Krotilci jader

Vse o jadrnicah in jadranju

Moderatorji: moderator2, Marchi, moderator

al

OdgovorNapisal/-a al » To Jan 13, 2015 11:34

@Marchi
ja se strinjam, počasi se učiš pa je. Ampak kot večkrat zapisano me motijo neke zgodibce strašenja. Meni so očitali, da sem si kupil preveliko jadrnico za prvo jadrnico pa kaj jaz vem kaj še. Valda si potem v dvomih. Potem sem si mislil: ko vas j..., vem kaj delam... in začel uživati

@MarjanT
pozdravi se :D
Dobro "igrico" se greste. Luštno.
Take izkušnje še nimam se pa poigravam z mislijo, da izpujem sam na malo daljšo pot non-stop. A vseeno bi malo počakal na primeren veter. Drugače pa en kup križank, dve panule, malo pornografske vsebine pa bo :)
polanc
Admiral
Prispevkov: 9415
Pridružen: Če Dec 04, 2008 21:00
Kraj: sevnica

OdgovorNapisal/-a polanc » To Jan 13, 2015 11:51

Al,pa pijača in muska bo tud prav, da je s tabo.. :lol:
Rok-11
Admiral
Prispevkov: 1210
Pridružen: Ne Avg 17, 2008 09:58
Kraj: Ljubljana, Ribiška vasica - It.

OdgovorNapisal/-a Rok-11 » To Jan 13, 2015 12:03

MarjanT napisal/-a:A je že kdo imel podobno iskušnjo ?


Dobra ideja. Imam podobne na zalogi, a zadnje pretečene se ne spomnim več, sploh pa ne podrobnosti - nove pa še niso realizirane.

Najnovejša je direktno jadranje na Tremite in nazaj v Istro. Računam na cca 2 dni do tja in cca 3 ali več nazaj.
Mogoče bom samo počakal na AIS instalacijo ali dober radar z alarmom na barki...

Poročam ko bo opravljeno.
Uporabniški avatar
gregor.n
Admiral
Prispevkov: 4405
Pridružen: Pe Apr 04, 2008 10:26
Kraj: Zanzibar
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a gregor.n » To Jan 13, 2015 12:49

Al, ti si naš, daj zameni že enkrat tiste rjuhe, boš vsaj kaku normalno :lol:
Nazadnje spremenil gregor.n, dne To Jan 13, 2015 22:27, skupaj popravljeno 1 krat.
https://medisken.si
inspiron
Viceadmiral
Prispevkov: 483
Pridružen: Ne Avg 05, 2012 12:37

OdgovorNapisal/-a inspiron » To Jan 13, 2015 16:39

Eno vprasanjce: kaksne barke oz. avtopilote pa imate vi, da ne morete zapustit krmila?

Ok, razumem na kaksnih 'krajsih' zadevah ze se nekako (ceprav s tistimi 'banjicami' si ze posebej previden glede vremena), ampak jadrnicah ±10+ metrov pa valjda imate avtopilote, ki vsaj za scanje, kaksen trim ali podobno prevzamjo krmilo?

Z mirantejem smo spomlkadi jadrali cez Biskaj, dvomim, da smo imeli krmilo v roki vec kot nekaj minut vsak vsega skupaj (na obratih, pa se to ne vedno!). Se spomnim od Scilly islands v Bristol Channel dezuren prvi del noci, tema ko v rogu, sunki do 40 kts, protitok, valovi so butali kar od vsepovsod, barka nagnjena... zadnja stvar, na katero sem mislil je bilo stati za krmilom. Avtopilot je delal sigurno in pa na dane razmere sigurno bolje, kot bi jaz na roke v temni noci.

Sploh pri temu, kar navajate (neizkusne posadke ipd) je investicija v zanesljiv in dober avtopilot minimum.
polanc
Admiral
Prispevkov: 9415
Pridružen: Če Dec 04, 2008 21:00
Kraj: sevnica

OdgovorNapisal/-a polanc » To Jan 13, 2015 16:44

Raymarine ST 4000 za 5,6 ton barke,na roke se morda malo laže umakneš kakemu valu...če ga vidiš jasno
Uporabniški avatar
mirante
Admiral
Prispevkov: 645
Pridružen: Pe Dec 28, 2012 21:07
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a mirante » To Jan 13, 2015 16:46

Prebral sem, da se v močnem vetru na barki večinoma držite krmila.
Jaz sam v viharnih dneh in tudi sicer večino krmarjenja prepustim kar autopilotu. Ko so valovi večji, ali pa je veter sunkovit, povečam občutljivost na autopilotu, da hitreje odreagira na spremembe. Na ta način imam proste roke za ukvarjanje z jadri, predvsem ponoči pa je autopilot vsekakor spretnejši in natančnejši od mene.

Ko veter barko preveč polaga, je potrebno skrajšati jadra. Tudi, ko se ti zdi, da si pravi čas za to že zamudil, je še zmeraj boljše za kratek čas zapeljati v veter in na hitro skrajšati jadra, kot pa da ti veter dela škodo na jadrih in jamboru. Včasih je težko vedeti, ali razmere pozneje ne bodo še hujše.

Regate so nekaj drugega, tam jadraš na meji, a je po navadi na barki dovolj izkušenih rok za hiter odziv in popravljanje napak.
Uporabniški avatar
mirante
Admiral
Prispevkov: 645
Pridružen: Pe Dec 28, 2012 21:07
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a mirante » To Jan 13, 2015 16:51

Inspiron, to je bila pa telepatija :).
polanc
Admiral
Prispevkov: 9415
Pridružen: Če Dec 04, 2008 21:00
Kraj: sevnica

OdgovorNapisal/-a polanc » To Jan 13, 2015 16:53

Kakšen avtopilot imaš pa v Skokici?Verjetno hidravlka in ne jermen kaj?
Uporabniški avatar
mirante
Admiral
Prispevkov: 645
Pridružen: Pe Dec 28, 2012 21:07
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a mirante » To Jan 13, 2015 16:59

Vgradni Raymarine, mehanska teleskopska roka direktno na kardan na osi krmila. Ni na jermen, niti na hidravliko, temveč na elektromotor.
Uporabniški avatar
Marchi
Admiral
Prispevkov: 7087
Pridružen: Če Apr 17, 2008 11:08

OdgovorNapisal/-a Marchi » To Jan 13, 2015 17:03

Mogoče edino v burji, tramontani, če te presenetita in imaš odprtih preveč jader, se zna avtopilot, ko nima več krmila, malo pritožiti in zategniti do konca v eno smer in potem je sranje. V nekih kolikor toliko konstantnih vetrovnih razmerah pa je avtopilot super izbira. Imam jermenskega Raymarine ST4000MKII!
Miran, a avtopilot na daljših turah naštimaš na Wind Vane "vetrovno" krmiljenje, se pravi, da obrne, če se recimo veter obrača?
Nazadnje spremenil Marchi, dne To Jan 13, 2015 17:08, skupaj popravljeno 1 krat.
Uporabniški avatar
Grega295
Admiral
Prispevkov: 3311
Pridružen: Ne Apr 04, 2010 21:50

OdgovorNapisal/-a Grega295 » To Jan 13, 2015 17:04

mirante napisal/-a:Tudi, ko se ti zdi, da si pravi čas za to že zamudil, je še zmeraj boljše za kratek čas zapeljati v veter in na hitro skrajšati jadra

inspiron napisal/-a:Sploh pri temu, kar navajate (neizkusne posadke ipd) je investicija v zanesljiv in dober avtopilot minimum.

Imam Raymarine ST-1000, ki so pač jajčka in je neuporaben v takih razmerah (fiksiran je bolj provizorično in v valovih se zmede). Prava stvar bi bil vgradni avtopilot in povezava na merilec smeri vetra; tako bi lahko ob takem urgentnem krajšanju vžgal motor, z avtopilotom pa usmeril barko v veter.
Uporabniški avatar
mirante
Admiral
Prispevkov: 645
Pridružen: Pe Dec 28, 2012 21:07
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a mirante » To Jan 13, 2015 17:17

Nimam narejene povezave med vetrom in autopilotom, niti ne med ploterjem in autopilotom. Se mi zdi, da je tako bolj varno. Raje vidim, da me ali opletajoča jadra ali avtopilot z alarmom opozorijo na spremembo vetra.
Že kar dosti let nazaj (še pred časom ploterjev) sem imel eno dogodivščino, ko smo zvečer iz Istre z rahlim vetrom lagodno odjadrali proti Susku, nastavili autopilot po vetru in se zaklepetali.
Čez nekaj ur smo se čudili, koliko novih luči je na Susku, potem pa smo ugotovili, da smo pred Medulinom in da se je veter vmes obrnil :).
polanc
Admiral
Prispevkov: 9415
Pridružen: Če Dec 04, 2008 21:00
Kraj: sevnica

OdgovorNapisal/-a polanc » To Jan 13, 2015 17:45

ST 1000 sploh ni slab in ima čez 50 kil potiska,ga imam na tastari barki in je kr taprav...ok so boljši,sam ni slab
Uporabniški avatar
Marjan Tomki
Admiral
Prispevkov: 6225
Pridružen: Sr Nov 03, 2010 21:30
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a Marjan Tomki » To Jan 13, 2015 19:17

mirante napisal/-a:Nimam narejene povezave med vetrom in autopilotom, niti ne med ploterjem in autopilotom.
...

To, da imaš slab občutek, da te bo ob spremembi smeri vetra zapeljal v kake rovte, še posebej, če si že imel podobno izkušnjo, razumem.

Ampak funkcija autotack v povezavi z instrumentom za veter bi morala priti zelo prav komu, ki je sam na krovu, ko preči (obrača barko čez veter), tako da recimo lahko zamenja stran in na novo smer nastavi škotino sprednjega jadra, ko avtopilot obrne. In da to dela, mora biti povezava med - kot mu ti rečeš - samokrmilnikom in veternim instrumentom vzpostavljena.

http://www.westmarine.com/buy/raymarine ... P000162011

Backlit LCD display of heading, locked course and navigational information
Integral fluxgate compass
AutoTack lets you handle the sheets, while the pilot tacks the boat and AutoSeastate intelligently keeps the boat on course while conserving power
Accepts NMEA data directly for accurate navigation to a waypoint
Intelligent software minimizes battery draw by reducing unnecessary corrections


Tale po specifikaciji sodeč tudi poskuša biti bister z prilagajanjem odziva ne le vetru, ampak tudi valovom (zadnja vrstica v navedku) in tista povezava v zvezi z Waypoint integration bi lahko - če ali pa ko bo program zrel - lahko dala zvočni alarm, ko zaradi spremembe vetra avtopilot zapusti kurs, podobno, kot lahko nastaviš sidrni alarm na kakem GPS.

Ne glede na to jemljem, da je avtopilot pomožno navigacijsko sredstvo in se spominjam zgodbe 'o poklicnih mornarjih za krmilom, ki niso smeli odmakniti očesa s kompasa, kot župnik ne z mašnih bukev'.

Tu je ta prehuda, pa tudi prav to vlogo 'župnika za mašno knjigo' ima zdaj električni 'mujo' ali 'črnc'. Ampak vsakih pet-deset minut vreči oko na kompas - in na obzorje, seveda - pa ne škodi. Tako je včasih vrgel oko na kompas dober oficir straže, in pri taki praksi bi težko neopaženo zašel daleč s smeri tudi, če bi avtopilot krmaril po vetru in bi se veter obrnil.

Zdaj, ko so hitrosti večje in še posebej tam, kjer je promet gostejši, je pet-deset minut tudi že lahko preveč za čas od enega do naslednjega pogleda čez premec in po okolici.
Correct me if I am wrong, please.

Če bi se dalo upravljati starejše prispevke, bi bila kazala ažurnejša, v mnoge članke vrnjene slike, popravki vnešeni v izvirne članke in s tem vsebina pravilnejša in preglednejša...

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 1 gost