Visoki vrtljaji, propeler/elisa?
Moderatorji: moderator2, cibro, moderator
Podatki:
5.7m, plastika
cca 1000kg
klasičen 2T mercury, 90 HP, 5000-5500 WOT RPM
prestavno razmerje 2.33:1
propeler: xx najverjetneje aluminij 13.25x17
dosežeš 30-31 vozlov pri 5000 RPM
nivo antiventilacijske plošče napram dnu čolna ???? - moralo bi bit poravnano če ne kak cm višje
problem: visoki obrati, da sploh glisira (3900) in z njimi povezana poraba in hrup
Moje mnenje:
Z max obrati si na spodnji meji kar je še ok. Zaradi visokega prestavnega razmerja se propeler vrti bolj počasi, najverjetneje je propeler dokaj "nežen" se pravi z malo cup-a in posledično ne "prime" v območju kjer bi ti želel.
Končna hitrost ki jo navajaš, je vsaj po tem kar sem imel priložnost videt pri enakem motorju in podobnem čolnu čisto solidna.
Jaz bi poizkusil kakšen 13x17 inox propeler z izrazitejšim cupom.
Sicer si za mnenje vprašal sr290 pa upam da ni narobe, če sem oglasil pred njim. Vsekakor zanimivo vprašanje, tudi mene zanima drugo mnenje.
P.S.:zame je hitro izglisiranje 2-3s.
5.7m, plastika
cca 1000kg
klasičen 2T mercury, 90 HP, 5000-5500 WOT RPM
prestavno razmerje 2.33:1
propeler: xx najverjetneje aluminij 13.25x17
dosežeš 30-31 vozlov pri 5000 RPM
nivo antiventilacijske plošče napram dnu čolna ???? - moralo bi bit poravnano če ne kak cm višje
problem: visoki obrati, da sploh glisira (3900) in z njimi povezana poraba in hrup
Moje mnenje:
Z max obrati si na spodnji meji kar je še ok. Zaradi visokega prestavnega razmerja se propeler vrti bolj počasi, najverjetneje je propeler dokaj "nežen" se pravi z malo cup-a in posledično ne "prime" v območju kjer bi ti želel.
Končna hitrost ki jo navajaš, je vsaj po tem kar sem imel priložnost videt pri enakem motorju in podobnem čolnu čisto solidna.
Jaz bi poizkusil kakšen 13x17 inox propeler z izrazitejšim cupom.
Sicer si za mnenje vprašal sr290 pa upam da ni narobe, če sem oglasil pred njim. Vsekakor zanimivo vprašanje, tudi mene zanima drugo mnenje.
P.S.:zame je hitro izglisiranje 2-3s.
havala za izdaten odgovor , vsekakor pa prosim se za več mnenj oziroma podatkov iz preizkušenega..
..če sem sam izglisira v 2-3 sek, vendar mi je prioriteta varčna voznja glede na dokaj požrešen agregat .
sicer sem ze razmisljal o 4t motorju - ampak mi strošek nakupa ne more v več letih pokriti razlike goriva in vzdrževanja, da o filingu pospeškov in moči sploh ne razmišljam
..če sem sam izglisira v 2-3 sek, vendar mi je prioriteta varčna voznja glede na dokaj požrešen agregat .
sicer sem ze razmisljal o 4t motorju - ampak mi strošek nakupa ne more v več letih pokriti razlike goriva in vzdrževanja, da o filingu pospeškov in moči sploh ne razmišljam
13.25x21 ima prehud korak -> motor bi bil preobremenjen in šlo bi slabo
14 x 19 je prevelik po premeru in najverjetneje tudi po koraku, šlo bi pa še slabše
Raje malo prevelik korak, kot malo prevelik premer!
Kolk imaš utorov na gredi?
Drugače pa je s propelerji tako, da so med enakimi številkami lahko v praksi kar odstopanja.
Na mojem čolnu je npr situacija trenutno takale:
Na grafu vidiš primerjavo treh propelerjev pri enakih pogojih. Inox da 400 obratov več. Aja pa da ne bo kakšnega napačnega sklepanja - vrednosti na grafih so rezultat statistike (filtriranje + še kaj) in tako ekstremne vrednosti niso vidne (max hitrost npr). Je pa 17" aluminij šel do 5200 vrt, inox pa do 5500. Optimum je 5100 - 5200.
Strmina krivulje reflektira korak - večji korak, večja strmina, oba 17" imata strmini podobni, le zamaknjeni, 15" je položnejši. V vsem skupaj se skriva še "slip" ki je tak kot je.
Vrtljaji so vrtljaji motorja, ne propelerja, pri meni je razmerje 2.00:1
Na tem grafu pa vidiš kateri propeler je bolj varčen. Glas gre 17" aluminiju.
Za inox propelerje vseeno velja da se lažje vrtijo zaradi manj upora krilc, je pa vprašanje kako to potem ustrezno motorju prilagodit.
Je pa moj čoln gumenjak, podobne teže kot tvoj, z malo manj konji, ampak ti kar dobro opravljajo svojo nalogo.
Bom pa zdaj nehal s tehniko da ne bo kaj narobe... Gremo še kakšno o skritih.
14 x 19 je prevelik po premeru in najverjetneje tudi po koraku, šlo bi pa še slabše
Raje malo prevelik korak, kot malo prevelik premer!
Kolk imaš utorov na gredi?
Drugače pa je s propelerji tako, da so med enakimi številkami lahko v praksi kar odstopanja.
Na mojem čolnu je npr situacija trenutno takale:
Na grafu vidiš primerjavo treh propelerjev pri enakih pogojih. Inox da 400 obratov več. Aja pa da ne bo kakšnega napačnega sklepanja - vrednosti na grafih so rezultat statistike (filtriranje + še kaj) in tako ekstremne vrednosti niso vidne (max hitrost npr). Je pa 17" aluminij šel do 5200 vrt, inox pa do 5500. Optimum je 5100 - 5200.
Strmina krivulje reflektira korak - večji korak, večja strmina, oba 17" imata strmini podobni, le zamaknjeni, 15" je položnejši. V vsem skupaj se skriva še "slip" ki je tak kot je.
Vrtljaji so vrtljaji motorja, ne propelerja, pri meni je razmerje 2.00:1
Na tem grafu pa vidiš kateri propeler je bolj varčen. Glas gre 17" aluminiju.
Za inox propelerje vseeno velja da se lažje vrtijo zaradi manj upora krilc, je pa vprašanje kako to potem ustrezno motorju prilagodit.
Je pa moj čoln gumenjak, podobne teže kot tvoj, z malo manj konji, ampak ti kar dobro opravljajo svojo nalogo.
Bom pa zdaj nehal s tehniko da ne bo kaj narobe... Gremo še kakšno o skritih.
Nazadnje spremenil kasaudio, dne Če Jan 22, 2015 13:16, skupaj popravljeno 1 krat.
Pozdravljeni !
Opažam da imajo nekatri res veliko izkušenj s pravilno izbiro elis, zato bi vprašal sledeče.
Zaradi boljše ekonomije plovbe razmišljam o zamenjavi alu elise 14.3 x 21 trikraka, z eliso 14.25x19 štirikraka. Elisa je nameščena na peti VP SX-C1 , prestavno razmerje je 1.66:1 motor pa je VP 5.0 L. Čoln dolžine cca 7 m in teže nekje okrog 1.5 do 2 t. Sedaj čoln izgisira zelo hitro in drži glis do nekje 17 mph. Poraba je nekje 25-35 l/h pri 21-25 mph. Kaj bi pridobil z menjavo elise in katera je resnično dobra za menjavo (mislim proizvajalca kot so Solas,BRP ipd...
Namen je doseči nižjo porabo in nižjo hitrost glisiranja.
lp
Opažam da imajo nekatri res veliko izkušenj s pravilno izbiro elis, zato bi vprašal sledeče.
Zaradi boljše ekonomije plovbe razmišljam o zamenjavi alu elise 14.3 x 21 trikraka, z eliso 14.25x19 štirikraka. Elisa je nameščena na peti VP SX-C1 , prestavno razmerje je 1.66:1 motor pa je VP 5.0 L. Čoln dolžine cca 7 m in teže nekje okrog 1.5 do 2 t. Sedaj čoln izgisira zelo hitro in drži glis do nekje 17 mph. Poraba je nekje 25-35 l/h pri 21-25 mph. Kaj bi pridobil z menjavo elise in katera je resnično dobra za menjavo (mislim proizvajalca kot so Solas,BRP ipd...
Namen je doseči nižjo porabo in nižjo hitrost glisiranja.
lp
Moral boš navesti še predpisane max obrate motorja, koliko obratov pri max gasu dosežeš sedaj in seveda hitrost, najboljše po GPS. Tudi podatek o teži bi lahko bil natančnejši, bi rekel da je bolj kot ne 2 toni.
14 vozlov kot meja glisiranja za cca 2t, 7m barko je, če mene vprašaš, dober rezultat.
Tudi 35L/h za 21 vozlov za tako barko ni slabo.
Navsezadnje je 5.0, V8 in >200 HP
14 vozlov kot meja glisiranja za cca 2t, 7m barko je, če mene vprašaš, dober rezultat.
Tudi 35L/h za 21 vozlov za tako barko ni slabo.
Navsezadnje je 5.0, V8 in >200 HP
Takole je s podatki:
teža prazen 1450kg, gorivo max 50 gal/189l,voda 50l, max. 8 oseb
predvidena max. hitrost 46 mph pri WOT 4300
dosežena max. hitrost pri 4200 obr/min 40 mph z gorivom 100l , voda 50l, dve osebi, 5 mesecev v vodi ( malo umazan trup - podvodni del ), drugače pa 24 mph pri 2900 obr/min normalna potovalna hitrost.
Maksimalno obremenjen 35 mph pri 3800 obr/min ( 7 oseb ,pol tanka, 50l vode , 10 litrov ostalih tekočin ) . Koliko je takrat trošil me raj ne vprašaj ker niti nočem vedeti je pa bil preizkus zelo kratek .
Hitrost je merjena z elektronskim merilnikom hitrosti z vgrajenim GPS-som in ne klasičnim.
Upam da je dovolj podatkov za analizo.
teža prazen 1450kg, gorivo max 50 gal/189l,voda 50l, max. 8 oseb
predvidena max. hitrost 46 mph pri WOT 4300
dosežena max. hitrost pri 4200 obr/min 40 mph z gorivom 100l , voda 50l, dve osebi, 5 mesecev v vodi ( malo umazan trup - podvodni del ), drugače pa 24 mph pri 2900 obr/min normalna potovalna hitrost.
Maksimalno obremenjen 35 mph pri 3800 obr/min ( 7 oseb ,pol tanka, 50l vode , 10 litrov ostalih tekočin ) . Koliko je takrat trošil me raj ne vprašaj ker niti nočem vedeti je pa bil preizkus zelo kratek .
Hitrost je merjena z elektronskim merilnikom hitrosti z vgrajenim GPS-som in ne klasičnim.
Upam da je dovolj podatkov za analizo.
Kdo je na strani
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 9 gostov