Nakup plovila z okvaro - tožba?!
Moderatorji: moderator2, moderator, pajer1
- theDamjan
- Admiral
- Prispevkov: 960
- Pridružen: Ne Mar 01, 2015 19:42
- Kraj: Trebnje - Novi Vinodolski - Jadransko morje
- Kontakt:
Nakup plovila z okvaro - tožba?!
Sicer ne vem, če je tole pravilna rubrika, pa jo boste moderatorji že prestavili, če boste ugotovili da ni.
Opisal bom situacijo, ki se mi je zgodila. Zanimiva kost za glodanje, pa v navtiki kar pogost pojav. Bom se potrudil, da bo znan cel epilog do konca.
Aprila sem od fizične osebe kupil čoln, BAY, slabih 7m, s kabino in notranjim motorjem Mer. 5,7 MAG BRAVO 357 s 325KM. Čoln je letnik 1988, motor pa letnik 2010, vgrajen 2011 novembra.
Čoln je imel prejšnji lastnik 11 let (starejši gospod) in je bil solidno ohranjen.
Kupil sem ga sicer po razmeroma ugodni ceni, edini razlog pa je bil nov motor.
No, iskal sem sicer čoln s kabino, ki bi družinici (otroka1,5 in 5 let) nudil dovolj udobja za enodnevna kopanja, pa kdaj za kakšno prenočitev. Ima res vso opremo, ki jo imajo veliki. Električni WC, kuhinja, hladilnik, dodatna kabina, el. vinč, UKV, kopalna ploščad, račji kljun…
Za motor sem dobil original račun podjetja iz Zagreba (Sera...) in račun za vgradnjo od pooblaščenega mehanika.
Ker nisem imel prikolice, sem jo moral še kupiti, zato sem čoln prevzel šele v maju. Do takrat pa je bil na privezu prejšnjega lastnika v Červarju.
Čoln sem nato spoliral, naredil nove tende in obnovil kar nekaj stvari.
No, prva tura je bila Ruta. In tukaj se začne…
Že po 15ih minutah slišim v motorju neko žvenketanje. Ustavim, ugasnem., zaženem – vse ok. Gremo naprej.
Vsake toliko se je to še ponovilo, ampak nisem vedel ali je to kakšna vibracija od kje ali je motor.
Tretji dan, pri odhodu iz Silbe, mi je že pri manevriranju parkrat crknil motor, ampak je takoj spet vžgal.
Na poti proti Rabu se je začelo kaditi, smrdeti, žvenketanje je bilo zelo izrazito. Ugasnil sem in ni več vžgal. K sreči me je DTM219 (Jani) odvlekel do Raba do priveza.
Da skrajšam…odprli smo motor. Počen blok na 4ih koncih. Vse zarjaveno od znotraj, kompresija na levi strani na vseh 4ih cilindrih 0.
Torej po manj kot 3eh urah delovanja motorja vse zanič.
Kontaktiral sem prejšnjega lastnika, ki je bil sicer šokiran, hkrati pa mi je na vprašanje, kako bo to rešil, odgovoril: zakaj pa jaz, sem je čoln vaš?!
Naročil sem sodnega izvedenca, ki je motor pregledal in ugotovil, da je do okvare prišlo že prejšnjo sezono in da nanjo nisem imel vpliva.
Prodajalcu sem poslal v skladu z Obligacijskim zakonikom zahtevek za povračilo škode (še prej tudi vse ostalo, kar je potrebno), sedaj pa bomo videli…
Obligacijski zakonik je izjemno jasen glede skrite napake in v tem primeru ne bi smelo biti težav glede plačila popravila in vseh stroškov, ki so nastali v zvezi s tem dogodkom. Bomo pa videli, kako se bo vse skupaj odvilo.
Zanima me, če je že imel kdo podoben primer in bil na sodišču? Kakšne so izkušnje.
Bo pa tole vsekakor zanimiv primer za vse, ki so ali bodo v podobni situaciji.
Opisal bom situacijo, ki se mi je zgodila. Zanimiva kost za glodanje, pa v navtiki kar pogost pojav. Bom se potrudil, da bo znan cel epilog do konca.
Aprila sem od fizične osebe kupil čoln, BAY, slabih 7m, s kabino in notranjim motorjem Mer. 5,7 MAG BRAVO 357 s 325KM. Čoln je letnik 1988, motor pa letnik 2010, vgrajen 2011 novembra.
Čoln je imel prejšnji lastnik 11 let (starejši gospod) in je bil solidno ohranjen.
Kupil sem ga sicer po razmeroma ugodni ceni, edini razlog pa je bil nov motor.
No, iskal sem sicer čoln s kabino, ki bi družinici (otroka1,5 in 5 let) nudil dovolj udobja za enodnevna kopanja, pa kdaj za kakšno prenočitev. Ima res vso opremo, ki jo imajo veliki. Električni WC, kuhinja, hladilnik, dodatna kabina, el. vinč, UKV, kopalna ploščad, račji kljun…
Za motor sem dobil original račun podjetja iz Zagreba (Sera...) in račun za vgradnjo od pooblaščenega mehanika.
Ker nisem imel prikolice, sem jo moral še kupiti, zato sem čoln prevzel šele v maju. Do takrat pa je bil na privezu prejšnjega lastnika v Červarju.
Čoln sem nato spoliral, naredil nove tende in obnovil kar nekaj stvari.
No, prva tura je bila Ruta. In tukaj se začne…
Že po 15ih minutah slišim v motorju neko žvenketanje. Ustavim, ugasnem., zaženem – vse ok. Gremo naprej.
Vsake toliko se je to še ponovilo, ampak nisem vedel ali je to kakšna vibracija od kje ali je motor.
Tretji dan, pri odhodu iz Silbe, mi je že pri manevriranju parkrat crknil motor, ampak je takoj spet vžgal.
Na poti proti Rabu se je začelo kaditi, smrdeti, žvenketanje je bilo zelo izrazito. Ugasnil sem in ni več vžgal. K sreči me je DTM219 (Jani) odvlekel do Raba do priveza.
Da skrajšam…odprli smo motor. Počen blok na 4ih koncih. Vse zarjaveno od znotraj, kompresija na levi strani na vseh 4ih cilindrih 0.
Torej po manj kot 3eh urah delovanja motorja vse zanič.
Kontaktiral sem prejšnjega lastnika, ki je bil sicer šokiran, hkrati pa mi je na vprašanje, kako bo to rešil, odgovoril: zakaj pa jaz, sem je čoln vaš?!
Naročil sem sodnega izvedenca, ki je motor pregledal in ugotovil, da je do okvare prišlo že prejšnjo sezono in da nanjo nisem imel vpliva.
Prodajalcu sem poslal v skladu z Obligacijskim zakonikom zahtevek za povračilo škode (še prej tudi vse ostalo, kar je potrebno), sedaj pa bomo videli…
Obligacijski zakonik je izjemno jasen glede skrite napake in v tem primeru ne bi smelo biti težav glede plačila popravila in vseh stroškov, ki so nastali v zvezi s tem dogodkom. Bomo pa videli, kako se bo vse skupaj odvilo.
Zanima me, če je že imel kdo podoben primer in bil na sodišču? Kakšne so izkušnje.
Bo pa tole vsekakor zanimiv primer za vse, ki so ali bodo v podobni situaciji.
-----------------
***Naj bo vsak dan najlepši!
***Naj bo vsak dan najlepši!
Re: Nakup plovila z okvaro - tožba?!
Imaš mojo moralno podporo. Obligacijski zakonik je sigurno na tvoji strani. Čas je že, da tudi v navtiki začno stvari teči tako, kot drugod. Vedno se sprijaznimo z dejstvi in sami investiramo v plovilo, čaprav smo bili " nategnjeni". Zna biti pa stvar dolga in mučna.
Bojim pa se še tegale:
Bojim pa se še tegale:
theDamjan napisal/-a:Kupil sem ga sicer po razmeroma ugodni ceni....
"..Jer ovi ljudi normalni, tako su mi dosadni..." Jasmin Stavros
- theDamjan
- Admiral
- Prispevkov: 960
- Pridružen: Ne Mar 01, 2015 19:42
- Kraj: Trebnje - Novi Vinodolski - Jadransko morje
- Kontakt:
Obstaja velika verjetnost, da tega ne bi videl - opazil. Razen če bi meril kompresijo. Motor je lepo tekel, ni kadil, normalno vžgal, neverjetno je vse letelo vse skupaj...
Mehanik, ki mi je doma delal redni servis je celo rekel, da je vse videti odlično. Pa se redno ukvarja s čolni in dela servise tudi veliko morjeplovcem.
Mehanik, ki mi je doma delal redni servis je celo rekel, da je vse videti odlično. Pa se redno ukvarja s čolni in dela servise tudi veliko morjeplovcem.
-----------------
***Naj bo vsak dan najlepši!
***Naj bo vsak dan najlepši!
theDamjan napisal/-a:Obstaja velika verjetnost, da tega ne bi videl - opazil. Razen če bi meril kompresijo.
To bi bilo najmanj, kar bi moral narest. Ko sem prodajal prejšnjo barko, je kupec s sabo pripeljal strokovnjaka, ki se je vtaknil čisto v vse. Najprej je celo uro šaril po motorjih na privezu, potem sem ga moral pa še pol ure vozit po zalivu, on je pa čepel v motornem prostoru.
Mehaniku ki bi mi za tako zjeban motor rekel, da je videti odlično, bi se pa jaz lepo zahvalil za sodelovanje.
Hm, motor vgrajen 2011 (nov), počen blok?
Vidim, da je prišla voda v olje. Kako?
V štirih sezonah ne more pojesti gusastega bloka!
Tole ni povezano s kolektorji, ker bi bil konec bolj spektakularen.
Vsekakor, če je bivši lastnik predal vsa potrdila in dokazila o novem motorju, se mi zdi napadanje zelo na prvo žogo.
Ali ni pri skriti napaki tako, da mora bivši lastnik vedeti zanjo?
Drugače je pa tako, da more fizična oseba odgovarjati, ko pravna ki je prodala in vgradila ne, malo sfaljeno v mojih očeh.
Edit
Sem še enkrat prebral prvi post.
Vseeno pa je možno, da je preko kolektorjev vleklo vodo v zgorevalne prostore in je zaradi pomanjkajočega mazanja (mešanje vode in olja - emulzija) naknadno uničilo motor. Temu bi se lahko izognil, če bi izvlekel šibko, odprl pokrov za dolivanje olja....
Skratka početje, ki je normalno ob nakupu plovila, da dejansko ugotoviš stanje.
Sam sem preverjal olje najprej vsake 3 delovne ure, sedaj pa na 10, ker sem ugotovil, da ni porabe olja.
Vidim, da je prišla voda v olje. Kako?
V štirih sezonah ne more pojesti gusastega bloka!
Tole ni povezano s kolektorji, ker bi bil konec bolj spektakularen.
Vsekakor, če je bivši lastnik predal vsa potrdila in dokazila o novem motorju, se mi zdi napadanje zelo na prvo žogo.
Ali ni pri skriti napaki tako, da mora bivši lastnik vedeti zanjo?
Drugače je pa tako, da more fizična oseba odgovarjati, ko pravna ki je prodala in vgradila ne, malo sfaljeno v mojih očeh.
Edit
Sem še enkrat prebral prvi post.
Vseeno pa je možno, da je preko kolektorjev vleklo vodo v zgorevalne prostore in je zaradi pomanjkajočega mazanja (mešanje vode in olja - emulzija) naknadno uničilo motor. Temu bi se lahko izognil, če bi izvlekel šibko, odprl pokrov za dolivanje olja....
Skratka početje, ki je normalno ob nakupu plovila, da dejansko ugotoviš stanje.
Sam sem preverjal olje najprej vsake 3 delovne ure, sedaj pa na 10, ker sem ugotovil, da ni porabe olja.
https://vodovod-rh.si/
- theDamjan
- Admiral
- Prispevkov: 960
- Pridružen: Ne Mar 01, 2015 19:42
- Kraj: Trebnje - Novi Vinodolski - Jadransko morje
- Kontakt:
Ugotovitev sodnega izvedenca je, da je blok počil zaradi zmrznjene vode, ki je bila v bloku, kot kaže celo prejšnjo sezono.
Glede vedenja o napaki pa je tako: če na pogodbi o nakupu piše, da je nakup po sistemu videno-kupljeno, potem je potrebno dokazati, da je prodajalec za napako vedel ali bi moral vedeti, če pa to ne piše, pa sploh ni pomembno ali je vedel ali ne.
Prodajalec je tako odgovoren za vsako napako, ki se pokaže v roku 6 mesecev od nakupa.
Glede vedenja o napaki pa je tako: če na pogodbi o nakupu piše, da je nakup po sistemu videno-kupljeno, potem je potrebno dokazati, da je prodajalec za napako vedel ali bi moral vedeti, če pa to ne piše, pa sploh ni pomembno ali je vedel ali ne.
Prodajalec je tako odgovoren za vsako napako, ki se pokaže v roku 6 mesecev od nakupa.
-----------------
***Naj bo vsak dan najlepši!
***Naj bo vsak dan najlepši!
theDamjan napisal/-a:Ugotovitev sodnega izvedenca je, da je blok počil zaradi zmrznjene vode, ki je bila v bloku, kot kaže celo prejšnjo sezono.
Če je to res, je motor za na odpad in nimaš kaj popravljat.
Ni mi pa jasno, kako da ni nihče tega opazil pred nakupom. Če se ti ne spoznaš, bi moral vzet s sabo nekoga, ki se. Tudi če bi mu plačal, bi ti to prihranilo vse stroške in težave, ki si si jih nakopal na glavo.
OK, dejstva: Okvara se je zgodila lansko leto, tebi je letos razneslo motor, vendar šele po temeljitem pregedu, probi in po 3 urni plovbi.... Zelo nehvaležen nakup, in bi obesil prejšnjega lastnika ki je vedel za tole,...vendar se sprašujem, kaj pa če prejšnji lastnik res ni vedel za okvaro? In kako mu recimo dokazati da je vedel? Pač reče: Nisem vedel, nisem strokovnjak za motorje,.... motor je ob nakupu dobro delal........kaj pa zdaj?
Poznam relativno podoben primer kjer je bila napaka na čolnu ob hkratni nerodnosti in neizkušenosti novega lastnika je nastala precejšnja škoda. (Torej če bi bil čoln brezhiben se to ne bi zgodilo, če pa bi čoln upravljal izkušen mornar se tudi ne bi zgodilo). Kdo je sedaj kriv?
Preden je bila sploh izrečena kaka ostra beseda sta se sporazumela da se plovilo popravi v stanje ob nakupu na stroške 1/2-1/2 . To se mi zdi tudi najverjetnejša razsodba sodišča, ob tem da tudi vsak plačata pol sodnih stroškov.....
lp M
Poznam relativno podoben primer kjer je bila napaka na čolnu ob hkratni nerodnosti in neizkušenosti novega lastnika je nastala precejšnja škoda. (Torej če bi bil čoln brezhiben se to ne bi zgodilo, če pa bi čoln upravljal izkušen mornar se tudi ne bi zgodilo). Kdo je sedaj kriv?
Preden je bila sploh izrečena kaka ostra beseda sta se sporazumela da se plovilo popravi v stanje ob nakupu na stroške 1/2-1/2 . To se mi zdi tudi najverjetnejša razsodba sodišča, ob tem da tudi vsak plačata pol sodnih stroškov.....
lp M
Kdo je na strani
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 7 gostov