propeler
Moderatorji: moderator2, moderator
propeler
Zdravo;
V nadaljevanju objavljam nekaj slik propelerja namenjenega elektro gnanemu plovilu, ki bo z pičlimi 5,5 Kw križarilo z 35-40 km/h, najvišja dosežena hitrost bo nad 60, verjetno blizu 70 km/h in vse to ob skupni masi skoraj 500 kg.
Celoten pogon je prav poseben zalogaj, saj ob omenjenih hitrostih noge, ki so na voljo na tržišču že same po sebi dajejo preveč upora za teoretično doseganje te hitrosti in imajo vgrajene povsem neprimerne motorje z slabimi dejanskimi izkoristki. Skonstruirat je bilo treba kompletno nogo, ji dodat propeler in najti ustrezen motor z reglerjem, da se projekt ne utopi v povprečju. Mojstri so se potrudili in spravili kotni prenos v torpedo premera počlih 54 mm, kar je najmanjše doslej izdelano torpedo, ki ima enako kot noga obliko odličnega hidrodinamičnega profila E836.
Na srečo smo pri nemcih našli odličen motor z dovolj dobrim regulatorjem hitrosti, da je skupni izkoristek vedno nad 96% ob pičlih 5 kg skupne mase. In ko so bile določene dimenzije noge z torpedom, je prišla vrsta na propeler, ki naj bi dosegal sledeče:
- pri 3.500 in kasneje 4.500 rpm naj bi potegnil to težko kravo iz vode in ob tem ne bo skuril motorja. V tej fazi je na voljo 7,5 do 8 kw.
- med glisiranjem mora držal čim nižjo minimalko, ob okrog 10% slipa pri 40 km/h.
- imet mora močan stern lift.
- imet mora lastnosti površinca ob potopljenem režimu, ki pa to tudi ni, je nekaj vmesnega.
- biti mora dovolj poceni za izdelavo.
In nastal je model tega malčka z premerom malce pod 8" in progresivnim srednjim korakom 9" (Vhodni 8,48", izhodni 9,6".)
Naslednja faza je lasersko skeniranje oblike, računalniško glajenje napak med izdelavo in dodajanje dveh in treh krakov. Pričakujemo, da bo za normalno uporabo z omejitvijo hitrosti na 40-45 km/h štirikraki ravno pravi, za doseganje rekordov tega razreda pa bodo gor le trije, oziroma celo dva kraka.
Prvi testi bodo z lasersko printanimi propi, kasneje se bodo ulivali iz kovine. Predviden je aluminij, a nikoli se ne ve.
Končna oblika je presenetljivo podobna semi clever propom z obilico cupa in trobento-spojlerjem na koncu dolgega pesta, ki veliko pripomore k dvigu krme.
Namesto stopničke na pestu sem raje izbral režo ob korenu izhodnega roba kraka, ker je ipak to bolj modelarska kot morjeplovska dimenzija propelerja.
V kolikor bo to delovalo bo lepo, če ne bo pač malo manj lepo.
V nadaljevanju objavljam nekaj slik propelerja namenjenega elektro gnanemu plovilu, ki bo z pičlimi 5,5 Kw križarilo z 35-40 km/h, najvišja dosežena hitrost bo nad 60, verjetno blizu 70 km/h in vse to ob skupni masi skoraj 500 kg.
Celoten pogon je prav poseben zalogaj, saj ob omenjenih hitrostih noge, ki so na voljo na tržišču že same po sebi dajejo preveč upora za teoretično doseganje te hitrosti in imajo vgrajene povsem neprimerne motorje z slabimi dejanskimi izkoristki. Skonstruirat je bilo treba kompletno nogo, ji dodat propeler in najti ustrezen motor z reglerjem, da se projekt ne utopi v povprečju. Mojstri so se potrudili in spravili kotni prenos v torpedo premera počlih 54 mm, kar je najmanjše doslej izdelano torpedo, ki ima enako kot noga obliko odličnega hidrodinamičnega profila E836.
Na srečo smo pri nemcih našli odličen motor z dovolj dobrim regulatorjem hitrosti, da je skupni izkoristek vedno nad 96% ob pičlih 5 kg skupne mase. In ko so bile določene dimenzije noge z torpedom, je prišla vrsta na propeler, ki naj bi dosegal sledeče:
- pri 3.500 in kasneje 4.500 rpm naj bi potegnil to težko kravo iz vode in ob tem ne bo skuril motorja. V tej fazi je na voljo 7,5 do 8 kw.
- med glisiranjem mora držal čim nižjo minimalko, ob okrog 10% slipa pri 40 km/h.
- imet mora močan stern lift.
- imet mora lastnosti površinca ob potopljenem režimu, ki pa to tudi ni, je nekaj vmesnega.
- biti mora dovolj poceni za izdelavo.
In nastal je model tega malčka z premerom malce pod 8" in progresivnim srednjim korakom 9" (Vhodni 8,48", izhodni 9,6".)
Naslednja faza je lasersko skeniranje oblike, računalniško glajenje napak med izdelavo in dodajanje dveh in treh krakov. Pričakujemo, da bo za normalno uporabo z omejitvijo hitrosti na 40-45 km/h štirikraki ravno pravi, za doseganje rekordov tega razreda pa bodo gor le trije, oziroma celo dva kraka.
Prvi testi bodo z lasersko printanimi propi, kasneje se bodo ulivali iz kovine. Predviden je aluminij, a nikoli se ne ve.
Končna oblika je presenetljivo podobna semi clever propom z obilico cupa in trobento-spojlerjem na koncu dolgega pesta, ki veliko pripomore k dvigu krme.
Namesto stopničke na pestu sem raje izbral režo ob korenu izhodnega roba kraka, ker je ipak to bolj modelarska kot morjeplovska dimenzija propelerja.
V kolikor bo to delovalo bo lepo, če ne bo pač malo manj lepo.
Saj kaj več niti ne bo. Moj del pri vsem skupaj je bil pri izbiri motorja, vrtljajev propelerja in pri propelerju. Vse ostalo je vrsto let nastajalo v drugih glavah in dokler mi ne dvolijo žal ne morem nič o tem.
Je pa zadeva tako odbita in od propelerja zahteva take stvari, da si nisem mogel kaj in sem napopal teh nekaj slik.
Je pa zadeva tako odbita in od propelerja zahteva take stvari, da si nisem mogel kaj in sem napopal teh nekaj slik.
Re: propeler
Živijo,
Lahko kaj več o samem elektro motorju in krmilniku. Sem kar nekoliko skeptičen o skupnem izkoristku vedno (razumem, da je mišljeno, vsaj v širšem področju navora) nad 96%.
Hvala.
SR 290 napisal/-a:
Na srečo smo pri nemcih našli odličen motor z dovolj dobrim regulatorjem hitrosti, da je skupni izkoristek vedno nad 96% ob pičlih 5 kg skupne mase.
Lahko kaj več o samem elektro motorju in krmilniku. Sem kar nekoliko skeptičen o skupnem izkoristku vedno (razumem, da je mišljeno, vsaj v širšem področju navora) nad 96%.
Hvala.
LP, Andrej
Motor Lehner 7050/11 in regler MGM-HBC18063 na 48V
"Vedno" je mišljeno v območju uporabne moči med 2,5 in 5,5 Kw in ob 48 V napajanju.
Da ne bo kake detektivke dam samoprijavo.
Skupni izkoristek je vedno "le nekaj" nad 93% namesto zgoraj napisanih 96% in skupna masa ni 5,5 kg, temveč le 2,5 kg skupaj z vodnim izmenjevalnikom za motor in regler.
Tudi pri startnih 7-8 kw izkoristek ne pade niti na 91%, celo 10 Kw obvlada z izkoristkom nad 90%, vendar za zelo kratek čas, le tistih nekaj sekund ko rukne.
"Vedno" je mišljeno v območju uporabne moči med 2,5 in 5,5 Kw in ob 48 V napajanju.
Da ne bo kake detektivke dam samoprijavo.
Skupni izkoristek je vedno "le nekaj" nad 93% namesto zgoraj napisanih 96% in skupna masa ni 5,5 kg, temveč le 2,5 kg skupaj z vodnim izmenjevalnikom za motor in regler.
Tudi pri startnih 7-8 kw izkoristek ne pade niti na 91%, celo 10 Kw obvlada z izkoristkom nad 90%, vendar za zelo kratek čas, le tistih nekaj sekund ko rukne.
Ali bo plovilo na hidrofoil osnovi?
Začetni podatki so res impresivni.
Če primerjam svoje plovilo - za glisiranje pri 18 vozlih potrebuje cca 15 kW, 2 otroka in dva odrasla + krama (natankan čoln brez tovora 700+kg).
500 kg je masa praznega plovila ali je tudi tovor že vštet zraven? 5.5 kw za dobrih 18 vozlov je huda.
Torpedo oz menjalnik bo vrtljaje reduciral? Po podatkih sicer ne kaj dosti. V prejšnjih debatah o propelerjih smo kot o optimumu za propeler v vodi govorili o 2000-2500 vrt/min.
Začetni podatki so res impresivni.
Če primerjam svoje plovilo - za glisiranje pri 18 vozlih potrebuje cca 15 kW, 2 otroka in dva odrasla + krama (natankan čoln brez tovora 700+kg).
500 kg je masa praznega plovila ali je tudi tovor že vštet zraven? 5.5 kw za dobrih 18 vozlov je huda.
Torpedo oz menjalnik bo vrtljaje reduciral? Po podatkih sicer ne kaj dosti. V prejšnjih debatah o propelerjih smo kot o optimumu za propeler v vodi govorili o 2000-2500 vrt/min.
kasaudio napisal/-a: V prejšnjih debatah o propelerjih smo kot o optimumu za propeler v vodi govorili o 2000-2500 vrt/min.
Jaz ne, mi imamo npr. 3.400 rpm ob 15-1/4"x 26" mlinčku. Pomemben je v glavnem potreben dinamični tlak, ter potisk in na osnovi tega se določi ploščina, ter premer propelerja in seveda vrtljaji. Bolj je gliser hidrodinamičen, več vrtljajev potrebuje propeler in manjši je premer, ker je potrebnega veliko dinamičnega tlaka ob sorazmerno majhnem potisku. F1 katamaranom se propi vrtijo do 11.000 rpm!
Osnovni problem večine japoncev so premajhni vrtljaji propelerja in težko kravo učinkovito premikajo, za nekaj lažjega so pa povsem neprimerni. Tudi Selva ima tak problem, medtem ko se američani veselo vrtijo in z obrati, ter dobrimi propi nadoknadijo vse pomanjkljivosti v konstrukciji motorjev za razvedrilo in šport.
V glavnem ima velika večina gliserjev prevelik potisk ob premajhnem dinamičnem tlaku-beri prevelike prope z premajhnimi koraki.
V peti je reduktor in propeler bo imel za začetek 3.500 rpm, kar naj bi bilo najbolj buletproff, recimo za rentanje... in še predvidena hitrost ne bo presegla 40 km/h, dabo vse skupaj varneje. Menim, da bo z tem propom in motorjem šlo do 4.500 rpm, kasneje ne bo več dovolj navora za izglisiranje. Med letenjem samim bi bilo najbolje imet 6.000 rpm, a kaj ko ne prideš iz vode.
Ja, je na krilih in klasični pogoni pokurijo za svoj hidrodinamični upor, ter izgube v motorju več energije, kot jo daje celotno plovilo preko teh krilc, zato so šli v lastno konstrukcijo pogona.
Kompletna masa z dvema potnikoma je mišljena do 480 kg.
Med izglisiranjem bo motor za trenutek lahko požrl tudi 10 kw ob 92% izkoristku, med plovbo pa bo rabil med 3 in 5,5 Kw ob malce nad 93% izkoristku.
Še to: "Menjalnik" je regler.
Z klasičnim gliserjem seveda ne bi bilo možno pluti tako hitro, verjetno se sploh iz vode ne bi dvignil ob tej moči.
Ne, motor je vseskozi vezan v zvezdo in regler ga krmili kot vsak dobe regler za brezkrtačnike z permanentnim magnetom. Vrtljaji se bodo menjali preprosto z različnimi prestavami.
Regler skrbi za dovolj počasen start, da se ne pokadi iz motorja, kontrolira vsako celico akuja posebej, vseskozi usklajuje timing in željeno moč, skrbi da med skokom motor obdrži vrtljaje in dovoljuje menjavo naprej-nazaj, po želji omeji moč in vrtljaje, skrbi za varno zalogo energije, da se vrneš domov in podobne funkcije.
Elektro trim seveda bo. Na startu mora propeler prisilit prednje krilo, da se dvigne, kasneje mora pa predvsem skrbet za dvig krme, premec mora pa pustit čim bolj nevtralen. V bistvu dela prop zelo podobno tlako kot pri težkih cigarah tipa Hustler, Outerlimits in podobnih, ko je treba dvignit težko rit z navitimi tovornjakarskimi motorji in nekako prisilit premec, da je čim bolj pri miru.
Ne, motor je vseskozi vezan v zvezdo in regler ga krmili kot vsak dobe regler za brezkrtačnike z permanentnim magnetom. Vrtljaji se bodo menjali preprosto z različnimi prestavami.
Regler skrbi za dovolj počasen start, da se ne pokadi iz motorja, kontrolira vsako celico akuja posebej, vseskozi usklajuje timing in željeno moč, skrbi da med skokom motor obdrži vrtljaje in dovoljuje menjavo naprej-nazaj, po želji omeji moč in vrtljaje, skrbi za varno zalogo energije, da se vrneš domov in podobne funkcije.
Elektro trim seveda bo. Na startu mora propeler prisilit prednje krilo, da se dvigne, kasneje mora pa predvsem skrbet za dvig krme, premec mora pa pustit čim bolj nevtralen. V bistvu dela prop zelo podobno tlako kot pri težkih cigarah tipa Hustler, Outerlimits in podobnih, ko je treba dvignit težko rit z navitimi tovornjakarskimi motorji in nekako prisilit premec, da je čim bolj pri miru.
Tale naj bi bil za dober učinek in dviganje zadnjega dela. (Majhen rake, raven izhodni rob z močnim cupom in srpasto obliko lopatice, velika vitkost lopatice, dolg in relativno izražen spojler na pestu.)
Tale pa ima zaradi dodatnega kraka malo slabši izkoristek, ampak naj bi bolj dvignil zadnji del.
Menim, da bi znal biti 3 kraki propeler zanimiv za kak majhen, lažji gumon z 5-6 konji in visoko montiranim motorjem. Z enim odraslim ali dvema mladeničema bi prav hitro glisiralo.
Tale pa ima zaradi dodatnega kraka malo slabši izkoristek, ampak naj bi bolj dvignil zadnji del.
Menim, da bi znal biti 3 kraki propeler zanimiv za kak majhen, lažji gumon z 5-6 konji in visoko montiranim motorjem. Z enim odraslim ali dvema mladeničema bi prav hitro glisiralo.
Kdo je na strani
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 6 gostov