ANTIFOULING TRUPA DA ALI NE ??
Moderatorji: moderator2, cibro, moderator
Sorry Roman, nisem prej videl...
AF moraš po nanosu v 30 dneh dati v vodo, drugače zgubi zaščito. Zato noraš AF obnovit, če je barka več lot 30 dni na suhem. Z brušenjem odstraniš samo tanek zgornji sloj, svinjarijo, v morju se vseeno kaj gor nabere in nahrapiš, da barva bolje prime.
Včasih sem to počel na suho vendar je bilo ohoho strupenega praha, bistveno bolj zamudno, brusni papir se je hitro zapacal. Nato sem po nasvetu iz Hempla probal z vodobrusnim, hitreje, vse steče dol, praktično ne vdihuješ svinjarije in tudi enakomerneje pobrusiš.
Af delam že 12 let, na tretji barki, včasih je trajalo 2 dni, zdaj sem fertih v nekaj urah. Enkrat sem, na prvi barki, AF popolnoma obnovil, zbrusil do gelcoata in vse na novo, ker se je AF krušil - kupil sem rabljeno barko in so gor mazali "svašta". Potem je bil mir.
AF moraš po nanosu v 30 dneh dati v vodo, drugače zgubi zaščito. Zato noraš AF obnovit, če je barka več lot 30 dni na suhem. Z brušenjem odstraniš samo tanek zgornji sloj, svinjarijo, v morju se vseeno kaj gor nabere in nahrapiš, da barva bolje prime.
Včasih sem to počel na suho vendar je bilo ohoho strupenega praha, bistveno bolj zamudno, brusni papir se je hitro zapacal. Nato sem po nasvetu iz Hempla probal z vodobrusnim, hitreje, vse steče dol, praktično ne vdihuješ svinjarije in tudi enakomerneje pobrusiš.
Af delam že 12 let, na tretji barki, včasih je trajalo 2 dni, zdaj sem fertih v nekaj urah. Enkrat sem, na prvi barki, AF popolnoma obnovil, zbrusil do gelcoata in vse na novo, ker se je AF krušil - kupil sem rabljeno barko in so gor mazali "svašta". Potem je bil mir.
- Marjan Tomki
- Admiral
- Prispevkov: 6224
- Pridružen: Sr Nov 03, 2010 21:30
- Kraj: Ljubljana
Roman 1 napisal/-a:boss: Zakaj je potrebno brusiti z vodobrusnim papirjem?
Zakaj vse to
- Če/ko razumeš, je v osnovi čisto enostavno.
Ko želimo kako površino narediti trajno oziroma jo zaščititi, želimo, da je čim bolj kemijsko neaktivna, nepropustna za trajnosti škodljive snovi (recimo ozon iz zraka) in čim bolj gladka (tako je tudi efektivna površina kemijske reakcije veliko manjša).
Ko pa želimo, da se na kaj nekaj dobro prime, potrebujemo večjo spojno površino in po možnosti tudi kemijsko vez, zato povzročimo hrapavost (fino brušenje) in kadar se da, kemijsko 'aktivacijo'.
Naslednja reč je, da poskrbimo, da je površina čista (sicer barva ali lepilo prime na nečistoče namesto na podlago - in se potem odlušči z nečistočo vred).
Često je potrebno tudi, da je naslednji poseg dovolj hiter, v inertni atmosferi in podobno (recimo, da površina ne oksidira ipd.).
V bistvu je vsaka od teh 'fint' enostavna, samo jih je fenomenalno veliko, to pa na koncu zaplete reči.
Correct me if I am wrong, please.
Če bi se dalo upravljati starejše prispevke, bi bila kazala ažurnejša, v mnoge članke vrnjene slike, popravki vnešeni v izvirne članke in s tem vsebina pravilnejša in preglednejša...
Če bi se dalo upravljati starejše prispevke, bi bila kazala ažurnejša, v mnoge članke vrnjene slike, popravki vnešeni v izvirne članke in s tem vsebina pravilnejša in preglednejša...
- Marjan Tomki
- Admiral
- Prispevkov: 6224
- Pridružen: Sr Nov 03, 2010 21:30
- Kraj: Ljubljana
boss napisal/-a:...
se mo zdi, da je aceton malo preveč agresiven
...
Odvisno je, kaj je spodnja in kaj bo naslednja plast.
- Kadarkoli delam kaj, za kar nimam večjega 'stručkota' v bližini (kar je bolj izjema kot pravilo, ker je v JKB nekaj zelo 'stručkotov' in je največkrat že narejeno, preden dobro pridem zraven...), takrat preberem navodila. Sicer pa vem ravno dovolj, da lahko razumem, zakaj kaj naredijo.
Večkrat pa pridem prav za branje navodil, ko dobijo kak zelo nov tip materiala.
Ampak po spominu: mislim da aceton kemijsko načne poliester tako, da se potem naslednja plast poliestra ne le fizično oprime, ampak tudi kemijsko veže na spodnjo plast.
Verjetno to velja tudi za druge materiale - če obdeluješ poliestrsko plovilo in bo podlaga ('primer') morda epoxi ali pa recimo vinilester, ampak bi bilo treba pogledati - običajno to piše tudi v navodilih za tisti material.
Correct me if I am wrong, please.
Če bi se dalo upravljati starejše prispevke, bi bila kazala ažurnejša, v mnoge članke vrnjene slike, popravki vnešeni v izvirne članke in s tem vsebina pravilnejša in preglednejša...
Če bi se dalo upravljati starejše prispevke, bi bila kazala ažurnejša, v mnoge članke vrnjene slike, popravki vnešeni v izvirne članke in s tem vsebina pravilnejša in preglednejša...
Fojki napisal/-a:No tako
Prišli smo do spoznanja ,da ..
Se antifauling OBVEZNO uporabi ,če imaš plovilo v vodi dalje kot cca 2-3 tedne .
Se antifauling ne uporabi ,če imaš plovilo v vodi manj kot 2-3 tedne .
Moje mnenje
Če pa že dajete antifauling hard racing hempel odlična izbira proverjeno.
Lani sem kupil prvi gumenjak in je bil v vodi 2 meseca (julij, avgust). Že med dopustom sem opazil, da je na tubah in plastičnem dnu vse postalo zeleno. Po prebiranju foruma sem ga nekajkrat očistil že v vodi (mreža oz. vreča za čebulo ali krompir), a ko sem ga po 2 mesecih dal iz vode, je bil skoraj 1 cm na debelo preraščen z algami in drobnimi trdnimi delci. Za čiščenje sem porabil OGROMNO časa, glavna težava pa je bila predvsem na tubah, kjer so se pravtako prijeli tisti trdi delci in sem jih z velikimi težavami na koncu le uspel odstraniti (uporabil sem varikino, počakal ca. 1 minuto, da je malo razjedlo in potem počohal, hitro spral z vodo in namazal z glicerolom). Seveda sem se bal, da ne bi uničil tub, a z ničemer drugim ni šlo odstranit tistih trdih delcev.
Kot pravi staro morjeplovsko pravilo, mi je gumenjak po prvi sezoni seveda postal premajhen, zato sem ga prodal in kupil večjega. Ta že ima namazan nek grd moder antifouling... Glede na lanske izkušnje, se odločam, da bi na tem čolnu, ki bo spet v vodi 2 meseca, imel antifouling (seveda le na plastičnem trupu, ne na tubah, kot to včasih strokovno izvedejo italijani ).
Ker se sam ne bom lotil odstranjevanja starega in nanašanja novega, sprašujem, kje mi priporočate izvesti ta poseg (firma, morda kdo od forumašev to dela doma)?
Kaj pa s tubami? Obstaja kakšna "pasta" s katero se lahko premaže tudi tube, da se ne bi toliko stvari primlo gor?
Pa še nekaj vprašanj:
- je treba antifouling vsako leto obnovit?
- se pri nalaganju in prevozu na prikolici antifouling poškoduje ali je to trdna zadeva?
- če je poškodovan na enem mestu, se ga da popravit lokalno ali je treba obnovit celotno površino?
- koliko "od oka" stane odstranjevanje starega in nanašanje novega (5,10 m, gumenjak)?
H V A L A !
P.S.
Na prvem gumenjaku, ki je bil bolj skromnih mer, nisem imel morjeplovske zastavice, da ne bi kvaril povprečne dolžine forumašev. Na novem pa sem opazil eno super mesto na vrhu rollbara, kjer bi lahko veselo plapolala morjeplovska zastavica. Kje se jo da kupit?
Stopi, preišči tale forum za nazaj, boš našel vse odgovore. Na kratko pa takole;
Najboljše in najcenejše je, da narediš sam oziroma ob pomoči kakšnega kolega, soseda.., ni takšen bavbav, zbrusiš do gelcoata, z vodobrusnim papirjem in naneseš 2 X primer ter 3 X barvo, priporočam Hempel Hard racing.
Antifauling mora po nanosu v 30 dneh v vodo. Zato ga je potrebno obnoviti vsako leto vendar samo barvo, ne primer. Jaz samo nahrapim z vodobrusnim papirjem in 1 X premažem z istim antifauligom.
ZA tube tudi obstoja barva, kolega jo kupuje pri Valterju - Trimarin v Izoli, 030 362746.
Antifauling je trda barva in če res nisi neroden je ne poškoduješ na prikolici.
če je poškodovan na enem mestu, poškodovan del pobrusiš s finim vodobrusnim, in pobarvaš na novo samo pobrušeni del. Drugače pa če res ni kakšna večja poškodba, ne bo vplivalo na lastnosti če ne popraviš med sezono temveč boš tako ali tako drugo sezono kompletno obnovil.
- koliko "od oka" stane odstranjevanje starega in nanašanje novega (5,10 m, gumenjak)? Odvisno kje, po moji oceni par sto eur, pokliči na zgornjo številko Valterja in vprašaj. Drugače pa za vse skupaj rabiš cca 8 ur dela, vendar moraš vmes čakati (4X, 2 X primer in 3 X barva), da se posamezni sloji posušijo, skupaj dva do 3 dni, če brusiš do gelcoata in na novo naneseš primer. Sama obnova letno pa cca 3 ure.
Lp
Najboljše in najcenejše je, da narediš sam oziroma ob pomoči kakšnega kolega, soseda.., ni takšen bavbav, zbrusiš do gelcoata, z vodobrusnim papirjem in naneseš 2 X primer ter 3 X barvo, priporočam Hempel Hard racing.
Antifauling mora po nanosu v 30 dneh v vodo. Zato ga je potrebno obnoviti vsako leto vendar samo barvo, ne primer. Jaz samo nahrapim z vodobrusnim papirjem in 1 X premažem z istim antifauligom.
ZA tube tudi obstoja barva, kolega jo kupuje pri Valterju - Trimarin v Izoli, 030 362746.
Antifauling je trda barva in če res nisi neroden je ne poškoduješ na prikolici.
če je poškodovan na enem mestu, poškodovan del pobrusiš s finim vodobrusnim, in pobarvaš na novo samo pobrušeni del. Drugače pa če res ni kakšna večja poškodba, ne bo vplivalo na lastnosti če ne popraviš med sezono temveč boš tako ali tako drugo sezono kompletno obnovil.
- koliko "od oka" stane odstranjevanje starega in nanašanje novega (5,10 m, gumenjak)? Odvisno kje, po moji oceni par sto eur, pokliči na zgornjo številko Valterja in vprašaj. Drugače pa za vse skupaj rabiš cca 8 ur dela, vendar moraš vmes čakati (4X, 2 X primer in 3 X barva), da se posamezni sloji posušijo, skupaj dva do 3 dni, če brusiš do gelcoata in na novo naneseš primer. Sama obnova letno pa cca 3 ure.
Lp
Aja, tudi moja zastava je fuč, moram po novo, dobil sem jo od administratorja, tule
info@morjeplovec.net
GSM: +386 (0) 40 358 853
LP
info@morjeplovec.net
GSM: +386 (0) 40 358 853
LP
boss napisal/-a:Aja, tudi moja zastava je fuč, moram po novo, dobil sem jo od administratorja, tule
info@morjeplovec.net
GSM: +386 (0) 40 358 853
LP
Hvala!
boss napisal/-a:Aja, tudi moja zastava je fuč, moram po novo, dobil sem jo od administratorja, tule
info@morjeplovec.net
GSM: +386 (0) 40 358 853
LP
Na ta e-naslov nihče ne odgovarja
Sem poslal povpraševanje glede zastave pred več kot tednom, odgovora pa žal še vedno NI
Prijatelje bolj cenim po tem, koliko preplujejo in ne po tem, kako veliko barko imajo!
- Marjan Tomki
- Admiral
- Prispevkov: 6224
- Pridružen: Sr Nov 03, 2010 21:30
- Kraj: Ljubljana
Admin ne uspe priti več niti na vsa srečanja, ampak če pride (tokrat se je napovedal), ima zastavice s sabo.
Če ti ne uspeš priti, reci katero velikost približno rabiš, pa založim in kje v LJ dobiš.
Če ti ne uspeš priti, reci katero velikost približno rabiš, pa založim in kje v LJ dobiš.
Correct me if I am wrong, please.
Če bi se dalo upravljati starejše prispevke, bi bila kazala ažurnejša, v mnoge članke vrnjene slike, popravki vnešeni v izvirne članke in s tem vsebina pravilnejša in preglednejša...
Če bi se dalo upravljati starejše prispevke, bi bila kazala ažurnejša, v mnoge članke vrnjene slike, popravki vnešeni v izvirne članke in s tem vsebina pravilnejša in preglednejša...
Primerjalna tabela kvalitete različnih antifoulingov:
http://shrani.si/f/33/ur/2vpZwtZE/1/scr ... 6-10-a.png
http://shrani.si/f/33/ur/2vpZwtZE/1/scr ... 6-10-a.png
Kdo je na strani
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 8 gostov