Autopilot

Vse o opremi motornih plovil in jadrnic, tehnični nasveti v zvezi z opremljanjem plovil, prikolice za prevoz plovil, stojala za zimovanje plovil...

Moderatorji: moderator2, cibro, moderator

Uporabniški avatar
nautilus
Kapitan
Prispevkov: 174
Pridružen: Po Jan 25, 2010 08:30
Kraj: Pivka-Cerknica-Lj-Portorož

OdgovorNapisal/-a nautilus » Če Avg 30, 2012 07:59

admin napisal/-a:Nekako me na moji barki luft v volanu hudimano moti in letos sem bil že tik pred tem, da montiram najmanjši komplet od Vetusa ali pa od Scam-a... Predelave bi nekaj bilo, na cilinder je potrebno montirati priklop, kot ga ima zajla, potem pa je to že delovna zmaga... Kasneje na tak hidravlični volan pa pomoje tudi avtopilot ni problema montirat...


Admin točno to smo na barki naredili mi. Sem pred časom spraševal v temi:
http://www.morjeplovec.net/forum/viewto ... +mehanizem

Moram reči, da se obnese super čeprav sem pred montažo imel pomisleke. Zračnosti ni čutiti, volan pa je enako mehak tudi ko motor ne deluje.
Avto pilota še nimamo vgrajenega. Včasih bi prišel prav pri počasni izpodrivni plovbi. Doma nam leži tista varianta ki preko jermena vrti volan, pa mi ni preveč simpatična. Razmišljam kako bi zadevo predelal, da bi jo povezal na hidravliko.
Uporabniški avatar
admin
Site Admin
Prispevkov: 8817
Pridružen: Sr Nov 22, 2006 21:34
Kraj: Ljubljana-Punat
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a admin » Če Avg 30, 2012 20:22

Evo, sem že pozabil na tole, hvala da si me spomnil! :lol:

In pa super tudi, da si prilepil sliko cilindra montiranega na Mercov transom! Odlično ste naredili vmesnik!

Mi je pa trapasto, da to proizvajalci že original ne dajejo. Ne vem kaj se še vedno s temi smotanimi zajlami ukvarjajo... Na koncu je tudi komplet sistem zajle 200 EUR, hidravlika pa 600... Ne vem kaj bi potem šparal... :evil:
Uporabniški avatar
Nikola T.
Admiral
Prispevkov: 5106
Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
Kontakt:

AVTOPILOT, SERVIS HIDRAVLIČNE ČRPALKE

OdgovorNapisal/-a Nikola T. » Sr Jan 02, 2013 21:34

Med prazniki sem ribiškemu prijatelju popravil hidravlično črpalko za avtopilot Raymarine CR Hydraulic pump Type 1.

V decembru smo v marini Izola po uspešnem lignjelovu nazdravili skupaj z ribiškimi prijatelji. Med poskušanjem domačih klobas in odličnega vinčka pove, da ga zeza avtopilot. Na brzino ga vklopim in preverim nekaj fintic s katerimi preverjam posamezne sklope. Posumim na hidravlično črpalko ali mehansko okvaro pri krmilu.
Odpremo dostop do krme tam pa je bilo kaj videti. Ima namreč kovinsko barko in dokler ni kaj crknilo ni niti preveril prostora pod krmnim delom. V krmi je bilo nekaj vode in rja je pričela gristi rebra. Še dobro, da smo pogledali, ker mora sedaj obvezno čimprej oprati krmni prostor in sanirati rjavino in primerno zaščititi pločevino.

Naslednje jutro odmontira hidravlično črpalko avtopilota in mi jo prinese.
Slikal sem jo šele doma v delavnici po ščetkanju in odstranjevanju oksida.
Slika

Na sliki se lepo vidi kaj se zgodi v kolikor so zadeve na kovinskem plovilu nepravilno montirane. Med aluminijastim ohišjem črpalke in ogrodjem plovila se je zaradi slabe zaščite (barve) ob povečani vlagi pričela galvanika.

Za pričetek galvanike so potrebni sledeči pogoji:
- kratek stik med različnimi materiali (aluminij anoda - pločevina katoda)
- tok elektronov po kovini (trup plovila, pritrdilni vijaki)
- tok ionov preko elektrolita (slana voda, visoka vlaga)

Galvanika je poškodovala tudi ohišje elektromotorja
Slika

Na srečo se je popravila lotil zadnji čas drugače ne bi bilo več pomoči temu motorju. Ščetke v notranjosti so se zataknile bakrene povezave pa so popolnoma oksidirale in razpadle. Naročiti sem moral nove ščletke in vzmeti ostalo pa sem popravil.
Slika

Očiščeni deli električne hidravlične črpalke
Slika

Slika

Zaščiten aluminij z wash primerjem
Slika

Wash primer ni več v prodaji čeprav je nezamenljiv v letalstvu.
Zaščiteni deli pred ponovnim sestavljanjem
Slika

Ob prvi priliki, še nastavim avtopilot in preverim ostalo. Bom prilepil tukaj slike.
LP NT :D
polanc
Admiral
Prispevkov: 9289
Pridružen: Če Dec 04, 2008 21:00
Kraj: sevnica

OdgovorNapisal/-a polanc » Če Jan 03, 2013 18:42

Mater NT tole si pa doktorsko saniral...
Uporabniški avatar
Marjan Tomki
Admiral
Prispevkov: 6224
Pridružen: Sr Nov 03, 2010 21:30
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a Marjan Tomki » Pe Jan 04, 2013 15:33

Bližnjica zdaj tudi na tole iz kazala baze znanja Popravila, predelave, gradnja, vzdrževanje
Correct me if I am wrong, please.

Če bi se dalo upravljati starejše prispevke, bi bila kazala ažurnejša, v mnoge članke vrnjene slike, popravki vnešeni v izvirne članke in s tem vsebina pravilnejša in preglednejša...
Uporabniški avatar
Nikola T.
Admiral
Prispevkov: 5106
Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a Nikola T. » Pe Okt 11, 2013 21:12

Te dni sem odkril pravi vzrok in rešitev za težave zakasnjenega izklopa sklopke pri avtopilotih. Ker je zadeva izjemno pomembna predvsem za tiste Morjeplovce, ki se odpravljate na daljša prečenja je dobro, da si v celoti preberete članek tukaj...

povzetek:
Pri linearnih pogonih z elektro motorji se rado zgodi, da sklopka ne spusti takoj. Počakati je potrebno samo hip in sprostiti silo v krmilu in sklopka spusti v kolikor pa na silo obrnemo krmilo brez, da bi prej izklopili avtopilot pride do loma zobnika še posebej pri starejših pogonih. Novi zobniki so veliko odpornejši od originala in zdržijo večje obremenitve.
Plastični del je odrezan s plastičnega zobnika na njegovo mesto pa je s štirimi vijaki pritrjen nov zobnik in ležišče z brona, ki sta medsebojno lasersko zvarjena.
Slika

Kot sem že omenil do napak na prenosu prihaja predvsem, v kolikor se želi močno obrniti krmilo brez, poprejšnjega izklopa avtopilota, zato je pomembno, da sklopka spusti čimprej. Nekateri pogoni sprostijo sklopko z zakasnitvijo. To je prvi znak, da je potrebno nekaj ukreniti saj se bo problem le še stopnjeval. Če to opazite in se odpravljate na daljšo plovbo je priporočljivo, da sklopko popravimo. Sklopka, ki ne deluje pravilno se zaradi reže oziroma neprileganja na vreteno ob delovanju namagneti. Dlje kot je tak avtopilot vključen bolj se bo sklopka namagnetila in na koncu se lahko pripeti, da niti ne bo več sprostila krmila. To je lahko zelo nevarno, zato sklopko najprej demagnetiziramo, kot je to prikazano na sliki
Slika

Pomembno je še urediti povratni mehanizem sklopke saj se lahko zaradi slabega vzdrževanja zatika in tako povzročii, da sklopka ne nalega pravilno in se zato prične počasi magnetiti. Ko je dodobra namagnetena sklopka ne deluje več!!
LP NT
Uporabniški avatar
Grega295
Admiral
Prispevkov: 3219
Pridružen: Ne Apr 04, 2010 21:50

Re: Autopilot

OdgovorNapisal/-a Grega295 » Ne Apr 21, 2019 03:01

Na barki imam rudo in uporabljam ST-1000, razmišljati pa sem začel o vgradnem avtopilotu. Danes sem premeril prostor na krmi.

Najprej sem pričel iskati ročice, ki se jih namesti na os krmila. Tale Vetus meri v dolžino 196 mm:
Slika meri

jaz pa imam na voljo le okoli 150 mm:

Slika

torej bo treba zarezati v steno, ki meji krmno kabino in povsem končni prostor na krmi. Kar pa ne bo tak problem, saj je to trenutno navadna vezana plošča:

Slika

Preverim še dolžino za pogon, predvidevam, da bi rabil Raymarine EVOLUTION EV-200 linear in zanj rabim vsaj 80 cm:

Slika

ampak se izkaže, da 80 cm ne bo problem:

Slika

Slika

Zaključek: za pogon Raymarine EV-200 bi moralo biti prostora dovolj. Potrebno bo rezanje v krmno steno in priprava oprijemališča kamor se privijači roka pogona. Pogon bo torej zelo verjetno v krmni spalni kabini, ampak sčasoma naredim še nek pokrov okoli njega in vse skupaj ne bo moteče.

Če sem kaj spregledal, se priporočam za vsak komentar.

Še en video podobnega postopka: https://youtu.be/-ZZjt04daro?t=108
Uporabniški avatar
mirante
Admiral
Prispevkov: 625
Pridružen: Pe Dec 28, 2012 21:07
Kontakt:

Re: Autopilot

OdgovorNapisal/-a mirante » Ne Apr 21, 2019 19:54

Grega,
Ročico lahko namestiš čisto spodaj tik nad varnostno mašeto. Zaradi nagnjenosti osi krmila imaš tam nekaj več prostora in jo boš morda odnesel z le minimalnim izrezom v steni krmne kabine.
Pogonsko roko bi jaz postavil čim nižje v prtljažni prostor in ne v krmno kabino.
Uporabniški avatar
Grega295
Admiral
Prispevkov: 3219
Pridružen: Ne Apr 04, 2010 21:50

Re: Autopilot

OdgovorNapisal/-a Grega295 » Po Apr 22, 2019 18:23

Hvala Miran. Res je, če ročico spustim nižje, pridobim še kak centimeter in na voljo imam potem 15-16 cm.

Iščem po netu, če je kje kaka krajša ročica; večina jim ima vsaj 20 cm - verjetno bo treba rezati ali izdelati po meri. Če bo krajša, se s tem poveča sila potrebna za premik krmila.
betinjan
Naddesetnik
Prispevkov: 8
Pridružen: To Jan 01, 2019 21:09

Re: Autopilot

OdgovorNapisal/-a betinjan » Ne Mar 10, 2024 10:17

Pozdravljeni,

lotil sem se premontaže autopilota Raymarine na svojo barko.
Slika
Dela na hidravličnem sistemu sem menda rešil, sem pa naletel na naslednjo težavo:
dovodni kabli in kabli do črpalke so za dano dolžino predpisani preseka 6 mm #. Na krmilniku so sponke
WAGO 227, kamor pa mehkega kabla takšnega preseka ne vidim možnosti pritrditi. Varianta bi bila uporabiti
votlice, a kljub temu bi bilo verjetno potrebno sponko razpreti. Na spletu z ozirom na starost modela sponke
ne najdem navodil, sam pa ne bi rad z napačnim postopkom sponke uničil.
Slika
Slika
Prosim za nasvet in lep pozdrav.
Primozs
Kapitan korvete
Prispevkov: 92
Pridružen: So Sep 07, 2019 16:26

Re: Autopilot

OdgovorNapisal/-a Primozs » Ne Mar 10, 2024 10:41

Dobi se zakljucek ki ga stisnes na koncu zice naprej pa ima manjso spico. Reducirka.
Primozs
Kapitan korvete
Prispevkov: 92
Pridružen: So Sep 07, 2019 16:26

Re: Autopilot

OdgovorNapisal/-a Primozs » Ne Mar 10, 2024 10:44

V google vpisi: izolirani kabel cevelj peteze, pa poglej pod slike. Mislim da je na prvi sliki vec teh sistemov. Ti rabis rumenega ta srednjega na sliki ce imas 6mm2 žico
Uporabniški avatar
Nikola T.
Admiral
Prispevkov: 5106
Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
Kontakt:

Re: Autopilot

OdgovorNapisal/-a Nikola T. » Ne Mar 10, 2024 11:41

betinjan napisal/-a:...dovodni kabli in kabli do črpalke so za dano dolžino predpisani preseka 6 mm #. Na krmilniku so sponke
WAGO 227,...

1. Sponka se odpre tako, da s ploščatim izvijačem pritisneš vzmet, ki je vidna od zgoraj in istočasno vstaviš kabel s strani. Izvijač nastaviš na vzmet PRAVOKOTNO (ne vzporedno!) in močno pritisneš navzdol.

Slika

2. V te sponke pod nobenim pogojem ne smeš vstavljat žice na katero so krimpane votlice še posebej, če je to na maksimumu preseka, ki ga sponka še sprejme. Te sponke so izdelane za spoj brez votlic!

3. Ta sponka je dovolj velika tudi za 6mm2 žico. Če ti vseeno ne bo šlo v sponko potem samo poreži 25% žičk, preostale posvaljkaj in vstavi. NE LOTATI!
betinjan
Naddesetnik
Prispevkov: 8
Pridružen: To Jan 01, 2019 21:09

Re: Autopilot

OdgovorNapisal/-a betinjan » Ne Mar 10, 2024 18:12

Hvala obema za odgovore!
Je prav užitek delat, če imaš znanje, ki ga potrebuješ...

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 3 gosti