Visoki vrtljaji, propeler/elisa?

Vse o gliserjih, cruiserjih in jahtah ter plovba z njimi

Moderatorji: moderator2, cibro, moderator

maxi12
Višji vodnik
Prispevkov: 19
Pridružen: To Jul 17, 2012 13:01

OdgovorNapisal/-a maxi12 » To Dec 16, 2014 15:06

motor klasičen 2T, končna hitrost nekaj čez 30 - , pri bonci in 2osebah.
po občutku ima motor za to kombinacijo še kar nekaj moči na rezervi, saj zglisira z smučarjem ali banano kar hitro, kljub 6 osebam na čolnu.
Uporabniški avatar
kasaudio
Admiral
Prispevkov: 3950
Pridružen: Po Dec 13, 2010 08:32
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a kasaudio » To Dec 16, 2014 17:24

BRP alu propeler 13.25x17?, Prestavno razmerje v nogi?
Uporabniški avatar
kasaudio
Admiral
Prispevkov: 3950
Pridružen: Po Dec 13, 2010 08:32
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a kasaudio » To Dec 16, 2014 21:54

Vidim, da je kar precej 13.25x17 propelerjev raznih proizvajalcev, morda bi bilo fajn napisat točno katerega imaš gor. Prestavno razmerje imaš 2.33:1, največje dovoljene obrate 5500.
maxi12
Višji vodnik
Prispevkov: 19
Pridružen: To Jul 17, 2012 13:01

OdgovorNapisal/-a maxi12 » To Dec 16, 2014 22:49

ne morem pogledat kaj je gor , ker mam čoln na zimovanju. Po spominu pa pred 2 leti kupljen pri Juca Nautiki v LJ ( V črni original Mercury embalaži - sredinski del okrog ozobljenja plastična puša vstavljena v propeler - če to kaj pove o prizvajalcu).
Uporabniški avatar
kasaudio
Admiral
Prispevkov: 3950
Pridružen: Po Dec 13, 2010 08:32
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a kasaudio » To Dec 16, 2014 23:28

Podatki:

5.7m, plastika
cca 1000kg
klasičen 2T mercury, 90 HP, 5000-5500 WOT RPM
prestavno razmerje 2.33:1
propeler: xx najverjetneje aluminij 13.25x17
dosežeš 30-31 vozlov pri 5000 RPM
nivo antiventilacijske plošče napram dnu čolna ???? - moralo bi bit poravnano če ne kak cm višje

problem: visoki obrati, da sploh glisira (3900) in z njimi povezana poraba in hrup

Moje mnenje:

Z max obrati si na spodnji meji kar je še ok. Zaradi visokega prestavnega razmerja se propeler vrti bolj počasi, najverjetneje je propeler dokaj "nežen" se pravi z malo cup-a in posledično ne "prime" v območju kjer bi ti želel.
Končna hitrost ki jo navajaš, je vsaj po tem kar sem imel priložnost videt pri enakem motorju in podobnem čolnu čisto solidna.

Jaz bi poizkusil kakšen 13x17 inox propeler z izrazitejšim cupom.

Sicer si za mnenje vprašal sr290 pa upam da ni narobe, če sem oglasil pred njim. Vsekakor zanimivo vprašanje, tudi mene zanima drugo mnenje.

P.S.:zame je hitro izglisiranje 2-3s.
maxi12
Višji vodnik
Prispevkov: 19
Pridružen: To Jul 17, 2012 13:01

OdgovorNapisal/-a maxi12 » Sr Dec 17, 2014 00:08

havala za izdaten odgovor , vsekakor pa prosim se za več mnenj oziroma podatkov iz preizkušenega..
..če sem sam izglisira v 2-3 sek, vendar mi je prioriteta varčna voznja glede na dokaj požrešen agregat :oops: .
sicer sem ze razmisljal o 4t motorju - ampak mi strošek nakupa ne more v več letih pokriti razlike goriva in vzdrževanja, da o filingu pospeškov in moči sploh ne razmišljam
SR 290
Admiral
Prispevkov: 4395
Pridružen: Če Avg 02, 2012 17:40

OdgovorNapisal/-a SR 290 » Sr Dec 17, 2014 08:21

30 vozlov, ali mph?
maxi12
Višji vodnik
Prispevkov: 19
Pridružen: To Jul 17, 2012 13:01

OdgovorNapisal/-a maxi12 » Sr Dec 17, 2014 11:22

po spominu 35 mph oz 60kmh ? poletje je ze dalec :roll: , samo vprašanje kolko je meritev točna , ker sem kupil nek poceni števec in ga sam montiral (+plastična cevka do pete na motorju )
SR 290
Admiral
Prispevkov: 4395
Pridružen: Če Avg 02, 2012 17:40

OdgovorNapisal/-a SR 290 » Sr Dec 17, 2014 15:47

Brez natančne meritve hitrosti z gpsom žal nima smisla nadaljevat razprave. Glede na to, da se ti motor ne prevrti bi znalo biti, da imaš pravi propeler.
Za prihodnjo sezono dvigni motor, da bo kavitacijska 2 cm nad dnom krme in se vozi, ter beleži podatke.
maxi12
Višji vodnik
Prispevkov: 19
Pridružen: To Jul 17, 2012 13:01

OdgovorNapisal/-a maxi12 » Sr Dec 17, 2014 16:21

OK, Hvala . Ampak vseeno bom še malo tečen: (ker bi rad čez zimo našel kak rezervni propeler). Kaj TEORETIČNO bi pomenilo , če vzamem npr. : 13,25x21 oz 14 x 19 ( zanimama me razlika)
Uporabniški avatar
kasaudio
Admiral
Prispevkov: 3950
Pridružen: Po Dec 13, 2010 08:32
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a kasaudio » Sr Dec 17, 2014 16:28

13.25x21 ima prehud korak -> motor bi bil preobremenjen in šlo bi slabo
14 x 19 je prevelik po premeru in najverjetneje tudi po koraku, šlo bi pa še slabše

Raje malo prevelik korak, kot malo prevelik premer!

Kolk imaš utorov na gredi?

Drugače pa je s propelerji tako, da so med enakimi številkami lahko v praksi kar odstopanja.

Na mojem čolnu je npr situacija trenutno takale:

Slika

Na grafu vidiš primerjavo treh propelerjev pri enakih pogojih. Inox da 400 obratov več. Aja pa da ne bo kakšnega napačnega sklepanja - vrednosti na grafih so rezultat statistike (filtriranje + še kaj) in tako ekstremne vrednosti niso vidne (max hitrost npr). Je pa 17" aluminij šel do 5200 vrt, inox pa do 5500. Optimum je 5100 - 5200.
Strmina krivulje reflektira korak - večji korak, večja strmina, oba 17" imata strmini podobni, le zamaknjeni, 15" je položnejši. V vsem skupaj se skriva še "slip" ki je tak kot je.
Vrtljaji so vrtljaji motorja, ne propelerja, pri meni je razmerje 2.00:1

Slika

Na tem grafu pa vidiš kateri propeler je bolj varčen. Glas gre 17" aluminiju.

Za inox propelerje vseeno velja da se lažje vrtijo zaradi manj upora krilc, je pa vprašanje kako to potem ustrezno motorju prilagodit.

Je pa moj čoln gumenjak, podobne teže kot tvoj, z malo manj konji, ampak ti kar dobro opravljajo svojo nalogo.

Bom pa zdaj nehal s tehniko da ne bo kaj narobe... Gremo še kakšno o skritih.
Nazadnje spremenil kasaudio, dne Če Jan 22, 2015 13:16, skupaj popravljeno 1 krat.
Uporabniški avatar
r1150r
Kapitan bojne ladje
Prispevkov: 131
Pridružen: To Avg 24, 2010 11:21

OdgovorNapisal/-a r1150r » Ne Dec 21, 2014 11:42

Pozdravljeni !

Opažam da imajo nekatri res veliko izkušenj s pravilno izbiro elis, zato bi vprašal sledeče.
Zaradi boljše ekonomije plovbe razmišljam o zamenjavi alu elise 14.3 x 21 trikraka, z eliso 14.25x19 štirikraka. Elisa je nameščena na peti VP SX-C1 , prestavno razmerje je 1.66:1 motor pa je VP 5.0 L. Čoln dolžine cca 7 m in teže nekje okrog 1.5 do 2 t. Sedaj čoln izgisira zelo hitro in drži glis do nekje 17 mph. Poraba je nekje 25-35 l/h pri 21-25 mph. Kaj bi pridobil z menjavo elise in katera je resnično dobra za menjavo (mislim proizvajalca kot so Solas,BRP ipd...
Namen je doseči nižjo porabo in nižjo hitrost glisiranja.

lp
Uporabniški avatar
kasaudio
Admiral
Prispevkov: 3950
Pridružen: Po Dec 13, 2010 08:32
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a kasaudio » Ne Dec 21, 2014 15:00

Moral boš navesti še predpisane max obrate motorja, koliko obratov pri max gasu dosežeš sedaj in seveda hitrost, najboljše po GPS. Tudi podatek o teži bi lahko bil natančnejši, bi rekel da je bolj kot ne 2 toni.

14 vozlov kot meja glisiranja za cca 2t, 7m barko je, če mene vprašaš, dober rezultat.

Tudi 35L/h za 21 vozlov za tako barko ni slabo.

Navsezadnje je 5.0, V8 in >200 HP
Uporabniški avatar
r1150r
Kapitan bojne ladje
Prispevkov: 131
Pridružen: To Avg 24, 2010 11:21

OdgovorNapisal/-a r1150r » Ne Dec 21, 2014 21:13

Takole je s podatki:
teža prazen 1450kg, gorivo max 50 gal/189l,voda 50l, max. 8 oseb
predvidena max. hitrost 46 mph pri WOT 4300
dosežena max. hitrost pri 4200 obr/min 40 mph z gorivom 100l , voda 50l, dve osebi, 5 mesecev v vodi ( malo umazan trup - podvodni del ), drugače pa 24 mph pri 2900 obr/min normalna potovalna hitrost.
Maksimalno obremenjen 35 mph pri 3800 obr/min ( 7 oseb ,pol tanka, 50l vode , 10 litrov ostalih tekočin ) . Koliko je takrat trošil me raj ne vprašaj ker niti nočem vedeti :) :D je pa bil preizkus zelo kratek .
Hitrost je merjena z elektronskim merilnikom hitrosti z vgrajenim GPS-som in ne klasičnim.
Upam da je dovolj podatkov za analizo.
Uporabniški avatar
kasaudio
Admiral
Prispevkov: 3950
Pridružen: Po Dec 13, 2010 08:32
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a kasaudio » Ne Dec 21, 2014 22:58

Brez antivegetativnega premaza je po 5 mesecih toliko svinjarije gor, da se ti pozna vsaj 3-5 vozlov na končni hitrosti. Če je za povrh obraščen še propeler pa je sploh zmaga.

Pod mph si mislil vozle, ali gre dejansko za milje?

Sicer pa je podatkov dovolj.

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 9 gostov