Batery isolator

Zbirka razlag tehničnih pojmov, fizike, enačbe, pretvorbe enot

Moderatorji: moderator2, moderator

rubikon
Praporščak
Prispevkov: 33
Pridružen: So Mar 07, 2015 23:24
Kraj: Izola

Batery isolator

OdgovorNapisal/-a rubikon » Ne Mar 29, 2015 08:57

Se že vnaprej opravičujem, ker je verjetno za poznavalce elektrike to butasto vprašanje :oops: ...
Kakšna je razlika med batery isolator ali batery cvombiner..(za dva akumulatorja)..Lp :shock:
nr7120
Poročnik fregate
Prispevkov: 65
Pridružen: So Maj 05, 2012 12:19

OdgovorNapisal/-a nr7120 » Ne Mar 29, 2015 10:47

Battery isolator je sestavljen iz diod(elektronski element ki prepušča tok le v eno smer). Alternator polni bateriji vsako ločeno. Minus tega je da ima padec napetosti.

Battery combiner:
Rele(stikalo) krmiljen preko vezja, ki se, če je napetost na startni bateriji dovolj visoka, zapre in združi plus pola obeh. Ni padca napetosti, zadeva je kr pametna-se nauči kakšne so napetosti in prilagaja delovanje.

Na hitro in laično.
rubikon
Praporščak
Prispevkov: 33
Pridružen: So Mar 07, 2015 23:24
Kraj: Izola

OdgovorNapisal/-a rubikon » Ne Mar 29, 2015 11:46

hvala..
matejk1
Poročnik bojne ladje
Prispevkov: 80
Pridružen: So Maj 16, 2015 15:58
Kraj: mengeš-krk

OdgovorNapisal/-a matejk1 » So Maj 23, 2015 20:44

nr7120 napisal/-a:Battery isolator je sestavljen iz diod(elektronski element ki prepušča tok le v eno smer). Alternator polni bateriji vsako ločeno. Minus tega je da ima padec napetosti.

Battery combiner:
Rele(stikalo) krmiljen preko vezja, ki se, če je napetost na startni bateriji dovolj visoka, zapre in združi plus pola obeh. Ni padca napetosti, zadeva je kr pametna-se nauči kakšne so napetosti in prilagaja delovanje.

Na hitro in laično.


Koliko pa pride taka stvarca slisati je zanimiva
nr7120
Poročnik fregate
Prispevkov: 65
Pridružen: So Maj 05, 2012 12:19

OdgovorNapisal/-a nr7120 » So Maj 23, 2015 21:44

40 e circa...
polanc
Admiral
Prispevkov: 9289
Pridružen: Če Dec 04, 2008 21:00
Kraj: sevnica

OdgovorNapisal/-a polanc » Sr Apr 27, 2016 19:43

Me pa neki zanima..
Skoz govorimo o tem da NE SMEMO povezovati startne in gel in ne vem kake vse akuje skupaj,ta rele pa miljonkrat naredi ravno to.Ali ima neko zaporo ??
LP Iztok
Uporabniški avatar
zalesjak
Kapitan bojne ladje
Prispevkov: 141
Pridružen: To Jan 12, 2016 21:03
Kraj: Štanjel

OdgovorNapisal/-a zalesjak » Če Apr 28, 2016 02:20

Problem povezovanja akumulatotjev je v različni notranji upornosti, ki v času, ko se ne polnijo privede do praznjenja drug v drugega in sicer do popolne izpraznitve ter s tem lahko do uničenja direktno povezanih akumulatorjev.

Ločilni rele ali VSR (voltage sense relay) poveže pozitivna pola akumulatorjev skupaj pri višji napetosti, cca 13,7V, to je, ko alternator ali drugi vir napajanja polni akumulatorje in je to v stanju, ko akumulator sprejema električno energijo in tako ne more priti do samopraznitve.

Sicer pa imajo ločilne diode to slabo lastnost, da se na njih pojavi padec napetosti 0,6V in več ter se zaradi tega padca akumulatorji nikoli ne napolnijo 100%.

Boljša varianta so MOS FET ločilniki, na katerih ni padca napetosti, vendar so od ločilnih diod precej dražji.

V praksi sem preizkusil že vse variante in sicer uničil dva akumulatorja 80Ah in 130Ah povezana paralelno direktno, glavoboli zaradi nikdar napolnjenih akumulatorjev povezanih preko ločilnih diod, zelo dobre izkušnje z MOS FET delilnikom. Vse to na jadrnici.

Jutri pa izpeljem še projekt z VSR relejem na novi igrački, fishermanu. Teoretično bi zadeva morala biti OK. Praktično pa bomo videli. :shock: :shock: :shock:
Uporabniški avatar
evovii
Admiral
Prispevkov: 2734
Pridružen: Sr Nov 14, 2007 14:30

OdgovorNapisal/-a evovii » Če Apr 28, 2016 09:13

polanc napisal/-a:Me pa neki zanima..
Skoz govorimo o tem da NE SMEMO povezovati startne in gel in ne vem kake vse akuje skupaj,ta rele pa miljonkrat naredi ravno to.Ali ima neko zaporo ??
LP Iztok


Evo malo več podatkov od NT.
http://www.harpoon.si/?mod=catalog&acti ... ails&ID=49
Veter v laseh, travarca v zobeh ;)
polanc
Admiral
Prispevkov: 9289
Pridružen: Če Dec 04, 2008 21:00
Kraj: sevnica

OdgovorNapisal/-a polanc » Če Apr 28, 2016 19:57

Hmm sem bral,ne vse razumel..Še mal pa bodo akuji in diode leteli v kanto in nazaj 2 nova enaka po 150 ah in zvezani plusi skup,pa sam eno stikalo in jebi ga
Uporabniški avatar
pajer1
Admiral
Prispevkov: 5969
Pridružen: Ne Dec 16, 2007 17:39
Kraj: Ljubljana, Marina Umag

OdgovorNapisal/-a pajer1 » So Apr 30, 2016 19:36

polanc napisal/-a:Hmm sem bral,ne vse razumel..Še mal pa bodo akuji in diode leteli v kanto in nazaj 2 nova enaka po 150 ah in zvezani plusi skup,pa sam eno stikalo in jebi ga


Pred štirimi leti sem imel isto dilemo. Odločil sem se za vezavo plus na plus in inus na minus. Dva enaka akuja, iz iste serije in enake moči, v pomoč jima je še fotovaltaika. Samo regler za fotovoltaiko in konec zgodbe.

Meni zadostuje za dva hladinika itd .....

.
pajer 1

Kdor misli, da ne zna molit, naj gre na morje!
Uporabniški avatar
admin
Site Admin
Prispevkov: 8817
Pridružen: Sr Nov 22, 2006 21:34
Kraj: Ljubljana-Punat
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a admin » Sr Maj 11, 2016 00:15

pajer1 napisal/-a:
polanc napisal/-a:Hmm sem bral,ne vse razumel..Še mal pa bodo akuji in diode leteli v kanto in nazaj 2 nova enaka po 150 ah in zvezani plusi skup,pa sam eno stikalo in jebi ga


Pred štirimi leti sem imel isto dilemo. Odločil sem se za vezavo plus na plus in inus na minus. Dva enaka akuja, iz iste serije in enake moči, v pomoč jima je še fotovaltaika. Samo regler za fotovoltaiko in konec zgodbe.

Meni zadostuje za dva hladinika itd .....

.


To vam je Admin že 10 let govoril, da je edino pametno... :wink:

Pa še nekaj, če že imaš dve banki, naj bosta ti dve banki kljub vsemu ENAKEGA tipa akujev, če se polnita iz istega izvora! Največja oslarija je, ko veliki strokovnjaki za elektriko svetujejo en startni aku (navaden avtomobilski, kar je sicer OK) in pa potem eno servisno banko v GEL izvedbi... Polnjenje pa seveda preko alternatorja in tega modernega releja... Katastrofa in smrt za tiste gel akuje!
Je pa taka rešitev lahko res super, če imaš polnjenje tudi iz alternatorja prilagojeno za Gel, vendar tega nihče ne naredi...
polanc
Admiral
Prispevkov: 9289
Pridružen: Če Dec 04, 2008 21:00
Kraj: sevnica

OdgovorNapisal/-a polanc » Sr Maj 11, 2016 20:24

Razen Iztoka tega nihče ne nardi.Pa ne mečte po 45 e stran za 100 A rele,ker vam bo lepo šel v maloro ko bo sparil en prazen in en poln aku v štartu in ne bo ne 45 e ne releja,če imate akuje večje od cca 2 krat 70 Ah
NOVI FOSIL
Admiral
Prispevkov: 2555
Pridružen: To Jan 05, 2016 20:50
Kraj: LJ-CRES
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a NOVI FOSIL » Če Maj 19, 2016 16:48

Rad bi malo pokomentiral glede baterij.

Svinčene akumulatorske baterije se ne sme povezovati paralelno.
Načeloma dva "enaka" akumulatorja nista enaka.
Kapaciteta je zaradi praznjenja med njima manjša kot vsota njunih kapacitet.
Če se enemu dvigne notranja upornost, drugi prevzame vso breme nase.
Če gre eden v notranjosti v kratek stik, zavre, ker ga drugi ''hrani''.
Če želimo da nam baterije dolgo služijo jih moramo polniti ločeno, na enak način, da se oba napolnita do konca in se ne začne pojavljati razlika zaradi različne notranje upornosti.
Če sta paralelno vezana in se skupno polnita, se razlika veča in eden lahko odpove mnogo prej, kot drugi.
Posledično bo slaba baterija uničila dobro.

Zato je edini način za dolgo delovanje baterij, polnjenje preko Cyrix baterijskega izmenjevalca.
SR 290
Admiral
Prispevkov: 4382
Pridružen: Če Avg 02, 2012 17:40

OdgovorNapisal/-a SR 290 » Če Maj 19, 2016 20:21

NOVI FOSIL napisal/-a:Če sta paralelno vezana in se skupno polnita, se razlika veča in eden lahko odpove mnogo prej, kot drugi.
Posledično bo slaba baterija uničila dobro.


Menim, da se to dogaja pri zaporedni in ne paralelni vezavi. Pri paralelni se voltaža vseskozi izenačuje, pri zaporedni pa "boljši" odda več in se preveč izprazni.
Vsaj v modelarstvu je prisoten ta problem in praviloma se celice polnijo paralelno z posebnimi priključki, praznijo pa v zaporedni vezavi. Tam je prisoten še problem segrevanja, saj se notranje celice zaradi izoliranosti bolj segrejejo od zunanjih in so posledično "boljše"-pade jim upornost. zaradi tega se bolj izpraznijo od zunanjih, tole paralelno polnjenje pa zadevo izenači, saj se špica napetosti pri vseh izravna.
Težava bi nastala pri nekvalitetnem polnilcu, ki bi polnil z previsoko voltažo, povsem enako kot pri svinčeni tehnologiji. Če je napetost polnilca omejena na (po spominu) 13,7 V, se nimaš kaj bat. Regler bo držal to voltažo in jo držal.
Zapisano seveda velja le za enake akumulatorje in dokler eden ni v okvari. Takrat jih po moje uniči praznjenje ne pa polnjenje.
Uporabniški avatar
pajer1
Admiral
Prispevkov: 5969
Pridružen: Ne Dec 16, 2007 17:39
Kraj: Ljubljana, Marina Umag

OdgovorNapisal/-a pajer1 » Če Maj 19, 2016 22:11

NOVI FOSIL napisal/-a:Rad bi malo pokomentiral glede baterij.

Svinčene akumulatorske baterije se ne sme povezovati paralelno.
Načeloma dva "enaka" akumulatorja nista enaka.
Kapaciteta je zaradi praznjenja med njima manjša kot vsota njunih kapacitet.
Če se enemu dvigne notranja upornost, drugi prevzame vso breme nase.
Če gre eden v notranjosti v kratek stik, zavre, ker ga drugi ''hrani''.
Če želimo da nam baterije dolgo služijo jih moramo polniti ločeno, na enak način, da se oba napolnita do konca in se ne začne pojavljati razlika zaradi različne notranje upornosti.
Če sta paralelno vezana in se skupno polnita, se razlika veča in eden lahko odpove mnogo prej, kot drugi.
Posledično bo slaba baterija uničila dobro.

Zato je edini način za dolgo delovanje baterij, polnjenje preko Cyrix baterijskega izmenjevalca.


Škoda ker nisem moderator v tej temi, ker bi ti pobrisal ves tekst!!!!

.
pajer 1



Kdor misli, da ne zna molit, naj gre na morje!

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 0 gostov