mirante napisal/-a:Nimam narejene povezave med vetrom in autopilotom, niti ne med ploterjem in autopilotom.
...
To, da imaš slab občutek, da te bo ob spremembi smeri vetra zapeljal v kake rovte, še posebej, če si že imel podobno izkušnjo, razumem.
Ampak funkcija autotack v povezavi z instrumentom za veter bi morala priti zelo prav komu, ki je sam na krovu, ko preči (obrača barko čez veter), tako da recimo lahko zamenja stran in na novo smer nastavi škotino sprednjega jadra, ko avtopilot obrne. In da to dela,
mora biti povezava med - kot mu ti rečeš - samokrmilnikom in veternim instrumentom vzpostavljena.
http://www.westmarine.com/buy/raymarine ... P000162011 Backlit LCD display of heading, locked course and navigational information
Integral fluxgate compass
AutoTack lets you handle the sheets, while the pilot tacks the boat and AutoSeastate intelligently keeps the boat on course while conserving power
Accepts NMEA data directly for accurate navigation to a waypoint
Intelligent software minimizes battery draw by reducing unnecessary corrections
Tale po specifikaciji sodeč tudi poskuša biti bister z prilagajanjem odziva ne le vetru, ampak tudi valovom (zadnja vrstica v navedku) in tista povezava v zvezi z Waypoint integration bi lahko - če ali pa ko bo program zrel - lahko dala zvočni alarm, ko zaradi spremembe vetra avtopilot zapusti kurs, podobno, kot lahko nastaviš sidrni alarm na kakem GPS.
Ne glede na to jemljem, da je avtopilot pomožno navigacijsko sredstvo in se spominjam zgodbe 'o poklicnih mornarjih za krmilom, ki niso smeli odmakniti očesa s kompasa, kot župnik ne z mašnih bukev'.
Tu je ta prehuda, pa tudi prav to vlogo 'župnika za mašno knjigo' ima zdaj električni 'mujo' ali 'črnc'. Ampak vsakih pet-deset minut vreči oko na kompas - in na obzorje, seveda - pa ne škodi. Tako je včasih vrgel oko na kompas dober oficir straže, in pri taki praksi bi težko neopaženo zašel daleč s smeri tudi, če bi avtopilot krmaril po vetru in bi se veter obrnil.
Zdaj, ko so hitrosti večje in še posebej tam, kjer je promet gostejši, je pet-deset minut tudi že lahko preveč za čas od enega do naslednjega pogleda čez premec in po okolici.
Correct me if I am wrong, please.
Če bi se dalo upravljati starejše prispevke, bi bila kazala ažurnejša, v mnoge članke vrnjene slike, popravki vnešeni v izvirne članke in s tem vsebina pravilnejša in preglednejša...