- Tistole spodaj - na kar je nekdo od naših pokazal - je malo nestandardno (namenjeno je predvsem pilotom motornih letal, ne pa jadralcem in ostalim na morju). Pri različnih virih so namreč pojasnila za te simbole nekoliko različna.
Povsod velja, da veter piha od zastavice proti krogcu (če je), drugače pa nekaj primerov:
Krogec pomeni brezvetrje, samo paličica veter 2,5 vozla (približno 1,25 m/s), kratek repek 5 vozlov (približno 2,5 m/s), dolg repek oziroma zastavica pa 10 vozlov (približno 5 m/s); vrednosti repkov in zastavic se seštevajo; veter piha v smeri od repkov proti računski točki.
Marine Waypoints
Tale je videti prav, kot se jaz spomnim, čeprav ni dobro pojasnjen.
Na tej povezavi so tudi nekatere druge enote za opis izjemnih vremenskih pojavov. Najprej Baufortova lestvica, ki se za veter konča pri 12, kar je nad 64 vozlov, potem Saffir-Simpsonovva lestvica za hurikane od 1 do 5(od 65 vozlov do več kot 135 vozlov, pa Fujita lestvica Tornadov od F0 do F6 (F0 od 35 do 62 vozlov in F6 od 277 do 329 vozlov).
To od Aviation Weather je za letalce in je pri šibkih vetrovih - ki so za letalce 'skoraj brezvetrje' malo popačena. Brezvetrje je krogec, manjka pa da je sama palčka 0-3 vozle.
Simbol praviloma ustreza intervalu, torej od-do, ne pa za točno vrednost (recimo 10 kn). Smer vetra je od palčke oziroma zastavice proti krogcu (zastavica na severu pomeni severnik, veter s severa).
Aviation Weather WebSite napisal/-a: less than 5 knots 30 to 34 knots
5 to 9 knots 35 to 39 knots
10 to 14 knots 40 to 44 knots
15 to 19 knots 50 to 54 knots
20 to 24 knots 70 to 74 knots
25 to 29 knots 105 to 110 knots and so on
Dobri viri za zgodbe o zelo močnih vetrovih:
- http://www.wunderground.com/hurricane/
http://en.wikipedia.org/wiki/Portal:Tropical_cyclones
http://www.weather.com/weather/hurricanecentral
Maksimalne izmerjene hitrosti (eno minutno povprečje) na višini 10m so bile blizu 300 km/h oziroma 160 vozlov (hurikan Wilma oktobra 2005 v Mehiškem zalivu in na naprej na Atlantiku) oziroma še nekoliko več, okrog 315 km/h oziroma 170 vozlov (Tajfun Haiyan novembra 2013 takrat, ko je dosegel Filipine).
V glavnem, moje predstave o tem, kako naj bi se te reči praviloma gibale, je to, kar sem tokrat prebral in videl (slike sledi gibanja raznih od teh, ki so jih spremljali) precej sesulo. Zdaj imam bolj vtis, da splošnega pravila pravzaprav ni - bom pa sem še kaj dodal, ko mi bo več jasno.