jadrnica - motorsailer

Vse kar mislite, da ne spada v nobeno od zgornjih tem, je pa povezano z navtiko, dodajte sem

Moderatorji: moderator, moderator2

Uporabniški avatar
donato
Kontraadmiral
Prispevkov: 248
Pridružen: Pe Nov 22, 2013 20:06

jadrnica - motorsailer

OdgovorNapisal/-a donato » Po Maj 26, 2014 10:04

Kje je meja. Kaj so glavna merila, da nekemu plovilu lahko še rečemo jadrnica ali pa je to že motorsailer. Kaj je merilo ? Oblika trupa, moč motorja, površina jader, oblika kabine ....? Verjetno so deljena mnenja, ali vendarle je jasna definicija? Kaj so potem npr. Albatros 40' pa Janneau espace 1100, ...Pa katere so še takšne mejne barke ?
A je kakšna definirana meja ...., če je kje na forumu že zapisano, prosim za usmeritev, sicer pa bom z zanimanjem prebral vaša mnenja.
kalužni mali
Uporabniški avatar
Tex
Admiral
Prispevkov: 8289
Pridružen: Sr Mar 28, 2007 00:28
Kraj: od Vardara do Triglava

OdgovorNapisal/-a Tex » Po Maj 26, 2014 13:18

To kar si naštel, sta oboje "jadrnici"...

Motorsailer, je bolj softicirana zadeva... z nižjimi jambori, ponavadi dolgo kobilico,močnejšim motorjem,hitrosti so drugačne pri motorsailerju, kot jadrnici ( motor-jadra )

MT bi ti odgovoril takole : http://en.wikipedia.org/wiki/Motorsailer

oz napaka, takole :

A Motorsailer, aka "motorsailor" (US), is a type of sailing vessel, typically a pleasure yacht, that derives propulsion from its sails and engine(s) in equal measure.[1]

Whereas most sailing yachts above a certain size will usually have an inboard engine, they will not be "motorsailers", as their principal source of power is sail, and the engine is only for auxiliary drive and maneuvering. A sailing yacht with an auxiliary engine will typically have a small propeller that automatically feathers when sailing, whereas a motorsailer may have either a large fixed propeller or, ideally, a variable pitch propeller.[2] Compared to such "pure" sailing yachts, a motorsailer will typically be heavier-built, with less delicate lines but with more spacious accommodation. A motorsailer will have an enclosed cockpit, or "doghouse", whereas a pure sailing yacht would have an open cockpit. A motorsailer may have a higher freeboard, and, coupled with the doghouse and other superstructure, will have considerable side windage. The motorsailer's sail area will typically be rather smaller than an equivalent yacht's, and any masts may be shorter. Also, while a sailing yacht will often be rigged as a Bermuda sloop or a Bermuda cutter (both types having a single mast), the motorsailer will more likely have a multi-masted split-rig, such as a schooner, ketch or yawl.[3]

While the sailing yacht appeals primarily to the purist sailing enthusiast, the motorsailer is more suited for long-distance cruising, as a home for "live-aboard" yachtsmen.[4] The special features of the motorsailer (large engine, smaller sails, etc.) mean that, while it may not be the fastest boat under sail, the vessel is easily handled by a small crew. As such, it can be ideal for a retired couple who might not be able to handle large sail areas. In heavy weather, the motorsailer's large engine allows it to punch into a headwind when necessary to make a landfall, without endless tacking to windward.

lp.T :D
SlikaSlika
“There’s no point having a boat if you don’t use it!”
Uporabniški avatar
donato
Kontraadmiral
Prispevkov: 248
Pridružen: Pe Nov 22, 2013 20:06

OdgovorNapisal/-a donato » Po Maj 26, 2014 14:15

Tex, hvala, sem mal pogledal že na :
http://www.cruisersforum.com/forums/f47 ... 26260.html

Sem tudi videl, da si nekoč gledal tale Janneau.
Recimo, da sprejmemo to definicijo na Wikipediji kot primerno.

Pomeni, da so tile španski Albatrossi ( meni po slikah zelo simpatični ), torej
dokaj klasične jadrnice ( površina jader je solidna ) s trdno kabino. Zato so
verjetno nekoliko težje in pri šibkejšem vetru manj odzivne, pa nekoliko manj pregledne izza krmila, malo dražje in to je to ?
Če sem prav razumel, to ni klasični DS ? Kaj so še + in - glede na čisto klasično jadrnico ?
kalužni mali
Uporabniški avatar
Marjan Tomki
Admiral
Prispevkov: 5586
Pridružen: Sr Nov 03, 2010 21:30
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a Marjan Tomki » Po Maj 26, 2014 20:16

Razlike...
    Pomembna razlika med jadrnicami vrste 'cruiser' in 'motorsailer' - motornimi jadrnicami - zna biti še, da je pri manjših jadrnicah (10-15 m) prostora za gorivo premalo, da bi motor in jadra lahko bili enakovredna pri plovbi na velike razdalje - čez oceane - in so tudi zato pri takih jadra osnovni pogon, motor pa sekundarni.

    Ker verjetno večina motorsailerjev plove na srednje razdalje (ofshore da, ocean bolj izjemoma) tako, da nikoli ni zelo hudo daleč od črpalke, se s tem problemom večina ne sreča in ga zato povprečen motorsailer tudi nima rešenega. Pri malo večjih motornih jadrnicah se da imeti več goriva in se torej to da uravnovesiti tudi za čez oceane, ampak to ni pravilo (sicer pa tudi večina jadrnic 'kruzerjev' sveže kupljenih ni kar primerna za čez ocean).

    'Motorsailerji' so (praviloma? vedno?) izrivna plovila, ne pa gliserji; to pomeni zmerne hitrosti in ne tako močne motorje, kot so potrebni za glisiranje, pa razmeroma majhno porabo na miljo in razmeroma dolg doseg (akcijski radij) tudi pri plovbi na motor, podobno kot jadrnice, so pa njihovi tanki za goriva v primerjavi z jadrnicami največkrat večji (in včasih je še kaj, recimo gorivo v več tankih in kak mehanizem za pretakanje, pa lahko bi bil dnevni tank za gorivo... in zgodba kdaj in zakaj bi to znalo biti dobro).

    Sicer pa takrat, ko neka vrsta plovil nastaja, je to največkrat odziv na potrebo in trg - definicije nastajajo kasneje, ko je brez njih novincu zadeva slabo pregledna in ko kdo pod istim imenom hoče prodajati nekaj, kar ne spada v tip (recimo hruške za jabolka ali pa limone za mandarine :lol: ).

Zanimive povezave
    V enem od kazal baze znanja z brskalnikovim iskalnikom (ctrl-F) poišči 'The Art of Motorsailing' - tam je naprej nekaj povezav, recimo na članek iz Sail Magazine in na nekaj tem na drugih forumih.


Za razliko od Tex-a bi jaz sicer dal povezavo na kaj podobnega kot Tex, ne bi pa prekopiral vsebine; bi pred povezavo morda kaj napisal sam.
Correct me if I am wrong, please.
Uporabniški avatar
Tex
Admiral
Prispevkov: 8289
Pridružen: Sr Mar 28, 2007 00:28
Kraj: od Vardara do Triglava

OdgovorNapisal/-a Tex » To Maj 27, 2014 10:31

Marjan Tomki napisal/-a:Razlike...
[list]Pomembna razlika med jadrnicami vrste 'cruiser' in 'motorsailer' - motornimi jadrnicami - zna biti še, da je pri manjših jadrnicah (10-15 m) prostora za gorivo premalo, da bi motor in jadra lahko bili enakovredna pri plovbi na velike razdalje - čez oceane - in so tudi zato pri takih jadra osnovni pogon, motor pa sekundarni.

Ker verjetno večina motorsailerjev plove na srednje razdalje (ofshore da, ocean bolj izjemoma) tako, da nikoli ni zelo hudo daleč od črpalke, se s tem problemom večina ne sreča in ga zato povprečen motorsailer tudi nima rešenega. Pri malo večjih motornih jadrnicah se da imeti več goriva in se torej to da uravnovesiti tudi za čez oceane, ampak to ni pravilo (sicer pa tudi večina jadrnic 'kruzerjev' sveže kupljenih ni kar primerna za čez ocean).

'Motorsailerji' so (praviloma? vedno?) izrivna plovila, ne pa gliserji; to pomeni zmerne hitrosti in ne tako močne motorje, kot so potrebni za glisiranje, pa razmeroma majhno porabo na miljo in razmeroma dolg doseg (akcijski radij) tudi pri plovbi na motor, podobno kot jadrnice, so pa njihovi tanki za goriva v primerjavi z jadrnicami največkrat večji (in včasih je še kaj, recimo gorivo v več tankih in kak mehanizem za pretakanje, pa lahko bi bil dnevni tank za gorivo... in zgodba kdaj in zakaj bi to znalo biti dobro).

Sicer pa takrat, ko neka vrsta plovil nastaja, je to največkrat odziv na potrebo in trg - definicije nastajajo kasneje, ko je brez njih novincu zadeva slabo pregledna in ko kdo pod istim imenom hoče prodajati nekaj, kar ne spada v tip (recimo hruške za jabolka ali pa limone za mandarine :lol: ).



Za razliko od Tex-a si ti sam nekaj zbluzil, ali si pa izmislil, da si lahko napisal roman. Od zgoraj naštetega si nekaj zadel, večina pa mislim da ne drži. Sicer si pa tako napisal, da najverjetneje še sam ne razumeš ;)

Med motorsailerje naj bi pasali : Nauticat,Finclipper,LM,HR,Tortuga,kakšen Notrhshore in tako dalje...

Ravno motorsailer je narejen za težko morje, z visokimi boki in sredinskim "cocpitom" močneje vpetimi in nižjimi jambori, ponavadi z dvemi, krmilom znotraj in zunaj, zadnjo "oceansko" spalnico za kapitana, večjo kapaciteto goriva in vode kot klasična jadrnica ! Hitrosti na jadra dosega zelo podobne kot na motor... še vedno pa mu je primarni pogon jadro ! Ponavadi imajo tudi dolgo kobilico in nižji ugrez...

Sicer pa več, bi nas lahko podučil kak rjuharski morjeplovec tipa "jest", če ga bo "matejc" od čaše spustil... :twisted:
SlikaSlika

“There’s no point having a boat if you don’t use it!”
nac
Viceadmiral
Prispevkov: 509
Pridružen: Če Jul 02, 2009 22:18

OdgovorNapisal/-a nac » To Maj 27, 2014 12:22

...za razliko od vseh skupaj pa bosta "zgoraj zbadajoča se" proti koncu tedna najbrž dobila "perilo"...
Uporabniški avatar
al
Admiral
Prispevkov: 4213
Pridružen: Če Avg 06, 2009 13:26
Kraj: Lj

OdgovorNapisal/-a al » To Maj 27, 2014 12:49

...in motorsailorji se dajo upravljati iz kabine (pa tudi od zunaj).
Sicer je odločitev o nakupu stvar osebnih preferenc a meni se zdijo motorsailorji povsem neuporabni za povprečnega navtika na Jadranu.
Imajo malo oz. skoraj nič površin za sončenje, visoke boke (kar ni ravno ok pri plezanju na in iz barke), veliko jih imat tudi neustrezno krmno ploščad oz je sploh nimajo.
Slovenci v večini hodijo na barko poleti in ne vem zakaj bi ždel v, sicer najbrž klimatizirani, kabini.

So pa zelo romantični v fjordih severnih morja..

Mislim, da je boljša izbira navaden polizpodriven motornjak, ker ima neprimerno več prostora na palubi, kot pa motorsailor.

Alabatros40 je pa en ponesrečen kup plastike, da o izdelavi ne govorim.
...not all who wander are lost...
Uporabniški avatar
donato
Kontraadmiral
Prispevkov: 248
Pridružen: Pe Nov 22, 2013 20:06

OdgovorNapisal/-a donato » Pe Maj 30, 2014 16:45

Zdi se mi, da je vsaj zadnjih nekaj let tudi na jadranu zelo razgibano vreme.
Razen res stroge sezone ( pa še takrat so presenečenja ), je vreme manj zanesljivo in predvidljivo. Zato mislim, da bodo tudi v jadranu več prostora dobile jadrnice z več kabine oz. kokpiti, podaljšani v kabino. To razmišljanje mi potrjuje dejstvo, da opažam vedno več čisto klasičnih jadrnic, ki si nadgradijo opcijo zaprtja celega kokpita ( dež, nizke temperature, vlaga ).

@Albatross@al
Ne poznam, videl samo slike, ki so mi simpatične - čisto mogoče, da je res
neuporabno.

Tole pa je verjetno že drugačna zgodba.
http://www.yachtworld.com/boat-content/ ... sailboats/
GREMO NA MORJA
kalužni mali

Kdo je na strani

Po forumu brska: MSN [Bot] in 2 gosta