Yamaha 100 aetl-Akomulator

Vse o popravilu plovil, motorjev in opreme na plovilih, tehnični nasveti

Moderatorji: moderator2, cibro, Marchi, moderator

rubikon
Praporščak
Prispevkov: 33
Pridružen: So Mar 07, 2015 23:24
Kraj: Izola

Yamaha 100 aetl-Akomulator

OdgovorNapisal/-a rubikon » Če Mar 19, 2015 18:46

Eno laično vprašanje ,ampak toliko različnih odgovorov sem že slišal..da poiskusim še na forumu.
Počasi se spravljam renovirati barko z yamaho 100..kakšen akomulator rabim (moč itd) za zagon in kakšen za ostalo ? imel bom kar dosti uporabnikov..radio,fishfinder..luči kakšen ojačevalec za radio mogoče....vinč..
Sicer imam v planu si pomagati z solarnim panelom cca 100w.
2 vprašanje...Ali gre skupaj solarni panel in ciklični akomulator? eni pravijo ja drugi ne...Preveč informacij..in potem pride dilema
hvala za pomoč


P.S ribiška družina menola izola....srečanje 27.3 ob 18..kamin belveder

lp
Uporabniški avatar
DR.E
Admiral
Prispevkov: 1693
Pridružen: Ne Jun 08, 2008 11:39
Kraj: Maribor, Bunarina - Pula
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a DR.E » Če Mar 19, 2015 20:00

Juhu,


Najrpej te pozdravlja Toporišič, ki je napisal slovensko slovnico. AKUMULATOR in S SOLARNIMI PANELI...

Sicer pa pojma nimam kakšen akumulator potrebuješ... poglej kak tok potegne zaganjač, to bo najenostavneje. Za vse ostalo pa preračunaš.. radio 6A, ojačevalec za radio 30A, lučke 3A, vinč za sidro bomo spustili, ker ni porabnik, ki bi deloval konstantno... mikrovalovna 40A, VHF 2A, navigacija 3A, potem pa lepo sešteješ in pomonožiš s tem kako dolgo boš uporabljal...

tako laično povedano....

40A skupaj..... 10ur... 400A, pa imaš moč akumulatorja...
MMSI: 238 460 540---- Call.s.: 9AA5011
POZOR: Kdo je trenutno na oblasti pri nas?
solatko
Poročnik fregate
Prispevkov: 70
Pridružen: To Dec 18, 2012 14:22

OdgovorNapisal/-a solatko » Če Mar 19, 2015 20:45

Imam Yamaho 115 in iste porabnike kot jih bos imel ti.
Akumolator 100 ah,vec kot dovolj.
rubikon
Praporščak
Prispevkov: 33
Pridružen: So Mar 07, 2015 23:24
Kraj: Izola

OdgovorNapisal/-a rubikon » Če Mar 19, 2015 21:20

ok hvala lepa.....
Daki

OdgovorNapisal/-a Daki » Pe Mar 20, 2015 08:50

Jaz imam na Yamahi F100 akumulator 70 ah, pa je tudi čisto dovolj, ker ti ga med vožnjo skozi polni. Če imaš pri ugasnjenem motorju še kakšen porabnik, pa je res dobro imeti nekaj rezerve.
Uporabniški avatar
peterv6i
Admiral
Prispevkov: 1090
Pridružen: Po Okt 26, 2009 15:42
Kraj: Izola
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a peterv6i » Pe Mar 20, 2015 14:12

Yamaha F80 - 75 Ah.. nikoli težav razen ko je crknu regulator ;)
Daki

OdgovorNapisal/-a Daki » Pe Mar 20, 2015 15:50

Ja, pri Yamahi do 2004 so regulatorji crkavali. Potem pa so jih nadomestili z večjimi in ni bilo več težav.
cado1990
Viceadmiral
Prispevkov: 370
Pridružen: Če Jul 30, 2009 21:46
Kraj: Nova Gorica

OdgovorNapisal/-a cado1990 » Pe Mar 20, 2015 15:56

Fantje, kar se akumulatorja tiče:

Mislim, da je vsaka debata odveč. Možakar mora najprej našteti vse porabnike (in njihove potrošne specifikacije), ki jih bo imel na čolnu, nato mora predvideti, katere uporabnike bo uporabljal, ko bo motor ugasnjen nazadnje mora vedeti vsaj podatek o polnjenju akumulatorja (torej podatke o alternatorju). Če bo akumulator uporabljal samo za zagon motorja, je popolnoma dovolj tudi 45ah, če pa bo pri ugasnjenem motorju uporabljal npr. prižgan inverter 12V - 220V in nanj priklopljeno klimatsko napravo, potem mu pa tudi 200ah ne bo veliko časa zdržal... Mislim, da spraševalec ne razume točno, kaj sprašuje...

Zaenkrat je odgovor na post lahko samo: potrebuješ USTREZEN akumulator
In next five years I wanna have Bayliner 2052LS!!!
Uporabniški avatar
Marjan Tomki
Admiral
Prispevkov: 6224
Pridružen: Sr Nov 03, 2010 21:30
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a Marjan Tomki » Pe Mar 20, 2015 19:09

@akomulator
    Akumulator == mesto, kamor se nekaj kumulira oziroma nakopiči.

    Iz iste zgodbe pride tudi beseda kumulus, kar bi prevedel kot 'kopica', se pa s to besedo poimenuje oblak, ki je podoben kupčku smetane.

    Na Potorišiča in Temporalno slovnico se pa ne razumem preveč dobro (če je kdo bral Slo prevod Štoparskega vodnika po galaksiji, bo vedel, kaj imam v mislih...)
    Nastajanje slovenskega knjižnega jezika

    Toporišiču in usmerjenemu izobraževanju sem pa ušel. Verjetno imam predsodke... in drugo leto, ko bom v 'penziji', če bo po sreči, mogoče preberem nekaj izmed njegovih 600+ objav... Bom videl, če mi bo kaj povečalo naklonjenost do našega jezika.

    Kot zanimivost... Prejle sem poskusil najti angleški izraz za 'poved'. Mi smo temu, kar zdaj imenujejo 'poved' in stavek, obojemu rekli stavek - z besedami izražena misel - in je bil lahko enostaven ali sestavljen. Angleški izraz je sentence pomeni isto, kar je stavek pomenil nam (compound, principal, subordinate...). Mogoče pa ni predsodek čisto neutemeljen... Bom videl drugo leto.

@sončna celica in ciklični akumulator
    Gre lepo, če nabaviš tudi dober regulator, bo poskrbel, da bosta tako sončna celica kot akumulator optimalno uporabljena. To pomeni, da bosta polnilna napetost in tok taka, kot jih dani tip in velikost akumulatorja - in trenutna napolnjenost ali izpraznjenost akumulatorja - lahko 'požreta', in da bo porabljena vsa energija, ki jo pri tem sončna celica lahko da (pomeni MPPT regulator).

    Brez dobrega regulatorja pa je najbrž možnih tudi nekaj neugodnih presenečenj.

    Je pa tudi cikličnih akumulatorjev nekaj tipov, ki imajo različne lastnosti, ampak o tem smo že v več temah (in nekaj povezav na to je v kazalu baze znanja.)

Porabniki in kapaciteta akumulatorja
    Če boš imel enak vzorec porabe, kot solatko, je nasvet OK in ne rabiš nič drugega.

    Ampak tega, ali imata enak vzorec porabe, najbrž nista preverila, in potem imata lahko prav DR.E in cado1990.

    Samo da pri Ah (amperskih urah) ne gre za moč... Moč bi bila v W (vatih) in bi bila povezana z največjim tokom, ki ga lahko daje aku. Štartni akumulator pri enaki kapaciteti praviloma lahko da večji tok od cikličnega z enako nazivno kapaciteto, a to lahko brez škode daje le razmeroma kratek čas. Moč torej ni kapaciteta.

    Kapaciteta (v Ah, amperskih urah) je pa količina toka, ki jo lahko sprejme ali odda akumulator, in je sorazmerna zalogi energije, ki jo lahko shranimo v njem.




    Če je poraba samo tedaj, ko ploveš, teoretično potrebuješ le aku za zagon motorja, v praksi pa še nekaj rezerve.

    Električni sidrni vitel tudi ni hud problem, če sidro dvigaš le, ko deluje motor (najbrž pomeni, da rabiš nekaj obratov, sicer alternator še ne daje toka in bi šlo vse iz aku, čeprav bi motor delal).

    Bi bilo pa še dobro vedeti, ali je to gliser (verjetno je) ali izrivna barka, ker če je to drugo, je najbrž barka težja in tudi sidro težje in zato vitel večje moči in s tem poraba toka takrat večja :lol:

    V primeru, da bo skoraj vsa poraba samo takrat, ko bo deloval motor, v bistvu tudi ne rabiš cikličnega akumulatorja (čeprav ne škodi, le zagonski tok - in morda tudi del toka ob dviganju sidra - mora biti sposoben zdržati).

    Čeprav... ne vem, kolikšen porabnik je fiš-finder, ampak če je med večjimi in boš med lovom plul počasi, pri nizkih vrtljajih motorja tudi ne bo ravno veliko elektrike iz alternatorja in utegne biti tudi neto poraba, ne polnjenje. Večina 'motornjakov' najbrž rabi sončne celice predvsem za vzdrževanje aku-jev, ko jih ni na barki, ampak pri kaki počasni plovbi na motor pri minimalnih obratih s fišem, glasbo čez kak močan ojačevalec in še čim bi sončna celica in sončen dan tudi tu znala priti prav.



    Če pa bo kakšna večja poraba tudi tedaj, ko si na sidru (ugasnjen motor, glasba čez ojačevalec na polno, luči, še posebej če niso LED in mogoče še kakšen hladilnik...) pa se zna zgoditi, da bi ti prišli potem ob poskusu naslednjega zagona motorja prav kabli za pomoč pri zagonu.

    Pa to s kabli na plovilu lahko sploh ni več hec, zlasti če veter nese kako slano peno in si dobro prevoden...

    Če boš torej veliko na sidru in takrat imel opazno porabo, se ti mogoče že splača ločiti na 'navaden' aku za štart in cikličnega za porabo ob ustavljenem motorju tako, da boš kljub razmeroma izpraznjenemu cikličnemu lahko brez težav zagnal motor.

    Ciklični mora potem imeti kapaciteto - Ah, amperske ure - ki bo preživela porabo čez celo noč z izpraznitvijo, ki ne bo prehuda.

    V tem primeru seveda tudi rabiš polnilec, ki zna polniti štartno banko drugače od delovne - ker bosta tako različno izpraznjeni kot različnega tipa.

    Torej zgodba o 'bilanci porabe', ki jo omenja cado, ti zna tudi še priti prav.

    Debata pa ni odveč, saj kako bi pa izvedel, da mora še kaj vedeti o porabi, če ne bi debatirali o tem? :lol: :lol: :lol:
Correct me if I am wrong, please.

Če bi se dalo upravljati starejše prispevke, bi bila kazala ažurnejša, v mnoge članke vrnjene slike, popravki vnešeni v izvirne članke in s tem vsebina pravilnejša in preglednejša...
rubikon
Praporščak
Prispevkov: 33
Pridružen: So Mar 07, 2015 23:24
Kraj: Izola

OdgovorNapisal/-a rubikon » Pe Mar 20, 2015 20:15

Hvala za izčrpne odgovore...Nisem po stroki v tem pa malo butasto sprašujem...Ampak..bo počasi...pa še malo pognjaviti kakšnega električarja...pa se bo slika zjasnila
hvala lp
Uporabniški avatar
kasaudio
Admiral
Prispevkov: 3945
Pridružen: Po Dec 13, 2010 08:32
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a kasaudio » So Mar 21, 2015 20:29

Samo v razmislek glede akumulatorja:

Nekateri proizvajalci navtične motorizacije za svoje motorje navajajo minimalne kapacitete akumulatorjev in te še zdaleč niso tako male kot jih po logiki za sam zagon motorja potrebuješ. Stvar je v tem, da nekateri motorji polnijo s kar visoko napetostjo, ki se pri večjih akumulatorjih neškodljivo "sesede", manjše pa poškoduje.

Trditev velja za motorje, ki imajo reguliran izhod za polnenje akumulatorja.
Roman 1
Admiral
Prispevkov: 2017
Pridružen: Ne Jun 01, 2008 20:15
Kraj: Novo mesto, Klimno

OdgovorNapisal/-a Roman 1 » Ne Mar 22, 2015 17:45

....za Suzuki 90 min. 100Ah (tako pravi kolega, ko je kupil novega Suzukija)
Je možno, da je Honda 90 prefilala 85Ah akumulator? Je crknil po 3 letih (od tega 2 leti na hondi)....zdaj sem kupil 95Ah, bo zdaj kaj bolje?
mirno morje
Daki

OdgovorNapisal/-a Daki » Ne Mar 22, 2015 23:48

Velikost akumulatorja je odvisna od tega koliko porabnikov imaš na čolnu. Kolega ima za 150 konjskega 100ah, pa nima nobenih problemov. Honda 90 ti sigurno ni prefilala 85ah akumulator, če je bilo vse normalno. Akumulator je najbrž crknil, ker se ti je kdaj čisto spraznil.
rubikon
Praporščak
Prispevkov: 33
Pridružen: So Mar 07, 2015 23:24
Kraj: Izola

OdgovorNapisal/-a rubikon » Po Mar 23, 2015 13:55

Koliko potem razumem...dosti uporabnikov...večji servisni akomu..štartni za yamaho 100 je 100ah verjetno dovolj :shock: ??
Uporabniški avatar
peterv6i
Admiral
Prispevkov: 1090
Pridružen: Po Okt 26, 2009 15:42
Kraj: Izola
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a peterv6i » Po Mar 23, 2015 15:21

Valda je dovolj... sicer zaganjač povleče kar velik tok.. ampak je to trenutno.. ne traja v nedogled.. (zato so tudi kabli debeli)..
Akumulator sam po sebi zdrži bistveno večji tok kot ga povleče zaganjač..
Tako, da če ne boš imel nekih konstantnih porabnikov (nevem kakšnih).. ga ne boš kar tako spraznil...
Regulator ti bo pa filal (verjetno) če boš na polno vozil z okoli 250W moči.. (F100)

Kdo je na strani

Po forumu brska: Bing [Bot] in 11 gostov