električni sidrni vitel

Vse o popravilu plovil, motorjev in opreme na plovilih, tehnični nasveti

Moderatorji: moderator2, cibro, Marchi, moderator

Uporabniški avatar
igorb
Admiral
Prispevkov: 1162
Pridružen: To Dec 07, 2010 17:43

OdgovorNapisal/-a igorb » Po Maj 05, 2014 13:39

pozdravljeni.
če bi želeli odlitek iz čistega aluminija bi šla cena vinča v vesolje,po moje pride do korozije odlitek vinča je iz ene zlitine odlitek motorja iz druge vmes je kovinski vijak ,pri mojem vinču je korodiralo oz pregnilo uho kjer je bil vijak,enako se dogaja oz se je dogajalo pri črpalkah za prečrpavanje tekočin ki so imela poceni ohišja iz alu zlitin pokrita z inoxom.možna rešitev je kot pri alu barkah izolacija vijaka z teflonskim trakom in matice z plastično podložko ma kot sem napisal nekje mora biti šibki člen,sicer bi bila cena tako visoka da bi vsi vlekli na roke.

lep pozdrav
Uporabniški avatar
habibi Vll
Admiral
Prispevkov: 4309
Pridružen: Po Avg 20, 2012 16:41
Kraj: LJ.Vižmarje

OdgovorNapisal/-a habibi Vll » Po Maj 05, 2014 15:07

Saj,ko vinč miruje se ne dogaja nič,ko pa ga aktiviraš in ko doseže sidro dno,se pravi,čim je v stiku z vodo se prične ta galvanska elektrika.Isto je ko motor miruje,miruje vse.Anode funkcionirajo le med obratovanjem.Verjetno bo še kdo kaj dodal na to temo,kako je v marinah,ko si na štromu.
mašinfirer
Uporabniški avatar
igorb
Admiral
Prispevkov: 1162
Pridružen: To Dec 07, 2010 17:43

OdgovorNapisal/-a igorb » Po Maj 05, 2014 16:59

zanimiva debata manjka še Tesla zanimivo bi bilo njegovo mnenje
Uporabniški avatar
Marjan Tomki
Admiral
Prispevkov: 6224
Pridružen: Sr Nov 03, 2010 21:30
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a Marjan Tomki » Po Maj 05, 2014 17:39

@SR290
    Šel povprašat svoj vir in prejel odgovor, da se aluminijeve zlitine z silicijem se ne eloksirajo dobro.

    Če je aluminijast del ulit, je največkrat iz AL zlitine s silicijem. Pri malo slabem ulivanju (nepravilnem hlajenju?) take litine je reč tudi kje porozna, in če/ko v to pride sol in vlaga, imaš galvansko korozijo tudi tam notri - in tako kak konec ulitka čez nekaj časa kar razpade.

    Mirko je rekel, da če se je tisto ohišje obnašalo tako, kot je eden od morjeplovcev opisal, je material gotovo silicijeva aluminijeva zlitina.

    Ohišja profesionalnih vitlov pa naj bi bila pa narejena iz letalskih aluminijastih zlitin (zapomnil sem si magnezij, ostali dodakti so mi ušli iz spomina, razen svinca, ki olajša natančno obdelavo po ulivanju, ampak tudi za to še nisem izvedel, kako.) in te naj bi bile odporne tudi na morje.
@habibi
habibi Vll napisal/-a:Če imaš na vinču verigo,navadno cinkano ali inox,daj na sidro cink anodo in ti ne bo žrlo alu ohišja vinča.Pa še predno ga montiraš(vinč)ga prebarvaj z temeljno barvo za alu.

    Temeljna barva za alu ne dopusti dostopa slane vlage do kovine, poleg tega pa je električno neprevodna in če je s kakimi vijaki tega ne raniš, galvanskega člena ni. Prav zato je to tako dober nasvet.

    Mirko je rekel, da je podobno dobra rešitev, kot primer za al, tudi prašno barvanje ohišja.

    Izvedel sem, da je dobro tudi notranjost vinča napacati z vodoodporno mastjo - potem se pričakovana trajnost winča poveča z nekaj let na deset ali celo nekaj deset let.

    Ko sem omenil še žrtveno anoda na inox delih v morju, so mu šla pa usta skoraj do ušes - to troje je verjetno vse, kar se da narediti, če imaš vinč iz takega materiala in za tako ceno.

    Domnevam, vodoodporna mast v vinču učinkuje tako, da tudi osi/gredi do zobnika za verigo niso v (dobrem) električnem stiku z Al ohišjem in če potem med različnimi kovinami ne more teči tok, potem tudi galvanske korozije na ohišju ni. Oziroma če niso v dobrem električnem stiku, čeprav niso popolnoma izolirane, je galvanske korozije le malo in za to malo najbrž lahko poskrbi žrtvena anoda iz cinka na inox sidru. In po mojem bi morala ista mast podobno učinkovati izolator tudi pri vijakih, ki spajajo dele iz dveh kovin, še zlasti, če je bilo Al ohišje tudi prebarvano.

    Na pocinkani verigi om/ali sidru je pa prevleka iz cinka najbrž hkrati tudi žrtvena anoda.

@MarcSR292hi
Marchi napisal/-a:Verjetno elektroliza poteka samo, ko je ketna v vodi? To je potem, gledano na celo leto, relativno malo časa in naj ne bi imelo vpliva na korozijo vinča.
Zakaj v navodila za vzdrževanje vinča ne napišejo to glede žrtvene anode!? Napišejo samo, da ga je potrebno dobro splakniti s sladko vodo in podmazovati.
Ok, da prodajo več vinčev, se bo glasil naslednji odgovor. Ampak vseeno, žrtvena anoda na sidru, ni splošno znana praksa, ali pač?
Verjetno je v vse skupaj vpleten tudi tokokrog napajanja vinča in splošna usteznost el. inštalacije na barki.

    Galvanska korozija poteka vedno, kadar sta materiala z različnim elektrokemijskim materialom v električnem stiku in po drugi plati v stiku preko elektrolita. To pomeni, da je najbrž dovolj že, da sta slano ohišje vinča in slana veriga v sidrniku in slana stena sidrnika med njima vlažna ... Za dodatek je morska sol zaradi MgCl v njej higroskopna (privlači vlago) in se 'morsko-slana' veriga, vinč in sidrnik težko čisto posušijo.

    In prav zato je spiranje s sladko vodo - zlasti, kadar zapustiš barko za daljši čas - tako dober trik, ker potem tega elektrolita ni.

    Elektična povezava preko napajanja sidrnega vitla... Teoretično vsi deli, ki so iz različnih kovin, ki so električno povezani - kar pomeni tudi tisti, ki so povezani s kabli za ozemljitev (ali skupnim minusom) in so kje v stiku z elektrolitom - morjem... - rabijo nekje žrtveno oziroma cink anodo.

    Če jo bom tako anodo videl, bom vedel, zakaj je tam, ne vem pa še dovolj, da bi znal to načrtovati.
@igorb
    Ja, Nikola T. nam seveda manjka, pa ne samo tule...

    Kdove kje je bil med tem s kolesom, pa najbrž se je še kakšna dobra fotka posrečila njegovi hčerki, pa kaj je uspelo uloviti in kako so to pripravili...

    Mogoče uspe, da ga pripravimo, da pride k Alesjo na Kras na srečanje.

    Lani je bila na Krasu tudi dobra predstavitev podvodnih posnetkov, pa ne vem, če ni imel še Hrast nekaj iz Albanije... Zelo verjetno se bo česa zanimivega spomnil tudi letos. Če pride Echo, mogoče kaj novega s Skokice, če pride tudi Heron, še kaj od tam. Pa Alesjo sam ima tudi marsikaj povedati, če nima preveč dela z lačnimi sladokusci men nami :wink:

    Na mini-12 v Bohinj pa mislim da NT tudi letos gotovo pride.
Correct me if I am wrong, please.

Če bi se dalo upravljati starejše prispevke, bi bila kazala ažurnejša, v mnoge članke vrnjene slike, popravki vnešeni v izvirne članke in s tem vsebina pravilnejša in preglednejša...
sercruser
Višji praporščak
Prispevkov: 37
Pridružen: Sr Avg 01, 2012 02:47

OdgovorNapisal/-a sercruser » Po Maj 05, 2014 23:35

tema se je razvila:).

hvala za vse nasvete.
definitivno ga bom probal najprej popravit.sem ga ze razdrl, da sem videl kako izgleda iz notranje strani:). en okrogel zobnik,ki ga poganja spiralna os, na katero se s spodnje strani da motor.men je deloval precej ok,samo suho je bilo.to sem že namazal z oljem,tak da zdej kar se tega tiče je ok.ročno deluje,zdej pa grem po nov elektromotor.

bom najprej probal z letriko,pol pa če ne bo uspel,bom pa probal direkt z lofrans.ta pride cca 400€.
sercruser
Višji praporščak
Prispevkov: 37
Pridružen: Sr Avg 01, 2012 02:47

OdgovorNapisal/-a sercruser » Po Maj 05, 2014 23:39

igorb napisal/-a:pozdravljen
jaz sem ga razdrl,zamenjal,tesnila (semeringe) ležaje,nov elektro motor,Letrika(pazi na moč motorja,oni imajo motorje enakih gabaritov mislim da 5 kw ) ni bilo več kot 200€,trajalo je 5 let,lani je crknil ker je korozija uničila aluminij,če je kovina zdrava se ga splača popravit.
lep pozdrav


torej,če hočem ustrezen motor cca 1kw, morem pri letriki iskati 5kw. a sem prav razumel? kaj pa morem rečt glede gabaritov...
a si mislu kovino na vitlu al na elektromotorju?

p.s.kaj je gabarit

hvala
Nazadnje spremenil sercruser, dne Po Maj 05, 2014 23:50, skupaj popravljeno 1 krat.
sercruser
Višji praporščak
Prispevkov: 37
Pridružen: Sr Avg 01, 2012 02:47

OdgovorNapisal/-a sercruser » Po Maj 05, 2014 23:45

Marjan Tomki napisal/-a:Mogoče bi bilo dobro spremeniti ime teme iz 'električni winch' v 'električni sidrni vitel'.

Da preveč ne 'posirjem' tele teme, o tem, zakaj menim, da bi bilo to dobro, tule.


maš prav. a lahka sam spremenim naslov teme?
Uporabniški avatar
Marjan Tomki
Admiral
Prispevkov: 6224
Pridružen: Sr Nov 03, 2010 21:30
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a Marjan Tomki » To Maj 06, 2014 09:40

sercruser napisal/-a:
Marjan Tomki napisal/-a:Mogoče bi bilo dobro spremeniti ime teme iz 'električni winch' v 'električni sidrni vitel'.

Da preveč ne 'posirjem' tele teme, o tem, zakaj menim, da bi bilo to dobro, tule.


maš prav. a lahka sam spremenim naslov teme?

Lahko. Ko si prijavljen na forumu, ti desno zgoraj poleg gumba 'citiraj' pri tvojih prispevkih prikaže tudi gumb 'uredi'. Greš na prvi prispevek te teme, klikneš gumb 'uredi', spremeniš naslov prispevka in s tem naslov teme ter klikneš gumb 'pošlji' spodaj.

sercruser napisal/-a:
igorb napisal/-a:pozdravljen
jaz sem ga razdrl,zamenjal,tesnila (semeringe) ležaje,nov elektro motor,Letrika(pazi na moč motorja,oni imajo motorje enakih gabaritov mislim da 5 kw ) ni bilo več kot 200€,trajalo je 5 let,lani je crknil ker je korozija uničila aluminij,če je kovina zdrava se ga splača popravit.
lep pozdrav


torej,če hočem ustrezen motor cca 1kw, morem pri letriki iskati 5kw. a sem prav razumel? kaj pa morem rečt glede gabaritov...
a si mislu kovino na vitlu al na elektromotorju?

p.s.kaj je gabarit

hvala

Ne, rabiš približno toliko ali morda malo močnejši motor; če vgradiš veliko močnejšega, prenos in ohišje lahko ne zdržita, ker nista načrtovana za take moči oziroma sile.

S kovino je mislil kovino ohišja vitla - če bi bila ta slaba, bi vitel lahko med delom čez čas, ko bi to še napredovalo - ali pri močnejšem motorju - več ali manj razpadel; če bi iskal ohišje kot rezervni del pa se popravilo verjetno ne bi splačalo.

Tu bi bilo morda dobro, da ti to še kdo pogleda; če je kovina ohišja dobra, pa bi bilo morda še za poslušati bodisi habibijev (primer za aluminij...) ali SR290-ov (eloksiranje) nasvet. Potem bo pričakovana doba trajanja - z nekaj menjanja masti v prenosu - po mojem čez deset let.

Mimogrede, to da je bil prenos suh, je verjetno tako povečalo upor v njem, da se je motor vrtel počasi ali sploh ne in pri tem gre skozi navitja velik tok (je samo omski, ni indukcijskega upora), kar je verjetno skurilo motor.

Torej - v bodoče prenos v vitlu ne sme biti suh - pa mast verjetno težje izgubiš kot olje. Pa vsaj na par let je to najbrž treba pogledati...

Gabariti so zunanja velikost elektromotorja; kar je napisal igorb torej najbrž pomeni, da so motorji od letrike moči do 5 KW enako veliki in imajo verjetno tudi enak razpored lukenj za privijanje, tako da je mogoče izbrati motor različne moči, pa bo vsak fizično 'pasal' v vitel.
Correct me if I am wrong, please.

Če bi se dalo upravljati starejše prispevke, bi bila kazala ažurnejša, v mnoge članke vrnjene slike, popravki vnešeni v izvirne članke in s tem vsebina pravilnejša in preglednejša...
sercruser
Višji praporščak
Prispevkov: 37
Pridružen: Sr Avg 01, 2012 02:47

OdgovorNapisal/-a sercruser » To Maj 06, 2014 12:00

ime teme spremenjeno.

ok,torej bom iskal 1kw elektromotor. mislim,da bo čist zadosti. torej 50m verige 8mm in teža barke cca dobre 3 tone (nevem kje bi sirec lahka ugotovil pravo težo,vendar kej več od tega verjetno nima).


Slika


pa sem uspel nalimat sliko :)

vitel men deluje precej robusten in ne zgleda da bi bilo karkoli slabo. razen izgled,ampak to ni tok pomembno.

bom jutri poklical na letriko. A tam majo tut dvojne cene za navtiko in ostale motorčke? :).
http://www.letrika.com/sl/izdelki/druge ... i-motorji/
a je kakšna razlika med AME/AMG, AMF/AMJ...? REcimo,gledal sem AME/AMG motorček, 12Volt nominal power 0,25-1,1 . A je to ok?

hvala za vse nasvete.
lp
Uporabniški avatar
Marchi
Admiral
Prispevkov: 6953
Pridružen: Če Apr 17, 2008 11:08

OdgovorNapisal/-a Marchi » To Maj 06, 2014 12:12

1kW je več kot dovolj za 50m, 8mm, 25kg sidro, kar je dovolj za barko 7t. Sicer teža barke pri moči vitla ne igra pomembne vloge, ker ne dviguješ barke ampak ketno in sidro. Tudi sicer bi 5kW vitel zahteval spremenjeno inštalacijo in "orožni list" :lol: :lol:
Ti povej v Letriki za kaj gre in ti bodo svetovali kateri motorček je primeren.
LUNA557
Kontraadmiral
Prispevkov: 265
Pridružen: Sr Jul 18, 2012 16:35
Kraj: Soline

OdgovorNapisal/-a LUNA557 » To Maj 06, 2014 12:57

Če, si lahko sposodim malo tole temo(oz.sem si jo že),ker me zanima katero olje gre v vitel imam qvik vitel 500w mislim,da je letnik 2002. Hvala!
Uporabniški avatar
Marchi
Admiral
Prispevkov: 6953
Pridružen: Če Apr 17, 2008 11:08

OdgovorNapisal/-a Marchi » To Maj 06, 2014 13:01

Za Lofrans piše SAE 90 long life gear oil verjetno bo tudi za Qucik podobno.

Ko pa že berem navodila, pa le-ta pravijo, da naj bi vinč vsaj enkrat na leto odmontiral iz palube in očistil slani sloj, ki se nabere na dnu, če smo že imeli debato o elektrolizi in koroziji.

Slika

Vzdrževanje sidrnega vitla:
- Splakniti sol vsaj enkrat mesečno, tudi po najbolj skritih kotičkih,
- vsaj vsakih 6 mesecev odvijačiti vodilo ketne, vse dele očistiti in podmazati z RC 3097 "LONG LIFE" ali WD40 ipd., prekontrolirati, da ni sledi elektrolize in podmazati glavno os,
- po daljšem nedelovanju vitla, preveriti, očistiti in po potrebi zamenjati krtačke,
- vsaj enkrat na leto odvijačiti ohišje iz palube in očistil slani sloj, ki se nabere na dnu,
- menjalnik (prenos), je napolnjen z SAE 90 long life gear oil, preveriti, če olje kje pušča in po potrebi zamenjati komplet tesnil,
- na začetku in koncu sezone preveriti motor in kontrole, po potrebi očistiti in zaščititi kontakte z mastjo.

Vir. Lofrans navodila za uporabo

Mogoče komu prav pride tole.
lpM
Nazadnje spremenil Marchi, dne To Maj 06, 2014 13:21, skupaj popravljeno 6 krat.
LUNA557
Kontraadmiral
Prispevkov: 265
Pridružen: Sr Jul 18, 2012 16:35
Kraj: Soline

OdgovorNapisal/-a LUNA557 » To Maj 06, 2014 13:06

Hvala,Marchi za hiter odgovor, :D
sercruser
Višji praporščak
Prispevkov: 37
Pridružen: Sr Avg 01, 2012 02:47

OdgovorNapisal/-a sercruser » To Maj 06, 2014 14:49

Marchi napisal/-a:1kW je več kot dovolj za 50m, 8mm, 25kg sidro, kar je dovolj za barko 7t. Sicer teža barke pri moči vitla ne igra pomembne vloge, ker ne dviguješ barke ampak ketno in sidro. Tudi sicer bi 5kW vitel zahteval spremenjeno inštalacijo in "orožni list" :lol: :lol:
Ti povej v Letriki za kaj gre in ti bodo svetovali kateri motorček je primeren.



jutri dobim odgovor. upam, da najdejo kaj primernega.sporočim...
AndrejC
Poročnik bojne ladje
Prispevkov: 86
Pridružen: Ne Apr 20, 2014 11:52
Kraj: Ajd. / NG

OdgovorNapisal/-a AndrejC » To Maj 06, 2014 21:03

sercruser napisal/-a:Bom jutri poklical na letriko. A tam majo tut dvojne cene za navtiko in ostale motorčke? :).
http://www.letrika.com/sl/izdelki/druge ... i-motorji/
a je kakšna razlika med AME/AMG, AMF/AMJ...? REcimo,gledal sem AME/AMG motorček, 12Volt nominal power 0,25-1,1 . A je to ok?

hvala za vse nasvete.
lp


AME, AMG, AMF, AMJ so imena družin motorjev. Zadnja črka pomeni velikost - premer motorja. Npr.. AME je Fi 80mm, AMJ je Fi 112mm. AMF in AMG sta vmes.

Podatki o moči motorja znajo biti na prvo žogo zavajajoči, ker so podani kot S2=60min za vozne motorje in S3 (%) za 10 minutni cikel za motorje namenjene za črpalke. Maksimalna moč je seveda precej višja.

Morda bi lahko pomagal pri izbiri motorja, če bi imel več podatkov o original motorju.

Še en link: http://www.letrika.com/media/att/13/01/ ... _web_4.pdf
LP, Andrej

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 17 gostov