11:17

Žal še vedno velja vse, kar je zgoraj napisanega o akumulatorjih, to pa je tudi ena osnovnih ovir za resen prodor električno gnanih projektov na trg.
Lep pozdrav.
Uporabniški avatar
kasaudio
Admiral
Prispevkov: 3949
Pridružen: Po Dec 13, 2010 08:32
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a kasaudio » Sr Sep 09, 2015 22:33

Takih 60 konjskih definitivno.

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 5 gostov